Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Roiskroope - 11.10.2020, 21:41:17
-
katu autoon suunnitteilla tuo kg003 nokka onko kokemuksia millainen luonteeltaa ja minkälaisilla kokoonpanoilla?
https://www.kgtrimning.org/tuning-special/b23b230b234/camshafts/kg003.html
-
Sillain bolt-on vakio nokan tilalle. B230F. Kantta madalsin 1,5mm, sai vääntöö vähä lisää alakierroksille. Tyhjäkäynti-solenoidia piti vähä säätää, niin käy nätisti tyhjää. Lastuilla, pellisarjalla yms. vetää suht lineaarisesti johki 6+krpm. Kunnon venttiilinjouset olis hyvä, vakiot paljon ajetut nyykähtää jo 5krpm jälkeen.
-
Niin ja säädettävä nokkapyörä on melko pakollinen. Ennakot tapissa ::) Päätyjakajasta ei oo kokemuksia kuinka se ton kans pelaa yhteen.
-
Ainakin minun mielestä 11mm nostoinen nokka on aika mieto, kun jo h nokassa on 12mm nostoa.
Oikea viritysnokka voisi olla vaikkapa timos motorin 13.1mm nostoinen akseli.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta näistä jutuista oon netistä lukenu vuosia, rakentanu yhden turbomoottorin ja nyt on yksi valmis moottori tulossa, joka odottaa imu ja pakosarjoja.
-
Se nosto määräänsä lisempää auta, jos ei kanava virtaa. Porttaus taas saattaa polttoaineen kulutukseen vaikutella negatiivisesti verrattuna lisättyyn tehoon, noin käyttövehjettä ajatellen.