Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240 rokkiralli

  • 116 Vastauksia
  • 51599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #15 : 29.12.2010, 18:52:47 »
Laita vaikka tuonne

http://up.servut.us/
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #16 : 29.12.2010, 19:04:45 »
http://up.servut.us/27532 

Saatoin jopa onnistua laittamaan sen tonne ehkä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #17 : 29.12.2010, 20:03:29 »
Taisit vain polkasta kaasua tuonne "rajottimelle" asti? Mitä tapahtuu jos annat kaasua sitä röpötystä vasten vai kehtaako?  ;D Login mukaan käy piikkinä yli 7000rpm  ???

Tuli mieleen että eihän sulla ole 1,5bar mappi tuossa megassa? Näyttäs käyvän yli 1,5barin tuo paine ja siten ulkona kartoilta?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #18 : 29.12.2010, 20:14:42 »
Mulla on siinä 4barin mappi ja sitä on pidetty röpötystä vasten vähän aikaa se tasaisempi kohta siinä vähän alle 6000rpm kohdalla on just siinä alueella. Kone on säädetty penkissä sinne 6000rpm asti ja loppu on arvattu penkityksen jäljiltä rajoitin on vissiin 7000rpm.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #19 : 29.12.2010, 21:37:06 »
Laitas mullekin logia: tsompivolvo(ät)hotmail.com

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #20 : 29.12.2010, 21:45:40 »
Laitas mullekin logia: tsompivolvo(ät)hotmail.com

Laitettu on

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #21 : 29.12.2010, 21:50:02 »
Finsguirtin sivuilta luvin mistan painineen ton tyhjäkäynnin kanssa ja tajusin et mullahan on siellä kaks ruiskutusta kun pitäisi olla 998cc suuttimilla yksi sen lisäksi siellä on 940 turbo volvon etu vastus paikallaan joka varmaan kannattaisi ottaa pois käytöstä ja laittaa pwm rajoitus käyttöön. Täytyy kokeilla noita kun pääsen tallille taas tosin aikaisintaan pääsen testailemaan perjantaina.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #22 : 29.12.2010, 21:56:43 »
Itse en ainakaan laittas pwm rajotusta käyttöön.
Ihan alkuun vaihdat vaan sen triggerin pois sieltä dampperista.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #23 : 29.12.2010, 21:57:22 »
Finsguirtin sivuilta luvin mistan painineen ton tyhjäkäynnin kanssa ja tajusin et mullahan on siellä kaks ruiskutusta kun pitäisi olla 998cc suuttimilla yksi sen lisäksi siellä on 940 turbo volvon etu vastus paikallaan joka varmaan kannattaisi ottaa pois käytöstä ja laittaa pwm rajoitus käyttöön. Täytyy kokeilla noita kun pääsen tallille taas tosin aikaisintaan pääsen testailemaan perjantaina.
En suosittelis sitä pwm:ää, voi olla hankala saada arvoja kohdalleen. Mulla loppu soppa kesken ylhäällä, kun oli pwm käytössä - ei vaan mennyt rikkaammalle. Sitten alkoi pelaamaan kun laitoin etuvastukset ja pwm pois käytöstä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #24 : 29.12.2010, 22:03:13 »
No ei sitten laiteta pwm käyttöön mut pitää muuttaa se ruiskutus jakso 1 kertaan niin sais pyörimään tyhjäkäyntiä kunnolla nyt kun pyörii tosi epätasaisesti jos ei rikasta seosta reilusti johonkin 12 asti sit pyörii nätisti tyhjä käyntiä mut vissiin käy tulppien päälle vähän toi seos.
Trikkeri muutos tehdään varmaan jo ensi viikolla kunhan saan uudet osat.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #25 : 31.12.2010, 20:27:12 »
vein vanhan trikkerin tänään sorvarille joka sorvaa kaikki piikit varmasti samaan mittaan nyt kun ovat olleet vielä leikkauksen jäljiltä.Viikon loppuna pääsee sitten testailemaan olisiko siitä ollut apua uudet trikkerin osat kumminkin tulee vasta ensi viikolla niin pitää nyt tämmöistä testailla.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #26 : 01.01.2011, 11:33:54 »
Tänään saan trikkerin sorvarilta ja pääsen illalla testailemaan mut luultavasti vika ei ole tossa trikkerissä. Tuon paukkeen kanssa olen jo eka kesänä joutunut painimaan silloin kokoon pano oli erilainen moottorin asento tunnistus tuli kärjettömältä jakajalta ja silloin se paukkui 4800rpm kohdalla silloinkin meni kyllä yli alueesta silloin kokeiltiin myös laittaa normaali verkkovirta laturi työntämään virtaa mut ei siitäkään ollut apua.Sen jälkeen vaihdettiin hukka kipinä systeemin ja pauke siirtyi 6000rpm et mikä ihme tämän aiheuttaa? kaksi muutakin muuttujaa oli kun vaihdettiin sytkä je ne oli kansi ja jäykemmät venttiilin jouset niistä en tiedä vaikuttaako ne miten tähän juttuun. Jos jollakin on 100% varmasti toimiva mega kokoon pano niin saa kertoa mitä se pitää sisällään vai onko näitä kukaan saanut niin hyvin toimimaan vinokoneessa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #27 : 01.01.2011, 15:57:43 »
Jäykemmillä venttiilinjousilla olet saanut täytöstä koneeseen enemmän kun venttiilit sulkeutuvat kokonaan. Se vaatii siten myös voimakkaamman kipinän.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #28 : 01.01.2011, 16:04:40 »
Kiihdytysrikastus näyttäs ainakin menevän päälle jatkuvasti siinä 6000rpm paikkeilla. Asetuksista kytkeä pois käytöstä isommalla kaasulla. Syötönkatkaisu myös pois over run settingsistä tai ainakin herkkyyttä pienemmälle.
Mikä lambda on käytössä jotta sais arvot näkymään oikein logiin?

Voisitko upata käytetyn .msq:n myös? Mikä koodiversio on käytössä? HR-koodilla saa isoilla suuttimilla tasoitettua joutokäyntiä aika paljon verrattuna peruskoodiin ja toimintaa muutenkin jouhevammaksi.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 16:07:24 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #29 : 01.01.2011, 18:34:03 »
http://up.servut.us/27571

Tossa uusin logi jossa on pidetty pitempään pauketta vasten

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo