Onpa vaikea kysymys. Itsellä ollut 360 hatchback b200f, 740 b230f sedan, 940 b230fb farkku, 940 b230fk farkku, v70 mk2 170hp, 240 b200f sedan. Ja nyt alla V70 mk1 140hp farkku. Kaikista olen tykännyt. 360 oli eka autoni. Tekniikka toimi loistavasti, kori vähän heikompi. Vaarallinen auto kevyen peränsä vuoksi, mutta muuten Volvomaisen vakaa ajettava. Vuoden 89 seiskanelikanttista pidän tyylipuhtaimpana kanttiautona, renkaat sentään oli pyöreät. 940 farkut erinomaisen käytännöllisiä, Vuoden 96 FK koneinen erittäin miellyttävä ajaa, tykkäsin siinä olleesta vaihteistosta, jossa ykkönen ei ollut huvittavan lyhyt kuten noissa vanhemmissa. Kakkosnelonen tuntui ajossa vanhanaikaiselle, mutta jännä auto sikäli, että mitä huonompi tie ja paskempi keli, niin sitä parempi se oli. Motarilla vähän kiikkerä, tosin puslat oli lopussa ja 80-profiilin renkaat, sillä olikin melkein puoli miljoonaa menty. Kakkoskopainen V70 hiljainen, mukava ja mutkateilläkin kiva, mutta meni lunariin. Ykköskoppainen V70 ehkä tänä päivänä saa eniten hyvää autoa pienimmällä rahalla. On vielä Classic, niin varusteitakin löytyy. Ahtamattomien tinavitosten alakierrosvääntö (sen puute) välillä harmittaa. Punalohkoiset tuntui pienillä kierroksilla harteikkaammilta, jotenkin arkiajoon sopivimmilta. Tinaviitosia saa huudattaa, jos mielii mitään tapahtuvan. Punalohkohan sitten ei taas kierrä oikein ollenkaan kolmen tonnin päälle.Jos pitäisi yksi välitä niin kai se olisi tuo vm. 96 940 B230FK. Mukava auto, mutta vanhojen Volvojen hyvillä puolilla varustettuna. Riittävästi tehoa, hyvä näkyvyys ulos, ketterä, varmatoiminen. mitä muuta voisi kaivata....Harmi kun tuli myytyä. Pitäis vielä joskus sellainen hankkia...