Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #675 : 17.08.2013, 12:03:52 »
8-vaihteiseen ei saa nelivetoa, ainoastaa sähköisestit toteutettuna.

Mutta hei, suurin juttu tässä on esim T6(uus) aut 149co2 ja D4(uus) 113co2 aut. Järjettömät parannukset, aikaisemmin esim V60 T6 AWD niin sai maksaa valtiovallalle +38,000€ pelkkää veroa autosta... Joka on noin 70t€ autosta aika pirusti..
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #676 : 17.08.2013, 12:08:23 »
Eiköhän toi ennusta vahvasti niitä sähkömoottoreita sinne taka-akselille. No hemmetti että jotain uutta on odotettu, onneksi ne nyt tuli että Volvolla on eväät kilpailla tasavertaisesti.

Ainoa mikä tässä mietityttää on kun noita PLug-in hyridejä on ajanut niin se on järkyttävä painonlisäys konttiin, ja sen valitettavasti huomaa ajossa ja jokaisessa mutkassa että perä on painava kuin faan. Rupee hölskymään takaa aika ikävästi jos ei halua herrasmiesmaisesti ajaa. mutta toisaalta uudet koneet varmasti tiputtavat painoa keulilta joten jakauma parempi..
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #677 : 17.08.2013, 14:07:51 »
Menikö jotain multa ohi. Nykyisin etupainoinen kärry, jos siihen lisää painoa taka-akselille niin huonontuu ja tulevaisuudessa kun keula kevenee niin ominaisuudet paranee kun takana on enemmän painoa?

Kai tavoitteena on melko lähelle 50/50 ja luulisi että uusia malleja suunnitellessa ei ole mahdotonta toteuttaa? Vanhoihin sovitus on aina vaikeampaa.

Mä kyllä luulen ettei henkilöautossa tai citymaasturissa tarvitse muuta kuin sähkönelikon - riittää varmasti tarpeeseen.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013, 14:10:31 kirjoittanut D5GT »

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #678 : 17.08.2013, 14:20:03 »
Menikö jotain multa ohi. Nykyisin etupainoinen kärry, jos siihen lisää painoa taka-akselille niin huonontuu ja tulevaisuudessa kun keula kevenee niin ominaisuudet paranee kun takana on enemmän painoa?

Kai tavoitteena on melko lähelle 50/50 ja luulisi että uusia malleja suunnitellessa ei ole mahdotonta toteuttaa? Vanhoihin sovitus on aina vaikeampaa.

Mä kyllä luulen ettei henkilöautossa tai citymaasturissa tarvitse muuta kuin sähkönelikon - riittää varmasti tarpeeseen.

Yea siis etupotkuna parempi jakauma.. Nykyinen PLug-in D5 on aikalailla 50/50(jos en muista väärin), kyllähän massan huomaa tietenkin mutta ei tietenkään mitään urheilu vehkeitä ole(vaikka niin arvostelinkin). Jos kysytään kumpi hauskempi PLug-in vai D5 AWD niin joutuu vastaamaan D5 awd mutta tuo sähkönelikko on oikeesti etenemiskyvyltään tosi hyvä eikä varmasti tarvitse muuta nelivetoa. Ainoa ero tulee tehojakaumassa, hybridi kun työntää 440nm edestä ja 200nm takana on fiilis kokoajan etuvetoinen vaikka etenee järkkyhvin. Nykyiset mekaaniset AWD`t kun jakaa sen 440/2 maksimissaan 220nm per akseli on tietenkin fiilis eri mutta niin on myös teho  ;D Ei paina penkkiin kuin hybridi jossa on latausta aukussa  ;)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #679 : 17.08.2013, 20:28:00 »
Kauppalehdessä oli tyypätty uusi XC60 D4. Kehuttiin mm. vakaata ajettavuutta ja sitä että päästöt ovat  tippuneet kunnolla entisestä. Tuossahan on 163hv/420Nm, itellä ainakin tekee vaikeeta pysyä perässä mitä D/T  merkinnät onkaan käytännössä. Ihmettelivät jutussa 8-vaihteisen automaatin välityksiä kuten minäkin, satasessa oli kuulemma 2000r/min ja 120Km/h:ssa 2250r/min. Siis 8-vaihteisessa dieselissä 2010-luvulla, oi miksi :idiot2:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #680 : 17.08.2013, 20:31:51 »
Kauppalehdessä oli tyypätty uusi XC60 D4. Kehuttiin mm. vakaata ajettavuutta ja sitä että päästöt ovat  tippuneet kunnolla entisestä. Tuossahan on 163hv/420Nm, itellä ainakin tekee vaikeeta pysyä perässä mitä D/T  merkinnät onkaan käytännössä. Ihmettelivät jutussa 8-vaihteisen automaatin välityksiä kuten minäkin, satasessa oli kuulemma 2000r/min ja 120Km/h:ssa 2250r/min. Siis 8-vaihteisessa dieselissä 2010-luvulla, oi miksi :idiot2:
D on diesel ja T on bensaturbo. Siis oliko tuo jo uudella 4 sylinterisellä moottorilla? Aika lyhyet on välitykset. Toisaalta saadaan 8 vaihdetta sille alueelle käyttöön missä niitä oikeasti tarvii.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #681 : 17.08.2013, 21:01:39 »
Hyvältähän nuo välitykset kuulostaa :P

