Samppasport  Futurez

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #540 : 22.04.2013, 22:02:15 »
Ei tule volvolta isoa sedania tai isoja koneita
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/04/22/taman-takia-volvolta-ei-nahda-v8a/20135843/304

Miksi verrata eri merkkejä kun volvo S80 koriin sai 2011 vuosimalliin asti T6 ja V8 konetta, eiköhän jostain löydy esim. 2010 vuoden faceliftin tiedot joista voi verrata noita koneita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #542 : 23.04.2013, 08:39:28 »
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/04/22/taman-takia-volvolta-ei-nahda-v8a/20135843/304

Tuon jutun lopussa tulee se homman varsinainen pihvi:

Lainaus
Lisäksi Volvo ja Geely kehittävät alustaa pikkuautoille, jotka muodostavat suurimman osan Kiinan automarkkinoista.

Suurin osa Kiinan automarkkinoista = aivan p*rk*leesti potentiaalia. Miksi kisata pienillä ja jo muutaman saksalaismerkin tehokkaasti dominoimilla luksussedanien markkinoilla kun rahaa on saatavissa paremmin muualta. Bisnestähän autonvalmistus on, sitä tehdään mille on kysyntää ja missä uskotaan olevan parempia kuin muut tai ainakin riittävän hyviä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #543 : 23.04.2013, 08:46:36 »
Mitä Maken laitos kuluttaa, 11 luokkaa?
Talven keskikulutus oli 11.1.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #544 : 26.04.2013, 01:55:52 »
Käyttöominaisuuksiin kuuluu mm. kulutus ja siinäkään LS9 ei pärjää nykypäivän koneille

No missäs muissa ominaisuuksissa se ei pärjää? Vääntökäyrä luokattoman huono? Tehoa ei irtoa juurikaan? Käyttöalue on ihan naurettava?
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #545 : 26.04.2013, 08:24:17 »
Älä nyt enää viitsi provoilla.

Avaa se erillinen ahdettu / ahtamaton, etuveto-takaveto / lukko-esp / keskuslukituksen kaukosäädin-avain / pyöreäkulma-kantikas - topikki niin jatketaan siellä?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #546 : 26.04.2013, 09:04:14 »
Talven keskikulutus oli 11.1.

Ei voi pitää tuomittavana.
a car you can believe in

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #547 : 26.04.2013, 14:24:30 »
Volvo testailee vauhtipyörän asentamista taka-akselille : http://www.aftonbladet.se/bil/article16674532.ab

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #548 : 26.04.2013, 23:52:36 »
Minä olen kiinnostunut ja ennemmin ostaisin 1.6 litraisen turbon kuin 2.4 litraisen vaparin.

Kulutus, vakuutukset ja verot on tuossa pienemmät. Ne katso alkaa kiinnostamaan silloin kun muuttaa asumaan omaan asuntoon ja rahaa pitää laittaa muuhunkin kuin pelkkään autoiluun :)

Edelleen ei tuo taidan montaa uuden auton ostajaa kiinnostaa eikä valmistajaa koska auton laskennallinen käyttömäärä ei noin kauas ulotu.

Taas verrataan vapareja turboihin. Kyllä minä valitsisin ennemin 2.5 litrasen turbon, kuin 1.6 litrasen turbon. 2.5 litrasessa turbossa on sentään lastuamalla mahdollista saada voimaa irti, 1.6:ssa ne loppuu katuliikenteessä olevassa autossa jo ihan käytännön syistä siihen 200 hevosvoiman tienoolle vaikka kuinka viilataan.

Minä asun ihan itsenäisesti, rahaa palaa mm. kesämökin remontointiin ihan riittävästi ja mulla on kolme Volvoa joiden koneen kokoluokat ovat 2.0, 2.3 ja 3.0. Silti pystyy jopa matkustelemaan. Budjetinhallintakysymyksiä. ;)

On meitä asiakaskuntaa, ketkä mieluusti valitsisivat tulevat ajoneuvonsa myös edelleen täältä ruotsinraudan puolelta, mutta luultavasti jos jossain mielenhäiriössä päädyn joskus tulevaisuudessa ostamaan täysin uuden auton, ei se suurella todennäköisyydellä tule olemaan nykykehityksellä Volvo. Käytetyistä S80 V8 on kyllä varsin mahdollinen seuraajakandidaatti S90:lle, noiden hinnat Saksassa ovat jo Saksassa ihan järkiluokassa.

