Pari vinkkiä
Vuosimallista riippuen pääakselin paksuus on eri. Vanha ohut harvapoorinen ja uudempi paksumpi tiheä. Kaikkiin laippoihin käy sama kardaani. Eri stefat. Laippoja ainakin 4 erilaista.
Ei tarvi purkaa ryhmäpyörää/sivuakselia pois. Ota pääakseli ym. hilppeet irti ja sen jälkeen kytkinakseli irtoaa kuulalaakerista sisäänpäin naputtelemalla. Kasatessa työntää koko akseli paketin sisään, takakoppa kiinni ja kytkimen laakerin naputtelet paikoilleen. Joskus menee ihan heittämällä.
Lähes aina M40 laatikoissa neulalaakerit ja laakeripesät ovat entiset. Uusia rattaita ei saa. Kun olet purkanut 5 laatikkoa parempi kuntoisten osien toivossa, toteat että parempi kun olisi antanut olla jos ei mitään varsinaista vikaa ole. Aina vuotavat öljyä jostain ja ulisevat pienillä vaihteilla vaikka olisi kunnossa. Synkrojen toimimattomuus häiritsee eniten, niiden kuntoa ei kunnolla näe purkamatta.
Tarvitset myös pirun hyviä sokkapihtejä esim.knipex. muuten menee hermo.
Nimimerkillä tallin nurkka täynnä m40 romua.