KL-varaosat  Race.fi

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #345 : 29.12.2012, 12:39:26 »
Harva auton valmistaja tekee automaattilootia. Volvojen laatikojen toimittaja Aisin-Warner taitaa ZF:n ohella olla ison peluri näillä hiekkalaatikoilla. Poikittaismoottoristen autojen automaattien toimittajana AW taitaa olla markkinoiden ykköstekijä. AW:n laatikkoja löytynee mm. Porschesta, Lexuksesta, etc. etc.

Muutenkaan en ymmärrä koko kiimaa DSG-laatikoihin. Vaihtavathan DSG-laatikot säännöllisesti todella kivasti rivakoissa kiihdytyksissä, mutta normaalissa ruuhkien sävyttämässä arkiajossa hyvä perinteinen momentinmuunnin loota vie DSG-laatikoita mennen tullen.

Olisi tietenkin pitänut kirjoittaa, että Volvon käyttämät automaattilootat. Vaikka valmistaja ei ole Volvo, niin Volvon speksien mukaan ne valmistetaan. Ja jos jo perussuunnittelussa on vikaa, eli moottori poikittain ja etuveto, niin Volvon vika sekin on. Ei siihen pieneen tilaan vaan saa pienellä budjetilla taiottua kestävää ja hyvää kahdeksanvaihteista tomaattia.

Enkä omalla tekstilläni viitannut dsg-laatikoihin, vaan ihan perinteisiin.

Esimerkiksi bemareissa on zf:n 8-lovinen perinteinen tomaatti ja se on kyllä loistava. Kuluttaa vähemmän kuin manuaali, mutta on paljon mukavampi. Itselläni sitä ei kuitenkaan ole naisen vuoksi... Samoin esimerkiksi mersun tomaatit ovat sellaisia, että melkein kusee hunajaa kun niillä ajaa.

Eli aivan turha syyttää lootavalmistajaa Volvon heikosta tomaattitarjonnasta.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #346 : 29.12.2012, 18:55:43 »
Muutenkaan en ymmärrä koko kiimaa DSG-laatikoihin. Vaihtavathan DSG-laatikot säännöllisesti todella kivasti rivakoissa kiihdytyksissä, mutta normaalissa ruuhkien sävyttämässä arkiajossa hyvä perinteinen momentinmuunnin loota vie DSG-laatikoita mennen tullen.

En ymmärrä minäkään. Kiima alkoi siitä, kun suorakytkinlaatikot olivat taloudellisempia perinteisiin momentinmuunninautomaatteihin nähden. Mutta uusissa momentinmuunninaskeissa on tuotakin etumatkaa kurottu kiinni niin paljon, että toivottavasti koko suorakytkinsysteemi haudataan ajan mittaan. Mukavuudessahan MM on aina ollutkin edellä.

DSG on olennaisin syy siihen, että VAG-autoa ei minulle tule kun ei ole muunlaisia automaatteja tarjolla kuin DSG tai variaattori (Multitronic). Tällaista keskustellaan tänään vagarena-foorumilla:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13112.msg303280;topicseen#new
Synkkä värkki on tuo DSG7.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2012, 18:57:18 kirjoittanut Säppo »

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #347 : 29.12.2012, 18:59:44 »
Onhan se Volvon 8-lovinen automaatti sieltä tulossa aikanaan. Aikataulusta ei liene tietoa, mutta tulossa pitäisi olla. Sillä välin BMW ja muut voivat beta-testata vastaavien kestävyyttä suurilla kilometreillä. :P

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #348 : 29.12.2012, 19:16:00 »
Onhan se Volvon 8-lovinen automaatti sieltä tulossa aikanaan. Aikataulusta ei liene tietoa, mutta tulossa pitäisi olla. Sillä välin BMW ja muut voivat beta-testata vastaavien kestävyyttä suurilla kilometreillä. :P

Esiteltiin jo vuosi sitten, ei vaan näy missään?

