Ateho  Elekma

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #360 : 08.01.2013, 07:29:50 »

Jos A4 quattro edes vaatimattomalla neloskoneella tuntuu Volkkarilta, on lunta ja jäätä liian vähän.

Juu hyvähän se varmaan autona olisi, mutta silti on ne samat jokaespoolaisen Octaviasta löytyvät koneet, mikä kielikuvien perusteella ja auton hintaluokassa on latteaa. Bonuksena tulee mukana kaikki se epäilyttävä, mikä VAG:n laadunvalvonnassa nykyisin tuntuu olevan. Passat Alltrack olisi kiva kyllä. Ehkä valintani olisi VAG:n puolelta ennemmin se, jos Quattron hinta olisi autoon laittaa. Toivottavasti saavat joskus nykyaikaisen momentinmuunninautomaattivaihteiston tehtyä.

Lainaus
Jos Seiskan istuimen säädöistä selkänojan kallistus on vähän ahtaalla, on se V60:ssa tahallaan piilotettu vielä hankalammin. Enkä minä mahdu tämän FARMARIauton takapenkille, kun jo 180-senttisellä hiukset nuohoavat kattoa.

Jos valintanne on MB C, niin ei kannata ihan hirveän innoissaan odotella senkään takapenkillä istuksimista. Muutenhan C vaikuttaa ihan fiksulta autolta, omine puutteineen joita jokaisessa autossa on.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 07:33:52 kirjoittanut Säppo »

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5884
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #361 : 08.01.2013, 16:30:16 »
C30 ei ollut sitten kummoinen myyntimenestys Jenkeissä.... :D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288530361746.html?pos=ok-nln

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #362 : 08.01.2013, 16:42:27 »
C30 ei ollut sitten kummoinen myyntimenestys Jenkeissä.... :D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288530361746.html?pos=ok-nln

Liian pieni ja kova jenkeille? Kerran oli tuollainen sijaisautona ja en pitänyt yhtään alustasta tai penkeistä, aivan liian kovat minun makuun. En nyt kyllä muista, oliko tuossa R-designia mutta ekohömpötys malli oli. T5-koneella ja normaalilla alustalla voisin EHKÄ harmita mutta on se vähän liian pieni auto. Persoonallisen ja nuorekkaan näköinen kylläkin.
a car you can believe in

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #363 : 08.01.2013, 23:20:35 »
Jos valintanne on MB C, niin ei kannata ihan hirveän innoissaan odotella senkään takapenkillä istuksimista. Muutenhan C vaikuttaa ihan fiksulta autolta, omine puutteineen joita jokaisessa autossa on.
Takapenkki ei todellakaan ole Ceen bravuurilaji, se on selvä. Mutta takatiloja ja tavaratilaa lukuunottamatta Cee vastaa hyvin juuri niihin vaatimuksiin, joilla aiemmin ostimme monta Volvoa. Puolentoista vuoden aikana on kuitenkin tehty pidempiä perheen reissuja kesä- ja talvivarustein lähes 10.000 km ja olen itsekin istunut takana tuhansia kilometrejä. Tarkkaa pakkaamista se vaatii, mutta meidän perheen neljä aikuista kuitenkin mahtuu mukaan ilman että kukaan kumartelee pää katossa tai istuu polvet etupenkissä kiinni. Lisätilan kanssakin kyllä pärjäisi, se on selvä.

Ceen takapenkin heikoin kohta on mielestäni penkin mataluus, jonka vuoksi se häviää mukavuudessa edeltäneelle V70 I:lle, vaikka tilaa saman verran onkin.

V70 I on yllättävänkin hyvä malli S204 Mersun sisätiloille. Tehtaan esitteiden mukaan ohjaamon leveys edessä/takana ja päätila edessä/takana menevät lähes tasoihin. V70 matkustamo mahtuisi Ceen sisään muuten, mutta kuskin päätilaa on Mersussa 8 mm vähemmän.

Teoriassa Ceen 10 senttiä pidemmän akselivälin pitäisi tarjota suurempi matkustamo, mutta takavetoisen ja poikittaismoottorisen etuvetoisen vertailu sotkee tuon mitan merkityksen. Matkustamon pituus takapenkin selkänojasta kaasupolkimeen on sentilleen sama, vaikka Cee onkin sentin päässä 740:n akselivälistä.

E-sarja olisi tietenkin tilojen suhteen mukavampi, mutta kun jo vanhassa V70:ssa oli ehtinyt noihin tiloihin sovittautumaan, ei samaan tasoon tyytyminen ole hankalaa, kun auto on muuten mukava.

Hinnaltaan vaihtoehtona olisi ollut S211 eli vanhan E-sarjan farmarikori, joka olisi tarjonnut wanhanajan Volvomaisen leuhkat tilat. Valitettavasti myös wanhanajan Mersun ajettavuus on läsnä. Uusi Cee on niin kiva ajaa, että sen suhteen omat toiveet muuttuivat kesken valintaprosessin, vaikka E280T CDI oli mukamas jo tilausta vaille valmiiksi valittu.

Paluu ketteriin kardaanivetoisiin on enää Rouvan S80:n vaihtoa vailla. Jos kuka tarvii oikeasti hyvän facelift S80:n, niin autoaan huolella pitävän Rouvan uudestä lähtien meillä ollut suorakylkinen ja siisti aivan uutena ruostesuojaamolla käytetty ja täydellisellä huoltohistorialla oleva rubiininpunainen S80 automaatti tulee myyntiin heti kun lumi sulaa sen verran että 740 GLE:llä raskii taas ajaa. Eikä auton historian suhteen tarvitse uskoa myyjää, vaan koko stoorin todistaa mapillinen kuitteja alkuperäisestä tilauskaavakkeesta alkaen.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 23:33:42 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #364 : 08.01.2013, 23:40:45 »
Passat Alltrack olisi kiva kyllä. Ehkä valintani olisi VAG:n puolelta ennemmin se, jos Quattron hinta olisi autoon laittaa. Toivottavasti saavat joskus nykyaikaisen momentinmuunninautomaattivaihteiston tehtyä.
Ymmärrän perusteesi oikein hyvin. Eikä nelivetokaan ole yksikäsitteinen asia, vaan niidenkin paremmuusjärjestys riippuu siitä, mitä nelivedolta odotetaan.

Tarkoitukseni olikin vain sanoa, että myös saman konsernin eri tuotteiden paremmuus riippuu ostajan käyttötilanteesta ja toiveista.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa eerote

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #365 : 09.01.2013, 18:32:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=DBU2jCrV1ds
Uutta sensusta pukkaa, näyttöjen tämänhetkinen sijoittelu esim. s80 saattaa olla pieni "ärsyke" kosketusnäyttöä tökkiessä, turhan kaukana tällä hetkellä. ???

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5884
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #366 : 17.01.2013, 12:53:35 »

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #367 : 17.01.2013, 14:03:41 »
Uudesta XC90 -mallista tietoa...

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288532744116.html
Nelonen keulalle ja säilyy suurimpana mallina ::)

S/V60 ja V40 saanu uuden lisävarusteen. vararengas, oli ihan facessa volvon sivuilla... 145/80R17 tais olla koko vai oliko ihan 125 leveä
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #368 : 17.01.2013, 14:20:45 »
Saas nähdä jatkuuko Volvoilu sitten enää... Viitosen vielä sieti kun rivikuutosesta astui Volvon maailmaan, mutta tavallinen rivinelonen ei ole allekirjoittaneelle vaihtoehto.  :-\
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5884
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #369 : 17.01.2013, 15:24:23 »
Nelonen keulalle ja säilyy suurimpana mallina ::)


Eroaapahan ainakin kilpailijoistaan...

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #370 : 17.01.2013, 15:48:42 »
Uudesta XC90 -mallista tietoa...