Mitä tuohon ahdinkeskusteluun tulee, turboissa ei ole mitään vikaa, helvetin hieno keksintö. Yhdestä omastakin Volvosta sellainen löytyy, jopa pienimmän moottoritilavuuden omaavasta ja silti nopein kalustossa. ;)

Mutta se jos tarjolla on vain alle 2l ekoturboja, joissa se voima rajoittuu siihen 150-200 hevosvoiman tuntumaan (kapealla vääntöalueella) jo ihan käytännön syistä käyttöautossa, ei innosta ainakaan allekirjoittanutta mitään S60-S80 luokan autoa hankkimaan sellaisella koneella. Eri asia jos sen auton paino olisi 1000kg ja kyseessä olisi 2-paikkainen sportti.

Sen ymmärrän todella hyvin, että nämä pienkoneiset premium-autot myy helvetin hyvin suurille massoille. Mutta se että miljoona kärpästä pitää paskasta, ei tarkoita sitä että kaikkien täytyisi pitää... ;D Näin rumasti sanottuna.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2013, 00:04:01 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #549 : 27.04.2013, 00:57:32 »
Älä nyt enää viitsi provoilla.

Avaa se erillinen ahdettu / ahtamaton, etuveto-takaveto / lukko-esp / keskuslukituksen kaukosäädin-avain / pyöreäkulma-kantikas - topikki niin jatketaan siellä?
Taitaa olla kova paikka myöntää että on puhunut itsensä pussiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #550 : 27.04.2013, 01:56:24 »
Autotehtaiden AINOA tarkoitus on tehdä tulosta.
Mikäli kuluttajakunta (tällä ei tarkoiteta ~100 suomalaista) haluaa takavedon & ison moottorin & turbon, sellainen
tehdään.

Markkinoilta (ymmärtääkseni) löytyy kaikki ym. ominaisuudet omaavia automerkkejä, ne vaan eivät (ainakaan vielä)
ole Kiinalaisomistuksessa  ;)

 

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #551 : 27.04.2013, 08:33:25 »
Taitaa olla kova paikka myöntää että on puhunut itsensä pussiin.

Varsinkin kun ei tuota oikeasti pysty tunnistamaan. Mutta tämä topikki ei ole piruilull, joten:

Älä nyt enää viitsi provoilla.
Avaa se erillinen ahdettu / ahtamaton, etuveto-takaveto / lukko-esp / keskuslukituksen kaukosäädin-avain / pyöreäkulma-kantikas - topikki niin jatketaan siellä?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #552 : 27.04.2013, 09:23:35 »
Taas verrataan vapareja turboihin. Kyllä minä valitsisin ennemin 2.5 litrasen turbon, kuin 1.6 litrasen turbon. 2.5 litrasessa turbossa on sentään lastuamalla mahdollista saada voimaa irti, 1.6:ssa ne loppuu katuliikenteessä olevassa autossa jo ihan käytännön syistä siihen 200 hevosvoiman tienoolle vaikka kuinka viilataan.
Siis sen takia verrataan kun monen mielestä väärin kun ahtamalla korvataan kuutiosenttejä verrattuna vaparikoneeseen.

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #553 : 02.05.2013, 13:12:35 »
http://www.youtube.com/watch?v=Mz81x4qIaU8
NEW 2014 Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70

Törkeen hyvännäkösiä nuo uudet mallit, etenkin XC60 8)

Omasta mielestäni noista tulee aivan liikaa mieleen uusi Passat. Etusäleikkö ja "puskurin" alla oleva ilmanottoaukko ovat kuin suoraan Volkkarista. Jospa se sitten luonnossa taas kerran näyttäisi paremmalta.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #554 : 02.05.2013, 14:08:26 »
Livenä en ole nähny, mutta kuvassa on omasta mielestä onnistunut look. Mutta nämähän on niitä kuuluisia makuasioita :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Ateho  Elekma