Proturbo  Autodiagnoosi

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 643299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #660 : 16.08.2013, 15:51:37 »
Ja kohta alkaa kaamea jupina ettei 306 heppainen nelipyttyinen kelpaa ;D

Edit: vielä kun yhdistäisivät sen Koeninseggin kehittämän sähköventtiilitekniikan niin alkaisi kulutus ja muut arvot olemaan kohdillaan. Jos ne Koeninseggin antamat luvut pitää paikkansa.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 15:55:13 kirjoittanut D5GT »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #661 : 16.08.2013, 15:55:13 »
Noh, onhan siinä tietysti enemmän meininkiä sanoa kuusipyttyinen 306 hv. Mutta mutta. Onpahan omaa touhua, ei Fordin :)
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #662 : 16.08.2013, 16:02:00 »
Kutoset on melko harvinaisia ainakin Suomessa - mutta kieltämättä tietty haikeus jää kun vitonen kuopataan. 90-luvun alun jälkeen kun se tuli markkinoille on kuitenkin ollut ainakin neljässä autossa. Silloin kun 850 tuli markkinoille se oli jotain ihmeellistä, nyt aika on ajanut ohi - no on se 850:kin jo paalattu..  Onneksi.

Koskahan kulutuslukemat ja suorituskyky julkaistaan?

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #663 : 16.08.2013, 18:38:55 »
Ja kohta alkaa kaamea jupina ettei 306 heppainen nelipyttyinen kelpaa ;D

Lisäksi Rodion kertoo meille, että BMW:llä on joka tapauksessa paljon parempi nelipyttyinen kones.  :nohnoh

Sorisori vitsvitsi perjantain kunniaksi. :hello:

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #664 : 16.08.2013, 19:19:34 »
Lisäksi Rodion kertoo meille, että BMW:llä on joka tapauksessa paljon parempi nelipyttyinen kones.  :nohnoh

Sorisori vitsvitsi perjantain kunniaksi. :hello:

Ei taida olla noin kisakireitä nelosia. Isommilla koneilla mennään tuossa teholuokassa, mutta kulutus pysyy silti aisoissa ;)

P.s. Vielä odotellaan sitä Volvon Engine of the Year-palkintoa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #665 : 16.08.2013, 19:34:42 »
Veikkaan ettei tule palkintoa - koska tossa koneessa ei ilmeisesti ole mitään mitä ei aiemmin olisi jo tehty. Paitsi hienot sanat markkinointiin. Btw. oliko toi suunnittelija bemun F1 tallissa aikoinaan?

Downsizing tulee kaikkialle, ylimääräiset sylinterit tuo vain kitkaa, jos paketti muuten toimii. Ne sähköiset venttiilit peliin, niin sitten onkin sen palkinnon saaja tiedossa.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #666 : 16.08.2013, 19:41:17 »
kyllä sitä vitoskonetta jää vähän kaipaamaan mutta melko miehekkäitä lukemia ovat kaivaneet ulos neloskoneesta 8)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #667 : 16.08.2013, 19:53:11 »
Ei ehkä bensakoneessa ole mitään uutta, mutta dieselissä tuo sylinterikohtainen ruiskutuspaineen mittaus on uusi juttu. Sen pitäisi tasoittaa käyntiä, koska maksimipaineet sylinterissä pysyy tasaisina. Meillä koululla kävi pari vuotta sitten itävaltalainen moottoritekniikan professori näyttämässä sylinteripainekäppyröitä, joista selvisi, että dieselmoottorissa maksimipaineet pysyy muutenkin paljon tasaisempana kuin bensiinimoottorissa. Mutta syksyllä noista kuullaan, että käykö ne uudet dieselit nätimmin :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #668 : 16.08.2013, 20:04:56 »
Ei paljoa tarvita että nyky D5:en hakkaa käyntiäänissä.. ;D

Itse itselleni vastaten, kyllä toi Derek Grabb on vaikuttanut Bemun organisatiossa - vei siellä hommat nykypisteeseen ja jatkaa tulevaisuuden värkkien kanssa Volvolla.


Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #670 : 16.08.2013, 20:28:51 »
Ei taida olla noiden uusien koneiden numeroita... ? EDIT: Ne mistä puuttuu käppyrät taitaa olla uusia?
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 20:30:40 kirjoittanut D5GT »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #671 : 16.08.2013, 20:29:36 »
Speksejä.

https://www.media.volvocars.com/global/enhanced/en-gb/Media/ExtraInformation.aspx?mediaid=50538
Ei pahat arvot. T6 häviää vanhalle väännössä 40Nm, mutta kulutus on pudonnut ihan järjettömästi kutoseen verrattuna. Varmasti hintakin putoaa suomessa kun verot putoaa.

Ei taida olla noiden uusien koneiden numeroita... ?
Ainakin S60 spekseissä oli lopussa uudet T5 ja T6 koneet. Ei ollu vielä käppyröitä saatavilla.

Edit: näköjään vanha T6 jää AWD malliksi ja uusi on etuveto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #672 : 16.08.2013, 20:35:10 »
Jep huomasin.

Esim. 181hp, 400 nm, yhdistetty automaattina 4,5l/100km - suht samat suoritusarvot kuin allekirjoituksen värkillä. Kulutusero paperilla 3 litraa/100km.. Kuka haluaa vitosen nelkun sijaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #673 : 16.08.2013, 20:37:02 »
Jep huomasin.

Esim. 181hp, 400 nm, yhdistetty automaattina 4,5l/100km - suht samat suoritusarvot kuin allekirjoituksen värkillä. Kulutusero paperilla 3 litraa/100km.. Kuka haluaa vitosen nelkun sijaan?
Ainoa vain että uusi T6 on aina etuveto ???, muuten kuulostaa kyllä hyvältä. Toisaalta onhan esim. edellisen korin RS Focus etuveto ja parhaissa malleissa oli 350hp. Ja eikö joskus XC60 ollut hybridi konsepti T8 jossa oli turbo nelonen ja takavetona sähkömoottori.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #674 : 16.08.2013, 20:50:55 »
Eiköhän toi ennusta vahvasti niitä sähkömoottoreita sinne taka-akselille. No hemmetti että jotain uutta on odotettu, onneksi ne nyt tuli että Volvolla on eväät kilpailla tasavertaisesti.

 

Proturbo  Autodiagnoosi