KL-varaosat  Race.fi

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 543516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1245 : 19.08.2020, 18:46:20 »
On painemittari autossa, kuten kaikki muutkin mittarit. Lämmöt aina ok ja paineita on aina, enmmin tai vähemmin, mittari hyppi ja heitteli oudosti välillä, en tiedä onko kello rikki, mutta pääosin tyhjäkäynnillä näytti 1-3bar ja vähänkään kierroksia niin mittari hyppäsi kyllä aina ylös.

Eipä tuolla tosiaan mikään muu tuollalailla ollut muotoaan muuttanut kuin nostajat, niistä se täytyy olla tullut. Jostain luin että vakionostimet ei saisi painaa yli 80g, mutta nämä melkein kaikki nykyään myytävät painaa kuitenkin pitkän matkaa yli 100g. Mitä nostimia nyt kannattaisi sitten etsiä. Jos tuo kone vielä kasautuu enää koskaan, niin siihen tulee 85mm kampura sekä se kauan varastossa lojunut 46/40 kansi. 8000rpm yläraja jakajan puolesta, venttiilikoneiston on syytä kestää myös. Tähtään siihen KG5 nokkaan, mutta nostimet ? ja varmaan jotkut molytikut sitten ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Rommy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1246 : 19.08.2020, 19:16:48 »
On painemittari autossa, kuten kaikki muutkin mittarit. Lämmöt aina ok ja paineita on aina, enmmin tai vähemmin, mittari hyppi ja heitteli oudosti välillä, en tiedä onko kello rikki, mutta pääosin tyhjäkäynnillä näytti 1-3bar ja vähänkään kierroksia niin mittari hyppäsi kyllä aina ylös.

Eipä tuolla tosiaan mikään muu tuollalailla ollut muotoaan muuttanut kuin nostajat, niistä se täytyy olla tullut. Jostain luin että vakionostimet ei saisi painaa yli 80g, mutta nämä melkein kaikki nykyään myytävät painaa kuitenkin pitkän matkaa yli 100g. Mitä nostimia nyt kannattaisi sitten etsiä. Jos tuo kone vielä kasautuu enää koskaan, niin siihen tulee 85mm kampura sekä se kauan varastossa lojunut 46/40 kansi. 8000rpm yläraja jakajan puolesta, venttiilikoneiston on syytä kestää myös. Tähtään siihen KG5 nokkaan, mutta nostimet ? ja varmaan jotkut molytikut sitten ?
Mulla on tuollaiset nostimet ja painaa 63g kpl...eikä näytä että olisi "kotiseppä" niitä poraillut. Toki nuo on -80 luvulta, josko niitä silloin on aikanaan saannut.


Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1247 : 19.08.2020, 20:33:04 »
Mulla on tuollaiset nostimet ja painaa 63g kpl...eikä näytä että olisi "kotiseppä" niitä poraillut. Toki nuo on -80 luvulta, josko niitä silloin on aikanaan saannut.


Eiköhän noita vieläkin saa valmiina KG:ltä , ainakin kysymällä !
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1248 : 19.08.2020, 21:54:41 »
Alkuperäisen nostimen pään muoto ,mitattu juuri ,avaamattomasta paketista otettu.



Mittakello nollissa keskellä

https://aijaa.com/Kn0szO

Vaakasuora liike sorvin poikkikelkalla , mittakellon lukema reunaa kohti tasaisesti  -0,04

https://aijaa.com/T7grKf

Toiselle reunalle sama lukema

https://aijaa.com/JuAdJl
Eli on TOSI ISO R  alkuperäisessä nostimissa .

https://aijaa.com/a/HYTRY0

Kokemuksia vuosikymmenten ajalta....
Tarvikkeita kun alkoi tulemaan markkinoille , laatu laski ,päät oli suoria ,pehmeämpiä kun alkuperäiset ,kovuuksia mittailtii paljonkin .
Oikaisuhionta teki päistä suoria , alkuperäisen kovuus säilyi pikku hionnasta huolimatta ,tarvikkeet meni romuihin lähes joka kerta kun koneesta irrotettiin .

Nostinongelmat pahenivat nokkien vaihdon myötä , venttiilin jousipaineet , asennuskorkeudet , ja keinuvipugeometria jäi usein huomioimatta.
Ja tietysti,,, niitä huippukierroksia tulee kuitenkin käytettyä aika usein !
« Viimeksi muokattu: 19.08.2020, 22:00:34 kirjoittanut eke »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1249 : 19.08.2020, 22:06:23 »
Löyty vanha R Sport ohje  alkuperäisille venttiilijousille, asennuskorkeudet eri kirjainnokille

https://aijaa.com/8nquQ6

https://aijaa.com/YCz7Tt

https://aijaa.com/K5zRIU

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1250 : 19.08.2020, 23:52:25 »
Timos Motor näyttää myyvän ainoana noita kevennettyjä nostimia, mitä nyt itse löysin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1251 : 20.08.2020, 07:22:49 »
Timos Motor näyttää myyvän ainoana noita kevennettyjä nostimia, mitä nyt itse löysin.

Eilen mittailin satsin tuollaisia Timon kevennettyjä nostimia ja sama 0.04mm pyöristys niissäkin mitä originaalissa. Painoa ei tullut katsottua, jos kiinnostaa niin voin puntaroida. Nämä nostimet hankittu 2006 tai 2007.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1252 : 20.08.2020, 07:31:22 »
Joo tuon nostimen kuperuuden mäkin tiesin, mutta noin pienen kaarevuuden lasken vielä suoraksi  :2funny: Onko uudet nokat siten tuon saman verran vinoja?

Jos "luchadoren" nokan vinouden erottaa silmällä, niin sitä en pidä normaalina.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1253 : 20.08.2020, 07:34:06 »
Chevyn nostimet painaa noin 100g.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1254 : 20.08.2020, 12:35:50 »
Eilen mittailin satsin tuollaisia Timon kevennettyjä nostimia ja sama 0.04mm pyöristys niissäkin mitä originaalissa. Painoa ei tullut katsottua, jos kiinnostaa niin voin puntaroida. Nämä nostimet hankittu 2006 tai 2007.

Punnitse vaan nuo, kiinnostaa kyllä !

KL-Racing näyttää myyvän noita R ja S nokkia 140e kpl. Voipi olla että tartun jompaankumpaan. KG5 340e ??? Löytyykö noita molytikkuja jostain jotka sattuisi suunilleen suoraan noiden chevy nostimien kanssa ? Tai mitä nyt nostimiksi ylipäätään kannattaa laittaa chevyt vai vaikka nuo Timon kevennetyt..?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1255 : 20.08.2020, 12:56:40 »
Mulla on tuollaiset nostimet ja painaa 63g kpl...eikä näytä että olisi "kotiseppä" niitä poraillut. Toki nuo on -80 luvulta, josko niitä silloin on aikanaan saannut.


Alkuperäiset painavat 85 grammaa ja R-Sportin (Wizemannin valmistamat) varaosanumerolla 552841-9  57 grammaa.
Tuollaiset on omassa koneessa Kormun 840 nokan kaverina.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1256 : 20.08.2020, 16:36:10 »
     

Eipä tullut viimeksi nostimia katsottua sen paremmin   ;D

2 painaa 80g, kevyin 69g, loput siltä väliltä..

Totaalinen katastrofi :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 20.08.2020, 16:48:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1257 : 20.08.2020, 19:49:54 »
Nuo on kyllä aivan soirona nuo nostimet??
144-70

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1258 : 20.08.2020, 20:20:36 »
Jouset seonnu vai miten tuo pintakin näyttää siltä et ois hakannu iha huolella. ???
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1259 : 20.08.2020, 20:50:57 »
Punnitse vaan nuo, kiinnostaa kyllä !


Eli kormun kevennetty nostin painaa ~70gr

 

Elekma  Autoracing