KL-varaosat  Race.fi

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #465 : 11.04.2013, 13:44:16 »
42mm 90:n eduksi
Tuossa protossa on akseliväliä varmasti enemmän, noin pieni ero ei näkyisi noin selvästi kuvassa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #466 : 11.04.2013, 13:45:06 »
Tuossa protossa on akseliväliä varmasti enemmän, noin pieni ero ei näkyisi noin selvästi kuvassa.
suhteutettuna mikähän ollu väli tossa 2004 XC70:ssä... selvitin 276cm on vanhan akseliväli kun se 90:ssä on 286cm
« Viimeksi muokattu: 11.04.2013, 13:50:52 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #467 : 11.04.2013, 14:08:23 »
suhteutettuna mikähän ollu väli tossa 2004 XC70:ssä... selvitin 276cm on vanhan akseliväli kun se 90:ssä on 286cm
Jos ero olisi uudessa XC90 ja XC70 saman verran niin tuon 10cm jo huomaa kuvastakin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #468 : 11.04.2013, 14:09:29 »
Ruotsin Volvon sivustolla pystyy jo rakentamaan / suunnittelemaan itselle 2014 vuosimallin volvoja. Mukavasti on tullu uusia leluja faceliftien yhteydessä.
http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx
Eipä nuo Volvot ruotsissakaan ole ilmaisia :(. Vähän speksasi uutta S80 ja hinta päätyi sinne 800000sek pintaan :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #469 : 11.04.2013, 14:34:56 »
Tulevan XC90:n tekniikkaa testailtu ruottissa XC70:n koriin mountattuna... http://www.autoblog.com/2013/03/21/2015-volvo-xc90-mule-spotted-testing-in-the-snow/

Huomatkaa isommat renkaat ja leveempi raideleveys ja akselivälikin näyttää oudolta tohon XC70:n...

Vanha tieto!
a car you can believe in

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #470 : 11.04.2013, 14:47:17 »
Vanha tieto!
Niin ohan tuo jo julkastu 21.3.2013 tuo artikkeli ja salakuvat. mutta jos meinaat että uusi xc90 on tulossa niin kyllähän se on ollut tiedossa jo aikaa sitten tosiaankin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #471 : 11.04.2013, 15:20:11 »
Näyttää tosi oudolta kun se on XC70 mutta venytetty joka suuntaan paitsi ylöspäin. Näyttää aika pitkältä akseliväliltä. Onko nykyisessä XC90 kuinka paljon pidempi akseliväli jos vertaa uuteen XC70:piin?

Ei hitto, tuohan näytti jopa hyvältä.

Ihmeitä tekee kun on kunnollinen akseliväli ja leveä raideväli :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #472 : 11.04.2013, 15:33:56 »
Ei hitto, tuohan näytti jopa hyvältä.

Ihmeitä tekee kun on kunnollinen akseliväli ja leveä raideväli :)
Niin näyttää, ottaen huomioon että on proto :)


Ulkonäköön liittyen huvikseni kokeilin että miten ne lisävarusteet vaikuttaa auton ulkonäköön  :-\. Toinen on ns. karvalakki, toinen ei.



Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #473 : 11.04.2013, 15:43:42 »
On muuten "hauska" ominaisuus tossa värkissä: Noi orggis 16-tuumaisetkin näyttää pullistelevan lokasuojista, todellisuudessa ovat melko syvällä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #474 : 11.04.2013, 16:16:19 »
On muuten "hauska" ominaisuus tossa värkissä: Noi orggis 16-tuumaisetkin näyttää pullistelevan lokasuojista, todellisuudessa ovat melko syvällä.
Molemmissa autoissa taisi olla sport alusta, se vaikuttaa jonkun verran ulkonäköön ainakin virtuaalisesti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #475 : 11.04.2013, 16:38:40 »
Muttei tuo offsettiä vanteisiin...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #476 : 17.04.2013, 01:16:18 »
Nothing beats cubic inches vai miten se meni ja samaan lukuun v8 on ainut oikea.

En enää ymmärrä mitä hienoa siinä V8:ssa on, voiman käytettävyys, kestävyys ja taloudellisuus ratkaisee ei litrat tai sylinterimäärät.

Omat litrat ja sylinterimäärät ovat vaihdelleet välillä 1,4-7,4l ja kaikki aikansa tuoreimmasta päästä olevaa teknologiaa. Olihan se kasin louskutus ja vääntö kiva, kun muut ei siihen pystyneet, nykyisin tehoetumatkaa ei ole.
Joo, onhan tuo turha kapine tuo muinaismuisto romuosista kasailtu sbc 350:kin mikä mulla on, ennen ajaisin uudella S40:llä kun siinä on samanverran tehoa ja käyttöaluetta vaikka litroja onkin sen 4 vähemmän. Eiku venaas...

