Moi,
parit kommentit S80 T6 vm. 2008:sta, sillä samaa tekniikkaahan niissä on esim. moottorin (B6304T2) ja laatikon (TF-80SC) osalta.
Voimanlähde on arkiajoon oikein mukava, jopa leppoisa. Normaaliin ajeluun suorituskykyä on ihan riittävästi. Kulutus on nykymittapuulla kaupungissa reipas (12-13 litraa per 100km), maantiellä voi päästä yllättävän pieniin lukuihin ("personal best" taisi oli 8,3 litraa per 100 km kun keskivauhti 106 km/h, matkana 1300km). Mutta näissä vanhemmissa autoissa en itse jaksa noita kulutuslukuja liiaksi miettiä, bensaa saa asemilta ja auto on talvella lämmin.
Jos alustaksi löytyy 4C (four-c), niin suosittelen sitä, itse olen tykännyt kovasti - erityisesti keskimmäisestä sport-asetuksesta (ei liian pintakova kuitenkaan menemättä kivireeksi).
Automaattilaatikon suhteen tulee kritiikkiä, se on selkeästi tämän kokonaisuuden heikoin lenkki. Paremmalla laatikolla tästä autosta saisi huomattavan paljon paremman kokonaisuuden. Liikkeellelähtiessä ykkönen on välityksiltään ihan turha, kakkosella (tai tietyissä tilanteissa jopa kolmosella) liikkeellelähdöt hoituisivat aivan hyvin. Automaattilaatikon sovitus moottoriin ei ole onnistunut myöskään siinä mielessä, että laatikko tiputtaa alemmalle vaihteelle liian aikaisin vaikka vääntöjen puolesta Aisinin pitäisi kestää se reilut ~+450nm mukisematta. Tähän toivon muutosta nyt ensi viikolla, kun autoon tulee optimointia softaa (lisäätehoa.fi), jonka pitäisi parantaa laatikon ja moottorin yhteistoimintaa.
Muista varusteista kiitosta tulee Dynaudion Premium -audiopaketille, on ihan validia kampetta vielä tänä päivänä. Takapenkkiläisten DVD-osasto (molemmissa niskatuissa näytöt ja langattomat kuulokkeet infrapunalla!!!) sen sijaan ovat sen verran retroa, että ei siitä enempää
Kokonaisuutena nelivetoinen bensamöhkömoottori 4C-alustalla on muuten mainio pakkaus, mutta pikkuisen miinusta tulee Aisinin laatikolle. Toivottavasti sekin nyt paranee softauksen myötä.
EDIT: ja tosi hyvä topic aiheesta on nimimerkillä R70AWD, hieno auto, hienosti paranneltu!