Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Divi - 13.01.2011, 19:23:32
-
Moinen tuli tuossa käyttöön. Saksasta tuotu suomeen edellisen omistajan toimesta. Varusteista löytyy mm. Vakionopeudensäädin, ajotietokone, autom.ilmastointi, sähkölasit, sähköpeilit, sähköinen kattoluukku, nahkapenkit (mustat), takaluukussakin esiin käännettävät nahkapenkit (reikisteröity 5+2) jne jne jne... Kuviakin laittelen kunhan kerkeen ottamaan. ;) 8)
-
mä oon niiiin nopee.. nyt se kuva! :D
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG2960.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG2939.JPG?img=medium)
To do:
- Maskin vaihto tai maalaus
- Pieni madallus
- Vanteet tuumaa isommaksi ja hienommaksi, ehkä mustat?
-
tuumasta toimeen... katotaan kauanko mastonit pysyy.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Maski/CIMG2979.JPG?img=medium)
-
Pohjustitko mitenkä tota maskia? Ite vedin raakasti pestyn maskin päälle, noin 15tkm takana ja varmaan paristakymmenestä kohtaa paistaa kromi kun kivet on takoneet >:( Mutta siisti peli sulla ja hyvät varusteet :pomo:
-
kevyt sienihionta niin ettei tuu skraapuja mutta menee kromi semmoseksi himmeeksi > pari kerrosta pohjamaalia > yks kerros mattamustaa.
Huomenna pari kerrosta mustaa ja muutama kerros mattalakkaa. Sit vaan odotellaan. ::)
-
:)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Maski/CIMG2987.JPG?img=medium)
edit, pikasesti pesastu: (sumarien hiominen + lakkaus vois olla paikallaan? :D)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG2994.JPG?img=medium)
-
Sumarit fiksattu, melkeen ne tarvis vielä hioo ja lakata, toisaalta ne vois vaikka vaihtaa päiväajovaloihinkin mutta kassellaan kassellaan... Maski kesti ainakin ekan pesun että ei ihan reisille menny tuo maalaus. Omaan silmään näyttää tuo keula nyt hyvältä, ei mun mielestä kaipaa tummia valoja tai jenkkivilkkuja. Spoileri tarvis maalata (on tumman vihreä toisin kuin muu auto) muttakun ei osaa päättää pitääkö se olla korin värinen vai musta vai carbon vai mitähä... :-\ Sitten enää tonttiin ja vanteet alle. :P
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3001.JPG?img=medium)
-
maalaa korin väriin takasiipi :)
-
pptalon innoittamana (https://lh6.googleusercontent.com/-cMcHzcDtzh0/Ts1WkTxnpuI/AAAAAAAAC_E/fX3dflP--x0/s640/Led%252520sis%2525C3%2525A4valot%252520%2525282%252529.JPG) roppailin volvon linssejä auki sieltä täältä ja ihmettelin mimmosia kantoja löytyy ja mitä tilataan... on muuten vähä reunoolta jännempää hommaa ku joka linssin takaa tippuu naamalle jonki sortin saksan tuliainen, useimmiten joku eläin. :D Mulla on kokoelmassa jo saksalainen kärpänen ja saksalainen jonkimoinen kovakuoriainen, molemmat noin sentin pitusia ja kokolailla kuivahtaneita. S*
Listailen tähän vähä tota tilattavaa sitä mukaa ku tutkin, jos jotain kiinnostaa:
- Rekkarin valot (http://www.dealextreme.com/p/t10-1w-110-lumen-5-5050-smd-led-reading-lamp-boot-lamp-white-light-bulbs-pair-dc-12v-46048?item=52), 1 setti
- Sisävalot kattoon (http://www.dealextreme.com/p/ba9s-1-2w-70-lumen-6500k-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51198), 2 settiä
- Takaluukun valo, 1 kpl
(http://www.dealextreme.com/p/42mm-2w-6500k-126-lumen-9-smd-led-white-light-bulb-for-car-dc-12v-51376)
ps: nämä on nyt siis vielä vähä arvailua että sopiiko mihin ja miten, vahvistan ku on kiinni autossa.
