Carcom Oy  Ateho

vinokoneen kannentiiviste ja pultit?

  • 59 Vastauksia
  • 27966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #45 : 31.01.2018, 15:30:12 »
Itse kasasin ilman lisäliimaa uudella cometicillä ja vuosi oljyä vaikka kaikki tasot ajettu, eli ite laittaisin liimaa uuteenkin tiivisteeseen. uudestaan kasasin mopar liimalla, jopas piti tavarat inessä.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #46 : 04.02.2018, 14:48:43 »
Laitoikko siihen valmiiksi olevan liiman päälle
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #47 : 04.02.2018, 15:07:30 »
Siis kasasin vanhalla tiivisteellä uudestaan, mutta itse laittaisin uudessa tiivisteessä olevan liiman lisäksi moppe/jotain muuta liimaa, järjen kanssa, ohjeita löytyy kyllä netistä.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #48 : 08.05.2018, 15:26:59 »
Mulla porsi pahvi volvosta ja nyt laittamassa nippuun taas mutta mietin että jos tällä kertaa laittais 12.9 pultit ja vakiopahviin permatexit pintaan. Eli onko näin että pulttikaupasta 12.9 x 140mm pultit ja kovat prikat alle ja sitten kiristys 120nm? tarviiko jälkikiristystä?

Poissa Kilroy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #49 : 08.05.2018, 19:31:07 »
Mulla porsi pahvi volvosta ja nyt laittamassa nippuun taas mutta mietin että jos tällä kertaa laittais 12.9 pultit ja vakiopahviin permatexit pintaan. Eli onko näin että pulttikaupasta 12.9 x 140mm pultit ja kovat prikat alle ja sitten kiristys 120nm? tarviiko jälkikiristystä?

Nuo 140mm pitkät pultit käyvät myös, Pete881:llä ainankin näytti olleen nuo 140mm pitkät pultit koneessaan (tokalla sivulla mainittu). Alkuperäisethän on 130mm pitkiä ja tätäkin pituutta löytyy joistain pulttiliikeistä, ainankin Etralla näyttäisi olevan valikoimassa 12.9 M12x130 kuusiokolopulttia ja nuohan tosiaan vaatii ne kovat aluslevyt.

Itsellenikin tulee nyt ensikesäksi koneeseen nuo kovat kannenpultit, jotka kiristin takaveto faq-osiosta löytyneen vanhemman mallisten kannenpulttien ohjeen mukaan ja ohjeessa on kerrottu myös tuo jälkikiristys. Eikös nuo vanhemman mallin pultit ole juurikin kovia(12.9) pultteja? Itseänikin kiinnostaisi onko muut, jotka näitä 12.9-pultteja käyttävät, tehneet jonkin sortin jälkikiristystä, kuten ao. ohjeessa mainittu?

Vanhemmat (kolokantapultit)
  Vaihe 1: Kiristä 60 Nm
  Vaihe 2: Kiristä 110 Nm
  Vaihe 3: Käytä moottori lämpimäksi ja anna jäähtyä 30 minuuttia
  Vaihe 4: Avaa pulttia 1 n. 30o ja kiristä uudestaan vaiheen 2 momenttiin
  Vaihe 5: Toista vaihe 4 järjestyksessä pulteille 2-10
945 b230ft -98
ex. S80 V8 -07
ex. S60R aut. -04

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #50 : 08.05.2018, 21:19:38 »
Penkissä asuvassa B230 F+T moottorissa on 12.9 kuusiokolopultit ja jälkikiristetty Lankun ohjeen mukaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ville.ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #51 : 26.03.2019, 19:33:02 »
Oottako 16v koneissa käyttäny 12.9 kuusiokoloja ?

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #52 : 04.01.2021, 17:35:24 »
Pitäisi turbovino aukasta, entinen pahvi elring joka ollut liimattuna kovilla pulteilla. 2.1bar paineella pysynyt menossa mukana moitteetta.

Nyt kuitenkin lukenut että elring olisi muuttanut tiivistettä huonompaan suuntaan, onko kenelläkään muuta kuin mutua tästä?

Jääkö jäljelle muita kuin reinzin pahvi? Se on ilmeisesti ns "leveillä" liekkirenkailla?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #53 : 04.01.2021, 18:45:45 »
Tästä on jo useampi vuosi aikaa mutta itsellä petti yksi elringin pahvi 2kk ajon jälkeen suoraan jakopäätä kohti, rengas poikki. Kansi oli juuri suoristettu ja lohkokin tarkistettu, uusi vastaava tilalle ja hyvin kestänyt. Vaikutti kyllä valmistusvialta, kun aina nämä pullistuu vesikanavaan, tämä aivan suoraan keulaa päin.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #54 : 04.01.2021, 18:49:37 »
Victor Reinziä on kaikki tiivisteet mulla. hyllyssä koko ajan kaks sarjaa varalla. Elringin kannenpultit

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #55 : 04.01.2021, 19:31:43 »
Victor Reinziä on kaikki tiivisteet mulla. hyllyssä koko ajan kaks sarjaa varalla. Elringin kannenpultit
Millaisella käytöllä kansinahkat? Itse aikaisemmin käyttänyt elrinkiä halvemman hinnan takia, täysin ongelmitta. Ilmeisesti jos tilaa 2.3 turbon pahvina niin saa oikeanlaisen vai onko reinzillä edes niillä ohuilla renkailla olevia pahveja mitä motonet yms halpispahvit tarjoaa?

Vielä kaipaileisin tietoa tuosta huhusta että elring olisi muuttanut tiivistettä vuoden 2018 jälkeen, pitääkö kutiaan?  :D
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 515
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #56 : 04.01.2021, 20:18:30 »
taisi olla pete881 topikkiin kun laitoin muutaman kuvan uudemmasta ja vanhasta elringistä. kyllä näissä meidän tallitarkkailun mukaan on eroja. rataa ajettu ja yhden viikonlopun kesti just huonosti tuoreet elringit. painetta maksimissaan 1.5bar ja sitten kun rupesi oireilemaan niin piti pudottaa 1 bar pintaan että sai kisat ajettua. taisi olla niin että kolme ajettiin ennenkuin uskottiin. toissakausi päästiin yhdellä pahvilla, kone kasattiin silloin -18 niin lienee sattunut vanhaa vuosikertaa. kovilla pulteilla kasattuna ja kiristetty ohjeiden mukaan.

viimeiseen viikonloppuun laitettiin cometic ja pinnapultit, laitettiin ilman liimaa uusi tiiviste todella sileille pinnoille niin vähän tihkui  öljyä. painetta sai laittaa normaalin ja kesti ajaa viikonlopun ajot kymiringillä jossa kone saa kyllä huutia.

toisessa vermeessä vanha elring ja sillä ajettu siviiliä, jäätä ja yksi kesä kisaa. edelleen sama pahvi paikallaan ja odotellaan jääkautta :)
« Viimeksi muokattu: 04.01.2021, 21:16:57 kirjoittanut Wompatti »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #57 : 04.01.2021, 21:03:38 »
Millaisella käytöllä kansinahkat? Itse aikaisemmin käyttänyt elrinkiä halvemman hinnan takia, täysin ongelmitta. Ilmeisesti jos tilaa 2.3 turbon pahvina niin saa oikeanlaisen vai onko reinzillä edes niillä ohuilla renkailla olevia pahveja mitä motonet yms halpispahvit tarjoaa?

Vielä kaipaileisin tietoa tuosta huhusta että elring olisi muuttanut tiivistettä vuoden 2018 jälkeen, pitääkö kutiaan?  :D

Kyllä on muuttunut jossain vaiheessa. Mulla alkoi ainaki ongelmat siinä vaiheessa kun tiivisteen malli muuttui. Vanha malli kesti ajaa omassa koneessa varttia parhaillaan n.40 lähtöä avaamatta ja nämä uudemmat alkaa tekemään painetta kolmannessa tai neljännessä lähdössä. Parhaalla tais 7 lähtöä päästä ennen ku nesteen hukkaaminen oli sitä luokkaa, että oli pakko lopettaa ajot. Voimaa ja painetta suunnilleen samat ku aiemminkin. Toki tuo ei oo kummonen homma kokeilla mitä se kestää omassa koneessa. Mulla tuli nyt kuitenkin kupari, ku koko kesä painittiin saman ongelman kanssa.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #58 : 04.01.2021, 21:26:02 »
Malli on muuttunut kuten yllä jo mainittiin. Mulla oli 2016 kasatun kannen alla vanhanmallinen joka toimi hyvin myös yli 1bar ahdoilla. Nyt syksyllä tuli uudempimallinen kun tilasin.
E:toinen kuva nurinpäin. En löytänyt sopivaa kuvaa nyt nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2021, 21:30:28 kirjoittanut Acke »

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: vinokoneen kannentiiviste ja pultit?
« Vastaus #59 : 04.01.2021, 21:50:44 »
Millaisella käytöllä kansinahkat? Itse aikaisemmin käyttänyt elrinkiä halvemman hinnan takia, täysin ongelmitta. Ilmeisesti jos tilaa 2.3 turbon pahvina niin saa oikeanlaisen vai onko reinzillä edes niillä ohuilla renkailla olevia pahveja mitä motonet yms halpispahvit tarjoaa?

Vielä kaipaileisin tietoa tuosta huhusta että elring olisi muuttanut tiivistettä vuoden 2018 jälkeen, pitääkö kutiaan?  :D
Moikka! ihan arkikäytössä, töissä käymissä, eri naisten luona käymisiä, pimppirallia

 

Ateho  Elekma