Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 rokkiralli

  • 116 Vastauksia
  • 51605 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #31 : 01.01.2011, 18:59:27 »
Nyt on sitten asennettu sorvattu trikkeri paikalleen ja vähän säädelty auto tyhjä käynti rupesi toimimaan kun muutin ruiskutus jakson yhdeksi mut pauke ei hävinnyt se kumminkin nyt vaikuttaa siltä et se katkoisi sytytystä jostain syystä täytyy vielä selvitellä asiaa.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #32 : 01.01.2011, 19:05:32 »
Tohon lankun viestiin kun vastaat ja laitat sen .msq tiedoston jakoon niin varmaan löydetään vika.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #33 : 01.01.2011, 19:12:11 »
Kiihdytysrikastus näyttäs ainakin menevän päälle jatkuvasti siinä 6000rpm paikkeilla. Asetuksista kytkeä pois käytöstä isommalla kaasulla. Syötönkatkaisu myös pois over run settingsistä tai ainakin herkkyyttä pienemmälle.
Mikä lambda on käytössä jotta sais arvot näkymään oikein logiin?

Voisitko upata käytetyn .msq:n myös? Mikä koodiversio on käytössä? HR-koodilla saa isoilla suuttimilla tasoitettua joutokäyntiä aika paljon verrattuna peruskoodiin ja toimintaa muutenkin jouhevammaksi.

Lamba anturi on joku volkkarin 4piuhanen perus lampda ei siis laajakaista. Koodi on o29y4.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #34 : 01.01.2011, 19:15:08 »
http://up.servut.us/27572

Tuossa vanhan kokoon panon tiedot missä oli ihan sama ongelma.

Poissa lapa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #35 : 01.01.2011, 22:06:00 »
Mitkä tulpat sulla on käytössä? ite painin kauan megan sytkähäiriöitten kunnes laitoin NGK R tulpat, siihen loppui ongelmat.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #36 : 01.01.2011, 22:19:40 »
Mitkä tulpat sulla on käytössä? ite painin kauan megan sytkähäiriöitten kunnes laitoin NGK R tulpat, siihen loppui ongelmat.
Juu ton puolan kanssa on vähän pakko olla häiriösuojatut tulpat.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #37 : 01.01.2011, 22:30:10 »
Triggautuuko kiihdytysrikastus mapin vai tps:n perusteella? Jos käytössä on samat kiihdytysrikastusarvot kuin tuossa .msq:ssa niin ei ihmekään jos rötää kun rikastus menee päälle. Saa ihan liikaa bensaa. Muuta arvoiksi siten, että aukiolon lisäys on enintään 2ms. Tuokin aiheuttaa jo nyhtämistä jos triggautuu kesken kaiken.

Liekö kierrosrajoitin samalla kohtaa edelleen? 7000rpm tuntumaan vois sen nostaa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 22:32:58 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #38 : 01.01.2011, 23:21:40 »
Triggautuuko kiihdytysrikastus mapin vai tps:n perusteella? Jos käytössä on samat kiihdytysrikastusarvot kuin tuossa .msq:ssa niin ei ihmekään jos rötää kun rikastus menee päälle. Saa ihan liikaa bensaa. Muuta arvoiksi siten, että aukiolon lisäys on enintään 2ms. Tuokin aiheuttaa jo nyhtämistä jos triggautuu kesken kaiken.

Liekö kierrosrajoitin samalla kohtaa edelleen? 7000rpm tuntumaan vois sen nostaa.

Nuo arvot on motestilla otettu heti penkityksen jälkeen vanhalla kokoon panolla ja silloinkin paukkoi samalla tavalla. Muistaakseni kiihdytys rikastus toimii tps:n kautta.pitää kokeilla huomenna ilman kiihdytys rikastusta et onko vaikutusta. Tällä nykyisellä kokoon panolla on tarkoitus pitää rajoitin jossain 7000rpm-7500rpm välillä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #39 : 01.01.2011, 23:37:05 »
Mitkä tulpat sulla on käytössä? ite painin kauan megan sytkähäiriöitten kunnes laitoin NGK R tulpat, siihen loppui ongelmat.

Tällä hetkellä kiinni ngk bp8es. Pitää varmaan ensi viikolla käydä häiriö suojatut tulpat ja kokeilla niitä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #40 : 01.01.2011, 23:49:13 »
R-tulpat tilalle ja asetukset kohilleen niin pitäis alkaa toimimaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #41 : 02.01.2011, 11:38:55 »
Tänään en saa ostettua uusia tulppia mut muistin et meidän t5 volvoon on varattu tulpat pkr6evx ngk.
Mitta näyttäisi täsmäävän noihin toisiin joten kannattaisko noita kokeilla.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #42 : 02.01.2011, 11:46:58 »
Itellä BR7ES, joita on muutkin käyttäneet kovissakin koneissa..

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #43 : 02.01.2011, 13:59:50 »
nyt on kokeiltu niitä bkr6evx tulppia moottorin käynti muuttui tasaisemmaksi ja otin myös kiihdytys rikastuksen pois käytöstä paukkaminen väheni mutta ei poistunut kokonaan ja kierros luku herjaa. Jostain syystä tekee välillä alle 2000rpm piikkiä vaikka kone pyörii 6000rpm:n kierroksilla. Pitää varmaan ruveta muuttamaan ylös veto vastuksia tai jotain.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #44 : 03.01.2011, 22:01:11 »
Tänään hitsasin hihnapyörän yhdeksi jöötiksi kun en malttanut odottaa huomiseen et saisin uuden trikkerin no kumminkaan vika ei poistunut. Sitten laitoin yhden maa johdon venttiili koppaan tulipellistä ei ollut siitäkään hyötyä sitten muutin wheel decoderin 024s9 niin ongelma pieneni puolella enää vain pientä sahalaita kuviota 5800-6000rpm välillä ja meni herkästi yli alueesta.Sitten vielä sain idean kokeilla tehdä 12-1 trikkeristä 4-1 trikkerin sehän taas teoriassa oli helppo juttu mut kun ei ajatus kulkenut niin enkös sahaillut sen vituiks. No pyörimäänhän se piti saada taas hinnalla millä hyvänsä joten eikun kaikki piikit pois ja pätkät takaisin miggi liimalla ja ei lähtenyt käyntiin. Olin taas tehnyt piikit vika kohtaan 90astetta ennen yläkuolo kohtaa oli piikki ei 60astetta niin kuin oli tarkoitus ja sen jälkeen oli 180astetta seuraavaan piikkiin no tällä kertaa yksi piikki pois ja taas miggi liimaa ja osat paikoilleen. Sparkki 90 asteeseen ja auto käyntii ja sehän jopa toimi vaikka ei ois voinut uskoa kun katsoi omia käden jälkiään ei hyvältä näyttänyt. Sain vähän pyöriteltyä autoa tallissa ja kyllä se ainakin kierroksia otti ihan hyvin eikä kovin pahasti enää rötännyt. pitää tehdä siitä uudesta trikkeristä 4-1 ja ihan ajatuksen kanssa ja ruveta nyt sitten sillä testailemaan tiedä vaikka sais toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2011, 22:02:42 kirjoittanut tero 84 »

 

Kulkukoira  Proturbo