Kulkukoira  Proturbo

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 157 Vastauksia
  • 77416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #30 : 23.06.2013, 21:05:00 »
Varmasti ulkonäköä parantais speiserit :D Eiköhän tuota joku löydy joka vois myllyttää sinunki volvon  ::) No kai tuota joskus pitää käydä, ei muuten alkanu ohjaustehostin pelaamaan öljyn lisäämisellä..  >:(

sekokupu, voisitko pikkasen tarkentaa kommenttiasi?
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #31 : 23.06.2013, 22:26:35 »
Varmasti ulkonäköä parantais speiserit :D Eiköhän tuota joku löydy joka vois myllyttää sinunki volvon  ::) No kai tuota joskus pitää käydä, ei muuten alkanu ohjaustehostin pelaamaan öljyn lisäämisellä..  >:(

sekokupu, voisitko pikkasen tarkentaa kommenttiasi?


kupu inhoaa deekuja   :(
940 93' B2XXXX

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #32 : 23.06.2013, 23:51:47 »
Inhoan minäki deekuja mutta pakko sellasella ajaa, koska takaveto-Volvo ja työmatka :D Kyllähä tuo nuin vaparina toimii kohtuullisesti ettei tartte pelätä kansi-ongelmia vaan oishan se kiva ku ei tarttis jokaista ohitusta ennakoida niin perkeleesti :D Mutta turhaa kai sitä täällä alkaa asiasta väitteleen. Vaatimaton autoilija tyytyy deekun suorituskykyyn. Meneehän se sentään kohtuu polttoaineella siihen nähen mitä kakkos-satkuki painaa :)

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #33 : 01.07.2013, 00:17:40 »
Tuli parit yhteiskuvat otettua kaverin 940:sen kanssa  8) Kaverilla tosiaan -94 940 D24TIC tomaatti, kaheksaa kilsaa vaille 700tkm mittarissa :)










Tänään sitte piti asentaa volvoon la-puhelin merkkiä handic  ;) Tuonne hanskalokeron alle se sujahti, mitähän lie kanavia nykyään käyttävät? Yritin sinne huudella mutta en minä vastausta saanu :D
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 00:20:45 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa phulli96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #34 : 01.07.2013, 01:19:29 »
komiana nuo meijjän volvot ;) mutta eihän mun 940 kilometrit palio näy :D eikä kyllä tunnukkaan :) ja unohettiin ottaa mun 244 kuviin mukaan :(
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 01:24:29 kirjoittanut phulli96 »
volvo 940TDIC -94
volvo 244D -83
nissan cedric y30 -86

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #35 : 02.07.2013, 16:57:37 »
No on, ja puhtaina! Nojoo ei kyllä huomaa ku mittaria kattomalla :) Joo minähän muistutin mutta eikö siinä ollu joku ongelma ettei se liikkunu..  :hello:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #36 : 04.07.2013, 20:15:22 »
Kuulin jotain sellasta huhua, että matkahuollossa olis tähän laitteeseen kaikkee kivaa palikkaa jolla lisää voimaa  :idiot2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #37 : 04.07.2013, 23:05:56 »
Aijaa vai että sellanen huhu tälläkertaa  ??? Pitääpä huomenna käpötellä matkahuoltoon kyselemään  :pomo:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #38 : 11.07.2013, 21:35:47 »
Tässä pientä esimakua tulevasta..(Kuva poistettu lainauksesta.)

Olikos toi kiillotettu imusarja, vai hämääkö kuva? Mistä päin maailmaa ostit nuo? ettei vain olis minun kiillottama  ::)

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #39 : 12.07.2013, 21:56:29 »
Nyt on kyllä pakko sanoa että ei muista yhtään mistä nuo on haettu, joltain foorumilaiselta kuitenkin :)
Muuten volvoon on pakettia tullut suunnasta kuin toisestakin, vaihdekepin nahkapussukka, gle ovipahvit + kahvat, sähköikkunat, keskuslukitus, pölykapseleita, jarrutehostin,... Turbodieselin syöttöpumppu, välijäähdytin, ahtoputkia, ahtopaineensäädin, taakse heijastinpaneeli.. Ynnä muuta turhaa varastontäytettä :D rekvisiitaksi tuli ostettua myös toimiva panasonicin nmt-450 puhelin..

