Oli joo ihan reilusti ohuempi, muuten aika lähelle samat mitat.
... (pohjoismaihin on eri lämmityslaite kennoineen kuin muualle).
Tuota en voi ymmärtää, miten voi olla kannattavaa suunnitella erilaisia lämppäreitä samaan autoon... Tietty ennen vanhaan kiskottiin siitä automaatti-ilmastoinnista tms. paremmasta vaihtoehdosta ihan käsittämättömät preemiot, mutta eikös nykyisin se ole jo historiaa ja joka kipossa on se automaatti-ilmastointi?
Testailin tänään lisää, tässä havaintoja (ulkona nyt -15):
- Tyhjäkäynnillä koneen lämmöt eivät nouse lähellekään puoltaväliä, sisälle puhaltaa haaleaa ilmaa. Jaksaa kirkastaa tuulilasin ja etusivulasit. Flekti ei enää pyörähtele tyhjäkäynnillä.
- Kaupunkisuhauksessa jotakuinkin sama tilanne kuin tyhjäkäynnillä.
- Maantielle lähdettäessä koneen lämmöt nousevat vajaaseen puoleenväliin ja jonkin ajan päästä lämmöntulo sisälle lakkaa totaalisesti. Puhaltaa edelleen pelkkää kylmää vaikka siirtyisi kaupunkisuhaukseen tai tyhjäkäyntitestailuun.
Teoriat:
- Järjestelmä on niin pahasti korroosio- yms. muhjun kourissa, että sisäkennon vesikierto lakkaa jotakuinkin kokonaan kun termostaatti aukeaa ja nesteelle löytyy helpompi reitti syylärin läpi.
- Termostaatti toimii huonosti eikä mene kiinni ennenkuin kone on sammutettu ja jäähtynyt kunnolla.
- Uusi kenno ei (vielä) rajoita kiertoa (ellei sekin ole jo tukossa ruosteesta), vaan sisäkierron muussakin letku/putkistossa on tuketta.
Kunhan kelit lauhtuvat niin taidan valuttaa taas nesteet pihalle ja tutkia/vaihtaa/puhdistaa lisää jäähdytysjärjestelmän osia...