Kulkukoira  Proturbo

D5 viritysvinkkejä

  • 342 Vastauksia
  • 139535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #180 : 13.08.2014, 17:28:26 »
Voisiko tähän soveltaa samaa kikkaa, mitä takavetomiehet tekevät LH:n kanssa, eli laittaa ilmamassamittarin "lukupään" isompaan putkeen? Tietysti pitää softa muokata uudelleen erilaisia arvoja vastaavaksi, mutta se ei liene teille mikään ongelma.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #181 : 13.08.2014, 17:31:52 »
En oikein hahmota mistä on kyse, mutta ongelma on se että pätkäisy tulee suht alhaisilla ahdoilla. Alkaa pätkiin 1.5bar ahdoilla ja 2.2 on pyynti, eli kaukana ollaan vaikka mitä tekisi.

Uuden ahtimen tuottama ilmamäärä on kyllä nyt todettu suht hyväksi. :)

Pitäisköhän joku MAF-mod alkaa kehittelemään.  ;D
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #182 : 13.08.2014, 17:53:20 »
Ainakin pikkuvolvojen puolella tehdään softasta muutos maffin jänniterajalle, eli vakiona on 4.74 ja nostetaan 4.99, kun ahtimia vaihdetaan isommaks ja maffin skaala loppuu.  :hello:

Tosin mulla ei dieseleistä oo mitään käsitystä millään tasolla, joten en edes tiedä voiko tässä tapauksessa niin tehdä!  :2funny:
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #183 : 13.08.2014, 20:23:41 »
Softa on nyt miedompi.

P0244 pitäisi nyt jäljittää ja korjata pois, kun tuntuu olevan ihan oikea vika. :)

Taitaa joutua poistamaa käytöstä tuon MAF-anturin tai vikakoodin, joka sieltä pomppaa testeriin. Raportoidaan taas kun jotain selviää. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #184 : 13.08.2014, 21:54:41 »
Softa on nyt miedompi.

P0244 pitäisi nyt jäljittää ja korjata pois, kun tuntuu olevan ihan oikea vika. :)

Taitaa joutua poistamaa käytöstä tuon MAF-anturin tai vikakoodin, joka sieltä pomppaa testeriin. Raportoidaan taas kun jotain selviää. :)

Tuo on joku ahtopainekoodi. Ahtopaine liian korkea tai matala. Solenoidivika?

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #185 : 13.08.2014, 22:06:55 »
Solenoidi taitaa kiukutella siitähän tuo herja tulee. Pitää tosin tarkistella alipaineletkut, kun niitäkin on pitänyt liikutella tuossa ahtimenvaihdon ja siirtopumpun asennuksen yhteydessä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #186 : 14.08.2014, 00:20:04 »
Voisiko tähän soveltaa samaa kikkaa, mitä takavetomiehet tekevät LH:n kanssa, eli laittaa ilmamassamittarin "lukupään" isompaan putkeen? Tietysti pitää softa muokata uudelleen erilaisia arvoja vastaavaksi, mutta se ei liene teille mikään ongelma.

Tähän malliin... Tällöin mittayksikön ohitse menee ilmaa ja imm antaa pienempää kuormatietoa.




Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #187 : 14.08.2014, 09:26:49 »
Keskustelu koodarin kanssa selvensi asiaa ja yritetään hoitaa homma ohjelmallisesti siten, että vikatilan "perusteita" ruuvataan. Lukualueen ylittyessä maksimi syöttö pakotetaan jäämään voimaan ja kun ilmamäärä on taas lukualueella kaikki toimii normaalisti.

Kuvatuksia: http://1drv.ms/VlLkNs

EDIT: Tohtorin (DR) arvo on lähellä racelogicin mukaan. :)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2014, 14:46:44 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #188 : 15.08.2014, 17:27:35 »
Johan se ottaa koville!

Paljonko sait paperille ilman parempaa siirtopumppua ja soppajäähdytintä?



Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #189 : 15.08.2014, 20:27:37 »
En ole mitannut ilman siirtopumppua, eikä siinä oikein olisi järkeä kun jo edellisellä ahtimella mentiin rajoilla. Polttoaineelle en asentanut jäähdytintä, kun toimii hyvin siirtopumpun voimin. Tällä hetkellä softa vastaa aiemmalla BMW-ahtimella ollutta versiota ja lisää on tullut ~4kW.

Paperille käyrää käydään piirrättämässä loppukuusta jos softa saadaan valmiiksi ennen sitä. Racelogic näyttää suuntia ja on hyvä työväline.

VNT-solenoidi pitänee vaihtaa, kun vikatila tulee kovin herkästi rivakammassa ajossa.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #190 : 19.08.2014, 17:49:42 »
Alipainevaivaa on fiksattu jarrutehostimen vaihdon jäljiltä. P0244 on sama koodi kuin ECM-6805.

Nyt tulee herjaa ahtopainetunnistimesta. Välillä savuttaa ja välillä ei. Nyt poljetaan paikallaan. Yksi vaihtoehto on tietysti, että jotain on onnistuttu särkemään.

Viime metrit alkaa ottaa välillä voimille...
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 17:51:37 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #191 : 23.08.2014, 14:21:30 »
Ecm-6805 johtui ahtimesta. Pukkasi öljyä keskiöstä kompurakoteloon ja eilen vaihdettiin edeltävä ahdin paikoilleen. Operaatiota edelsi hinaus ja moottorin lähtö laukalle. Onneksi sammui vaihteella.

Map-vika johtui väärästä ohjelmaversiosta \ map- anturista.

Katsotaan jatketaanko viritystä pidemmälle.  :P
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #192 : 15.09.2014, 20:32:07 »
Projektiauto riisutaan viriosista ja laitetaan vakio-osilla myyntiin. Taitaa kuitenkin vaatia kannentiivisteen vaihdon.  :P

Tilalle tuli 2008 V70 D5 Geartronic AWD.

Tästä voi joku jatkaa, todettu on ainakin, että vakiotekniikassa on runsaasti potentiaalia. :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #193 : 15.09.2014, 20:53:58 »
No hö! Kai pieni kutittelu jatkuu uuteenkin pirssiin...

Mulla oottelis oma ohjelmaa et mitä sieltä irtoo 2260 ahtimella.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 viritysvinkkejä
« Vastaus #194 : 15.09.2014, 21:11:16 »
Eipä uuteen softaa kummempaa.

Vakio 2260 7-reikäisillä suuttimilla antaa aikalailla sen 300hp.

11-lapaisella billettisiivellä ja 47mm amg pakosiivellä oleva ahdin tulee myyntiin kun käy tarkistuksella.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Elekma  Autoracing