Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa

  • 25 Vastauksia
  • 6142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« : 14.11.2023, 19:09:14 »
Moro

Tässä on nyt edellisen v70 volvon jälkeen skodalla ajeltu 2,5v. Nyt alkaa näyttää, että T8/T6 hybridit volvolla alkaa olla kohtalaisen järkihintaisia. Laitan tähän nyt uuden ketjun kysymyksineen, jos joku viitsii vastailla.
Nykyinen kulkine on skoda octavia rs 2018vm. Polttoainekulut veroineen noin 260 € /kk. Kilometrejä vuodessa 20-22tkm. Työmatka 10km ja päivittäiset ajot harvoin ylittää 50km

Tarkoitus olisi päästä nuo normaali päivittäiset ajot sähköllä ja ladata autoa yöllä halvan sähkön aikaan. Pitkät matkat sitten polttomoottorilla.

V60 ja V90 siis kiikarissa.

- T8 ja T6 Erot. Tehot? range sähköllä?
- Kulutus pidemmässä ajossa polttomoottorilla? esim maantietä/motaria 100-120km/h
- Tyyppiviat? Näitä ei hirveästi ole foorumia selatessa tullut vastaan. ERAD ongelmia ilmeisesti ollut, joka kohtalaisen tyyris korjata.
- Huolto-ohjelma? Öljyt? Jakopää? Vaihteisto? AWD? ERAD?
- Akuston takuu?
- Webasto näissä ei ilmeisesti lämmitä moottoria. Mitenkä voitelu? Öljyt ilmeisesti kohtuu lirua 0w-20. Joku muistaakseni eräässä ketjussa kehoitti, että jos ei pääse sähköllä perille niin heti sitten polttomoottorilla lähtiissä. Mitenkähän nuo koneet kestää kun lyödään voimaa motarivauhdissa jäykillä öljyillä heti kuormitukseen?
- Mites jos paljon ajettu sähköllä. Onko ollut nokka-akselin ruostumisia? Tätä toki voi välttää jos käyttää polttomoottorin kunnolla lämpimäksi säännöllisesti..

Vakuutukset? Tällä hetkellä skodassa superkasko ja liikenne 720€vuosi. Täydet bonukset
Ajoneuvovero+

Tällä voisi tehdä pientä kustannuslaskemaa minkälaista kuukausierää olisi järkevä lähteä maksamaan.

Jos joku jaksaa vastailla niin kiitos.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #1 : 14.11.2023, 23:02:47 »
Hyviä valintoja olis molemmat. Noita kaikkia mekin tuumailtiin ja päädyttiin kuitenkin sitten XC60 T8. Sinulla oli paljon kysymyksiä, mutta kokeilen vastata jokaiseen...
- T8 on toki tehokkain, mutta T6kin voisi riittää. Niitä on aika vähän ainakin V90seen tarjolla joten isompi hinta/mallivalikoima löytyy T6sta V60 puolelta. Eroja on aika paljonkin ja esim. onko "perinteinen" vai long range. Ne ovat vielä aika kalliita.
Tehon puolesta T8 niissä aiemmissa on 390hv tai jopa alkupään 408hv, mutta niissä on hieman pienemmät akut. T8 on yleisin ja niitä varmaan löytyy ehkä budjettiinkin. T8ssa on 2 turboa ja T6 on yhdellä (bi)turbolla. Tehoa silti 340hv.
- omassa XC60 T8ssa matka-ajon kulutus ollut yllätys, kun viime vkl käytiin n. 250km reissu ja mennessä oli kulutus 5,3L ja tullessa 7,5L eikä ladattu yhtään. V60 ja V90 menevät varmaan vieläkin vähemmällä, mutta matka-ajossa tuo vie silti vain n. 6-7L ja talvipakkasilla viime talvena boksi päällä 7,9L Rukalle ja takaisin eikä ladattu yhtään... Varmaan 100kmh ja enemmän kulutus noussee aika lailla, mutta perusajolla voisi mennä ilman latausta sen 6,5-7L nuo matalammat farkut
- tyyppivikoja on jotain pienehköjä sähköpuolen juttuja ja täältä löytyy lisätietoa, meillä piti erad voimansiirto uusia eli jos hommaat uudehkon V60/V90 T6 tai T8 niin suosittelen kyllä jotain turvaa siihen kaupan yhteyteen
- huolto-ohjelma on yleensä 1v/30tkm eli öljyille aika pitkä joten tiheämpään kannattaa kyllä vaihdattaa, vähintään kerran vuoteen öljyt. Muista huoltopaketeista en kauheana tiedä, mutta jakohihna on Suomessa 5v tai joku 150-160tkm suunnilleen vaihtoväli, ite olen laitattanut merkkihuollossa ilmeisesti Castrol Edge 0W-20 käyttävät ja automaattivaihteiston öljyt vaihdatin n. 80-90tkm välissä, AWD huoltoa ei tarvi tehdä koska erad hoitaa taka-akselin...
- akuston takuu muistaakseni 8 vuotta?
- webasto ei lämmitä moottoria 2019 tai ainakin 2020 vm eteenpäin, hieman vanhemmissa alkupään autoissa kyllä, jotkut ovat laitattaneet jotain vastusviritelmiä eli sen kyllä saa jostain toimimaan myös moottorille muttei välttämättä tarvi...
- T8 moottorin pitäisi olla kyllä tosi kestävä ja jakohihnoja niistä on mennyt tosi vähän (ainakin oman merkkiliikkeen asentajan mukaan), webaston tarpeettomuutta ehkä tukee se, että T8 moottorissa lienee sähköinen vesipumppu ja myös öljy kiertää aika tehokkaasti ja äkkiä eli moottori lämpeää kyllä nopeasti, viime talvena käytin moottoria välissä "charge" toiminnolla ja ei ollu edes lisälämmitin päällä, niin aika äkkiä sieltä lämmöt tulevat ja ei kuulosta karulta kylmänäkään laittaa päälle, kyllä siellä voi joku nesteen kierto tai tietynlainen esilämmitystila olla päällä vaikkei moottori kävisikään heti
- nokka-akselien ruostumisesta ei kyllä mitään tietoa, mutta hieno systeemi tuossa Volvolla on eli moottori lähtee aika herkästikin ainakin "hybrid" ajotilassa päälle eli automatiikka hoitaa ja saa sen moottorin pakotettuakin päälle "constant awd" ja "power" ajotilojen kautta eli ihan luotettava on BMW nokka-akseleihin verrattuna...
- meillä XC60sen vakuutus täyskasko maksimibonuksilla 800€ vuosi (autoliikkeen ja OP:n sopimuspaketti) eli tasan sama kuin edellisessä V90CC D4 AWD:ssä kans joten ei eroa, ajoneuvovero/käyttövoimavero on 125€/vuosi ja V60 T6ssa voi olla pari kymppiä pienempikin
+ tilojen puolesta V90 T8 olis varmaan parempi, mutta jos käyttökuluja ja pientä kulutuseroa ajattelee sekä vähemmällä tilalla pärjäis, niin ite valitsisin ehkä V60 T6 joku 2020-2022 akselilta, varmaan suurin ero tiloissa V60 vs. V90 on takakontti jonkin verran (ainakin lastaussyvyys) ja takamatkustajien tilat. V60 on yllättävän matala auto ja V90 olis ehkä maantiellä ajettavuudeltaan kuin juna, V60 ketterä perusvarma ja kaupungissakin näppärä. AWD tekniikka ja ajomoodit noissa ovat ihan samat, jos se rulla vaan löytyy eli niitä ei enää ole sitten 2022-2023 vuosimalleissa ollenkaan. Varusteista Inscription voisi olla ihan hyvä valinta! Omaan silmään se R-design on aika kulmikas edestä...

