Carcom Oy  Ateho

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 157 Vastauksia
  • 77421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #15 : 09.05.2013, 17:05:11 »
Taitaa tämä auto vaikuttaa Ylivieskassa? Olin yks päivä Kärkkäisen pihalta lähössä nii ajelit siinä viereisen tehtaan pihassa. Koitin nostaa kättä ku ite ajelen kirkkaan punasella 245lla :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #16 : 09.05.2013, 21:23:07 »
Taitaa tämä auto vaikuttaa Ylivieskassa? Olin yks päivä Kärkkäisen pihalta lähössä nii ajelit siinä viereisen tehtaan pihassa. Koitin nostaa kättä ku ite ajelen kirkkaan punasella 245lla :)
No kappas niimpä näyttäs vaikuttavan. Enpä hoksanu yhtään että ylivieskan ratapihalla käyty kuvaamassa kun niin kiiltonen auto :) Vaikka onhan tuolla rampilla tullu
pikkustakin kuvattua.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #17 : 10.05.2013, 00:25:44 »
Kun kerran pukin tarinaa ootte vailla niin poikki se on menny ku kiristetty liikaa :D Mut tosiaan pitääki sitte vähä miettiä tuota kansihommaa, luultavasti se kummiskin tulee käyttöön ja otetaan se pukki toisesta kannesta.. On tuo nykynenki nokka kestäny vaikka siinä taitaa yks pukki taasen olla tuosta kannesta mistä se puuttuu  :idiot2: arpparin kanssa pitää noita osia katella varmaanki vielä ellen jostain muualta nuita saa.

Taitaa tämä auto vaikuttaa Ylivieskassa? Olin yks päivä Kärkkäisen pihalta lähössä nii ajelit siinä viereisen tehtaan pihassa. Koitin nostaa kättä ku ite ajelen kirkkaan punasella 245lla :)
Joo täällähän se! Suattaapi olla että minä siellä oon ollu taikka isäntä, seku nytte tuota käyttöautonaan pitää  :D Pitää kyllä enskerralla morjenstaa ku törmätään! Parikertaa jo himonnu niitä sun komeita vanteita siitä  :pomo:

Mutta sitte ite asiaan, otin tuossa tiistaina ritilän pieneen fiksauskäsittelyyn ja tein sille uudet kiinnikkeet. apparin etusivulasin kans vaihoin takas auton omaan ku häiritti se yks kirkas lasi ku muut sävytettyjä..
Puolet ritilästä fiksattuna, eihän tuota ois suoraan paikolleen viittiny laittaa  :)

Sitte ritilä paikollaan :)




Laitoin myös sätkälipat paikolleen mutta niin uutukaista kuvaa ei nyt tähänhätään löydykkään.. Puhdistelin myös takalasista nuo tarrojen jäämät pois.
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #18 : 19.05.2013, 23:51:10 »
Kasniin, tänään tuli touhuttua takalasien parissa  :hello: Tummennuksia siis tuli laitettua. Päätin näin ensikertalaisena ottaa lasit kokonaan irti kun ei tuo mikään iso homma ole. Tuli vaan pikku huomio tehtyä että ei varmaan ollut mikään hyvä idea tummentaa laseja noin vaakatasossa kun näytti roskia pari löytyvän.. Ensimmäinen onnistu omastamielestäni paremmin, mutta kumpaankaan ei jäänyt yhtään ruttua :D
Noi taaimmaiset kolmioikkunat saa saman kalvon huomenissa, 20% merkistä ei tietoa mutta 20euroa rulla makso  :D Takalasin jätän tummentamatta kun noi huaranportaat valolta senverran suojaa.





Toisenpuolen lasi jäi sisälle odottelemaan "kuivumista"

Samalla tuli muutakin pikkuhifistelyä tehtyä, fiksasin ovenkahvan kynsikupin neljästä osasta :D Ja tuli huomattua nelospytyn suuttimen vuotavan joka voi tarkottaa "kilinän" syyn löytymistä

« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 23:54:51 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #19 : 11.06.2013, 21:03:36 »
Tosiaan nyt on noi pikku kolmioikkunatki saanu tummennuksen, helpostihan ne tummentu :)
Tänään otin asiaksi pestä auton ja alko vituttamaan tuo katon mattapinta, joten piti sitten myllytellä jonkunverran, ei se paljoa parantunu.. Jotenki ei vaan kiiltoa tule sitten yhtään :D Mutta huomenna sitten vielä vaha päälle ja muut pikkunäpräilyt niin eiköhän siitä hyvä tule :)
Kuvat sumeita kun oli jääny linssiin jotain töhnää ja tietysti kuvailujen jälkeen sen huomasin..



Tässä kuva katon kunnosta..


Ja tässä olisko ollu konepellistä.

Miksikähän "siiviksi" näitä nyt kutsuiskaan, aattelin jos mustalla kokeilis maalata..

Sitten myllytyksen pariin, oli muuten hemmetin tiukassa nuo listat ja oikeen irrotustavan löytämiseen meniki hetki jos toinenkin..



Tälle mallille jäi huomiseen

242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #20 : 13.06.2013, 22:51:18 »
Ei passaa koskaan sanoa "huomenna" näin projektitopicissa  :pomo: Mutta tosiaan, tänään vahasin auton päältä ja otin myös ovienvälit ja peräkontin. Noista siivistä kun puhe oli niin maalasin ne kiiltävällä mustalla + lakka päälle, ei munmielestä pahannäköiset  ;)










Eipä tuosta katosta hyvää saa millään, mitä lie tapahtunu että siitä tuollanen on tullu? Jynssäsiin pariin kertaan keskikarkeella hiomatahnalla niin sai pientä väriä aikaan keskellekkin..


