Kulkukoira  Proturbo

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642876 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1200 : 18.01.2014, 09:13:47 »
Painojakauma pitää olla normaalistikin 50/50 ilman akkuja.

Siis onko ne akut rakenteissa, osana molekyylitasolla teräksessä? Vai mitä ajoit takaa?

Tällainen on siis ihan arkipäivää ollut jo vuosia:

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Ja:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Oho katos vaa, eli noi on samanlisella voimalinjalla? Enpäs tiennytkään että silälailla on muutkin tehneet. Eiku venaas, eiköstuo ole Karma? Eihän me nyt siitä puhuta.... Suomalainen jääräpäisyys ei toimi markkinointimiesten puheitten kanssa, verta voi kaivaa nenästä mutta, antaa asian nyt olla.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 09:17:17 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1201 : 18.01.2014, 09:40:12 »
Kuten kirjoitin, tarkoitus ei ollut väitellä mikä on kaunis, vaan keskittyä faktaan:

eri tyylisuunnat eri merkeissä, miksi? Etenkin tuon ikkunalinjan osalta näkee kyllä, että on selvästi kahta koulukuntaa ja miksi sitten Volvo on lähtenyt "japsi-suuntaan", tai miksi sitä sitten haluaa nimittää?

Saksalaiset on perusbaijerilaiselle papalle muotoiltuja, mikään ei saa järkyttää olemalla näyttävä. Volvo on valinnut nuorekkaamman linjan. Varsin moni uusia autoja ostavasta pappalaumastakin haluaa olla ainakin omassa mielessään nuorekas kuten myyntitilastot kertovat.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1202 : 18.01.2014, 10:57:29 »
Oho katos vaa, eli noi on samanlisella voimalinjalla? Enpäs tiennytkään että silälailla on muutkin tehneet. Eiku venaas, eiköstuo ole Karma? Eihän me nyt siitä puhuta.... Suomalainen jääräpäisyys ei toimi markkinointimiesten puheitten kanssa, verta voi kaivaa nenästä mutta, antaa asian nyt olla.

Toinen oli Chevrolet Volt, joka suunniteltiin hybridiksi alunalkaen ja konsepti julkistettiin 2007, auto ollut tuotannossa jo pitkään.

Viittaatko markkinointimiesten puheiden suhteen omiin kirjoituksiisi? Ei pitäisi siis uskoa Volvon markkinointimiesten puheita? :)



Mitä tulee suoraan kylkilinjaan, juu, papparaiset ostelevat lukumäärällisesti enemmän suoraa kuin Volvon jääkiekkolapoja. Toisaalta jos lasketaan Kiat, Hyundait yms. mukaan, taitaa jääkiekkolapojen myynti olla lukumäärällisesti suurempi kuin mainittujen Audin, Roverin, Rolls-Roycen, MB:n, Jaguarin ja BMW:n. Liikevaihdollisesti taas vaaka kääntyy pappa-autojen puolelle.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1203 : 18.01.2014, 11:50:13 »
Toinen oli Chevrolet Volt, joka suunniteltiin hybridiksi alunalkaen ja konsepti julkistettiin 2007, auto ollut tuotannossa jo pitkään.

Viittaatko markkinointimiesten puheiden suhteen omiin kirjoituksiisi? Ei pitäisi siis uskoa Volvon markkinointimiesten puheita? :)



Mitä tulee suoraan kylkilinjaan, juu, papparaiset ostelevat lukumäärällisesti enemmän suoraa kuin Volvon jääkiekkolapoja. Toisaalta jos lasketaan Kiat, Hyundait yms. mukaan, taitaa jääkiekkolapojen myynti olla lukumäärällisesti suurempi kuin mainittujen Audin, Roverin, Rolls-Roycen, MB:n, Jaguarin ja BMW:n. Liikevaihdollisesti taas vaaka kääntyy pappa-autojen puolelle.

