RallyBaron  Samppasport

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 435 Vastauksia
  • 140084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Mikä on Volvopolu? Kai mie sit kuitenkin sieltä eksyin viimein.

Eka autoni oli 760Tic jolla myös kortinkin ajelin, sen jälkeen on ollut 3x 960, sitten ekaa korimallia V70 awd jonka jälkeen V70 -02', S80 -04', V70 -13' ja viimeisimmäksi vielä V70 vuodelta 2007. Sain hiljattain myytyä tuon viimisen Volvon pois mutta auto piti löytää että pääsee työmatkat kulkemaan. Sain hyvin edullisesti siistin perushyvän Nissan Micran vm 00 ja täytyy myöntää että on kyllä hemmetin hyvä peli ajella, litranen kone ei hirveitä anna muttei kyllä otakaan ja on hieman halvempi pitää kuin diesel-volvo. Elämäni paras autokauppa kukaties, no ainakin tähän asti.
 S*

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Siin se ny o.
Täyty sanoa että Mondeo Mk5 on sisätiloiltaan reilusti isompi kuin V70nen
Bensamoottori toimii todella äänettömästi normalissa ajossa ja vaihtelua sähkön ja bensan välillä ei huomaa ollenkaan muuta kuin mittaristosta katsomalla.
Sitten kun polkaseen niin kuulee mutta sitten mennäänkin jo aika nopeasti yli normirajoituksien.
http://www.saunalahti.fi/sundanic/777.jpg
« Viimeksi muokattu: 30.05.2019, 21:03:26 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Tänään tuli testattua paljonko vien kärryn kanssa verrattuna V70seen.
Volvon vetäessä samalla 450kg kuormalla (kärry + Husqvarna ajoleikkuri) 10,9  litraa/100  (73km matka)
Mondeolla 5,9 litraa,  sama matka. Aika pienellä menee. Normi kulutus 5,3
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4067
  • www.vrcf.fi
Isolle autolle melko siistiä lukemaa O0
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Jep, on kyllä Raid saanut nätit lukemat tauluun painettua. Ja mondeo on kuitenkin aikalailla samankokoinen kun V70 vertaa.

Itsellä kävi päinvastoin kulutuksen kanssa kun vertasi Mk1 S40 ja Mazda Premacy. Volvolla mentiin 7-8 litraa satkulle mutta mazda veikin jo rapiat 9 litraa. Toki tuo Mazda on farkku, autot tosin omamassaltaan saman painoisia. Ja erona oli vielä se että Volvo oli turbo koneella kun mazda painoi 2L vaparin voimin, vaikka saman kokoiset moottorit olivat.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Tuosta 73km matkasta meni 37km sähköllä.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1692
  • www.vrcf.fi
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Ainoa mihin voin verrata (ei volvo) on oma Mondeo.  Jutusta paistaa että kirjoittaja ei oikein tiedä mitä sanois..    Kian ohjaus on hieman eloton, mutta vasteeltaan miellyttävä eikä onneksi sellainen väkisin väännettävä kuin korealaisautoissa joskus tapaa. Kun ohjauksen keskikohta on vähän epämääräinen ja auto on melkein 1,9 metriä leveä, Kiaa joutuu jatkuvasti pikkaisen paimentamaan että se mahtuu omalle kaistalleen.  Eli ???    Jos alusta on päin sitä itteään niin kait sen pitäis mennä suoraan ilman paimentamista.  Ainakin oma Mondeon menee  ilman paimentamista suoraan ja osaa jopa itsekkin paimentaa kuskia jos ei pysy kaistojen välissä(kaistapäävahti).   Kulutus  korkea ja "premium"  on pikemminkin vain sana. Mondeolla ajessa ajoit sitten 50 tai 100 niin melu on yhtä hiljainen. Lisävarusteet ei mitenkään sävytä,  noh penkit kyllä jäähtyy mutta ovat nahkaa joten kesällä kuumat ja talvella kylmöät. Pelkkä neliveto ei tuosta tee mitenkään erikoista.   Hintaa on tuolla varustuksella 10-15 € liikaa joten kiertäisin kaukaa...
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Ite siirryin Mazda 3 kautta tohon '12 Avensikseen, pari Volvoa ehti olla ja kummassakin yhtä iso työmaa pitää leimassa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Kun Siirsin 740 Volvoni harrasteautoksi, taloon tuli Opel Omega B. Auton taipaleesta voisin vähän kirjoittaa tähän. Käytin auton kaksi kertaa ruostesuojauksessa, siitä huolimatta takakaaret sai vaihtaa omistukseni aikana kahdesti, ruostuivat paloiksi. Takaovien alareunoja korjattiin kahdesti, aina ruoste palasi. Seuraavaksi ruoste löysi tiensä kynnyksiin, ei ehtinyt sentään läpi mennä. Erään oven lista putosi katosi omille teilleen, nähtävästi ruoste söi pellin listan alta, hankala korjattava. Ikkunalistojen alapuolelta alkoi ruoste kuplimaan. Venttiilikopat tiivisteineen aina alle 100.000km uusiksi. Palelemisen tähden koko lämmityslaitteisto kennoineen uusiksi, ei auttanut, kylmää oli kyyti. Monenlaisia muitakin vikoja mm. sammui toisinaan mystisesti tyhjäkäynnin aikana, ei löytynyt selvää syytä. Ymmärtäisin ruostumisen jos olisin unohtanut auton pesemisen, mutta kun pesen usein autoa ja vahaan myös.