Toivottavasti auttaa vaikka kirjoitinkin XC60sen omistajana  ::)

Moro

Tässä on nyt edellisen v70 volvon jälkeen skodalla ajeltu 2,5v. Nyt alkaa näyttää, että T8/T6 hybridit volvolla alkaa olla kohtalaisen järkihintaisia. Laitan tähän nyt uuden ketjun kysymyksineen, jos joku viitsii vastailla.
Nykyinen kulkine on skoda octavia rs 2018vm. Polttoainekulut veroineen noin 260 € /kk. Kilometrejä vuodessa 20-22tkm. Työmatka 10km ja päivittäiset ajot harvoin ylittää 50km

Tarkoitus olisi päästä nuo normaali päivittäiset ajot sähköllä ja ladata autoa yöllä halvan sähkön aikaan. Pitkät matkat sitten polttomoottorilla.

V60 ja V90 siis kiikarissa.

- T8 ja T6 Erot. Tehot? range sähköllä?
- Kulutus pidemmässä ajossa polttomoottorilla? esim maantietä/motaria 100-120km/h
- Tyyppiviat? Näitä ei hirveästi ole foorumia selatessa tullut vastaan. ERAD ongelmia ilmeisesti ollut, joka kohtalaisen tyyris korjata.
- Huolto-ohjelma? Öljyt? Jakopää? Vaihteisto? AWD? ERAD?
- Akuston takuu?
- Webasto näissä ei ilmeisesti lämmitä moottoria. Mitenkä voitelu? Öljyt ilmeisesti kohtuu lirua 0w-20. Joku muistaakseni eräässä ketjussa kehoitti, että jos ei pääse sähköllä perille niin heti sitten polttomoottorilla lähtiissä. Mitenkähän nuo koneet kestää kun lyödään voimaa motarivauhdissa jäykillä öljyillä heti kuormitukseen?
- Mites jos paljon ajettu sähköllä. Onko ollut nokka-akselin ruostumisia? Tätä toki voi välttää jos käyttää polttomoottorin kunnolla lämpimäksi säännöllisesti..

Vakuutukset? Tällä hetkellä skodassa superkasko ja liikenne 720€vuosi. Täydet bonukset
Ajoneuvovero+

Tällä voisi tehdä pientä kustannuslaskemaa minkälaista kuukausierää olisi järkevä lähteä maksamaan.

Jos joku jaksaa vastailla niin kiitos.
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #2 : 15.11.2023, 08:56:37 »
Kiitos nopeasta ja kattavasta vastauksesta. Tästä olikin todella paljon apua ja "ostokuume" nousee entisestään.

Kyllä vaikuttaa sille, että valinta tulee olemaan V60 T60 340hv moottorilla. Näissä hinnat jo alkaa olla kohillaan. Tuon ERAD:n suhteen jokin lisäturva olisi kyllä poikaa esim 24kk ajalle. Selekt vaihtoauto olisi kova sana, mutta näissä on hinnat kovat verrattuna nettiauton muuhun tarjontaan.

Ymmärränkö oikein, että nämä linkin autot olisi tuo T6 340hv. Range sähköllä WLTP mukaan 75-91km. Tämä olisi juuri passeli omiin päivittäisiin ajoihin..

https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-recharge-2.0-t6-350hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45634
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13889357

Mitenkäs tuo hybridin lataus. Voimavirtapistoke löytyy autotallista? Onnistuuko suoraan siitä vai pitääkö käyttää sähkömiestä?
Talossa 25A sulakkeet ja maalämpöpumppu. Riittääkö virrat ongelmitta?

Tuota uutta v60 ei ole tullut vielä ajettua, mutta kunhan tässä koeajokierros alkaa niin sitten saa tuntumaa. On kuitenkin ilmeisesti samankokoinen/isompi kuin skoda octavia?




Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #3 : 15.11.2023, 12:30:45 »

Ymmärränkö oikein, että nämä linkin autot olisi tuo T6 340hv. Range sähköllä WLTP mukaan 75-91km. Tämä olisi juuri passeli omiin päivittäisiin ajoihin..

https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-recharge-2.0-t6-350hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45634
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13889357

Mitenkäs tuo hybridin lataus. Voimavirtapistoke löytyy autotallista? Onnistuuko suoraan siitä vai pitääkö käyttää sähkömiestä?
Talossa 25A sulakkeet ja maalämpöpumppu. Riittääkö virrat ongelmitta?


Ei ole 70km range!

Linkin auto on mielestäni vielä vanhempi pienempiakkuinen, eli ei uudempi long range -versio. Tuon ylemmän linkkisi mukaan V60 long rangejen valmistus olisi alkanut 9/21.

Pienemmän akun käytössä oleva kapasiteetti on hieman alle 10kWh, long rangeissa 14,9kWh.

Voimavirtapistokkeesta saat ladattua suoraan Volvon maksimi 3,6kW teholla, sopivaa piuhaa ei pitäisi tulla auton mukana.

Virtojen riittävyys riippuu vaiheiden kuormituksesta. Latautuva Volvo, maalämpöpumppu täysillä ja sähkökiuas ovat yhdessä varmaankin liikaa.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #4 : 15.11.2023, 13:32:18 »
Kävin katsomassa oikein sopivan oloista V60 T8 yksilöä vajaa vuosi sitten. Varusteena olivat sekä voima- että valovirtapistorasiaan sopivat Volvon alkuperäiset latausjohdot. Myyjän mukaan suomalaisissa autoissa normisettiä, ei näitä juuri kannata julkisiin liittää ja meillä täällä pikkukylillä on virtaa saatavilla jokaisella, joka näitä ostelee.

Käytännön range myyjän mukaan normaaliajossa 30 km. Pihistelemällä hyvissä oloissa pääsee pidemmällekin.

Polttoainetta kuluu kaasujalan mukaan, voima ei tule tyhjästä. Yleensä ajotietokoneet näyttävät 8+ lukemia, ei nämä möhkäleet kevyesti liiku. Enkä näe järkeä maksaa suorituskyvystä, mitä ei käytetä.

Jos käyttökulut pohdituttavat, vaihda suosiolla merkkiä :).
« Viimeksi muokattu: 15.11.2023, 13:34:28 kirjoittanut Scraab »

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #5 : 15.11.2023, 13:38:15 »
Ei ole 70km range!

Linkin auto on mielestäni vielä vanhempi pienempiakkuinen, eli ei uudempi long range -versio. Tuon ylemmän linkkisi mukaan V60 long rangejen valmistus olisi alkanut 9/21.

Pienemmän akun käytössä oleva kapasiteetti on hieman alle 10kWh, long rangeissa 14,9kWh.

Voimavirtapistokkeesta saat ladattua suoraan Volvon maksimi 3,6kW teholla, sopivaa piuhaa ei pitäisi tulla auton mukana.

Virtojen riittävyys riippuu vaiheiden kuormituksesta. Latautuva Volvo, maalämpöpumppu täysillä ja sähkökiuas ovat yhdessä varmaankin liikaa.

Hyvä huomio. Eli jos haluaa "long Rangen" niin 9/21 jälkeen valmistettu. Tuota 340hv on siis ilmeisesti kahdella eli akustolla 11kw ja 14.9kw

Scraabille, että ei tässä nyt pihistelemään aleta vaan, jos pääsisi nuo perusajot sähköllä ja loput sitten bensalla niin olisin tyytyväinen. Tulisi säästöä nykyiseen dieseliin huomattavasti. Ja tiedossa on, että voima vaatii polttoainetta ja sitä menee sitten kaasujalan mukaan. Jos tässä pihistely edellä mentäisiin niin katsoisin jotain ihan muun teholuokan autoa  :)

Ja toki myös se, että auto ei ole pajalla kokoajan kalliita korjauksia nauttimassa. Ei näissä nyt taida kovin pahoja murheita tekniikan puolesta olla kuin tuo ERAD

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #6 : 15.11.2023, 14:13:23 »
Mulla ollut nyt 4 viikkoa V60T8 vm.-20. Kannattaa ajaa ensin myös isompiakkuinen, näissä on iso ero. Tässö pikkuakkuisessa teho ei riitä kuin rauhalliseen mummomaiseen liikkumiseen. Rivakampaa kulkua tarjoaa tuo 2022 mallinen sähköllä. Tämän vuoksi omakin menee vaihtoon heti kun noita isoakkuisia on järkihintaan saatavilla. Tähän mennessä 3 vikaa; ajovalojen huurtuminen, takaoven kahva ja radion mökä. Keskikulutus eka tankillisella 4,9L/100km.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2023, 23:28:09 kirjoittanut MakeV70D »
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #7 : 15.11.2023, 16:11:41 »
Tulisi säästöä nykyiseen dieseliin huomattavasti.
Juu, varmasti. Minulla lienee Excelissä joku vika, kun ajan edelleen S90 dieselillä :).

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #8 : 15.11.2023, 16:33:07 »
Juu, varmasti. Minulla lienee Excelissä joku vika, kun ajan edelleen S90 dieselillä :).

 :) Näinpä. Siksi pitääkin laskea kannattavuus tarkkaan.

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #9 : 15.11.2023, 17:08:32 »
Hyvä huomio. Eli jos haluaa "long Rangen" niin 9/21 jälkeen valmistettu. Tuota 340hv on siis ilmeisesti kahdella eli akustolla 11kw ja 14.9kw


Varmaankin noin. Itse etsiskelin V90 ja totesin, että vertailu on hankalaa kun mitään selkeää näkyvää eroa akkujen koon perusteella ei ole ja Nettiauton tiedot voivat olla mitä ovat.

Mutta ainakin V90 ja myös tämän V60 kanssa T6 LR:n tehoiksi on ilmoitettu 350hv, olisiko akun kasvaessa autoihin tullut myös +10hv?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13947483 On myös nopealla vilkaisulla Nettiauton halvin LR V60.

Autossa on myös vanha sensus-käyttäjärjestelmä, eli ilmeisesti 60-sarjan volvoja on saanut isolla akulla ja sensuksella. 90-sarjassa taas Androidinkin kanssa on saanut pientä akkua.

Ota näistä nyt sitten maallikkona selvää  :idiot2:

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #10 : 15.11.2023, 18:20:00 »
Varmaankin noin. Itse etsiskelin V90 ja totesin, että vertailu on hankalaa kun mitään selkeää näkyvää eroa akkujen koon perusteella ei ole ja Nettiauton tiedot voivat olla mitä ovat.

Mutta ainakin V90 ja myös tämän V60 kanssa T6 LR:n tehoiksi on ilmoitettu 350hv, olisiko akun kasvaessa autoihin tullut myös +10hv?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13947483 On myös nopealla vilkaisulla Nettiauton halvin LR V60.

Autossa on myös vanha sensus-käyttäjärjestelmä, eli ilmeisesti 60-sarjan volvoja on saanut isolla akulla ja sensuksella. 90-sarjassa taas Androidinkin kanssa on saanut pientä akkua.

Ota näistä nyt sitten maallikkona selvää  :idiot2:

Joo. Pitää kyllä ottaa asioista kunnolla selvää. Kyllä se varmasti long range on kannattavin omiin ajoihin. On vielä suolaset hinnat, mutta eihän nuo ole kuin vuoden max 1,5v vanhoja. Kunhan ovat 2-2,5v iässä alkaa saamaan hyvään rahaan. Varsinkin kun nyt tulee BYD ja MG kiinan sähköjä halpaan hintaan markkinoille.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #11 : 16.11.2023, 01:06:55 »
Tyyppivikoja on tosiaan ERADin porsiminen, OBCn eli auton pään latausyksikön hajoaminen ja toimimattomat ovenkahvat.
Lootaöljyn ja ERAD öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta esimerkiksi B-kauppa on ruvennut suosittelemaan niiden vaihtoa lisätöinä loota 60t sähköperä 90t välein.

