Samppasport  Futurez

B230 Männät ja Lohko

  • 8 Vastauksia
  • 7488 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harri94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
B230 Männät ja Lohko
« : 14.03.2011, 22:49:03 »
Voiko b230 koneeseen ,jossa on 631 kansi, hitsata männän "kuppiin" tavaraa vai pitääkö ottaa lohkosta ja männistä pois?? kuppiin hitsaamisella olisi tarkoitus pienentää puristustilavuutta. Kestääkö mäntä hitsaamisen vai ottaako suoraan lohkosta pois?? Paljonko lohkosta voi "huoletta" ottaa pois?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #1 : 14.03.2011, 23:33:14 »
Älä hitsaa mäntiä. Noilla männillä on otettu ahtokäytössä yli 600 hv tehoja reunalta 3.8 mm laskemalla.

Lohkosta voit ottaa ihan hyvin pois vaikka 2 mm ei vaikuta kestoon. Todennäköisesti voi ottaa enemmänkin.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #2 : 15.03.2011, 08:35:39 »
Laita pitempi kiertokanki ja madalla mäntää

Win - Win situation
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Harri94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #3 : 15.03.2011, 23:09:29 »
Laita pitempi kiertokanki ja madalla mäntää

Win - Win situation
Oisko mitään vinkkiä kuinka pitkät veivit kannattais laitta ja mistä sellaisia sais halvalla?? sopiiko esim. jonkun muun auto merkin veivit "muokkaamalla"?

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #4 : 16.03.2011, 12:50:09 »
Lohkosta voi ottaa ainenkin sen -2 mm ja sitten männistä kun sorvautat 1,5 mm pois niin saat puristuksia ylös (n.11,5:1 tietämille). Puristussuhteen nostaminen ei vaikuttanut minulla tehoihin eikä vääntöön, ainoastaan bensan kulutus pieneni ja sekin vain marginaalisesti.

=> sijoita mielummin imukanavien kittaamiseen sekä isompiin imuventtiileihin  ;)

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #5 : 17.03.2011, 22:02:41 »
Hmm.. toi kanavien kittaminen tuntuu olevan aika jokaisen tämän foorumin koneen tekijän "juttu"..
Minun mielestä ilman mittavia porttauksia ei kannata kitata lattiaa ollenkaan; varsinkaan 2300cc koneisiin.. Kanava volyymi pienenee oleellisesti ja se ei ole hyvä juttu. Hmm... jos joku haluaa vertailla std/portattua/kitattuun kanteen virtauspenkissä niin eiku käymään kannen kanssa. Mittaus ei maksa tässä kohtaa mitään.....

EVO8

  • Vieras
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #6 : 18.03.2011, 10:28:41 »
Hmm.. toi kanavien kittaminen tuntuu olevan aika jokaisen tämän foorumin koneen tekijän "juttu"..
Minun mielestä ilman mittavia porttauksia ei kannata kitata lattiaa ollenkaan; varsinkaan 2300cc koneisiin.. Kanava volyymi pienenee oleellisesti ja se ei ole hyvä juttu. Hmm... jos joku haluaa vertailla std/portattua/kitattuun kanteen virtauspenkissä niin eiku käymään kannen kanssa. Mittaus ei maksa tässä kohtaa mitään.....


Joo niin se maailma muuttuu. Vaikuttaa että kitti kirveltää kun muu teksti oli niin ylimalkaista aihetta ajatellen? :)

Alkaako tästä uusi "kansien virtaus" topikki. Harmi että meni jo hattu paikoilleen.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #7 : 18.03.2011, 11:10:12 »
Pidemmät kanget maksavat sen 400e. Halvemmalla pääsee laskemalla lohkoa ja mäntiä

Käsi pystyyn kellä on kittiä kanavissa. Mulla ei ole kuin ylipainetta.Wanhat konstit...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Harri94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 Männät ja Lohko
« Vastaus #8 : 18.03.2011, 15:42:27 »
No taidanpa tyytyä tuohon lohkon laskemiseen...

 

RallyBaron  Samppasport