Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kampiakselin laakerikansille pinnapultit? Girdle?

  • 1 Vastauksia
  • 1489 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Niin, Kl-racingilta saa pinnapultteja kampiakselille, onko moisista mitään muuta hyötyä kuin mielenrauha.
Ne on thety 12.9 grade materiaalista ja maksavat noin satasen sarja.

Ajattelin vaan, kun vaihdan kansipultit kansistudeihin, tuosta vaihdosta on ainakin hyötyä, sillä kl-racingin pinnapultit kanteen saa kiristettyä kireämmälle kuin normaalit pultit ja muutenkin pinnapulteissa on enemmän pitovoimaa verrattuna pultteihin.

Samalla saisi tilattua nuo kampiakselille tehdyt studit, mutta onko niistä mitään hyötyä?

Sitten olisi kannessa studit, kangissa Arp:t ja kampiakselissakin studit, niin ainakin kaikki pysyisi paikoillaan kovillakin kierroksilla. Aion kierrättää konetta nimittäin aika korkealle, johonkin 7200rpm kieppeille.

Tietysti paras vaihtoehto olisi jos jostakin saisi vaikkapa 10mm teräksestä tehdyn girdlen, onko kenelläkään ollut moista käytössä ja mahtuuko se edes koneen sisälle.

Semmoisenhan saisi suht helposti teetettyä jossain metallipajassa, mutta onko hyötyä niin pienillä tehoilla mitä minä kaipaan eli 4-500hp.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Kampiakselin laakerikansille pinnapultit? Girdle?
« Vastaus #1 : 17.12.2020, 11:51:33 »
Semmoisenhan saisi suht helposti teetettyä jossain metallipajassa, mutta onko hyötyä niin pienillä tehoilla mitä minä kaipaan eli 4-500hp.

Ei mitään tarvetta tehdä ko muutoksia tuossa teholuokassa. Vakio runkopultit kestää ilman gridlejä.

 

Proturbo  Autodiagnoosi