Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059679 Lukukerrat

Gnolli ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #810 : 04.01.2019, 22:29:44 »
Eikä unohdeta sähkömoottoreita molemmilla akseleilla eli sähköllä ajaessakin auto on neliveto.

Minulla oli vain kaksi vaihtoehtoa joista valita eli Outlander tai V60. Koeajon jälkeen hymy oli leveämpi V60:n jälkeen ja syyt oli minulla melko selkeät. Polttoaineen kulutus ja suorituskyky. Outlander taas vakuutti juurikin sähköisellä nelivedolla ja oikealla maavaralla. Kulutus vain pisti mietityttämään, kun joutuu ajamaan melko pitkiä matkoja vuoden aikana.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #811 : 09.01.2019, 08:54:10 »
Hommasin hieman ennen joulua käytetyn V60 D6 hybridin. Todella mukava ja laadukas auto. Nyt kuitenkin olen alkanut hieman kyseenalaistamaan Webaston suorakäynnistyksen toimivuutta. Eli jos laitan ajastuksen kello seitsemäksi aamulla, jolloin lähden töihin, niin tuntuu ettei mitään ole tapahtunut. Ei edes kuljettajan penkinlämmitintä ole päällä. Myöskään en kuule Webastoa auton vieressä. Jos koitan laittaa suorakäynnistyksestä sen heti päälle, niin konehuoneessa kuuluu naksahdus mutta mitään ei tapahdu.

Mutta auton kylmänä käynnistäessä siten, että polttomoottorikin on päällä, niin pihalle ja hieman kabiiniin tulee tuttu Webaston haju, eli silloin kyllä lähtee päälle. Teenkö jotain väärin, vai onko tässä joku tuttu jippo? Aamuisin ei ole mahdollista pitää autoa piuhan päässä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #812 : 09.01.2019, 09:03:52 »
Hommasin hieman ennen joulua käytetyn V60 D6 hybridin. Todella mukava ja laadukas auto. Nyt kuitenkin olen alkanut hieman kyseenalaistamaan Webaston suorakäynnistyksen toimivuutta. Eli jos laitan ajastuksen kello seitsemäksi aamulla, jolloin lähden töihin, niin tuntuu ettei mitään ole tapahtunut. Ei edes kuljettajan penkinlämmitintä ole päällä. Myöskään en kuule Webastoa auton vieressä. Jos koitan laittaa suorakäynnistyksestä sen heti päälle, niin konehuoneessa kuuluu naksahdus mutta mitään ei tapahdu.

Mutta auton kylmänä käynnistäessä siten, että polttomoottorikin on päällä, niin pihalle ja hieman kabiiniin tulee tuttu Webaston haju, eli silloin kyllä lähtee päälle. Teenkö jotain väärin, vai onko tässä joku tuttu jippo? Aamuisin ei ole mahdollista pitää autoa piuhan päässä.
Herjaaako mitään?
Onko auto ulkotiloissa? Jos asetus sisätiloissa niin lämmitin ei lähde päälle. Mittariston valikosta löytyy tuo kohta. Samasta kohtaa saa määriteltyä penkinlämmittimet 8)

https://www.volvocars.com/fi/support/cars?pc=312H&my=2014&sw=13w46&&tab=ownersmanualonline&category=b3e5e974205cf12bc0a801e80149fa4c-om-fi-312h-2014-13w46&article=0aa39045c4ec7177c0a801e800164158-om-fi-312h-2014-13w46
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #813 : 09.01.2019, 09:18:52 »
Herjaaako mitään?
Onko auto ulkotiloissa? Jos asetus sisätiloissa niin lämmitin ei lähde päälle. Mittariston valikosta löytyy tuo kohta. Samasta kohtaa saa määriteltyä penkinlämmittimet 8)

https://www.volvocars.com/fi/support/cars?pc=312H&my=2014&sw=13w46&&tab=ownersmanualonline&category=b3e5e974205cf12bc0a801e80149fa4c-om-fi-312h-2014-13w46&article=0aa39045c4ec7177c0a801e800164158-om-fi-312h-2014-13w46

