Samppasport  Futurez

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 157 Vastauksia
  • 77793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel '87 back to 90's
« Vastaus #75 : 23.12.2013, 01:25:07 »
Joltain foorumilaiselta taitavat olla mutten kyllä muista oliko justiin sulta  :hello:

Nyt on moottori siinä kunnossa että tuossa huomisella ois tarkotus se paikalleen saada, turbo vaihdettu, pumppu ajotettu heittokellolla n. 0.98 lukemiin, öljynpaluu tehty, asennettu tdic-kytkinasetelma, ja tottakai uusi johtosarja tehty moottorille.
Mikäs on tuo systeemi tossa pumpun kylessä? Liittimelle siinä on paikka. Eikai tuosta mitään hyötyä oo ku ei vaparinkaan pumpussa tuommosta ole  :idiot2:



Valmis paketti. Kuvissa ei vielä paikollaan tuo maalattu venakoppa ja noita letkuja siistitään vielä nätimmiksi  ::) Yhdessä kuvassa taitaa näkyä miten toteutin tuon öljynpaluun. Luulis hetken ainakin toimivan?



242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #76 : 30.12.2013, 03:00:28 »
Kone nostettu keulille, vaihdelaatikon ku irrotti ja pisti pakettina paikolleen nii meni helpolla  :hello: Turbo otti kiinni runkopalkkiin joka korjattiin laittamalla prikkoja moottorin tukikumen alle = moottori enemmän suorassa = paljon tilaa turbolle. Jäähdytintä yritin korjata tinaamalla mutta vuosi entistäki enemmän joten ei ku uuden (tai vähän käytetyn) ostoon :) Laitoin myös 740 downpipen paikolleen






Konetta pääsin jo yrittämään käyntiin muttei ala nostamaan polttoainetta sitte millään..Kanisteristakaan. Polttoainesuodatin täytetty löpöllä ja dieselpumpunkin AtAilta toimivana ostin joten ei luulis siinäkään olevan vika. Pitää vielä huomenna koittaa vaikka vetää käyntiin tai muuten saaja tuo ilmattua.. Kellään heittää kuvaa miten letkujen sun muiden kuuluisi tuossa pumpussa olla?  :idiot2:
Ja olkaa hyvät ja kertokaa mikä tämä motikka pumpun kyljessä on ku mulla ei siihen mitään johtoa mene.. :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #77 : 30.12.2013, 03:15:06 »
liittyy ilmeisesti ennakonsäätöön, jossain hienommassa mallissa. Tai ainakin näin muistelen joskus vuosia sitten räjäytyskuvassa olleen.
Tuleehan sulla virta varsinaiseen sammutussolenoidiin, joka nestepään päällä.
Ps. Ic vois olla pop, jos ysärille tahdot
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 03:17:06 kirjoittanut Ari E »

Poissa sevaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #78 : 30.12.2013, 04:05:05 »
kyllä nuo letkut oikein näyttäs menevän kun koitin kattella noista sun kuvista laitat vaa solenoidi kikkelille virtaa suoraan akulta niin  hörisee :)
Volvo 740 D24T -87
Volvo 740 B200k -86
Nissan Datsun Patrol 3.3 -82

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #79 : 30.12.2013, 14:30:49 »
Juu sammutinsolenoidille pitäs tulla virta ku ainaki napsahtaa virtaa siihen laittaessa. Ja tuohon mitä ilmeisimmin ennakonsäätömotikkaan en siis ala virtaa laittamaan. Pitää vielä kokeilla tänpäivän aikana saada käymään  :hello:
Ps. IC tulossa mutta kokeillaan ensin toimiiko koko vehe..
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa sevaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #80 : 30.12.2013, 16:20:30 »
itse pistin limsapulloon löpöä ja korkkiin letkulle sopeva reikä ja puristin vehkeen täyteen ainetta sitte lähti myöhemmin vika oli murtuneessa tulo letkussa  :buck2:
Volvo 740 D24T -87
Volvo 740 B200k -86
Nissan Datsun Patrol 3.3 -82

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #81 : 31.12.2013, 23:36:19 »
Eilen saatiin ensisavut ja ensimmäiset ajotkin tuli suoritettua  :hello: Turbon öljyputki ja pari suutinta vuotaa joten nämä korjauslistalla, ja syylärin uusinta. Hyvät uuetvuojet ny vaan kaikille, kirjottelen lisempää ensvuojen puolella :D
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #82 : 01.01.2014, 00:50:28 »
Asiallista toimintaa  ELK

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #83 : 01.01.2014, 17:37:28 »
Laitetaas kommenttia nii muistaapi seurata tätäkin :)  Hiljaa hyvä tulee! O0
V70 D5 2002

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #84 : 06.01.2014, 02:03:19 »
Paljo kiitoksia kommenteista, niitä on kaivattu!  :hello:

Parin päivän aikana oon vaihtanu kaikki polttoaineputkien kuparirikat ja suuttimien paluuletkut niin lähtee paremmin käyntiin ku ei ilmaa vedä, vielä rytkyttää ekalla starttauksella vähäaikaa vajaapyttysenä mutta ku sammuttaa ja heti uuestaan nii käy kaikilla.. Suuttimet vieläki taitaa märät olla joten sieltä vuotaa. Myös turbon painepuolen putken kuparirikan vaihoin ja tais öljyvuoto loppua.
Moottoritilan sähköjohotukset sain kans valmiiksi ja niputettua piiloon, siirsin parit valoreleiden yms. johot menemään samaa kautta mistä muutki johot joten taas ollaan lähempänä kliiniä konehuonetta  ;D Vedin myös lisämittareille johdot ja sain kaikki pelaamaan oikein, myös alkuperäsen ahtopainemittarin :) Ahtoja en vielä oo kokeillu ku syyläriä ei oo mutta eikö se 1bar oo tuossa keltasen ja punasen rajalla?
Uusi (paljon käytetty) syyläri pitäs tulla loppuviikosta...


EDIT 8.1: Nyt on tuulilasikin irroitettu hetken mielijohteesta.. Onko kellään jotain erityisen halpaa paikkaa tiedossa p-pohjanmaalta? Pitäis vissiin olla 91-93 mallin lasi ja sellanen pienempi ja matalempi kumitiiviste siihen..
« Viimeksi muokattu: 08.01.2014, 23:08:22 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #85 : 14.01.2014, 23:50:40 »
Konehuone kasassa paria pikkufiksausta ja tuulilasinpesusäiliötä vaille valmis  :hello: Huomenna Hapolla tuulilasinvaihto, pääsee ajamalla sinne ku nyt on hyvä syyläri ja puhtaat jäähdytysnesteet :) (Jostain jokkiskäytöstä varmaan ku lähtöjä muokattu sinnesuntänne, hirveellä patentoimisella se sinne meni mutta tulipahan kunnolla tehtyä :nohnoh ) Akun telinettäki joutu kääntämään ja akku ottaa nyt aika naftisti kiinni etuvalon kumilärpäkkeeseen mutta mahtu kuiteski. Lähes kaikki osat ja mutterit mitä tuonne on laitettu on saanu joko korinvärisen tai mustan maalikerroksen päälleen, Onpahan ruosteeton. yritin tuosta jokseenki vähä fiksumman näkösen saada mutta ei tuo maalipinta oo lähelläkään sitä mitä halusin :D Täytynee tyytyä tuohon, eroa silti entiseen on ja paljo :D









To do:
-Tuulilasin vaihto 15.1
-Pakoputken muokkaus
-Ahtojen ja syöttöjen haku kohdilleen
-Venttiilikopan öljyvuodon korjaus
-Tuulilasinpesunestesäiliön putsaus ja asennus
-Tulipellin hionta ja maalaus
-Pyyhkijänmoottorin putsaus? ja asennus (+ sulat)
-Lisävalojen johtojen veto + valojen fiksaus ja asennus
-Takakaijuttimien asennus (6.5 tuuman erkat löytys hyllystä) näille joku teline/kiinnikerengas
-"Takakarjapuskurin" irroitus ja uuden Volvo Original vetokoukun asennus
-Moottoritilan valojen johtosarjan siistintä (ylimääräset johdot poisa)
« Viimeksi muokattu: 14.01.2014, 23:52:21 kirjoittanut Jusbo »
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #86 : 26.01.2014, 00:38:47 »
Tuulilasi tosiaan vaihdettu ja snowcapit löytivät tänään paikolleensa... Kuvia ei oo tullu otettua mutta olihan tuota pakko silti jotain päivitellä, Kilometrejä jo jonkinverran kertyny tuollakin koneella kun joka päivä on ajossa ollut, vaikkei vielä ihan valmis ookkaan  :hello:
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #87 : 26.01.2014, 07:05:07 »
Laita nyt ihmeessä se välijäähdytin jo keulalle. Tulee lisää tehoa ja kansi kestää paremmin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #88 : 26.01.2014, 21:07:29 »
Kyllä se sinne tulee, ei vaan oo ilmasta tää autonlaitto ja koitetaan nyt saada muuten toimimaan ensin :) Tänään otettiin sitte pois liikennekäytöstä ja ajettiin takas talliin jotta saa öljyvuotoja tutkittua, turbon puoli konehuoneesta aivan öljyssä  >:( Venakopantiiviste ainaki vuotaa mutta ei se kyllä tuollasta voi aiheuttaa...
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Diesel -> Turbodiesel '87 back to 90's
« Vastaus #89 : 27.01.2014, 00:00:29 »
Kyllä se sinne tulee, ei vaan oo ilmasta tää autonlaitto ja koitetaan nyt saada muuten toimimaan ensin :) Tänään otettiin sitte pois liikennekäytöstä ja ajettiin takas talliin jotta saa öljyvuotoja tutkittua, turbon puoli konehuoneesta aivan öljyssä  >:( Venakopantiiviste ainaki vuotaa mutta ei se kyllä tuollasta voi aiheuttaa...

Kyllä se voi venakopan vuotoki voi olla melko runsasta, itellä oli sama ongelma aikoinaan. Vuotaa vieläki vähän öljyä, muttei yhtä paljoa enää.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Samppasport  Futurez