Sitä juuri siis meinasin, että kun kuunellaan markkinointipuhetta niin esim "maailman ensimmäisiä" on samassa luokassa varmaan 100 "maailman ensimmäistä". Eli tuossa luokassa kuulemma jollain lailla maailmanenimmäinen, mutta voihan se olla puuta&heinää.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1204 : 18.01.2014, 13:12:35 »
Rodion on kyllä kova bemarifani :D Onhan bemarit teknisesti hienoja, mutta miettikääpä jos Volvolla olisi bemarin budjetti. On Volvo kuitenkin kohtuullisen pienenä tekijänä silti yksi innovatiivisimmista autonvalmistajista. Olis vaan superbudjetti käytössä :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1205 : 18.01.2014, 16:49:47 »
Rodion on kyllä kova bemarifani :D Onhan bemarit teknisesti hienoja, mutta miettikääpä jos Volvolla olisi bemarin budjetti. On Volvo kuitenkin kohtuullisen pienenä tekijänä silti yksi innovatiivisimmista autonvalmistajista. Olis vaan superbudjetti käytössä :)

Myymällä enemmän saa enemmän budjettia ja säilyy itsenäisenä. Jossittelu nyt on ehkä kaikkein typerintä mitä voi tehdä tuolla saralla.

Ja tahallaan en tuossa edes ottanut BMW:n hybridiä esimerkiksi. Mutta nyt kun leimakirves heiluu, laitetaan sekin:




Tässäkin vaan hieman kyseenalaistin markkinointihehkutukset ja hetintuli paskaa niskaan. En itse kyllä ole täällä syyllistynyt vastaavanlaiseen totuuden muunteluun, tyyliin: BMW oli ensimmäinen, joka kehitti tehokkaan dieselin.

Tietäisikö heikinheimo kertoa tuosta xc konseptin suksiboksista? Onko maailman ensimmäinen sarjatuotantoauto, jossa suksiboksi on suunniteltu alusta asti vakiovarusteeksi?  :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1206 : 18.01.2014, 17:12:35 »
Rodion on kyllä kova bemarifani :D Onhan bemarit teknisesti hienoja, mutta miettikääpä jos Volvolla olisi bemarin budjetti.

Tota, moottoriteknologiassa uudet nelisylinteriset moottorit taitaa hakata Bemun vastaavat ja onhan se yksi esimerkki Saksassa, jossa Volvon V60 hybridi hakkasi muut kilpailutuksessa!

Ei Volvon tänäpäivänä tarvitse yhtään hävetä teknologiaansa - täysin kilpailukykyistä, ellei hivenen parempaakin.

Muotoiluseikoista ja linjauksista yms. on aina mielipiteitä, niin pitääkin. Autot ovat kuitenkin kompromisseja.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1207 : 18.01.2014, 17:51:51 »
Varmaan alkaa Volvo  tuolla uudella moottoripaletilla hakkaamaan saksalaisia merkkejä myös moottorien osalta.
Turvallisuudessa on jo hakannut vuosikymmeniä ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1208 : 18.01.2014, 18:06:28 »
Hah, hyvä kuva! Mutta aika näyttää pärjääkö neloskoneilla miten. Kilpailijoilta kuitenkin löytyy muutakin ja voisi ainakin edes lippulaivaan kutosta ajatella.
a car you can believe in

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1209 : 18.01.2014, 19:06:14 »
Hahhaa!  Ottakaa nyt niitä Volvo-laseja päästä!   8)

Tai miten vaan, saapahan hyvät naurut!    ;D 

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1210 : 18.01.2014, 21:19:09 »
Tota, moottoriteknologiassa uudet nelisylinteriset moottorit taitaa hakata Bemun vastaavat ja onhan se yksi esimerkki Saksassa, jossa Volvon V60 hybridi hakkasi muut kilpailutuksessa!

Ei Volvon tänäpäivänä tarvitse yhtään hävetä teknologiaansa - täysin kilpailukykyistä, ellei hivenen parempaakin.

Muotoiluseikoista ja linjauksista yms. on aina mielipiteitä, niin pitääkin. Autot ovat kuitenkin kompromisseja.
Joo uudet nelisylinteriset ovat kyllä kilpailukykyisiä ja turvallisuudessa Volvo on johtavassa asemassa. Mutta muutentuntuu, että Volvo ottaa uusia järjestelmiä käyttöön kun ne on todettu toimiviksi. Esim nyt Volvolta alkaa tulemaan Led-valoilla varustettuja autoja, kun BMW ja Audi ovat kohta tuomassa laseriin perustuvia ajovaloja. Hienoaon kuitenkin, että Volvoon saa nykyään jo edellä menevät/vastaantulevat pitkien valokuviosta pois rajaava toiminto. Mutta BMW:llä eläimen ollessa tiellä se valaistaan pistemäisellä valolla ja infrapunakameran näytössä eläin korostetaan. Jospa saataisiin kohta Volvoonkin:)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1211 : 18.01.2014, 21:25:16 »
Joo uudet nelisylinteriset ovat kyllä kilpailukykyisiä ja turvallisuudessa Volvo on johtavassa asemassa. Mutta muutentuntuu, että Volvo ottaa uusia järjestelmiä käyttöön kun ne on todettu toimiviksi. Esim nyt Volvolta alkaa tulemaan Led-valoilla varustettuja autoja, kun BMW ja Audi ovat kohta tuomassa laseriin perustuvia ajovaloja. Hienoaon kuitenkin, että Volvoon saa nykyään jo edellä menevät/vastaantulevat pitkien valokuviosta pois rajaava toiminto. Mutta BMW:llä eläimen ollessa tiellä se valaistaan pistemäisellä valolla ja infrapunakameran näytössä eläin korostetaan. Jospa saataisiin kohta Volvoonkin:)
audin ja muilla VAG konsernin ledeillä ei passaa huudella. Sen verran heikkoja niiden teho on. Noilla premium merkeillä on muutamia juttuja joita volvo voisi kopioda. Esim. Audin lämpökamera. Kuinka kauas nuo infrapunavalot valaisee? Jos kantavuus on yhtä heikko kuin normi pitkillä niin turhia ovat. Lämpökamera parempi :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1212 : 18.01.2014, 21:39:20 »
audin ja muilla VAG konsernin ledeillä ei passaa huudella. Sen verran heikkoja niiden teho on. Noilla premium merkeillä on muutamia juttuja joita volvo voisi kopioda. Esim. Audin lämpökamera. Kuinka kauas nuo infrapunavalot valaisee? Jos kantavuus on yhtä heikko kuin normi pitkillä niin turhia ovat. Lämpökamera parempi :)
No lähinnä tarkoitinkin näitä uusimpia infrapunakameroita joissa kyllä lämpöjäljet erottuu ja ledeillä esim E- ja S-mersun jo melko hyviä led-valoja. Laservaloillahan luvataan jotain 600 metrin kantamaa. Jäisi lisävalot tarpeettomiksi ja saataisiin pieneen umpioon paljon tehoa. Miksi Golfiin saa hieronnan, mutta Volvolla ilmeisesti vaan S80:iin?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1213 : 18.01.2014, 22:11:16 »
No lähinnä tarkoitinkin näitä uusimpia infrapunakameroita joissa kyllä lämpöjäljet erottuu ja ledeillä esim E- ja S-mersun jo melko hyviä led-valoja. Laservaloillahan luvataan jotain 600 metrin kantamaa. Jäisi lisävalot tarpeettomiksi ja saataisiin pieneen umpioon paljon tehoa. Miksi Golfiin saa hieronnan, mutta Volvolla ilmeisesti vaan S80:iin?
saako golffiin hierovan istuimen? Auttaako ne hieronnat oikeasti? Ennemmin ottaisin tuuletustoiminnon. Sen saa moneen Volvoon.

Ja Rodionille kun omistaa X3 bemari. Siihen ei taida saada ilmastoituja istuimia?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1214 : 18.01.2014, 22:15:35 »
Hah, hyvä kuva! Mutta aika näyttää pärjääkö neloskoneilla miten. Kilpailijoilta kuitenkin löytyy muutakin ja voisi ainakin edes lippulaivaan kutosta ajatella.

Herää jo tähän päivään - ei sylinteriluvulla ole mitään merkitystä. Jos sylintereillä on väliä niin aina voi ajaa vanhoilla tai vaihtaa merkkiä. ;D

 

RallyBaron  Samppasport