Olen asetukset läpikäynyt ja on määritelty sekä ulkotila-asetus että penkinlämmitin ja molemmat asetukset myös pysyvät. Ei herjaa mitään autoon hypätessä tai yrittäessä laittaa Webastoa manuaalisesti päälle. Eniten ihmetyttää juuri tämä penkinlämmittimen toimimattomuus ajastettuna, sillä se antaa ymmärtää ettei ajastuksessa ole tapahtunut mitään.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #814 : 09.01.2019, 09:26:20 »
Olen asetukset läpikäynyt ja on määritelty sekä ulkotila-asetus että penkinlämmitin ja molemmat asetukset myös pysyvät. Ei herjaa mitään autoon hypätessä tai yrittäessä laittaa Webastoa manuaalisesti päälle. Eniten ihmetyttää juuri tämä penkinlämmittimen toimimattomuus ajastettuna, sillä se antaa ymmärtää ettei ajastuksessa ole tapahtunut mitään.
Olikos tämä liikkeestä ostettu?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #815 : 09.01.2019, 10:29:23 »
Olikos tämä liikkeestä ostettu?
Joo on. Täytyy tutkailla tilannetta ja ottaa liikkeeseen tarvittaessa yhtettä. Ajattelin näin ensialkuun että onko tässä Webaston sielunelämässä jokin juttu, jota en tiennyt aikaisemmin.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #816 : 09.01.2019, 10:45:00 »
Penkit lämpeää esilämmityksessä vain jos latausjohto on kytketty.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #817 : 10.01.2019, 17:24:01 »
Penkit lämpeää esilämmityksessä vain jos latausjohto on kytketty.

Tämä penkinlämmityksen osalta ja naksahdukseen sekä suorakäynnistyksen tai ajastamisen toimimattomuuteen on ratkaisu, jonka tietävät huollossa. Minun autoon tehtiin "suomi-sopeutus" Webaston osalle, eli nähtävästi sitä ei oltu käytetty Hollannissa. Jokin pieni asia kuitenkin vaati ohjelmointia, samalla toki ohjelmoinnin laitoin myös kauko-ohjaimeen mikä ilmoittaa webaston käynnistyksestä myös kauempaa katsottuna vilkkujen välkkymisenä ja niiden päälle jäämisenä muutaman sekunnin ajan. Minulla siis perinteinen kaukosäädin 5:llä painikkeella ilman merkkivaloja.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #818 : 10.01.2019, 21:34:46 »
Hommasin hieman ennen joulua käytetyn V60 D6 hybridin. Todella mukava ja laadukas auto. Nyt kuitenkin olen alkanut hieman kyseenalaistamaan Webaston suorakäynnistyksen toimivuutta. Eli jos laitan ajastuksen kello seitsemäksi aamulla, jolloin lähden töihin, niin tuntuu ettei mitään ole tapahtunut. Ei edes kuljettajan penkinlämmitintä ole päällä. Myöskään en kuule Webastoa auton vieressä. Jos koitan laittaa suorakäynnistyksestä sen heti päälle, niin konehuoneessa kuuluu naksahdus mutta mitään ei tapahdu.

Mutta auton kylmänä käynnistäessä siten, että polttomoottorikin on päällä, niin pihalle ja hieman kabiiniin tulee tuttu Webaston haju, eli silloin kyllä lähtee päälle. Teenkö jotain väärin, vai onko tässä joku tuttu jippo? Aamuisin ei ole mahdollista pitää autoa piuhan päässä.

Webasto ja istuimen lämmittimet menee päälle vain, jos auto on latauksessa. Tämä sama ongelma on myös minulla eli autossa on ajonaikanen lisälämmitin. Parhaiten sen huomaa siten, että laitat auton johdon päähän ja kun auto lämpenee eli webasto on päällä nykäiset piuhan irti. Auto ilmoittaa sähkön syötön keskeytyksestä. Paljonkohan tuo Suomi-sopeutus maksaa? 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Bresakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #819 : 11.01.2019, 08:33:33 »
Täälläkin olisi kanssa harkinnassa liittyä D6-hybridien kerhoon.

Paljon mielenkiintoista tekstiä tänne ovat palstalaiset kirjoitelleet. Ensi alkuun olin melko varma hybridin hankinnasta, mutta tätä ketjua selaillessa heräsi pieniä epäilyksiä, josko pysyisi vielä kuitenkin diisselissä. Vallitseva mielipide tuntuisi kuitenkin olevan, että jos jättää kompuran ongelmat huomioimatta/valmistautuu jo ostohetkellä k.o remonttiin, autosta saa rahoilleen hyvän vastineen?