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #682 : 17.08.2013, 23:44:49 »
Kauppalehdessä oli tyypätty uusi XC60 D4. Kehuttiin mm. vakaata ajettavuutta ja sitä että päästöt ovat  tippuneet kunnolla entisestä. Tuossahan on 163hv/420Nm, itellä ainakin tekee vaikeeta pysyä perässä mitä D/T  merkinnät onkaan käytännössä. Ihmettelivät jutussa 8-vaihteisen automaatin välityksiä kuten minäkin, satasessa oli kuulemma 2000r/min ja 120Km/h:ssa 2250r/min. Siis 8-vaihteisessa dieselissä 2010-luvulla, oi miksi :idiot2:

Nykyinen D4 AWD tarjoaa juurikin tuon 163/420, oisko ollut kumminkin nykyinen mitä ajettu? Juuri tänää tuli ajettua HKI-Mikkeli-HKI 2012 mallisella D5 AWD´lla ja siinä 140kmh nopeudessa kiekat oli jossain 2500 joten kuulostaisi nopealla näppituntumalla. Kun julkaisu/maailman lanseerauskin on lokakuussa niin en usko että lehdistö olisi käyttöön saanut uudella tekniikalla olevaa ämpäriä.. Mun nopeet ajatukset  ;)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #683 : 17.08.2013, 23:55:45 »

Mä kyllä luulen ettei henkilöautossa tai citymaasturissa tarvitse muuta kuin sähkönelikon - riittää varmasti tarpeeseen.

Mutta takaveto ja eteen sähkö... Millä muuten saa sen työnnön tunteen ja perän irti kaasulla? Kuivalla ei omani jaksa, mutta jo kostealla asvaltilla on mutkista kiva lähteä kaasulla kun saa perää vähän irti.

Ok, ei tarpeellista, mutta vähän ajamisen fiilistä. Esim. Ihan risteyksestä lähdettäessä.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #684 : 18.08.2013, 00:30:27 »
Mutta takaveto ja eteen sähkö... Millä muuten saa sen työnnön tunteen ja perän irti kaasulla? Kuivalla ei omani jaksa, mutta jo kostealla asvaltilla on mutkista kiva lähteä kaasulla kun saa perää vähän irti.

Ok, ei tarpeellista, mutta vähän ajamisen fiilistä. Esim. Ihan risteyksestä lähdettäessä.

Tätä vähän meinasin että tehojakauman takia jatkuvasti aliohjaava fiilis.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #685 : 18.08.2013, 13:19:21 »
Tää jo kuuluisi sinne etu-, taka- ja nelikko -topikkiin.

Ymmärrän intohimon, mutta sillä ei ole mitään todellista arvoa autoilussa. Itse leikin aikani ja nyt etuvetokin kelpaa hyvin ja sen lisäksi vähän takavetoa etenemiskyvyn turvaamiseksi todella huonoissa oloissa, Esim. X3 voisi olla vakava vaihtoehto, mutta takapainotteinen nelikko ei heiluta viisaria suuntaan tai toiseen valinnassa.