Oikein kivoja autoja toimiessaan, mutta kyllä mä nykypäivänä katsoisin ensin täyssähköjen suuntaan, sitten polttomoottorien ja vasta viimeisenä vaihtoehtona hybrideihin. Tuollaisessa erikoistapauksessa jossa päiväajot on 20-30 kilsaa hybridi voisi vielä mennä. Ei-LR Volvot on tosiaan tosi mopoja pelkällä sähköllä ja starttaa polttiksen tosi herkästi kun mennään yhtään pakkaselle. Käy koeajolla niin viisastut.

Poissa Rawpoweri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #12 : 16.11.2023, 08:56:46 »
Tyyppivikoja on tosiaan ERADin porsiminen, OBCn eli auton pään latausyksikön hajoaminen ja toimimattomat ovenkahvat.
Lootaöljyn ja ERAD öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta esimerkiksi B-kauppa on ruvennut suosittelemaan niiden vaihtoa lisätöinä loota 60t sähköperä 90t välein.

Oikein kivoja autoja toimiessaan, mutta kyllä mä nykypäivänä katsoisin ensin täyssähköjen suuntaan, sitten polttomoottorien ja vasta viimeisenä vaihtoehtona hybrideihin. Tuollaisessa erikoistapauksessa jossa päiväajot on 20-30 kilsaa hybridi voisi vielä mennä. Ei-LR Volvot on tosiaan tosi mopoja pelkällä sähköllä ja starttaa polttiksen tosi herkästi kun mennään yhtään pakkaselle. Käy koeajolla niin viisastut.

Kiitos vastauksista. Onneksi tässä ei ole mikään kiire hankinnalle ja voi odottaa rauhassa long rangejen hintojen pudotusta.

Täyssähköisissä ei ole riittävän isoa farmaria/maasturia ollut oikein tarjolla tarpeisiin tai sitten hinnat karkaa budetin ulkopuolelle. Skoda enyaq ehkä, mutta nekin vielä hinnoissaan.

Jos olis ylimääräinen 70k€ niin voisi laittaa tämmösen. Olisi tehoja ja kokoa :D
https://www.nettiauto.com/byd/tang/13904863

Seuraava tulee olemaan joko perus bensa tai sitten joku volvon hybridi. Ellei nyt sitten markkinat muutu ihan täysin.


Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #13 : 16.11.2023, 09:10:42 »
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13947483 On myös nopealla vilkaisulla Nettiauton halvin LR V60.

Autossa on myös vanha sensus-käyttäjärjestelmä, eli ilmeisesti 60-sarjan volvoja on saanut isolla akulla ja sensuksella. 90-sarjassa taas Androidinkin kanssa on saanut pientä akkua.

Ota näistä nyt sitten maallikkona selvää  :idiot2:
Jep, S/V60 malleja sai MY22.5 jossa on sensus ja LR tekniikka. XC90 mallia sai koko 22 mallivuoden Sensuksella. Muissa Android tuli mutta on vielä vanha tekniikka.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Vastaus #14 : 15.12.2023, 15:51:57 »
Tämmönen outo juttu että range aamulla näyttää yleensä 24-30km mutta yhtenä aamuna sitten 40km. Samat olosuhteet latauksen ja lämpötilan suhteen. Mistähän johtuu? Autolla ajettu 110tkm.

Edit. Latausmoduulit sökönä, ties mitä muuta. Muutkin kummallisuudet, kuten voiman katoaminen, ryntäily, latauksen heittely yms. voi johtua tästä, tai jostain muusta. Nyt ootellaan korjausta ja ajellaan jos kestäis kuukauden jollain lailla.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2024, 15:33:11 kirjoittanut MakeV70D »
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

 

Autoracing  KL-varaosat