Ei taida mahtua pikkuautoihin, tai sitten menee mm. kääntösäde huonoksi... ei kun hei, sehän on jo huono ;) Kuitenkin, tulossa varmaan vain isompiin Volvoihin ja pieniin moottoreihin. Ei esimerkiksi suoraa kutosta poikittain ja siihen vielä 8-lovinen mm-loota?

Mielenkiinnolla toki odotetaan. Jos on parempi kuin BMW:n tai MB:n käyttämät, niin muutan toki mielipiteeni.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #349 : 29.12.2012, 20:19:18 »
Esiteltiin jo vuosi sitten, ei vaan näy missään?

Ei taida mahtua pikkuautoihin, tai sitten menee mm. kääntösäde huonoksi... ei kun hei, sehän on jo huono ;) Kuitenkin, tulossa varmaan vain isompiin Volvoihin ja pieniin moottoreihin. Ei esimerkiksi suoraa kutosta poikittain ja siihen vielä 8-lovinen mm-loota?

Mielenkiinnolla toki odotetaan. Jos on parempi kuin BMW:n tai MB:n käyttämät, niin muutan toki mielipiteeni.

Eikös sillä perinteiselläkin automaatilla hyvin pärjää. Ja on noissa DSG-laatikoissa tainnut olla vikoja ainakin aiemmin. Mihin jotain 8-lovista tarvitsee? Eikö sellainen remppaa koko ajan vaihteita. Ehkä se laskee kulutusta mutta onko se perinteistä kestävämpi? Sen pitää olla kulutusta tärkeämpi. Täytynee joskus moinen testata, näkee mikä on fiilis.

Kääntösäde on kyllä iso uudemmissa, ysikympillä on mukava pyöritellä ;)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2012, 20:22:07 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #350 : 29.12.2012, 22:32:58 »
Esiteltiin jo vuosi sitten, ei vaan näy missään?

Ei taida mahtua pikkuautoihin, tai sitten menee mm. kääntösäde huonoksi... ei kun hei, sehän on jo huono ;) Kuitenkin, tulossa varmaan vain isompiin Volvoihin ja pieniin moottoreihin. Ei esimerkiksi suoraa kutosta poikittain ja siihen vielä 8-lovinen mm-loota?

Mielenkiinnolla toki odotetaan. Jos on parempi kuin BMW:n tai MB:n käyttämät, niin muutan toki mielipiteeni.

Eihän sitä 8-portaista askia ole vielä esitelty missään. Se on niitä kehitteillä olevia, uusien (masentavasti 4-pyttyisten) koneiden ja uuden pohjalevyn lisäksi.

Mutta mikä siinä kääntösäteessä nyt niin kamalan suurta on (paitsi se, että olet ilmeisesti Penarisi, jonka surulla saatoin lukea olevan 50-luvun huipputeknologiaa edustavalla täyssynkronoidulla manuaalivaihteistolla höystetty,  huumassa nyt päättänyt että Volvo on kelvoton autovalmistaja nykyään ;))

V40: 10,8 m / 11,2 m - MB A: 11,0 m
S80: 11,7 m - Audi A6: 11,9 m - MB E 11,2 m (takavetoisella perinteisesti onkin ollut vähän pienempi)
V60: 11,5 m - Audi A4 Avant: 11,5 m
Nämä valmistajan ilmoittamia.

BMW:stä ei tietoja valmistajan nettisivulta löydy. Mutta ainakin Penarifoorumilla esim. E60 todetaan
"E60:n kääntösäde renkaasta 11,35m ja puskurista 11,80m
Faceliftissä 11,40m ja 11,95m. Nämä siis TM:n testeissä mitattuja todellisia."

Ei Volvo nyt mitenkään surkealta näissä vaikuta, jos verrataan vastaavan kokoisiin kilpailijoihin. Huonoja lukemiahan nuo kaikki kaikkien autojen yllä mainitut ovat, jos verrataan takavuosien takatuuppareiden ketteryyteen.