Mutta eiköhän kysymys ole rakenteen hinnasta, etuvetoon on helppo lisätä sähkömoottorit taka-akselille. Takavetoon se ei olekkaan ihan yhtä yksinkertaista (lue halpaa)

Ei nää mitään urheiluautoja ole, käyttöpelejä.. Nautiskeluun tehdyt on ihan eri kategoriassa kuin Volvot..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #686 : 18.08.2013, 15:50:05 »

Ei nää mitään urheiluautoja ole, käyttöpelejä.. Nautiskeluun tehdyt on ihan eri kategoriassa kuin Volvot..

Totta, mutta niin kauan kun pyrkii yhdellä autolla täyttämään mahdollisimman monta tarvetta, on se nautiskelukin otettava mukaan autovalintaa tehdessä.

Jos nautiskelu olisi täysin poissuljettua, ajeltaisiin varmaan sielläkin Dacialla tai vastaavalla :)

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #687 : 18.08.2013, 17:01:25 »
Tää jo kuuluisi sinne etu-, taka- ja nelikko -topikkiin.

Ymmärrän intohimon, mutta sillä ei ole mitään todellista arvoa autoilussa. Itse leikin aikani ja nyt etuvetokin kelpaa hyvin ja sen lisäksi vähän takavetoa etenemiskyvyn turvaamiseksi todella huonoissa oloissa, Esim. X3 voisi olla vakava vaihtoehto, mutta takapainotteinen nelikko ei heiluta viisaria suuntaan tai toiseen valinnassa.

Mutta eiköhän kysymys ole rakenteen hinnasta, etuvetoon on helppo lisätä sähkömoottorit taka-akselille. Takavetoon se ei olekkaan ihan yhtä yksinkertaista (lue halpaa)

Ei nää mitään urheiluautoja ole, käyttöpelejä.. Nautiskeluun tehdyt on ihan eri kategoriassa kuin Volvot..

 P> Aamen, jätetään se siihen koska etenemiskyky on se tärkeä.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #688 : 18.08.2013, 17:30:23 »
Minusta autoja pitää ajatella laajemmin, kuin että on a) auto, jolla voi nautiskella ja b) auto, jolla ei voi nautiskella

Ennemminkin:
- asiallinen kulkupeli, ilman erityistä mukavuutta (mm. Dacia yms.)
- perusautot perusmukavuudella (esim. useimmat Skodat joiden sisämelu rajaa ne mukavien autojen kategoriasta pois, useimmat ihan perusautot ja myös jotkut Daciat)
- mukava auto, jolla varusteiden ja ajo-ominaisuuksien puolesta pitkäkin matka sujuu mukavasti ja mahdollisimmän vähin häiritsevin ominaisuuksin (kokemukseni mukaan esim. Volvo on tässä kategoriassa ollut pitkään onnistunut). Näillä autoilla voi olla erityisiä vahvuuksia automallista riippuen, joku on hauskempi jossain tilanteessa kuin joku toinen.
- nautiskeluautot. Toyota GT86 tuli ensimmäisenä mieleeni halvemmista tällaisista.

Minä laitan Volvon vahvuudeksi turvallisuuden, jota arvostan aika paljon pieniä korpiteitä hyvin paljon ajavana. Se ei kyllä sellaisenaan  varsinaisesti ajamisen mukavuuteen vaikuta, mutta on mielestäni erittäin tärkeää ja ajatuksen tasolla tulevia autovalintoja suuntaa tieto siitä, että IIHS:n Top Safety Pick plussia ei toistaiseksi ole moni valmistaja saanut. Ilmeisesti menestys EuroNCAP:ssa on suunnannut useimpien valmistajien turvallisuuskehitystyötä vahvasti, mikä on mielestäni väärin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #689 : 18.08.2013, 18:18:00 »
Jos nautiskelu olisi täysin poissuljettua, ajeltaisiin varmaan sielläkin Dacialla tai vastaavalla :)

Auts ;D No mulla Voivo on sen takia ettei herätä "pahennusta" ja hukkuu massaan.  ja se ettei ajaminen kuitenkaan ole mikään rangaistus."Riittävän hyvä" vai onko toi niin harmaa ja intohimoton ettei nautiskelu enää tule kysymykseen? Jos voisin valita niin en enää ajaisi, ainakaan näinkään paljoa.

No helposti pystyn laskelmilla ja muilla argumenteilla osoittamaan ihan minkä tahansa kikottimen Daciasta Rolssiin järkeviksi juuri tähän tilanteeseen, tarpeeseen jne. ;D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron