Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 perän asento madalletussa

  • 16 Vastauksia
  • 5396 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 240 perän asento madalletussa
« Vastaus #15 : 07.05.2017, 00:16:18 »
Mulla on tuossa ikuisuusprojektissa Retroturbo Motorsportin säädettävät ylätukivarret (ja panhard) mutta en tajunnut aikoinaan että myös alavarsia olisi ollut hyvä siirtää hieman eteen päin. Ajateltiin vain että kardaanin linja pitäisi saada istumaan. Ei kai siinä muuta ongelmaa ole kuin tuo hieman erikoinen ulkonäkö (?) kun originaali takakaari kaartuu aika voimakkaasti takaosasta sisään päin niin leveä rengas on ahtaalla. Toki kantti on ajettu niin että pisteet on just ja just kiinni. Ne etukaaret olisi olleet aika kova sana kun olis aikoinaan tajunnut  :-[

Ehkä pitää vielä antaa tuolle taka-akselille jotain ajatusta jossain vaiheessa kun coilit olisi muutenkin mietteissä. Tällä hetkellä on kasattuna alle Avon säädettävillä iskareilla/pari kierrosta lyhennetyillä kuormajousilla ja silti perä on pirun ylhäällä + akselin linja aika takana. Pari kuvaa koekasattuna, kuvat on mitä on:




V40 T2 -17
Kuvat

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 perän asento madalletussa
« Vastaus #16 : 07.05.2017, 11:31:26 »
Mittasin vanteen et:n ja takavanteet oli -5 ja 10" leveet. Vanteen reuna tulee yli kaaren.

Tuota kehän kanttia on jäljellä vielä n.10mm,eli siitä vois vielä n.8mm leikata pois jolloin jäykemmillä jousilla vois 205/45/16 kumi mennä...ja tarkotus olisi vaihtaa aavistuksen pidemmät jouset.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Samppasport  Futurez