Oma ajelu pitää sisällään lyhyehköä (8km) työmatkaa, sekä harrastuksia 3-4 kertaa viikossa 20-30km säteellä. Pidempiä ajoja aina silloin tällöin, mutta kyllä leijonanosa ajosta keskittyy työmatkailuun ja harrastuksiin. Lisäksi venettä tulisi hinailtua muutamia kertoja kesässä joten senkin puolesta V60 kiinnostaisi hyvinkin. Kilometrejä rullaillaan vuodessa suunnilleen 25tkm

Kuulostaisiko sellaiselta, että tuosta hybridistä olisi iloa meikäläisen käyttöön? Lataus on mahdollista sekä kotona, että työpaikalla.

Tuollaisia 150tkm korville ajettuja pirssejä olen katsellut, joihin olisi jo ainakin hihna vaihdettu. Täytyy myyjien kanssa keskustella tuosta kompurasta, jos löytäisi sellaisen yksilön, johon tuo olisi jo ehditty vaihtamaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #820 : 11.01.2019, 10:25:55 »
Täälläkin olisi kanssa harkinnassa liittyä D6-hybridien kerhoon.

Paljon mielenkiintoista tekstiä tänne ovat palstalaiset kirjoitelleet. Ensi alkuun olin melko varma hybridin hankinnasta, mutta tätä ketjua selaillessa heräsi pieniä epäilyksiä, josko pysyisi vielä kuitenkin diisselissä. Vallitseva mielipide tuntuisi kuitenkin olevan, että jos jättää kompuran ongelmat huomioimatta/valmistautuu jo ostohetkellä k.o remonttiin, autosta saa rahoilleen hyvän vastineen?

Oma ajelu pitää sisällään lyhyehköä (8km) työmatkaa, sekä harrastuksia 3-4 kertaa viikossa 20-30km säteellä. Pidempiä ajoja aina silloin tällöin, mutta kyllä leijonanosa ajosta keskittyy työmatkailuun ja harrastuksiin. Lisäksi venettä tulisi hinailtua muutamia kertoja kesässä joten senkin puolesta V60 kiinnostaisi hyvinkin. Kilometrejä rullaillaan vuodessa suunnilleen 25tkm

Kuulostaisiko sellaiselta, että tuosta hybridistä olisi iloa meikäläisen käyttöön? Lataus on mahdollista sekä kotona, että työpaikalla.

Tuollaisia 150tkm korville ajettuja pirssejä olen katsellut, joihin olisi jo ainakin hihna vaihdettu. Täytyy myyjien kanssa keskustella tuosta kompurasta, jos löytäisi sellaisen yksilön, johon tuo olisi jo ehditty vaihtamaan.
Ehdottomasti kyllä :)
Oma ajosylki on päivässä 16km töihin, 16km kotiin, 19km harrastuksiin 19km takaisin. Kesä aikaan pääsin kaiken pelkällä sähköllä. 50tkm keskikulutuksen oleessa 2,6 litraa :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #821 : 11.01.2019, 13:20:55 »
Löisiköhän tämän kanssa kirveen kuinka pahasti kiveen? Ei ole vaihdettu vielä ainakaan kompuraa eikä nokkaremmiäkään ei ole vielä vaihdettu
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10137408
Hitto pääsi tämä unohtumaan ja oli näköjään jo myyty.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #822 : 11.01.2019, 13:52:13 »
Hitto pääsi tämä unohtumaan ja oli näköjään jo myyty.
Parempia tulee viikottain myyntiin :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #823 : 11.01.2019, 14:32:52 »
Parempia tulee viikottain myyntiin :)
Ei vaalealla sisustalla :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #824 : 11.01.2019, 15:37:34 »
Webasto ja istuimen lämmittimet menee päälle vain, jos auto on latauksessa. Tämä sama ongelma on myös minulla eli autossa on ajonaikanen lisälämmitin. Parhaiten sen huomaa siten, että laitat auton johdon päähän ja kun auto lämpenee eli webasto on päällä nykäiset piuhan irti. Auto ilmoittaa sähkön syötön keskeytyksestä. Paljonkohan tuo Suomi-sopeutus maksaa?
Eli mitä ilmeisemmin luultu vika olikin ominaisuus. Mulla on kahden tunnin tolppapaikka ja olen ymmärtänyt, että auto menee jotenkin "sekaisin" tai tulee virheilmoitus jos sähkönsyöttö katkeaa ennen kuin pistoketta on ottanut pois. Eli onko tästä mitään haittaa? Tai tuleeko häiriötä, jos pistoke on kiinni ennen kuin sähköä tulee? Eli siis jos laitan sen illalla kiinni ja saavunkin autolle varttia ennen sähkönsyötön katkeamista ja otan pistokkeen pois vaikka sähköä tulee?

 

Ateho  Elekma