Elekma  Autoracing

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 643006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #960 : 15.10.2013, 14:22:23 »
Onhan siellä sitten ihan mukavasti vääntöäkin, mutta en kuitenkaan sellaista ostaisi, vaikka olisi Rugeri ohimolla.

Juu, mutta monelle varmasti riittävä.

Ja esimerkiksi tuo BMW:n pikkumylly hybridinä Volvon Concept Coupeseen -> nam nam!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #961 : 15.10.2013, 14:24:33 »
Ihmettelen vain, että mistä kumpuaa se vimma, jolla näitä "joitain merkkejä" on pakko hehkuttaa täällä ketjusta ja sivusta toiseen samalla hakien Volvoista etupäässä negatiivisia puolia.

Uutta etupäässä takapäässä oli ensimmäinen oma käteisellä ostamani auto, joten koen vahvaa sympatiaa Volvoon edelleen.


Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #962 : 15.10.2013, 14:33:39 »
Ei muuta ku integroitu soundraceri kehiin (niitä tais joissa autoissa jo ollakkin, jos en väärin muista?)
http://www.youtube.com/watch?v=6jfkNgdWTuo   :D

ja aihetta sivuten tuli just kauppareissulla V70 -14  vastaan, on aika luxuryn näkönen tolla kromiripasella etupäällään  8)
Siis tuo on jo BMW:sä käytössä. Kutosen dieseli feikkaa itsensä bensa V8 koneeksi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa S80II

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #963 : 15.10.2013, 14:41:41 »
Uutta etupäässä takapäässä oli ensimmäinen oma käteisellä ostamani auto, joten koen vahvaa sympatiaa Volvoon edelleen.

Ok, sitä on vain hankala välillä huomata.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #964 : 15.10.2013, 15:49:56 »
Ainakin bemari ja audi käyttää kaiuttimien kautta tuotettua moottoriääntä. Jopa uudessa M5:ssä ja RS6:ssa tulee moottorin äänet sisälle kaiuttimista. AMG:n V8:ssa tätä toimintaa ei tarvita. Verratkaa vaikkapa kuulokkeet päässä youtube-videoita F10 M5 vs W212 E63 AMG äänistä  :) Mutta se offtopicista. Volvoissa ei ainakaan vielä ole äänillä tehtyjä moottoriääniä tietääkseni. Vastameluna Volvo voisi harkita äänentoiston käyttämistä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #965 : 15.10.2013, 16:52:50 »
Volvoissa ei ainakaan vielä ole äänillä tehtyjä moottoriääniä tietääkseni. Vastameluna Volvo voisi harkita äänentoiston käyttämistä.

Vaan nytpä tulee  :facepalm:.

The Telegraph artikkelista poimittuna T6 vaikutelmia:

"The idle gives little away, but after pulling gently out of the French hotel car park I was wondering whether something was wrong. The Roots supercharger lends a harsh metallic quality to the four pot's sound and there's a noticeable vibration through the major controls. At times the induction roar is so loud it sounds as if Volvo has fitted a pair of Weber DCOE carburettors with open bell mouths, at others as though an old boot has been caught in a timing belt and is flailing around under the bonnet. Speed up and the blower racket gets relatively less, but if you engage the performance mode, it gains a disturbing hollow quality thanks to a noise enhancer, which plays the engine's noise at you through the stereo's loudspeakers. "

Autoblog.nl videotestistä voi sitten katsoa ja kuunnella menoa:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=af1-LX3Yk8o

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #967 : 15.10.2013, 20:45:25 »
Ei olis pahan näköinen noin. S90 :)
 

Kuvan löysin vagarenalta  ;D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #968 : 15.10.2013, 20:47:52 »
Ei olis pahan näköinen noin. S90 :)
 (Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuvan löysin vagarenalta  ;D
tuo taisi olla Auto bildin näkemys asiasta, ei virallinen kuva.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #969 : 15.10.2013, 21:40:45 »
tuo taisi olla Auto bildin näkemys asiasta, ei virallinen kuva.
Näin on :) Kuvasta aika hyvin käy selväksi ;D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #970 : 15.10.2013, 21:41:49 »
Hieno tuo kuva kyllä on joka tapauksessa, näyttävämpi keula verrattuna nykyiseen kasikymppiin. Kunhan eivät vaan tee tulevassa isossa sedanissa takaosasta liian kaarevaa, päätilaa enemmän takana.
a car you can believe in

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #971 : 16.10.2013, 19:15:42 »
Hih, pakko todeta, että BMW:n 1,5 -litrainen kolmisylinterinen diesel tuottaa saman 181hp :)

B37 on moottorin koodi.

Mutta onhan se aidosti hienoa, jos 181hp viissylinterisestä aiheuttaa riemua "siellä leirissä".

Siis häh, eihän me puhuta samasta asiasta enkä paukutellut vaan korjasin uudella tiedolla.
Yhtähyvin voisin vastata että samalla viritysasteella jaguar repii 500hv 1,6l koneessta http://www.autoblog.com/2012/07/26/production-jaguar-c-x75-will-have-500-hp-1-6l-turbo/
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #972 : 17.10.2013, 10:11:22 »
Siis häh, eihän me puhuta samasta asiasta enkä paukutellut vaan korjasin uudella tiedolla.

Sitten ymmärsin väärin...

Lainaus
Yhtähyvin voisin vastata että samalla viritysasteella jaguar repii 500hv 1,6l koneessta http://www.autoblog.com/2012/07/26/production-jaguar-c-x75-will-have-500-hp-1-6l-turbo/

Miten niin, onko tuo Jaggen kone jo tuotannossa ja testiajossa?

Tässä esimerkiksi kolmisylinterisen bensakoneen äänistä:

http://www.youtube.com/watch?v=sVctzXsICTo

Ja ajokommentteja: Can we embrace this three-cylinder turbo in a BMW? Yes. Does it feel cheap and are we just pandering to a BMW bias? No. This is a legitimate and significant move that's long been in the planning stages, not a fluke. It'll be put to use in every model below the 5 Series. - autoblog.com

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #973 : 17.10.2013, 10:33:08 »
Joo - hyvä että tulee kehitystä. Toki vitosta jää vähän ikävä - mutta loppupeleissä se uusi 4 pyttyinen 181hp 400 jotakin vääntöinen käy ihan samalla tavalla pellin alle. Mun mielestä sen moottorin äänen voisi vaimentaa kuulumattomiin sylinterimäärästä riippumatta - turhaa melua.

Hemmetin hyvä että volvo nappasi sen suunnittelujohtajat (vai mikä se titteli oli) Bemulta, saadaan moottoriteknologia taas kartalle. Nyky vitonen on kuitenkin yli 20 v vanha konsepti...

Uusia kuvia tulevista V70 / S80 tai niiden korvaajista odotellessa. Vaikka Tesla on alkanut viime aikoina kiinnostamaan, hinnasta huolimatta..

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #974 : 17.10.2013, 11:43:36 »
Palatakseni tähän sylinterilukuun vielä millään tavalla provoilematta ,jos olisin ostamassa kallliihkoa autoa niin odottaisin myös pellin alla olevan jotain vähän monimutkaisempaa kuin naapurin toyotassa mielellään enemmän sylintereitä ym. Kuutoskone 120 asteen kampiakselijaolla on jo luonnostaan tasaisesti käyvä moottori kun taas rivinelosessa on niitä sytytyksiä niin harvakseltaan ja muutenkin massavoimat miten sattuu niin eihän se hyvin voi käydä. Oikea laatu lähtee pellin alta, mutta eikös se uudessa S-mesessäkin nakuta sama perusnelonen kuin taksitolpalla olevissa E-sarjalaisissa tosin saahan S-sarjaan vaikka mitä sinne pellin alle jos raha piisaa.Ei voi muuta todeta kun että huono on kehityksen suunta.

 

Autoracing  KL-varaosat