Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia

  • 4 Vastauksia
  • 5487 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia
« : 14.08.2020, 10:20:07 »
Hei ostamassa otsikon mukaista volvoa harrastukseksi.. Onko näistä kokemuksia millaisia?

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia
« Vastaus #1 : 15.08.2020, 16:30:36 »
2009 V70 T6 löytyy, eikä ole kyllä mitään pahaa sanottavaa. Todella mukava tekniikka tuohon koppaan, eikä tarvitse olla toisten jaloissa  8)

Itelle tuo oli tavallaan luonnollinen jatkumo V70 R:n jälkeen, tehdas kun lopetti niiden valmistuksen, niin tuo on lähinnä vastaava  ;)

Tuolta löytyy topicci kyseisestä autosta https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=107030.0
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa putkiradio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia
« Vastaus #2 : 16.08.2020, 10:38:25 »
Moi,

parit kommentit S80 T6 vm. 2008:sta, sillä samaa tekniikkaahan niissä on esim. moottorin (B6304T2) ja laatikon (TF-80SC) osalta.

Voimanlähde on arkiajoon oikein mukava, jopa leppoisa. Normaaliin ajeluun suorituskykyä on ihan riittävästi. Kulutus on nykymittapuulla kaupungissa reipas (12-13 litraa per 100km), maantiellä voi päästä yllättävän pieniin lukuihin ("personal best" taisi oli 8,3 litraa per 100 km kun keskivauhti 106 km/h, matkana 1300km). Mutta näissä vanhemmissa autoissa en itse jaksa noita kulutuslukuja liiaksi miettiä, bensaa saa asemilta ja auto on talvella lämmin.

Jos alustaksi löytyy 4C (four-c), niin suosittelen sitä, itse olen tykännyt kovasti - erityisesti keskimmäisestä sport-asetuksesta (ei liian pintakova kuitenkaan menemättä kivireeksi).

Automaattilaatikon suhteen tulee kritiikkiä, se on selkeästi tämän kokonaisuuden heikoin lenkki. Paremmalla laatikolla tästä autosta saisi huomattavan paljon paremman kokonaisuuden. Liikkeellelähtiessä ykkönen on välityksiltään ihan turha, kakkosella (tai tietyissä tilanteissa jopa kolmosella) liikkeellelähdöt hoituisivat aivan hyvin. Automaattilaatikon sovitus moottoriin ei ole onnistunut myöskään siinä mielessä, että laatikko tiputtaa alemmalle vaihteelle liian aikaisin vaikka vääntöjen puolesta Aisinin pitäisi kestää se reilut ~+450nm mukisematta. Tähän toivon muutosta nyt ensi viikolla, kun autoon tulee optimointia softaa (lisäätehoa.fi), jonka pitäisi parantaa laatikon ja moottorin yhteistoimintaa.

Muista varusteista kiitosta tulee Dynaudion Premium -audiopaketille, on ihan validia kampetta vielä tänä päivänä. Takapenkkiläisten DVD-osasto (molemmissa niskatuissa näytöt ja langattomat kuulokkeet infrapunalla!!!) sen sijaan ovat sen verran retroa, että ei siitä enempää :D

Kokonaisuutena nelivetoinen bensamöhkömoottori 4C-alustalla on muuten mainio pakkaus, mutta pikkuisen miinusta tulee Aisinin laatikolle. Toivottavasti sekin nyt paranee softauksen myötä.

EDIT: ja tosi hyvä topic aiheesta on nimimerkillä R70AWD, hieno auto, hienosti paranneltu!

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia
« Vastaus #3 : 01.09.2020, 21:42:16 »
Hei ostamassa otsikon mukaista volvoa harrastukseksi.. Onko näistä kokemuksia millaisia?

Polttoaineenkulutus kova, kaupunkiajossa 13 litraa ja maantieajossakin 9-10 litraa satasella, ja tuo 98E:llä. Selvitin E85-muunnossarjan hankintaa, mutta polttoainesuuttimet ovat siihen liian pienet (ainakin B6304T2, uudemmasta 304 hv B6304T4 vuosimalleissa 2011-2015 ei tietoa), eli muunnos jäi tekemättä. Jos polttoaineenkulutus ja siitä aiheutuva kustannus ei ole ongelma, niin T6 oli ajossa oikein mukava ja riittävän tehokas.

Varustelusta: kaikki V70/XC70 T6:t ovat varustukseltaan Momentum (vain 2008) tai Summum, joten varustus on hyvä. Jos itse olisin ostamassa, etsisin yksilön, jossa on Dynaudio (tai vm. 2011-> Volvon oma Premium Sound) sekä adaptiivinen cruise / Driver Support, niin jonossa ajaminen on mukavampaa. Four-C -alusta ei välttämättä ole hyvä juttu, koska jos siitä menee jotain rikki, korjaaminen on varsin hintavaa. Vuosimalleissa 2008-2011 ollut, kojelaudasta nouseva navi on lisävarusteena melko turha, koska karttapäivityksiä ei ole tullut vuoden 2015 jälkeen, vuosimallista 2012 eteenpäin käytössä olleeseen Sensukseen (ei Connect) uusin karttapäivitys on vuodelta 2018.

Kaikki itse Suomessa käytettynä myynnissä näkemäni V70 T6 AWD:t ovat olleet alkupään vuosimalleja (285 hv), yhtään 304-hevosvoimaista uudempaa mallia en ole nähnyt täällä myynnissä. Vähän vastaava tilanne kuin kakkoskoppaisen V70R AWD:n suhteen, niissähän vuosimalli 2004 on yleinen ja faceliftit äärimmäisen harvinaisia.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Jakoavain

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 3.0 t6 kokemuksia
« Vastaus #4 : 08.12.2020, 21:03:02 »
Ulkomaan foorumeilla on puhetta T6 3.0t moottorin öljynkulutuksesta. Onko tämä laajakin ongelma vai koskeeko jotain tiettyä vuosimallia? Itseä kiinnostaisi tuo 304 heppainen kone.

 

Samppasport  Futurez