Merkkiliikkeessä autoa huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Se on turvallinen vaihtoehto, mutta ei mikään tae paremmasta onnesta. Sinisen leiman hankkimista olennaisempaa on ymmärtää, että auto tarvitsee säännöllistä huoltoa. Huollot pitää tehdä suunnilleen ajallaan sekä oikeilla voiteluaineilla, varaosilla ja työmenetelmin. Tällä perusajatuksella pärjää pitkälle. Huoltokirja on kiva seuraavalle omistajalle, itse sillä ei varsinaisesti tee mitään.
10 vuotta vanhoihin autoihin ei tule enää liiemmälti ohjelmistopäivityksiä. Jos havaitaan turvallisuuteen vaikuttava ohjelmistovirhe, siitä tulee erillinen takaisinkutsu -kamppanja, jossa ohjelmistot päivitetään. Sitten on niitä kummallisuuksia, kuten 2007-2011 vuosimallien webastot, jotka pysähtyvät 800 käyttötunnin kohdalle. Tähän tiedossa olevaan ongelmaan Volvo ei ole tuonut uutta ohjelmistoa. Volvon vaihtoehto on vaihtaa uusi ohjainlaite runsaalla 500 eurolla. Toki ollaan taas turvallisella puolen, mutta ehkä vähän tarpeettoman suurin kustannuksin saavutettuun hyötyyn nähden. Sen sijaan jotkut pienemmät pajat ovat keksineet, miten laskurin voi nollata.