Elekma  Autoracing

Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"

  • 432 Vastauksia
  • 289807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KAITSU_S80T

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • -TPPR-
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #240 : 27.08.2015, 21:54:06 »
Aivan mielettömän komea laitos!


 O0
Käyttöauto: Volvo S80 2.5T at -05. 245hv/385nm
"Vara-auto": Volvo V70 2.5 20v at -97.
Ikuisuusprokkis: Opel A-Commodore gs V8.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #241 : 28.08.2015, 18:53:58 »
Kai sää oot lähettäny myyjälle kuvat lopputuloksesta kiitosten kera?  8)

Jossain vaiheessa lähetin muutaman kuvan, mutta ei varmaan järkytykseltään pystynyt vastaamaan mitään :D


Terveisiä BTCF:n puolelsta.

Hienosti tehty peli. Kaipaisi mielestäni keulasäleikköön volvon maskimerkkiä mallia vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan 45° kulmassa menevä jana jonka keskellä se pyöreä nuolella varustettu volvomerkki..
Mielestäni tuo iso mustanpuhuva aukkokeulassa tasapainottuisi sillä. :)

Kuten tuossa jo tuli kuvastakin, ilmi, niin sellainen tuli tosiaan tehtyä. Myös takapään kiihdytysautomainen "stance" on uudistunut vähän sitten noiden ensimmäisten kuvien.

On nyt tullut itsekin heiluttua BTCF:llä, jos vaikka saisi apuja mystiseen käyntiongelmaan, mutta aika haastavaa tuntuu olevan :(

Poissa NenimousGarage

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #242 : 04.09.2015, 09:46:44 »
Harvoin sitä tulee vaivauduttua vieraaseen leiriin huutelemaan. Nyt oli aivan pakko se tehdä, kun törmäsin kuviin tästä autosta.

Itsekin tulee enemmän pyörittyä noissa baijerin ympyröissä, mutta hybridirakennelmat on aina ollut lähellä sydäntä, ja se on näkynyt omissakin rakennelmissa.

Oman autoharrastuksen juuret on vahvasti Volvoissa. Mun eka rakennelma oli isäukon kanssa kimppaan tehty 142 -71, johon sovitettiin 164sen keula lyhentämällä ja maalattiin yli viininpunaisella.  Se oli 18-vuotiaalle pojalle kova juttu silloin 90-luvulla.

Et usko millaiset nostalgiavibat heräsi kun näin tämän auton kuvat Marteliuksen sivuilta ekan kerran! Aivan mahtavaa!

Mulla ei ollut hajuakaan vielä siinä vaiheessa että kuoren alla on itselle tänä päivänä tuttuakin tutumpaa tekniikkaa.


 No aloin etsiä sun autosta lisää tietoa netistä, niin pianhan se selvisi.  Ja kohta huomasinkin että tuttu nimimerkki oli tämän laitteen takana. Olisihan se pitänyt arvata. :)  Olen alusta asti  mielenkiinnolla sivusta ihmetellyt monia projektejasi, tai pitäiskö sanoa valmiita rakennelmia.


Tähän autoon vielä..
Tunnen molempien autojen korimallit melko hyvin, kun kumpaakin olen viikkotolkulla joskus vapaaehtoisesti hitsannut. Ymmärrän siksi myöskin sen miten erilaisia ne on muodoiltaan, enkä voi yhtään vähempää ihmetellä lopputulosta.


Kulmamies todellakin ojentaa rivin suoraksi. Ja määrää tässä tapauksessa autoharrastuksen marssitahdinkin.

Moni puheissaan kehuisi tällaisen projektin mahdolliseksi, ja saattaisi aloittaakin. Mutta vähissä on ne miehet ketkä tekee sen valmiiksi asti, ja vielä kaikessa hiljaisuudessa.

Täällä ollaan Maskussa hattu kädessä.



« Viimeksi muokattu: 04.09.2015, 09:52:26 kirjoittanut NenimousGarage »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #243 : 04.09.2015, 16:10:12 »
Harvoin sitä tulee vaivauduttua vieraaseen leiriin huutelemaan. Nyt oli aivan pakko se tehdä, kun törmäsin kuviin tästä autosta.

Itsekin tulee enemmän pyörittyä noissa baijerin ympyröissä, mutta hybridirakennelmat on aina ollut lähellä sydäntä, ja se on näkynyt omissakin rakennelmissa.

Oman autoharrastuksen juuret on vahvasti Volvoissa. Mun eka rakennelma oli isäukon kanssa kimppaan tehty 142 -71, johon sovitettiin 164sen keula lyhentämällä ja maalattiin yli viininpunaisella.  Se oli 18-vuotiaalle pojalle kova juttu silloin 90-luvulla.

Et usko millaiset nostalgiavibat heräsi kun näin tämän auton kuvat Marteliuksen sivuilta ekan kerran! Aivan mahtavaa!

Mulla ei ollut hajuakaan vielä siinä vaiheessa että kuoren alla on itselle tänä päivänä tuttuakin tutumpaa tekniikkaa.


 No aloin etsiä sun autosta lisää tietoa netistä, niin pianhan se selvisi.  Ja kohta huomasinkin että tuttu nimimerkki oli tämän laitteen takana. Olisihan se pitänyt arvata. :)  Olen alusta asti  mielenkiinnolla sivusta ihmetellyt monia projektejasi, tai pitäiskö sanoa valmiita rakennelmia.


Tähän autoon vielä..
Tunnen molempien autojen korimallit melko hyvin, kun kumpaakin olen viikkotolkulla joskus vapaaehtoisesti hitsannut. Ymmärrän siksi myöskin sen miten erilaisia ne on muodoiltaan, enkä voi yhtään vähempää ihmetellä lopputulosta.


Kulmamies todellakin ojentaa rivin suoraksi. Ja määrää tässä tapauksessa autoharrastuksen marssitahdinkin.

Moni puheissaan kehuisi tällaisen projektin mahdolliseksi, ja saattaisi aloittaakin. Mutta vähissä on ne miehet ketkä tekee sen valmiiksi asti, ja vielä kaikessa hiljaisuudessa.

Täällä ollaan Maskussa hattu kädessä.

Varsin mukava kuulla, että herättää tunteita myös Bemaripiireissä, kuten jo tuossa aiemminkin :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #244 : 05.09.2015, 18:51:00 »
Taas on ilon päivä  ;D  Toivottavasti nyt vaan olisi hieman pidempiaikainen ilo, mitä viimeksi.

Vaihdoin koko Vanos-yksikön solenoideineen kannen etupäähän ja siihen tuli kaikki uudet tiivisteet ja solenoidien suodattimet. Alunperin oli siis toinen solenoidi rikki, mutta vaihdoin nyt ne molemmat, mitkä tulikin tuon toisen yksikön mukana. Jännityksellä käynnistin auton ja se kävi taas ihan normaalisti. Koeajolla kuitenkin huomasin, että auto oli samalla tavalla alakierroksilla tosi laiska, mitä se oli silloin viimeksikin, kun sain tyhjäkäynnin nätiksi. Uskoakseni autuus olisi ollut taas vaan hetkellinen ja siksipä vaihdoin vielä Vanoksen sähköisen ohjausyksikönkin toiseen. Tyhjäkäynti ei tietystikään muuttunut mihinkään, mutta kulku muuttui tosi dramaattisesti. Nyt uskaltaisin sanoa, että systeemi toimii ja voimaa on ihan eri malliin, mitä tässä on minun aikanani ikinä ennen ollutkaan.




Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3311
  • Nonnih!
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #245 : 05.09.2015, 19:06:09 »
Pietään peukkuja :tykkää: :tykkää:
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa amavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #246 : 15.09.2015, 02:41:54 »
Aivan sairaan kaunis auto,ei voi muuta sanoa.kyllä laitilan leepu osaa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #247 : 18.09.2015, 15:59:26 »
Molemmat autot puunattuna tallissa odottamassa sopivia ajokelejä :)






Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #248 : 18.09.2015, 17:00:53 »
Käynti huolet lie loistaa poissa ololla? kyllä on muuten sukunäköä sisaruksilla  :D
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #249 : 18.09.2015, 17:06:08 »
Käynti huolet lie loistaa poissa ololla?

Jo vain :)

Jos oikein haluaisi herkutella, niin sanomista vielä löytyy hieman vaihtelevasta tyhjäkäynnistä, mutta eipä se liiemmälti vaikuta mopon ohjaukseen. Välillä kone käy tyhjää noin 600r ja välillä 800r, mutta kuitenkin ihan nätisti, niin ei se haittaa.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #250 : 18.09.2015, 17:09:29 »
Itse taitaisin vielä tuosta E162:sta laikata nuo pakoputkien päät pois, laittaisin 10cm sisemmäs pienet huomaamattomat mustat mutkat alaviistoon, nyt ne on vähä ku kottikärryjen kahvat :D

edit: Niin ja takaikkunaa voisi ehkä vähän tummentaa, vaalea hattuhylly paistaa niin ikävästi tuolta ikkunasta  :)

Muuten on kyllä kaikinpuolin aika pahasti kateutta aiheuttava parivaljakko.  S*
« Viimeksi muokattu: 18.09.2015, 17:11:26 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #251 : 18.09.2015, 17:21:04 »
Itse taitaisin vielä tuosta E162:sta laikata nuo pakoputkien päät pois, laittaisin 10cm sisemmäs pienet huomaamattomat mustat mutkat alaviistoon, nyt ne on vähä ku kottikärryjen kahvat :D

edit: Niin ja takaikkunaa voisi ehkä vähän tummentaa, vaalea hattuhylly paistaa niin ikävästi tuolta ikkunasta  :)

Muuten on kyllä kaikinpuolin aika pahasti kateutta aiheuttava parivaljakko.  S*

Juu ne putkenpäät on vähän kyseenalaiset. Itse olen niihin jo tottunut, mutta alussa ne näytti kyllä aika hassuilta. Vaara piilee, että niihin tottuu liikaa, eikä niitä tule ikinä korjattua :(

Hattuhyllyn verhoileminen on tehtävälistalla. Se on lähemmin tarkasteltuna aika kamala, kun se on virttynyt tuollaiseksi vaaleaksi. Alunperin se lienee ollut harmaa, mutta nyt se on lähinnä lilan värinen.

 :)

Poissa Farmari-Jussi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #252 : 20.09.2015, 21:20:06 »
Ohhoh!

Olen nähnyt pari Laitilan luomusta, ja nekin oli hienoja - erityisesti Delivery Amazon. Toi on kuitenkin jotain arvioinnin ylittävää: ihan aidosti sen näköinen ajopeli, että ylittää monen isopalkkaisen korimaakarin tekeleet. Klassikko jo syntyessään.

Jussi

PS. Jos joskus harkitset myyntiä.....

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #253 : 20.09.2015, 23:22:41 »
On kyllä sellanen kaksikko, että alta pois  P>
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa vogge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 162 M3 "Kulmiksen kummajainen"
« Vastaus #254 : 23.09.2015, 21:41:29 »
Aivan sairaan siisti!!! P> P>  Nyt o VALMISTETTU semne bemari minkä vois itekki ostaa!! :sundaydriver:

 

Futurez  Kulkukoira