0
0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.
Lämpöset kelit alko ja kaverin 940fk kiukuttelee "kylmäkäynnistystä" taas.. ollaan tutkittu ja vaihdettu osia imm lämpöanturi releet tulpat. Mitä kuumempi ulkona sitä huonommin lähtee kylmänä käymään. Lämmittyään tai tallista tai varjosta lähtee ihan niinku pitäiskin käyntiin. Kesällä on pitäny jopa esilämmitystä. Lähtee paremmin käymään. 1h lämmityksellä. Kesä tai talvi jos lämmittää yli 2h tekee samaa rötäämistä. Pitkä startti ja jää pötpöttään tyhjää kosket kaasuun pötpöttää tai rötää hetken ja nostaa tyhjäkäynnin tasaseen 2000rpm josta putoaa hetken kuluttua. Tämän jälkeen käy kuten kuuluu. Ihan sama onko tankissa 95 tai 98 ja e85 sekoitusta tai pelkkää 98 jolla pääsääntösesti ajaa. Alkaa ideat loppumaan?
Joo mutta vaihdoitte sen ecun bosch liittimellä olevan anturin ettekä mittariston volvon omalla liittimellä olevaa?
Molemmat puolet mitattu eli sytkä-ja bensapurkkien liittimiltä?
Meinaatko että olis piuha poikki. Mites onko 95 mallissa ecun vieressä maadotuspisteet. Jos niitä rapsuttais puhtaaksi?
Tai katkonainen kontakti, tai anturi toimii vaan osa alueella. Yks korjaus maadoituksiin on suutinkiskosta runkoon, tämä autto -90 autossa.
Suutintukissa on 2 maattokohtaa ainakin ja venakopasta 2 jotka menee sytkäpurkin päälle tulipeltiin. Siis jis se musta purkki koneen päässä tulipellissä on sytkäpoksi. Oli muuten toinen venakopan maakaapeli löysästi. Harkittee uuden ecu anturin ostoa. Pitäisi vaan katsastaa auto ensin.
Jos nyt tarkoitat sitä konehuoneen puolella tulipellissä kiinni olevaa mustaa laattaa, niin se ei ole sytkäyksikkö. Se on teräskalikka, joka on yksinkertaisesti vain tärinän/resonanssin vaimennin.Sytkäyksikkö (EZK) löytyy kuljettajan jalkatilasta rattiakselin vasemmalta puolen potkumuovin takaa. Ruiskuyksikkö (LH2.4) löytyy apukuljettajan jalkatilasta oikeasta reunasta muovin takaa (sivumuovissa pahka sillä kohden).
Pyöritettävät kuulemma on, mutta onko molemissa samankätinen kierre vai pitääkö hankkia tuo ?