Vielä aiheesta, luulen että liittyvät toisiinsa jotenkin. Tuli taas eilen illalla todistettua asia, kun illalla lähdin ajamaan autolla. Kylmä kone, ryyppy päällä käyntiin, hetki käyntiä, ryyppy puoleenväliin ja ajamaan.
Koneessa on ihan järjetön potku kun on semikylmä moottori, kiihtyy ihan toisella tavalla kun sillon kun kone sitten lämpiää. Ei tee eroa onko ryyppy päällä kuumalla koneella, se hurja kiihtyvyys ja veto vaan häviää koneesta sen lämmetessä. ihan kun joku koneessa väljääntyisi lämmetessä ? Onko kokemuksia vastaavasta, olisi kiva saavuttaa samat tehot koneesta myös lämpimänä.
Mietin että voiko johtua ilmanputsareista, ne ovat mallia tein_itse, SU:issa on vakio ilmanputsari rinkulat, joille leikkasin vaan pellista kiekot molemmin puolin, eli täysin avoimesti imee konehuoneesta ilmaa. Tuli mieleen jos se kylmänä saa kylmää ilmaa ja seos toimii, koneen kuumetessa imee niin kuumaa ilmaa konehuoneesta pakosarjan päältä ettei happi riitä ?