Jos kerta mitään eroa ei ole, miksei edes T5 malli työnnä 600+hp ja vieläpä vedä tyhjäkäynniltä rajottajalle? Tämmösen jos vaikka sais, vaikka 30% vähempikin piisais mulle näin alkuun, ja jos lähetään joustamaan niin en suutu vaikka teho olis haettu huijaamalla ja lisäämällä kuudeski pytty. Käyrä on vakio sarjatuotantomuinaismuistosta (LS9).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #477 : 17.04.2013, 02:02:03 »
Nothing beats cubic inches vai miten se meni ja samaan lukuun v8 on ainut oikea.

En enää ymmärrä mitä hienoa siinä V8:ssa on, voiman käytettävyys, kestävyys ja taloudellisuus ratkaisee ei litrat tai sylinterimäärät.

Omat litrat ja sylinterimäärät ovat vaihdelleet välillä 1,4-7,4l ja kaikki aikansa tuoreimmasta päästä olevaa teknologiaa. Olihan se kasin louskutus ja vääntö kiva, kun muut ei siihen pystyneet, nykyisin tehoetumatkaa ei ole.

Voiman käytettävyydessä V8 aivan varmasti hakkaa kaikki neloskoneet ja kutosetkaan ei juuri pääse kukkoilemaan. Tehoetumatka se vasta mittava onkin, vai mistä tuotantoautosta löytyy esim. LS9 -pannulle kampoihin laittava neloskone? Vaparinakin keskiaikaisella tekniikalla varustettu V8 pieksee ahdetut neloskoneet maanrakoon. Kuvassa näkyy vapaastihengittävän LS7 -padan käppyrä.

Onni asuu kuutiotuuman sisällä  :pomo:
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #478 : 17.04.2013, 07:51:39 »
Joo, onhan tuo turha kapine tuo muinaismuisto romuosista kasailtu sbc 350:kin mikä mulla on, ennen ajaisin uudella S40:llä kun siinä on samanverran tehoa ja käyttöaluetta vaikka litroja onkin sen 4 vähemmän. Eiku venaas...

Jos kerta mitään eroa ei ole, miksei edes T5 malli työnnä 600+hp ja vieläpä vedä tyhjäkäynniltä rajottajalle? Tämmösen jos vaikka sais, vaikka 30% vähempikin piisais mulle näin alkuun, ja jos lähetään joustamaan niin en suutu vaikka teho olis haettu huijaamalla ja lisäämällä kuudeski pytty. Käyrä on vakio sarjatuotantomuinaismuistosta (LS9).
Ei taida 355g/km päästöillä olla tuo ahdettu V8 olla sitä mitä tuolla downsizingilla haetaa? :)

Voiman käytettävyydessä V8 aivan varmasti hakkaa kaikki neloskoneet ja kutosetkaan ei juuri pääse kukkoilemaan. Tehoetumatka se vasta mittava onkin, vai mistä tuotantoautosta löytyy esim. LS9 -pannulle kampoihin laittava neloskone? Vaparinakin keskiaikaisella tekniikalla varustettu V8 pieksee ahdetut neloskoneet maanrakoon. Kuvassa näkyy vapaastihengittävän LS7 -padan käppyrä.

Onni asuu kuutiotuuman sisällä  :pomo:
LS7 kone taitaa olla Corveten Z06 mallissa? Siinä on päästöt 350g/km joten ei sitä voi pitää mitenkään häävinä saavutuksena.

Kun laitoitte eksoottisia kuutiotuumia niin vastataan 3.8 turbolla, 592bhp ja 601Nm. Punaraja 8500 rpm ja ne päästöt 279g/km.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #479 : 17.04.2013, 07:57:57 »
Jos kerta mitään eroa ei ole, miksei edes T5 malli työnnä 600+hp ja vieläpä vedä tyhjäkäynniltä rajottajalle? Tämmösen jos vaikka sais, vaikka 30% vähempikin piisais mulle näin alkuun, ja jos lähetään joustamaan niin en suutu vaikka teho olis haettu huijaamalla ja lisäämällä kuudeski pytty. Käyrä on vakio sarjatuotantomuinaismuistosta (LS9).

Hyvä vertailupari Vette ja S40 ;D Tosiasia on että moottoreiden ominaisuudet ja hyötysuhde on kasvanut, bensakoneissa varsinkin viimeisen 10 v aikana - nyt kun vielä ihmiset oppisi. Muistan itsekkin hyvin ajan, jollon Audi toi 150hp 1.8 T koneen A6:een ja siittä todettiin ettei iso auto ja ja alle 2l kone voi olla mistään kotoisin. Mikäs se tehoero 2000-luvun alussa oli? 150 vs. 170?

Nyt hyvät suoritusarvot haetaan ahtamalla ja sivutuotteena saadaan taloudellisempi kone kuin kuutuioenteillä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron