Proturbo  Autodiagnoosi

Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?

  • 15 Vastauksia
  • 19443 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Suttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Miten tää toimii?
Morjensta,
Allekirjoittaneella alkaa jäätyä käpy erinäisten autokorjaamojen suhteen, kun PK-seudulla asiakastyytyväisyys ja laadukas työ ei tunnu olevan millään arvoasteikolla.

Oman kasipätkän kohdalla on jotakuinkin yksi ainoa korjaamokäynti mennyt kerralla nappiin, ja viimeisin käynti söi hermot kokonaan:
Olin tilannut Volvolleni huoltoajan, jossa piti vaihtaa takajarrut kokonaan (Levyt, palat, käsijarrukengät, vaijerit). Soittelin sitten puoli neljän aikaan iltapäivällä ko. firmaan että mikä lie auton status kun se pitäisi saada jo pikkuhiljaa takas ajoon, työaikakin loppuu. No, korjaamon äijä tuumas vaan että "et saa autoasi tänään, kun meni töiden aloitus niin myöhäksi." Enhän toki ollut vienyt auton kuin edellisenä iltana jo odottelemaan korjailua - ikään kuin minua kiinnostaisi tyhjän päiten seisottaa autoa vuorokausi korjaamon pihassa.
Minä sitten siitä vähän hermostumaan ja kyselemään tilannetta - auto oli nostettu nosturille, otettu jarrut auki mutta koska työaika loppuu, niin jätetään homma siihen.
Tämä oli jo semmoinen MITÄ V*TUN H*LEVETTIÄ!? -tyyppisen keskustelun paikka.
- Eivät soittaneet huoltokorjaamosta että auton kanssa viivästyy
- Olivat yksin tein päättäneet että autonpa ehtii korjata huomennakin, neuvottelematta asiakkaan kanssa.

Lopputulema oli että käskin korjaamoa pistämään auton nippuun niillä osin kuin mahdollista ja haen auton pois. Seurauksena se, että autostani puuttuu tällä hetkellä käsijarru, koska eivät laittaneet edes uusia käsijarrukenkiä paikalleen.. Oli eka ja vika käynti siinä pajalla.
Nyt joudun sitten viemään autoni toiseen paikkaan sitä varten että saadaan käsijarru kuosiin.

Tuohan ei ole ainoa paikka jossa on vedetty epic failia auton huollon kanssa; Viime kesänä eräs AD-huolto vaihtoi VÄÄRÄN etupyörän laakerin ja asentaja sitä selittämään että "en mjina voi tjeta kumpi laakeri on rikki, mjina vaihta sjen mika kasketan". Eihän siinä mitään, mutta oli kuulemma halliin ajaessa kuulunut että kumpi pyöränlaakeri on paskana.
Sama firma failasi myös vetarin vaihdon -> suojakumi meni uusiksi,
pyöränkulmien säädössä auto on käynyt kahdesti, ja vielä puoltaa. Kalliit oppirahat siitäkin, mutta en vie enää takaisin.

Alkaa pikkuhiljaa sapettaa tämä pk-seudun korjaamotoiminta. Olisi kiva löytää korjaamo, mihin voi viedä Volvon luottavaisin mielin että auto tulee sovitussa ajassa kuntoon, vaikka ylitöiksi menisikin.

Ja - Mikä hemmetti siinä on että asiakaspalveluun ja työn laatuun ei voi panostaa?! Onko se siinä että pk-seudulla riittää kusetettavia, ei mitään väliä jos yksi asiakas vähän suuttuu eikä tuo autoaan uudelleen huoltoon?

...kuinka kaipaankaan Pohjois-Suomen suoraselkäistä asennetta.

Skoda Octavia & BMW K1200 R Sport. Volvoton mies :(

Poissa V.O.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #1 : 11.01.2011, 09:55:22 »
Tästä oli landia-foorumin puolella paljonkin juttua ja laitetaan se nyt tännekin eli firma nimeltä Debil Espoossa. Omat kokemukset ovat pelkästään positiivisia.
Työt on tehty siten kun on sovittu ja kustannusarviot ovat pitäneet. Jono huoltoon tuntuu välillä olevan pitkä, mutta esim. koodien lukuun olen kyllä päässyt
nopeallakin aikataululla.

http://www.debil.fi/
Volvo V70 2.5T -04 / Honda XL 1000 Varadero -99

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #2 : 11.01.2011, 09:58:10 »
Olin varma, että Suttu kyllä tietää debilin, siksi hieman ihmettelin kysymystä :)

Herttoniemen Helmen (baari) takana on Autoasi -korjaamo, jossa tutulla naisella on hyviä kokemuksia. Bonuksena voi nähdä juhlivat siskokset Helmen edessä kun poistuu korjaamolta.

Käsittääkseni Metro-Auto Viikissä kanssa tehdään hyviä huoltoja...

Poissa Suttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Miten tää toimii?
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #3 : 11.01.2011, 10:17:52 »
Joo, kyllähän minä Debilin tiedän - on sitten ainoa firma jossa on homma toiminut kuten pitää, ja auton on saanut ulos silloin kun on tarvis, vaikka tekijällä menikin ylitöiksi.

Mulle vain jäi sellainen kuva että valitettavasti firma laadun myötä veloittaa summia, jonka vuoksi en enää reilun parin tonnin kiesiä tohtisi viedä huoltoon, vaikka ehkä se kannattaisi näin niin kuin hermojen säilymisen kannalta.

Ja MetroAuto Viikki toimii kyllä ok, se on meikäläisen VAG-konsernin kulkineen vakiohuoltopaikka.
Skoda Octavia & BMW K1200 R Sport. Volvoton mies :(

Poissa juise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #4 : 12.01.2011, 19:33:33 »
Täältä miinusääni Metro-Auto Viikille Opelin omistajuuteni ajoilta (viime marraskuulta):
Kassalla huollon hinta oli pompsahtanut siitä mitä puhelimessa ja noutotiskillä sanottiin, tämän huomasin itse maksupäätteeseen PIN:iä syöttäessäni, onneksi en ehtinyt syöttää, ja hinta korjattiin, kun asiasta huomautin.

Lisäksi kellään ei tuntunut olevan mitään tietoa jäähdytysnesteen kestävyydestä kun sitä kyselin, ei merkintää huoltokirjassa eikä autossa... Lappiin lähtiessä se on mukava tietää.

Tämä oli ainoa kertani Viikissä, Metro-Auto Kallio oli parempi (nykyään joku Autoasi).
340 1.4 -85 / 440 1.6 -90 / 460 2.0 -93 / V70 D5 -08

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #5 : 12.01.2011, 22:44:09 »
Kyllä mä lähtisin liikkeelle ihan merkkiliikkeellä ja jättäisin "pärnäset" rauhaan ::)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Suttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Miten tää toimii?
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #6 : 13.01.2011, 14:58:52 »
Kyllä mä lähtisin liikkeelle ihan merkkiliikkeellä ja jättäisin "pärnäset" rauhaan ::)

Vuosmallin 1995 Volvo 850 Biliaan huoltoon? :D
Auton arvo ei nouse niin paljon Bilian huolloilla että sinne veisin.

Jos mulla olisi vuoden-kahden ikäinen Volvo niin sitten asia olisi eri.

Seuraavan kerran vien Debiliin. Erityisesti mieltä lämmitti tieto siitä että tämän autoaasi-korjaamolla ja heidän eiehdi-pelleilynsä takia tuli pari-kolmesataa euroa takkiin.
Ja minä kun koetin vaan säästää matka-ajassa ja vaivannäössä...
Skoda Octavia & BMW K1200 R Sport. Volvoton mies :(

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #7 : 13.01.2011, 16:44:57 »
Järvenpäässä Tervashonka. Ei ole tuottanut pettymystä, eikä ole kiskurihinnat. Käyttävät laatuosia. Mutta heillä on kalenteri usein tosi täynnä.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #8 : 16.01.2011, 01:34:17 »
Tosta löytynee jotain, pyritty keräämään juurikin noita hyviä korjaamoja:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=266.0

Ja jos listalta puuttuu joku jonka tiedät, heitä viestiä kehiin.
V60 T8 -19

Poissa Panda

  • VRCF Aluevastaava
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #9 : 17.01.2011, 22:07:23 »
Mä kyl luotan Debiliin! Huomenna taas auto päivähoitoon sinne!  :)

Poissa Suttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Miten tää toimii?
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #10 : 18.01.2011, 16:33:49 »
Oli sitte elämää kalliimmat jarrut. yhteensä reilu 600 euroa töineen.
Jos reklamaatiooni ei tule vastausta tästä ensimmäisestä huoltopaikasta, pidän huolen että firman nimi tulee muutamassakin paikkaa esille.

edit; piti hinta korjata kun unohdin vallan että ekassa laskussa oli mukana myös öljynvaihto.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 16:55:35 kirjoittanut Suttu »
Skoda Octavia & BMW K1200 R Sport. Volvoton mies :(

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #11 : 20.01.2011, 18:31:25 »
Konalan Vianor hoiti homman hienosti jarrujen osalta.

Kyselin aikaa varatessa(toissapäivänä), että mitenkäs onnistus vielä tällä viikolla, kun leima menee vanhaks torstaina, niin pyysivät sitten tuomaan tänään, eli torstaina. Kun on tottunut odottamaan huoltoaikaa viikon tai kaks, niin toi tuntui hyvin joustavalta palvelulta.

Vein itse osat ( eteen ja taakse levyt+palat ja kengät vielä taakse yht ~220e) ja töitä tekivät kolmisen tuntia kun odottelin kahviossa. Hintaa työlle tuli 180e, ei mielestäni ollenkaan paha. Eli jarrut meni uusiksi 400 eurolla.

Käsijarru jäi löysäksi (ilmeisesti ne Motonetin kengät, joita ei saa kiristämälläkään pitämään kunnolla?), ja soittelin perään, niin sanoivat välissä vaihtavansa yhden tuulilasin ja sen jälkeen voisin ajella sisään. Kiristivät minkä pystyivät, ja sanoivat, että nyt kyllä pitäs mennä katsastuksesta läpi. 

Ja menihän se, nyt on taas leimaa vuodeksi eteenpäin, ja katsastusmies vieläpä sanoi: "täähän on ihan huippukunnossa, ei muuta ku kovaa ajoa" 8)

Mielestäni Vianorilla homma toimi hemmetin joustavasti ja hintakin oli kohdillaan. Voisin viedä uudestaankin!

Sitten vielä kävin vaihdattamassa öljyt. Nyt on Volvo saanut lämpöä ja huolenpitoa, joskohan se suostuis toimimaan vielä seuraavatkin 200tkm ;D
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #12 : 20.01.2011, 19:40:56 »
Olen Jukan Autohuollon lisäksi käyttänyt myös AvainVaunun palvelua ja tyytyväinen ollut antaavat vielä tekstiviestinä kännykkään vahvistuksen (ajanvarauksesta) ja pyynnön lisätyön ilmoittamisesta tarpeen vaatiessa.

Poissa VolvotOn

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • Oikeaa asennetta jo vuodesta -67
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #13 : 25.02.2011, 10:51:56 »
En tiedä miten palvelun ja osaamisen taso vaihtelee ketjun sisällä, mutta ainakin Tampereella Vianorin autonhuolto on toiminut. Vielä kaksi vuotta sitten luulin, että tuo on pelkkä rengasliike.

Itsekin yrittäjänä suosin yleensä pienempiä liikkeitä. Niissä on monesti hyvä erikoisosaamisen taso ja edullisempi hinta. Edullisemman hinnan kääntöpuoli tuntuu olevan asianmukaisten laitteiden puuttuminen. Niistä syntyy paljon pääomaa nieleviä kustannuksia, jotka kyllä näkyvät hinnoissakin. Silloin harvoin , kun sekä osaaminen että laitteet ovat huippuluokkaa, löytyy niitä helmiä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2012, 15:05:06 kirjoittanut VolvotOn »

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Hyvää ja asiantuntevaa Volvo-korjaamoa PK-seudulla?
« Vastaus #14 : 14.09.2011, 11:43:13 »
Volvopro:ssa kuitissa lukenut 7 päivän vaihto-oikeus olikin kadonnut jännästi kun yritin lohkolämmittimen johtoa vaihtaa toisenlaiseen. Kaveri vielä vittuili kaupanpäälle pyytämättä puhelimessa. Jumalauta mitä talipäitä näköjään tuolla töissä.

 Mites jos viet auton tuonne korjattavaksi niin mitä sitten kun hommat ei menekkään niin kuin leffassa  ja jotain hajoaa, niin onkohan palvelu yhtä höveliä kuin meikäläiselle? Uskoisin että kun suuremmista rahoista kun toi 15e on kysymys, niin kyllä varmasti. Suosittelen kiertämään kaukaa.
Volvoton

 

Samppasport  Futurez