Välillä kun autolla oli hyviä päiviä, niin ajettavuus oli ihan hyvä, myös käynnistyvyys sinänsä ihan hyvä. Automaatin toiminnasta en pitänyt. Jälkeenpäin miettinyt tässä, olisi pitänyt jo ajat sitten hankkia myös päivittäisajoon Volvo. Nyt tämä nykyinen S80 on tuntunut heti laadukkaalta ja hyvältä autolta. Auto on lämmin ja kulkee tasaisesti, istuimet mukavat ja kaikinpuolin auto tuntuu laadukkaasti tehdyltä. Minun oli helppoa palata Volvoon, 740 on myös ollut aina minulle mieluinen auto, samoin kuin tämä s80 on täyttänyt ja ylittänyt vaatimukseni.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Tämmönen puolilipsuminen.
Harrastuspuolen autoina ollut jo kaksi C70 peräkkäin, rakennettu ToDo listat tyhjäksi. Teki mieli jotain missä olisi kaikkea vielä "enemmän"
Valkkasin hartaasti ja päädyin Jaguar XK8. Minusta upeasti muotoiltu kunnon koneella oleva klassikko.
+ Ollut täysin viaton, toki ennakoivia korjauksia/ parannuksia tehty.
+Kasi karjuu hienosti yläkierroksilla
+Kohtuullinen n. 10l kulutus
+Osat normi hinnoissa ja tekniikka "perus" mallista
+Kerrankin jalopuuta tarpeeksi :)
__________________________________
- yleinen ergonomia ja nappuloiden tuntuma
-ohjaustunto, ehkä 255 rengas osasyyllinen ? Keskiviivanharjanteen ylityksessä jopa tempaisee joskus
-penkki näyttää hyvältä mutta ei ole sitä ...
4 vuotta riittää ja saa lähteä seuraavalle ensi keväänä. Uuden prokkiksen ehdinkin jo hankkia - S80 II D5 AWD Executive
Tutustuminen ja tuunaus pahasti kesken mutta olen aivan varma että
- penkki on loistava
-ei tempoile ohituksissa
-ergonomiakin on taatusti kunnossa   ;D
« Viimeksi muokattu: 06.01.2021, 21:17:07 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Kun Siirsin 740 Volvoni harrasteautoksi, taloon tuli Opel Omega B.

B1 vai B2? 2011 se oli toisena vaihtoehtona S 90:lle mutta Volvo vei voiton, taisin paremmin tehdyn auton ostaa. Kuitenkin pidän noita viimeisiä Omegoita hienoina autoina ja tykännyt ajaa, mitä joskus kokeillut. Vieläkö sitä innostuisi moisen ostamaan, en osaa sanoa... Mainitsemasi ruostuminen ja venttilikopat (ainakin V6) ovat usein läsnä.

+Kerrankin jalopuuta tarpeeksi :)

Jalopuu aina perusteltu optio.
a car you can believe in

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Juu se oli 1996 mallinen B omega, eli B1
« Viimeksi muokattu: 06.01.2021, 21:39:28 kirjoittanut Minä ja Volvo »

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Ite siirryin Mazda 3 kautta tohon '12 Avensikseen, pari Volvoa ehti olla ja kummassakin yhtä iso työmaa pitää leimassa.
Viel tarvinnee lisää totuttelua toi Avensiksen kääntyvät ja automaattisesti tasonsäätyvät ajovalot, startissa aina se ylös, vähä alas... Ja kieroon ja takas  :2funny:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Syksyllä tuli haettua työkaluksi tommonen 4x4 Fleetside, 6.2 vapari diesel, saa sillä polttopuita kuskattua ja tuntuu etenevän vähän paksummassakin hangessa  :)

nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

 

Proturbo  Autodiagnoosi