Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: AKK - 03.11.2014, 00:16:10

Otsikko: M47 + amazon
Kirjoitti: AKK - 03.11.2014, 00:16:10
Ajatus oli sovittaa M47 laatikko amazoniin ja ainoa asia joka herätti kysymyksiä oli nopeusmittari. Onko M47:ssa edes paikkaa mittarivaijerille vai joutuuko tekemään jonkun muun nopeusmittari viritelmän? Ja selvennykseksi vielä että laatikkoa ei ole vielä hankittu.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 03.11.2014, 01:11:07
Itsellä sama suunnitelma, talven aikana haalia jostain osat, ja ensikesänä käydä rakentamaan kiinni.
Niitä on mittarinvaijeri-lähdöllisiä, mutta ilmeisesti vähän harvemmassa.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: JuHaU - 03.11.2014, 08:25:17
M47 on mittarinvaijerilähdöllä esim 240, joissa on mekaaninen mittaristo. Sähköinen mittaristo taisi tulla noin 86. Eli varmimmin löytyy tuota vanhemmista. Kannattaa sitten huomioida, että nuo laatikot ovat keskinään verrattuna eri mittaiset.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: AKK - 05.11.2014, 00:43:54
Juu se eri pituus on kyllä huomioitu ja kardaanin lyhennys onnistuu yhteistyökumppanilla.
Mut kiitoksia selvennyksestä!
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 05.11.2014, 20:43:37
Aihetta liipaten kysyn täällä että kun tuossa m40 lootassa on ilmeisesti ominaispiirteisesti aivan järjetön välys, niin onko näissä uudemmissa m45-46-47 lootissa samalla tavalla välystä vai onko jo tiukemmat ? Todella epämukavaa ajaa amukalla, kun tasakaasulla <60kmh kauhea kolkutus/nylkytys voimansiirrossa--> vaihdelaatikossa.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: skipi - 05.11.2014, 23:22:56
Aihetta liipaten kysyn täällä että kun tuossa m40 lootassa on ilmeisesti ominaispiirteisesti aivan järjetön välys, niin onko näissä uudemmissa m45-46-47 lootissa samalla tavalla välystä vai onko jo tiukemmat ? Todella epämukavaa ajaa amukalla, kun tasakaasulla <60kmh kauhea kolkutus/nylkytys voimansiirrossa--> vaihdelaatikossa.

Jos on kunnossa ni ei lonksu M47. Kun oma oli alkup kunnossa ihmettelin kans moista lonksuntaa mutta kardaanin takimmasen laipan pultit oli vaa löystyny...
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: leka - 05.11.2014, 23:27:37
Aihetta liipaten kysyn täällä että kun tuossa m40 lootassa on ilmeisesti ominaispiirteisesti aivan järjetön välys, niin onko näissä uudemmissa m45-46-47 lootissa samalla tavalla välystä vai onko jo tiukemmat ? Todella epämukavaa ajaa amukalla, kun tasakaasulla <60kmh kauhea kolkutus/nylkytys voimansiirrossa--> vaihdelaatikossa.

Sulla on väljä m40. Mulla ei lonksu ollenkaan 135tkm ajettu.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 06.11.2014, 09:32:52
Kolmas m40 menossa, ja jokaisessa ollu sama ongelma. Nyt pihassa olisi yksi m45, pitää kai kohta värkätä se paikalleen. 5-lovinen olisi kyllä mukavampi ::)
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: jahu - 06.11.2014, 20:37:34
Kokeileppas semmosta et laitat käsijarrun päälle vaihde vapaalla ja käy *pyörittelemässä* alla kardaania eestaas ja kohdista katse pieneen vetopyörään. Eppäilen et suurin syylinen on kulunut perä ( iso hammasvälys ja pieni vetoipyörä pyörähtää varttikierroksen ennenku ottaa pitoja  :D )  myös alemmissa takatukivarsissa vanhat vetelät puslat voi tehdä vastaavaa
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 06.11.2014, 22:11:06
100% varma ettei ole perä, kävi kesällä amworksilla kasaus+säätö, välys .12 eikä sitä tunne edes paljaalla kädellä öljyt sisässä. Tukivarsissa on alta vuoden vanhat uretaanit. Kyllä se on loota :(

Samoin ristikot on tarkistettu kardaanista juuri viimeviikolla. Kone on juntattu niin tiukalle kiinni ettei sieltäkään tule nytkytyksiä.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: kilikali - 06.11.2014, 23:32:31
Kyllä vanhat askit aika horoja on ja se tuntuu ajossa varsinkin kun tasakaasulla kone 'nypyttää' ja se taas johtuu jos seokset laihalla. Aikanaan tutkin asiaa, kun oma 142:n nypytti tasakaasulla ainakin noilla pässin palleilla (SU).
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 07.11.2014, 00:07:00
Joo ne pallit tykkää vissiin alkaa pompottamaan luistia tms, rajusti nylkyttää. Tosiaan nelosella ei voi ajaa, ja kolmonen huutaa (ulvoo älyttömästi), silläkin pitää olla pieni veto tai sitten vapaalla. Kakkonen ja ykkönenkin ulvoo. Nelonen on hiljainen, ja mukava ajaakkin kun vauhtia saa jotain 80-> kmh.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: AKK - 08.11.2014, 14:57:15
Joo ne pallit tykkää vissiin alkaa pompottamaan luistia tms, rajusti nylkyttää. Tosiaan nelosella ei voi ajaa, ja kolmonen huutaa (ulvoo älyttömästi), silläkin pitää olla pieni veto tai sitten vapaalla. Kakkonen ja ykkönenkin ulvoo. Nelonen on hiljainen, ja mukava ajaakkin kun vauhtia saa jotain 80-> kmh.
Nelonen on suoraveto pääakselilla, siinä sulla on siis laakerit kunnossa mutta jos muut ulvoo niin sul voi olla laakerivika sivuakselissa. Avaat sen M40:sen, helppo homma. Varaa vaseliinia tms paksua rasvaa jolla saat neulalaakerit pysyy paikoillaan kun alat kasaamaan.. CVI:ltä saa kaikki laatikon varaosat, tiivisteet saa yhtenä sarjana.
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 08.11.2014, 15:01:13
Tekisi mieli avatakin, kun en ole koskaan avannut. Mutta loota on jo kiinni (en ihan suosiolla sitä käy taas tuolla lumimyrskyssä repimaan irti), ja kesällä vaihtuu kokonaan pois, ja varaosat tulisi maksamaan moninkertaisesti lootan hinnan, koska sain sen niin edullisesti :D
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: Denso - 02.04.2019, 21:11:27
Siis meneekö m47 amazoniin vaihteiston tunnelia laajentamatta?
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: luchadore - 02.04.2019, 22:02:48
Nietu :P
Otsikko: Vs: M47 + amazon
Kirjoitti: skipi - 08.04.2019, 08:07:44
*ei