No turvallisuuden ainakin Volvo vielä osaa, ainakin jos small overlap -testiin on uskominen. Voi kai sillekin jonkin arvon antaa, vaikkei se niin seksikäs ominaisuus olekaan kuin ajossa näkyvämpi ja tuntuvampi teknologia.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #351 : 29.12.2012, 23:21:35 »
Eihän sitä 8-portaista askia ole vielä esitelty missään. Se on niitä kehitteillä olevia, uusien (masentavasti 4-pyttyisten) koneiden ja uuden pohjalevyn lisäksi.
XC60 T8 hybridi conceptissa oli 8 vaihteinen laatikko.

Esim. BMW:n 1-sarjaan saa 8-vaihteista laatikkoa. Joten olisi suotavaa saada se äkkiä markkinoille.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #352 : 29.12.2012, 23:50:33 »
Ai se 8-lovinen aski tuli jo. Toivottavasti pääsisi tuotantoasteelle pian. Ei tuo vanha Geartroniccikaan sinällään paha ole, mutta kaupunkikulutus nousee kovan puoleiseksi.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #353 : 30.12.2012, 11:45:35 »
Mutta mikä siinä kääntösäteessä nyt niin kamalan suurta on (paitsi se, että olet ilmeisesti Penarisi, jonka surulla saatoin lukea olevan 50-luvun huipputeknologiaa edustavalla täyssynkronoidulla manuaalivaihteistolla höystetty,  huumassa nyt päättänyt että Volvo on kelvoton autovalmistaja nykyään ;))

No siis omat mielikuvat tietenkin kun muistelen 760:sen ja 940:sen kääntösädettä ja sitten muita tuoreempia ajamiani Volvoja.

Ja ihan kokemusperäisesti kun autovalintaani tein: BMW X3 kääntöympyrä alle 12m ja taas Volvolla yli 12m, pyöristyy 13 metriin. Enkä tehnyt valintaani yksin, mukana oli kohtuullisen kokematon naishenkilö ja jakoi kokemukset mm. Volvon kankeudesta.

(ja pitääkö siitä manuaalivaihteistosta hieroa suolaa haavoihin, kuten sanottua, automaattia ei tullut naisen vaatimuksesta)

Lainaus
No turvallisuuden ainakin Volvo vielä osaa, ainakin jos small overlap -testiin on uskominen. Voi kai sillekin jonkin arvon antaa, vaikkei se niin seksikäs ominaisuus olekaan kuin ajossa näkyvämpi ja tuntuvampi teknologia.

Kyllä, mutta Volvokin on luopunut turvallisuuskärjestä markkinoinnissa... tavallaan sääli.

Enkä minä ole mitään päättänyt, että Volvo on huono auto, vaan olen todennut moninaisissa koeajoissa ja vertailuissa sen olevan vähemmän haluttava nykyään. Kilpailijat menevät ohi ja Volvon paras valtti tällä hetkellä onkin halpa hinta (varusteineen), jos verrokiksi otetaan Audi, BMW ja MB.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #354 : 30.12.2012, 15:25:08 »
No siis omat mielikuvat tietenkin kun muistelen 760:sen ja 940:sen kääntösädettä ja sitten muita tuoreempia ajamiani Volvoja.

Ja ihan kokemusperäisesti kun autovalintaani tein: BMW X3 kääntöympyrä alle 12m ja taas Volvolla yli 12m, pyöristyy 13 metriin. Enkä tehnyt valintaani yksin, mukana oli kohtuullisen kokematon naishenkilö ja jakoi kokemukset mm. Volvon kankeudesta.

Jos kovastikin ahdistaa nykyisissä iso kääntösäde niin kyllähän halvalla saa takavetoisen Volvon Quandtin perheen tuotoksen kaveriksi. Problem solved!
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #355 : 30.12.2012, 19:00:12 »
Jos Volvo vielä joskus tekee takavetoisen kunnon työjuhtan kuten 940-960 ja V90 oli , harkitsen vakavasti Volvoon siirtymistä takaisin, tää seikka on saletti  ;)

Takavetoinen iso malli olisi kyllä hieno, luulisi sellaiselle ostajia olevan näiden muiden rinnalla. Lippulaiva...
a car you can believe in

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #356 : 30.12.2012, 19:38:26 »
(ja pitääkö siitä manuaalivaihteistosta hieroa suolaa haavoihin, kuten sanottua, automaattia ei tullut naisen vaatimuksesta)