Tässä vielä parit kuvat sisustasta, jolle ei oo hetkeen tehty mitään ja sen kans näkee :D Kuskin jalkotilaan mulla on kans volvon alkuperänen matto, pitää kyllä vaihtaa tilalle tuon kauheen mustan tilalle..


Reiätön hattuhylly


« Viimeksi muokattu: 13.06.2013, 22:55:23 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #21 : 13.06.2013, 22:59:39 »
Kokeiles vesihioda katto ensin 1000->1500->3000 karkeudella ja sitten vasta kunnollinen kiilloitus.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #22 : 13.06.2013, 23:21:05 »
Jeps. Kyllä Hydrat on sitä OEM+:aa oikeen viimesen päälle :) Tuuhan osat hakeen Kärkkäisten Varikolta nii katotaan alennukset kohalleen kakkos-satku miehille/kohtalo-toveri deekuilijalle  ;D Tuo oma räpsy vaatis vahausta niin perkeleesti, mutta laiska mies ku on nii saa kyllä olla tollanen. Sulla ei varmaan ehi pöly laskeutua ollenkaan ku oot jo pessy tuon kahesti. Sen verran puhas on kuvissa ja livenäki. Ei varmaan kukaan pääse yllättään et ois likanen auto :D

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #23 : 13.06.2013, 23:34:51 »
Juu tuossa mietinki että pitäs alottaa rajummalla käsittelyllä ja siitä sitte kiillotukseen, vähän vaan jännittää että loppuukohan katosta maali kesken tai jotain.. En nyt kummiskaan usko mut mielessä on :D Saa kyllä hetkeksi katto varmaan jäädä tuollaseksi, kummiski reunoista tuli hyvät  8)

Varohan kari vaan ettei jokupäivä oo volvo kärkkäisen pihassa tiilien päällä pari kolikkoa konepellillä  :hello: Pitää käydä jokupäivä juttusilla jos tulee asiaa sinne, kävin minä sieltä autoglymin muovinhoitoainetta hakemassa :D Pikku myllytyksellä sais siihen sun punaseen pintaas kiillon takas, mutta siltiki tosi siisti peli noinkin sulla! Kyllä se auton ulkonäköön eniten puhtaus vaikuttaa, yleensä tulee aina pölyt ja irtolika vaan vedellä ruiskittua pois pinnalta :) Nyt vähä perusteellisemmin ku viimeksi talvella vahattu  8)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #24 : 14.06.2013, 00:25:19 »
eikös ton katon sais helpolla maalattuakin? rajaa noitten takakulman listojen alle ja etupäässä johonkin?? onko siinä konepellin kulmassa joku sauma muistaakseni?
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #25 : 14.06.2013, 14:06:31 »
Nojoo eihän se kauhee homma loppujenlopuksi olis.. Kattoki nyt on nii mukava jossain autotallissa maalata kun on heti roskia täynnä.. Ja heti jos vie jonnekki kunnolliseen firmaan nii taitais hinta nousta. Kyllähän tuo tosiaan muutenki maalausta kaipais kun on isoja värieroja paneeleissa ja korjausmaalauksia :D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2013, 14:09:15 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #26 : 14.06.2013, 14:29:03 »
eipä se niin roskia täynnä ole kun tekee huolellisest. mm kastelee lattian ja seinät jollain vesisumuttajalla ennen maalausta niin aikapaljon vähentää roskan määrää. ei koko autonkaan maalaaminen paha ole vaikka tallissa maalaisikin. huolellinen suojaus ja juurikin "roskansidonta" ennen maalausta on jo melko paljon..tulis vaan kertaheitolla nätimpi ja jos ite maalaa niin eipä tarvikkee+maalit taida olla kuin noin 200€ kun vetää suorakiiltomaalilla ni ei mee turhaan lakkaan rahat :)
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #27 : 16.06.2013, 00:12:35 »
Joo kyllähän tieteski pidän tuota auton maalausta yhtenä vaihtoehtona, isoin homma taitaa kummiski olla kunnollisten pohjatöiden tekeminen. Tuolta koululta saa kyllä maalauskammion vuokrattua että siitä ei homma jää kiinni  ;) Nooh, eipähän oo kummiskaan tämänpäivän asia tuo maalaus, ensin yrittäisin konepuolen hommat hoitaa. Oishan se toki mukava purkaa koko auto atomeiksi ja tehdä _kaikki_ uusiksi tai kunnostaa vanhat, rahaa kyllä menisi joten taitaa jäädä tapahtumatta :D Ehkä vaan oon liian perfektionisti näin vanhalle autolle  :hello:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #28 : 18.06.2013, 00:44:45 »
Tuuhan ilimanmuuta poriseen joskus :) Mullaki Volvo edistyny sen verran että 50mm speiserit sain taka. Sillä saa kyllä häijyn näkösen, mutta kaaret kiittää :D Iha vaa vinkiksi, Tuli näköä jo ku laitto 3,5mm speiserit. Tietenki jos pinnapulteissa riittää pituutta nii 7mm ilmanmuuta! (huom. myös näitä saa varikolta ;) ) Pitäis löytää joku joka kohtuuhintaan myllyttäis tuon mun puolesta ku oon niin laiska puunaamaan :D Pitäis käydä jossain käydä ottaan viivat, et kumman Volle kulkee lujempaa :) Millos sielä Kal(j)ajoella olikaan ne kadunmiehen kiihytyspäivät?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland

 

KL-varaosat  Race.fi