Osien haalimisen lisäksi nyt on tullu noiden sähköikkunoiden ja keskuslukituksen johdot käytyä läpi, pientä käytönpuutetta kkkunoiden moottoreissa mutta eiköhän se siitä :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #40 : 15.07.2013, 02:08:51 »


Pakkohan sitä oli cooleria mallailla keulalle, taitaapi vaan tulla toisinpäin asennettua jos sais ilman reikien poraamista laitettua kiinni :)

Tosiaan ostin tuon turbodiisselin syöttöpumpun joten piti heti kurkata millainen ahtokara sieltä löytyy, vakiolta näytti! Tuolle valkoselle holkille en käyttötarkotusta löytäny joten heitin mäkeen.

Sitten parit kuvat sisustasta:



Lähemmällä tarkastelulla huomas myös takaovien ovenkahvat yllättävänkin kuluneiksi :D onneksi tuli uudet kahvat hommattua sähkölaseille


Eilinen meni ahtoputkistoa suunnitellessa, mulla nyt jotain putkia löytyy, kiitos vain AtAi  :hello: Mutta parit silikoonimutkat ja putkia tarvis vielä.. Mistä porukka niitä hommaillu?
Ja tosiaan toiselle kyljelle tuli jo keskuslukituksen ja sähköikkunoiden vermeet heitettyä paikoilleen ;)


Huomenna jatkuu hommat penkkien ja lattiamaton irrottamisella, saavat kunnon pesukäsittelyn ennen takaisinlaittoa :)
« Viimeksi muokattu: 15.07.2013, 02:11:09 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #41 : 15.07.2013, 04:44:52 »
On kyllä ihan identtinwn tuon mun oman kanssa. Mulla toki kunto ei ihan noin A1.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #42 : 17.07.2013, 01:42:50 »
Yksi parhaista väreistä mitä näihin saa ja sisustastakin tykkään, nohnoh, ei tämäkään täydellinen ole!
Asiasta toiseen, sateista täälläpäin = Volvo ei ole pahemmin edistynyt. Sensijaan pihaan ilmestyi toinen ruotsalainen kaunotar! 850 GLT '92
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 01:37:28 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #43 : 18.07.2013, 01:47:11 »
Nyt on toinenkin puoli ovista jo kasassa, johtojen vetäminen ovien sisällä, ja sieltä ulos meinaa tehdä tiukkaa mutta TÄSTÄ topicista löytyvistä ohjeista oli ihan perkeleesti apua, näkee joka liitoksen keskuslukitukseen ja sähköikkunoihin :) Tosiaan jokaseen oveen oon sisälle heittäny kotelosuoja-aineet, ovet on sisäpuolelta ollu täysin ruosteettomia mutta puhdistussprayllä oon putsputsannu hiekat sun muut ensin pois. Kuskinovessa kyllä sai sprayn lisäksi käyttää lapiota ja imuria  :nohnoh




Tämä lukkopesän "tuplalukitus" (kuten ohjeissa mainittiin) piti halkaista kahtia jotta saatiin alhaalla oleva tunnistin lukkopesän ympärille.


Eli nyt tosiaan jokanen lukko ja lasi on testattu toimiviksi, seuraavana vedetään johot kojelautaan :)
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 01:53:20 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #44 : 29.07.2013, 22:08:39 »
Sisusta purettu nyt täysin, lattiamattojen alta löyty vain n. 20penniä, n. 2 euroa, karhu pullonkorkki ja puolenkymmentä naulaa  ::)
Samalla sain vedettyä tarvittavat sähköjohdot valmiiksi ja aletaan olla kasaamisen puolella, pohjaan taidan kyllä paikan laittaa ja hioa nuo kertyneet ruosteet pois + massata. Lämmityslaite pitää kans käyttää pois.. Mietein tässä että jos samalla vaimentais matolla tulipellin ja ovet kun nyt kerran verhoilut on irti.. dynamattia, vibroplastia vai mitä kannattaa hommata?
Tässäpä motonet ostoksia, myös lämmityslaitteen moottorin hankin :)



Matot ennen pesua, jälkeen kuvia en vielä ottanu ku tiiä vaikka joutuu lisääkin jynssäämään :D


Sitten mattojen irroituksen yhteydessä paljastui tällanen pikku yllätys.. Onneksi ei ollu aivan läpi asti kuin reiän ympäriltä



Lämmityslaitetta purkamassa

Mikäs tarkoitus tällä johtosykermällä on? Suoraan ei passannu mihinkään joten piti tehä pieniä sovelluksia että sain pelaamaan, nyt nuo jakautuvat johdot roikkuu ylimääräisinä..
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 22:13:22 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

 

KL-varaosat  Race.fi