No kun minä olen aina vilpittömän pahoillani ja järkyttynyt, kun joku päätyy ostamaan hyvän auton manuaalivaihteilla. Paitsi ostajan omasta puolesta niin myös minun omastani. Se on viime kädessä myös minulta pois, kun se on pois potentiaalisesta tulevasta käytettyjen tarjonnasta, hyviä käytettyjä suosivan autoilijan näkökulmasta kun asiaa tarkastelen. :(

Lainaus
Enkä minä ole mitään päättänyt, että Volvo on huono auto, vaan olen todennut moninaisissa koeajoissa ja vertailuissa sen olevan vähemmän haluttava nykyään. Kilpailijat menevät ohi ja Volvon paras valtti tällä hetkellä onkin halpa hinta (varusteineen), jos verrokiksi otetaan Audi, BMW ja MB.
Minusta Volvon kuuluukin olla "perusautoja" a'la Ooppeli, Volsu ja Foordi, kalliimpi, mutta paremman väen saksalaismerkkejä halvempi. Semmoinen imagoltaan Grand Cru Bourgeois autojen maailmassa, siinä missä Grands Crus Classés jää sitten vaikka MB:lle joskin viinien maailmassa ensin mainittu voi aika ajoin hienomman jälkimmäisen ominaisuuksiltaan peitotakin etenkin hinta-laatusuhteessa, mutta jopa absoluuttisestikin. Semmoinen vähän kalliimpi, mutta suhteellisen hyvän hinta-laatu-turvallisuus-varustelusuhteen autohan se on ollutkin ja varmaankin sille paikalle aikoo asemoitua jos tosiaan jatkossa nähdään vain 4-sylinterisiä koneita. Turvallisuudella markkinointi on tosiaan jäänyt: varmaan se, että miltei kaikki uutuudet pärjäävät EuroNCAP:ssa hyvin, on latistanut turvallisuusimagon luomista, vaikka todellisuudessa näyttäisi, että sille imagolle olisi edelleen erinomaisen hyvin katetta ja siinä aiheessa markkinointipotentiaaliakin.

Saksalaisisat Audi kyllä menettää haluttavuutta omalla kohdallani liiaksi sillä, että se kalleimpia malleja lukuun ottamatta tuntuu vähän buustatulta Volkkarilta samoine koneineen ja DSG-laatikoineen. Aika lailla samassa hintaluokassa olevat Penari ja Marsu tarjoavat jo mielenkiintoisempia vaihteistoja, moottoreita ja hieman enemmän prestiisiäkin. 

XC60 taitaa oikeastikin olla kankea auto kun monet omistajat niin sanovat. Omista kokemuksista 1. sukupolven S70 tuntui ketterältä, mutta V70 -02 oli kyllä aidosti kömpelö auto ja taas siihen nähden uudemman sortin S80 on tuntuu suorastaan ketterältä. Eron huomaa hyvin ahtaissa paikoissa, joita ei enää S80:llä tarvitse kammota toisin kuin V70II:lla. Alle 12 vs yli 12 on merkittävä ero kyllä.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2012, 19:41:08 kirjoittanut Säppo »

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #357 : 06.01.2013, 17:32:39 »
No kun minä olen aina vilpittömän pahoillani ja järkyttynyt, kun joku päätyy ostamaan hyvän auton manuaalivaihteilla. Paitsi ostajan omasta puolesta niin myös minun omastani.
Huoli pois, Suomi on jo vuosia ollut Euroopan pahimmin ruuhkautunut maa, joten täällä myydään aika monista automalleista enemmän automaatteja kuin niiden kotimaassa Ruotsissa tai Saksassa.

Minä sen sijaan jouduin tuottamaan oman autoni Saksasta, koska sellaista ei Suomesta manuaalina saa. Aivan sama listaanko (vaatimattomat) tekniikkavaatimukseni listan alku- vai loppupäästä, niin ennen puoliväliä on Nettiauton listalla vaihtoehdot nollilla.

