Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #810 : 26.12.2014, 19:07:24 »
Kyllä tdi syttyy hyvin.
Huomaa kuvasta jo että ei oo enää d6 kun puuttuu siniharmaa savupilvi  :2funny:
Jep  :D
Kyllä kai se vielä -25 pakkasesta pitäs lähtä kylmiltään jos on ajotus kohallaan ja muutkin asiat kunnossa ;) meinaa muuten mulla olla noilla isoilla suuttimilla että lämpimänä saa pitkän vieterin startata ennenku on käynnissä, kylmänä ja puolilämpimänä lähtee heti. Onko tässäkin sama ominaisuus?
ei ole tässä tuollaista ominaisuutta ollenkaan, lähtee aina heti pyörimään :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #811 : 28.12.2014, 17:07:33 »
Kyllä tdi syttyy hyvin.
Huomaa kuvasta jo että ei oo enää d6 kun puuttuu siniharmaa savupilvi  :2funny:

Uskomatonta miten paljon vaikuttaa auton ulkoiseenkin mielikuvaan konepellin alla oleva moottori.

Paskasta kultaa kertaheitolla.  S*

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #812 : 28.12.2014, 20:58:44 »
Paskasta kultaa kertaheitolla.  S*
Deekusta TDI:hin siirtymistä ei varmaan paremmin voi kuvailla? S*
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #813 : 28.12.2014, 21:05:37 »
Deekusta TDI:hin siirtymistä ei varmaan paremmin voi kuvailla? S*
Mulla tuli näistä kommenteista tämä heti mieleen https://www.youtube.com/watch?v=eAFRWQgwet0  :2funny: :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 30.12.14
« Vastaus #814 : 30.12.2014, 22:23:26 »
Joulu meni ja oli mutta muistin kuitenkin Volvoa joskin vähän myöhässä, kävin tänään kaverilta hakemassa r-koneistuksen tekemän nokan, paikalleen en pistä kuitenkaan ennen kuin käytän kannen pöydällä ja vaihan jäykemmät venttiilinjouset...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 30.12.14
« Vastaus #815 : 31.12.2014, 11:08:41 »
Eikö niitä jousia saa vaihettuu kansi paikallaa. Mäntä vaan ylös siitä sylinteristä minkä jousia vaihtaa niin ei lähe venat karkuu.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 30.12.14
« Vastaus #816 : 31.12.2014, 11:30:51 »
Jotkut ovat jopa venavarren tiivistekumeja vaihdellut niin, että pistää paineilmaa tulpanreijästä sopivalla adapterilla. Paineilma pitää venttiilit ylhäällä. Itse en näin ole tehnyt.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 30.12.14
« Vastaus #817 : 31.12.2014, 11:37:35 »
saahan ne vaihettua jos haluaa paikallaankin, vuotaa vaan öljyä vähäsen kannen välistä niin vaihdan samalla kannentiivisteen ja siistin kanavat kans.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.1.15
« Vastaus #818 : 07.01.2015, 23:09:34 »
Tämän iltainen moottoriöljyn ostosreissu ei alkanut ihan suunnitellulla tavalla.
Olin lähdössä 740:llä ostelee öljyä mutta se päätti sammua tupsahtaa tienristaukseen, onneksi siihen eikä eilen Kajaani-Sotkamo välille -30 pakkasessa.
Eikä sitten luvannutkaan kun yritti sahata käymään, pikainen diagnoosi oli ettei sähköinen siirtopumppu pyöri.
Noh öljyä olin menossa ostamaan ja kauppakin oli menossa kiinni niin tepastelin 850 luo, laitoin webaston töhisemään ja rupesin kaivamaan Volvoa kinoksesta, putsattuani sen lumesta ja lasit raapattuani meinasin höräyttää tulille mutta 850 sanoi vain vou,vou...
Siinä vaiheessa meinasi aikuisten oikeesti hitsata itsellä jo kiinni, eikun nöyrin mielin emannuksen Corollan avaimet hakemaan ja corolla kaahaten öljyä ostamaan jotta kerkee ja kerkesinkin, paria minuuttia ennen sulkemisaikaa Puuiloon.
Öljyn haku reissun jälkeen kaverille puhelu että "et viitsisi tulla kaveriksi, hinataan tuo mun 740 hallille"
Kaverin tuli sillä aikaa paikalle kun kävin hakemassa isännältä lainaan Suzuki Gran Vitara maasturin jolla hinattiin 740 hallille.
Hallilla rupesin yleismittarilla tutkimaan mikä mättää, siirtopumpulle ei tule virtaa ja pumpun sulake on ehjä, epäilin ensin relettä mutta ei sekään ollut rikki kun ohitin sen, pumppu ei vaan pyörinyt.
Sulakeita katsellessa huomasin että polttaa jostain syystä sulaketta minkä takaa on otettu herätinvirta siirtopumpun releelle, saman sulakkeen alla oli myös hehkujen toiminta. käytin hehkun releen pistokkeen irti ja silti sulake paloi, no johan on v*ttu tuumin.
Seuraavaksi kokeilin pakkosyöttää siirtopumpulle virtaa ja sehän pyörikin mutta auto ei vaan yrittänytkään lähteä käymään, taas raavittiin päätä ja tupakkaa paloi ketjussa... seuraavaksi mittalin tuleeko sammutin solenoidille virtaa ja ei tullut. Taas yksi hyppy johto ja pärskeles 740 hörähti käymään mutta arvoitus mietitytti yhä, miksi polttaa edelleen yhtä sulaketta ja ei käy ilman hyppypiuhoja ??
Kokeilin seuraavaksi jättää sammutin solenoidin piuhan irti ja kokeilla polttaako sulaketta ja kas ei enää poltakkaan, noh piuha kiinni solenoidiin mutta mitäs kettua, sulake ei nyt palakkaan ?? aikani tuijotin sammutin solenoidille menevää piuhaa ja huomasin siinä pienen hankauman, otin piuhan tarkasteluun ja kas, kuparithan sieltä loisti ja lopullinen syy löytyi miksi sulake paloi.
Kaikesta pystyi vaan taas kerran itseään syyttämään, miksi jätit johdon silleen että se pääsee hankaamaan syöttöpumpun tukirautaa vasten, niimpä niin...
Noh nyt se tuli laitettua silleen että ei enää hankaa ja rikkinäisen eristeen kohdille tuli pujotettua liimakutistesukkaa pätkä jottei enää räpsi mihinkään.
Tämän jälkeen oli vehkeiden kasaus ja niputus vuorossa jonka jälkeen menimme kaverin kanssa 850 luo joka täräytettiin apukaapaleilla tulille ja ajettiin hallille se sulamaan sekä akku laitettiin latautumaan.

Semmoista tällä erää, jokseenkin taas vastusti  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 1.2.15
« Vastaus #819 : 01.02.2015, 20:40:28 »
740 pelannut taasen oikein mallikkaasti ilman mitään ongelmia, pari viikkoa sitten vaihtelin 740 että 850 öljyt+suodattimet kun oli vaihtoväli täynnä molemmissa.
Tänään kävin Joni_S kanssa hakemassa osia hänen laaniltaan, itse isäntä oli vähän rapulaisen oloinen  :D
Noh menomatkalla jäätiin yleisellä tiellä kiinni kun lunta oli niin paljon tuiskuttanut, onneksi sattui paikalle traktori niin hinasi meidät irti ja päästiin perille.
Kaiman laanilta purin irti 960 kylkilistat, helmamuovit, roiskeläpät, sisustan verhoilut pilareista, mustat aurinkolipat meikkipeileillä ja valoilla, mustan kattovalon ja jotain muuta pientä hilpettä.



Semmoista, taas lisää osia, milloinkahan tämä osien haalinta loppuu  :idiot2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 1.2.15
« Vastaus #820 : 01.02.2015, 21:06:43 »

Semmoista, taas lisää osia, milloinkahan tämä osien haalinta loppuu  :idiot2:


Ei ikinä  :D
Ehkä merkin vaihtuessa ja tarpeeksi uusi ettei isommin ole saatavilla, eikä mieli tee hankkia hinnan yms puolesta 
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 1.2.15
« Vastaus #821 : 01.02.2015, 21:11:34 »
Aina pitää osia haalia, varsinkin jos halvalla saa :D

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 11.2.15
« Vastaus #822 : 11.02.2015, 21:52:00 »
Pientä pajomista taas suoritettu, noh viimeviikolla pyörähti 582tkm mittariin mikä tarkoittaa että tällä vekottimella on tullut höylättyä itse 100tkm :P
Sunnuntaina rupesi ohjaus takkumaan kesken kaiken, alkuun epäilin hammastankoa/tehostinta mutta vika paikallistui kuitenkin ohjausakselin ristikkoon.
Nohevana kävin eilen tiistaina lapioimassa purku 740 esiin ja irroitin sieltä ohjaus-akselin mutta yllättäen siinäkin oli toinen ristikko jumissa  ::)
Onneksi ristikon pystyy vaihtamaan ja on ihan yleinen malliltaan ja kaiken kukkuraksi työmaalta löytyi sellainen hyllystä, siinäpä se tiistai ilta menikin sitten ristikkoa vaihdellessa, ristikon vaihdon jälkeen maalasin nivelen mattamustalla kuten ennestäänkin oli, ylemmän akseliputken/ristikon hankasin karhunkielellä puhtaaksi kuten alunperinkin on ollut.
Tänään töitten jälkeen vaihtelin ehjätyn akselin paikalleen ja hienosti toimii, entinen oli totaalisen jumissa.
Samalla kun auto oli ylhäällä nosturilla huomasin että vasen alapallo oli väljä ja vaihdoin sen samoilla lämpimillä kun työmaalta sattui se hyllystä löytymään. 100tkm on tuokin alapallo kestänyt sillä minun aikaan ei ole vaihdettu.

Eilessä iltana hain myös kaverilta sarjan 16" piikkejä jotka tänään pudotin vanteilta pois. Itsellä on 16" etuvedon pellit jotka kavennan sopiviksi niille ja samalla et tulee muuttumaan sopivaksi takavetoiseen. Yksi vanne on jo kavennettu ja hitsattu nippuun mutta vaatii vielä hitsisaumojen matalaksi hiomisen.
Tarkoitus oli lauantaina lähteä tahkomaan jäärataa 740:llä piikit alla :P
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 21:56:10 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 11.2.15
« Vastaus #823 : 13.02.2015, 21:33:41 »

Huomenna jäärataa tahkoamaan 740 paltamoon  :sundaydriver:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 11.2.15
« Vastaus #824 : 14.02.2015, 10:29:29 »
Komiat on renkaat, varohan ettei karkaa mopo käsistä  :D

 

Kulkukoira  Proturbo