Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: HeZe - 09.10.2011, 19:21:07
-
Jep Jep, Eli talvi lähenee ja perinteisesti alko päässä kuumottaa, että pakko saada taas 740farkku talveksi, kun moinen ollut jo hieman perinteenä. Tälläkertaa tosin turbolla. Parin viikon nettiauto selauksella sopiva yksilö meinasi löytyä ainakin myyjän puheiden mukaan... Totuus oli toinen 150km turhan takia. Turbon piti olla uusi Garret;n To3/4 (paikalla vanha väljä kolmonen.) n.250tkm ajettu ja piti löytyä huoltokirja (ei löytynyt). Kone kunnossa ja ei hukkaa nesteitä, mutta tyhjäkäynnillä huohotti kyllä joka paikasta sen verran reippaasti, että ihmettelen jos öljyä ei kulu, putki oli mennyt Dp:n jälkeen poikki juuri ennen kuin tultiin katsomaan. Ja paisari oli täytetty täpötäyteen pelkällä vedellä niin en vaivautunut kysymään tällekkään syytä jos kerta ei vettä hukannut ;D
Joka tapauksessa auto jäi sinne, pieni kismitys päällä kotia kohti.
Matkalla muistin lähistöllä olevan 740tic farkun. Joka oli kuvissa jo huonon näkönen ja hintakin oli mielestäni kohtuuton. Käytiin nyt sitä läpällä katsomassa ja pihassa meinasin jo kääntyä ympäri, mutta koe-ajoin kumminkin. Kone nyki aivan tolkuttomasti. Myyjä kertoi syyksi ilmamassamittarin olevan likainen kun ei ollut suodattimia. Tässä vaiheessa oli kotiolähtö jo melko lähellä, mutta riskillä tein järkyttävän älyttömän tarjouksen luottaen riskillä myyjän puheisiin mittarin likaisuudesta. Kotimatka sujuikin sitten melkoisen nykien.....
Sitten esittelen tän ostoksen.
Volvo 740 stw B200et + 4lovinen loota (m45?) ja melkoisen pitkävälittenen
Ajettu. 445tkm ostettaessa
Vuosmalli on 88 ja leimaa 6/12
Sähköherkut löytyy + artic lämmitin
Koneeseen ei ole tehty muuta kuin dumppi, Saab:n iso pensapumppu + pensapaineen säädin. (mukana tuli boxi viking racing lastulla)
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03295.jpg)
Ensimmäiseksi tehtiin kunnon pesu, jolloin vollesta saatiin jotenkin siedettävä.
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03296.jpg)
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03299.jpg)
Sitten laitettiin alle Rial:n alut kevyellä huulella.
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03304.jpg)
Mittari putsattiin ja uus simotan suodatin kiinni niin johan rupes taas kulkeen.
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03298.jpg)
Kohlo vakioratti pois ja Qsp:n syvä mokkaratti tilalle...
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03301.jpg)
Tulossa:
-Uudet takavalot. (kokokirkkaat tai punakirkkaat)
-Alalippa + sumarit.
-Stereopuolta päivitetään.
-Jotkut alupallot tai levitetyt pellit talveksi.
-Kaapissa lojuva kiinakooleri kiinni.
-Sisustaa siistimmäksi
-Seosmittari
-yms pientä....
Autoon mennyt osia jo.
-Simotan suodatin 49e
-Uusi öljynlauhdutin 153e
-Ratin keskiö 30e
-Koiran luut 40e
-Raidetangon pää 5€
-
-
Tänään väsättiin hieman stereopuolta.
Etu ja takaoviin laitettiin Blaupunk:n erkkasatsit.
(http://i160.photobucket.com/albums/t161/Hesenkastike/DSC03309.jpg)
Tuollanen asennus tuli, ja jakosuodinkin löysi paikkansa
-
On sulla komeet aluvanteet! ;)
Itellä samanmoiset 16-tuumaisina talvivanteina. :)
Ei siinä, onhan autokin tosi komee, on vain ikävä väri tuo valkoinen, varsinkin ruoste näkyy HETI..
-
Kiitos kehuista, mutta komee se ei oo kun kuvissa :D lommoja ja pientä kukkaa löytyy ja listoja puuttuu. Näitä tosin yritellään saada kuntoon miten nyt talviajoilta ehtii.... Ja loppuun vielä että enhän mä tota olisi ostanut ellen olisi saanut Todella hyvään hintaan, eli hintansa värtti peli :)
-
Eiköhän tää kuitenkin näyttäisi olevan nappilaatikolla? Jos oikeasti M45, tahtoisin nähdä siitä tuon kardaanisovelluksen!
-
Vaihdekeppi ainakin näyttäisi olevan M46 eli viisivaihteinen. Liekkö neljävaihteista 740:ä edes koskaan tehtykkään?
-
-No niinkuin tuossa ilmaisin en tiedä mikä laatikko kyseessä on. Mitä noita on volvolla kovia nelosia muita kuin m45?
Tuossa on ollut m46, muutta kolmosen hajottua ed. omistaja laittanut nelivaihteisen oman puheensa mukaan. tuosta puuttui nuppi joten ihan itse ton nupin tohon varastosta kaivoin. kepissä ei ole mitään sähköjä eikä nappia. Auton alla olen käynyt, mutta laatikkoa en ole vilkaissutkaan. Tämä kävi sen verran mielenkiintoiseksi, että huomenna menen auton alle tutkimaan asiaa paremmin. :)
-
Eikös tää ollut jonkun jokkis-porukan auto, eli olisko ne ratastaneet tuon askin spesiaaliksi ? Eikös siinä ollut 120km/h vauhdissa kierrokset jotain 2500 luokkaa ?
-
Niin eli lisäyksenä, että auton ostin joltain jokkis/autokrossi porukalta eli voi hyvinkin jonkin sortin virityksellä tuo laatikko tuolla, mutta huomennahan se selviää. Ja juu 120km vauhdissa nelosella alle 3000kierrosta
-
Vaihdekeppi ainakin näyttäisi olevan M46 eli viisivaihteinen. Liekkö neljävaihteista 740:ä edes koskaan tehtykkään?
Silläpä tuosta olenkin kiinnostunut, koska M45 laatikkoista seiskaa ei ole tehtaalta ulos tullut, kardaanin etupätkä voi näyttää aika jännältä 8)
-
jeespoks mikäli huomenna selviää olevan jotenkin epänormaali otan kuvia :)
-
No täähän alkoi kiinnostamaan minuakin :o
-
Kyll mää veikkaisin että tuossa on ihan m46 kun on ylivaihteen nappikin nupissa paikallaan.
-
Kyll mää veikkaisin että tuossa on ihan m46 kun on ylivaihteen nappikin nupissa paikallaan.
tuosta puuttui nuppi joten ihan itse ton nupin tohon varastosta kaivoin. kepissä ei ole mitään sähköjä eikä nappia.
-
Juurikin näin että nuppi on varastosta kaivettu... Nyt en päässytkään niitä kuvia näppäämään kautta tutkimaan kun kotona oon pötköttänyt kuumeessa. Sen verran se kiinnostaa muakin mikä tuolla nyt on, että parin päivän sisällä on töihin mentävä ihan vaan tutkimaan asiaa ::)
-
Volon nelivaihteisessa M45 laatikossa nelosvaihde on suora eikä veto kierrä minkään rattaiden kautta. Nelosta ei siis voi välittää mihinkään suuntaan. Kuva havainnollistamaan asiaa
http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/vaihteet.jpg
-
Mutta muut vaihteet välittämällä lyhyemmiksi ja perää pidentämällä tämä on mahdollista ::)
-
Mutta muut vaihteet välittämällä lyhyemmiksi ja perää pidentämällä tämä on mahdollista ::)
Eiköhän tuo ole tehty ihan vaan aavikkoperällä, ja loikkarilta sähköt rikkomalla. Mutta odotamme mielenkiinnolla faktaa.
-
Eiköhän tuo ole tehty ihan vaan aavikkoperällä, ja loikkarilta sähköt rikkomalla.
Veksin linkin jälkeen rupesin miettimään itsekkin samaa. Mutta jahka lenssu ja kuume hellittää käyn pohjan alla
-
Auto siirtynyt pois omistuksesta.
-
Kävitkö sä penkittämässä tän auton marraskuussa ? Kun tuli nyt kaverille auto kaupassa vaihdokkina ja lappu mukana jossa lukemat 237hp ja väännöt yli 380nM..
Tekikö myös sellasta et ku kolmosen imetti ni rupes pätkimää 4000rpm ? Nii ja penkkipaprun päiväys on 10.11.2011
-
en kyllä penkittänyt eli ei taida kuulua autoon paperit. eikä siinä sillon mitään ongelmia ollu
-
Näin vähä arvelinki... Ahdotki "melko" reippaat. Piikkaa satunnaisesti 1,7bar ja jää 1,4bar T03 garretilla... Varmaa saanu ihan hyvin sikaa ;D
-
miten tuliko tua ratti nyt kuinka lähellä kuskia? aikoinaan omaan 240 volvoon en laittanut tuollaista syvää mallia koska ajattelin että tulee liian lähelle kuskia. ja se ns tasainen ralliruori tuli laitettua kun löyty jo hyllystä :) rupesin vaan miettimään jos tuan 360 tasa ruorin vaihtais tohon syvään. että onko se sitten hyvä?