Rodionin kannattaa lakata murehtimasta emäntänsä hyvää makua ja ryhtyä vain itsekin nauttimaan täsmällisesti toimivasta nelipyöräohjauksesta  :pomo:

Saksalaisisat Audi kyllä menettää haluttavuutta omalla kohdallani liiaksi sillä, että se kalleimpia malleja lukuun ottamatta tuntuu vähän buustatulta Volkkarilta samoine koneineen ja DSG-laatikoineen.
Jos A4 quattro edes vaatimattomalla neloskoneella tuntuu Volkkarilta, on lunta ja jäätä liian vähän.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #358 : 06.01.2013, 18:07:05 »
Jos kovastikin ahdistaa nykyisissä iso kääntösäde niin kyllähän halvalla saa takavetoisen Volvon Quandtin perheen tuotoksen kaveriksi. Problem solved!
Täällä entisen All-Volvo perheen viimeinen etuvetoinen vaihtunee saksalaiseen. 740 GLE jäänee ainoaksi Volvoksi meidän perheessämme, ellei Volvo ryhdy taas valmistamaan autoja Volvon perinteisimpien periaatteiden pohjalta  :'(

Kun tuli tilaisuus ostaa muuttoauto, vertasimme Mersun, Audin, Volvon ja Saabin. Etenkin hukkapätkä vaimoni piti 740 GLE:n reiluja ja helppokäyttöisiä kuljettajan paikan säätöjä ja ergonomiaa, reilun kokoisia peilejä ja hyvää näkyvyyttä kuskin paikalta ylivoimaisina. Seiska on lisäksi yllättävän ketterä, etenkin kokoisekseen.

Nyt rouva ajaa S80:lla ja seuraavan auton toiveina on:
- ketterämpi (työpaikan parkkihalli ei ole ahdas mutta Volvo tekee siitä ahtaan)
- automaatti
- edes nelisen litraa pois kulutuksesta
- helpot ja riittävät kuskin paikan säädöt
- bluetooth HF
- parkkitutka
- navi
- parempi soittimen käyttöliittymä

Nyt TM kertoo keskiluokan farmarivertailun havaintoja:
Volvo V60:
"Pienikokoiselle kuljettajalle ohjaamon ergonomia ei ole aivan kunnossa"
"Volvon kääntöympyrä on ryhmän suurin, eikä ulottuvuuksien arviointi ole aivan helppoa".

Jos Seiskan istuimen säädöistä selkänojan kallistus on vähän ahtaalla, on se V60:ssa tahallaan piilotettu vielä hankalammin. Enkä minä mahdu tämän FARMARIauton takapenkille, kun jo 180-senttisellä hiukset nuohoavat kattoa.

Uusi Mersu, TM:
"Hyvä ajoasento löytyy helposti" (Rouva vahvistaa)
"ketterämmän ja hoikemman oloinen"
"kääntöympyrä on omaa luokkaansa"
"moottori raksuttaa tyhjäkäynnillä" (minun mielestä tutun karheasti)

Lisätään vanha tuttu hieman tunnoton, mutta kuskia rasittamaton ja aina turvallinen ajettavuus, takapenkillä enemmän päätilaa kuin 744:ssa ja tutun tuntuinen paketti on kasassa.

Mersun ratin takaa ei auton ulkopuolelta arvaisi Rouvaa vain 150-senttiseksi, koska ergonomia joka oli ennen Volvon yksinoikeus on nyt ulkoistettu kilpailijoille.

Niillä arvoilla, joilla aikanaan ostimme Seiskan, joutuu nykyisin ostamaan jotain  muuta kuin Volvon.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 18:09:10 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #359 : 07.01.2013, 21:45:23 »
Paljon vanhaakin, mutta siteeraus lopusta. "Tuotearkitehtuurin ja uuden moottoriperheen  kehitystä tullaan nopeuttamaan edelleen ja useita uusia moottoreita tulee markkinoille  vuoden 2013 aikana."

https://www.media.volvocars.com/global/enhanced/en-gb/Media/Preview.aspx?mediaid=47241

http://www.volvocars.com/se/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=379

 

Carcom Oy  Ateho