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288532744116.html

Otsikkohan on "mielenkiintoisia malleja Volvolta"  joten kuulukohan tämä niihen. 8) Vitsi vitsi ,mutta  onhan mersun ML:n nokalla jo 4 sylinterisiä  vaatimattomalla 500 Nm väännöllä  :pomo:

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #371 : 17.01.2013, 18:17:04 »
Saas nähdä jatkuuko Volvoilu sitten enää... Viitosen vielä sieti kun rivikuutosesta astui Volvon maailmaan, mutta tavallinen rivinelonen ei ole allekirjoittaneelle vaihtoehto.  :-\

Ei minuakaan nelosella oleva Volvo kauheasti innosta ainakaan ainoaksi autoksi. Saa nähdä! Muuten kyllä tulevat mallit kiinnostavat, sillä ovathan ne nyt Volvon omaa tekoa :) Ja pidän edelleen hienona (ja monesti sanonut), kun XC 90 hyppäsi Fordin aikakauden yli. Pehmeitä pitkän matkan autoja Göteborgista, kiitos! :pomo:
a car you can believe in

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #372 : 17.01.2013, 19:04:51 »
Joops, kyllä Volvot hyviä vehkeitä on olleet, mutta siinä on nyt kaksi perustavanlaatuista (henkilökohtaista) ongelmaa kasvamassa:

Uus S 80, tai mikä onkaan, ei vielä tule kun taas auto vaihtuu. Tämä on "ihan jees," mutta en nyt enää kolmatta samanlaista halua. XC 90 oli toiveissa paikkaamaan tilannetta, koska katumaasturi alkaa olemaan jo "järkevä" teidenhoidon ja ajomukavuuden kannalta. Mutta nyt sinne iskettiin tuo "4 in line" masennus.

Se...
Se ei vaan sillai...

No sen ymmärtää kun sisäistää, että minä ajan joskus takalasit raollaan risteyksistä lähdöissä. Tuplaturboviitonen vaan kuullostaa hyvältä. Murinaa, vihellystä. Volvoa edelliset oli Mersun kuutosia. Se vaan tuntuu/tuntui hyvältä kun oli pihalla kun kuski tuli ajosta ja sen "omansa" tunsi äänestä jo puolen kilometrin päähän. Se oli vaan niin tunnistettava se kuutonen. Kevyt vedättäminen mäenrinteessä ja rullaus alamäkeen, koneen saundin muutos... Samalla lailla kun viitonen pitää omanlaisensa matalan, jopa hieman bassoisen murinan. Sen tuntee, sitä haluaa kuulla. Joskus ajan vaan mankka kiinni ja kuuntelen sitä konetta. Vedätän matalilla kierroksilla. Annan leipää, jne... Kyllä se Volvo, niinkuin mikä tahansa, tulee kotiin ja vie perille sillä rivinelosellakin. Mutta siitä katoaa se yks seikka, jota minä arvostan. Luonne. Ei tässä paskankaan järkeä ole, mutta sama homma kuin allekirjoituksen harrasteessa. Rivinelonen ei vaan sytyttänyt.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2013, 19:07:53 kirjoittanut Mariini »
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #373 : 17.01.2013, 19:41:31 »
Taidat olla ainut, joka tykkää D5:n äänestä ;D

Mielummin hiljaa kuin hyvät äänet. Pakko on myöntää, pari vuotta sitten ajattelin samoin, ei nelosia / alle 2l koneita. Nyt kun niihin on tutustunut alkaa ymmärtämään ettei noilla "vanhoilla" mittareilla ole väliä.

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5884
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #374 : 17.01.2013, 20:13:20 »


Mielummin hiljaa kuin hyvät äänet. Pakko on myöntää, pari vuotta sitten ajattelin samoin, ei nelosia / alle 2l koneita. Nyt kun niihin on tutustunut alkaa ymmärtämään ettei noilla "vanhoilla" mittareilla ole väliä.

Pakko myöntää että ei downsizing välttämättä ole tehoista ja ajononautinnosta pois. Pärjätäänhän sitä itsekin juuri ja juuri kolmilitraisella dieselillä.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

 

Proturbo  Autodiagnoosi