-
tätä täytyypi sitten seurata jos laittas itsekkin ledejä :)
-
Onko väri tropical green metallic<? Kovasti näyttäs samanväriseltä ku oma auto on. :)
-
Ei toimi sitten takana nuo ledit, napaisuus menee toisin päin.
-
Onko väri tropical green metallic<? Kovasti näyttäs samanväriseltä ku oma auto on. :)
jep, sama on väri. ;)
Ei toimi sitten takana nuo ledit, napaisuus menee toisin päin.
ai rekkarinvaloissa vai sisävaloissa? Sehän tarkottaa vaan vähä enemmän ropaamista ja ajanvietettä. :)
-
jep, sama on väri. ;)
ai rekkarinvaloissa vai sisävaloissa? Sehän tarkottaa vaan vähä enemmän ropaamista ja ajanvietettä. :)
sisävaloissa
-
okei, täytyy kääntää lampunkannasta sitten johdot toisinpäin.
-
Sumareita ihmettelin, oli kuskin puolella kannan kiinnitysmekanismi rikki ja kanta vedetty nippusiteillä umpioon kiinni puskuria myöden. Otin pois, pesasin, H1 kannat pois, motonetistä BA15s kannat tilalle, epoksilla kiinni ja uudet johdot niihin samoin uudet liittimet. Nyt sitten polttimoina 10 wattiset BA15s:ät kun sumarit oli 55w. Menee päiväajovaloina jo ihan kivasti, ehkä tekis vähä mieli vielä kokeilla 21w polttimoilla että onko parempi, vähän kirkkaammat kun nuo ehkä vois olla. Allekirjotuksen kuvassa on nuo 55 wattiset H1 kiinni, siihen voipi vertailla joskin nyt oli valosampi keli. ;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3058.JPG?img=big)
sumareilla/DRL:ille to do:
- apukuskinpuolelle vähä alumiiniteippikorjausta kun oli kromi ottanu vähä siipeensä
- ne 21w polttimot
- noi harmaat muovit lasin ja kromiumpion välistä ehkä mustaksi
-
No nyt on ne 21w polttimot kiinni..
Eiköhän nuo jo mee päiväajovaloista, ainaki omaan silmään ihan on viksut ;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3071.JPG?img=big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3072.JPG?img=big)
Tulostin ja laminoin ihan oman tarran... perhana kun ei niitä kerran mistään saa.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3076.JPG?img=big)
-
Mites kun C:-) tulee ja sanoo jotta sulla on sumarit päällä? 35€ ???
-
ei ne ainakaan vielä oo valitellu vaikka vastaan on tullu jonku kerran. Millaset umpiot tuohon muuten tarvii jos tahtoo olla ihan rauhallisin mielin, piisaako noista tekstien pois hionta?
-
ei ne ainakaan vielä oo valitellu vaikka vastaan on tullu jonku kerran. Millaset umpiot tuohon muuten tarvii jos tahtoo olla ihan rauhallisin mielin, piisaako noista tekstien pois hionta?
Pitääkö niistä löytyä E-hyväksyntä? Ja miten menee lainsäädännöllisesti, eli jos ne on alkujaan sumuvaloiksi tarkoitetut niin riittääkö ne "päivävaloiksi" eli tunteeko laki tuollasta ollenkaan vai tarviiko yksinkertasesti olla lyhyet päällä? Tietäsköhän hurmos? Minen tiiä. :(
-
E-hyväksyntähän noissa umpioissa on kyllä kun on alkuperäiset, ja polttimoiksi muutettu 21w eikä 55w kuten oli alunperin sumarina eli näkyy päivälläkin hyvin muttei ole liian kirkkaat. Noh jos ei yksinkertasta tapaa ole noiden muuttamiseen lailliseksi, eikä volvoon taida laillisia alkuperäsen muotosia DRL-umpioitakaan saada.. niin otetaan sitten pois käytöstä jos paikalliset koppalakkisedät sitä mieltä on. ;) Kaikki info kyllä otetaan vastaan jos joku tietää tarkemmin.
edit: niin ja mitään valokeilan ohjaimia noissa ei ole kuten oli sumarikäytössä, eli valokeila nousee ylemmäskin kuten huomiovaloissa kuuluukin.
edit2: pitää ilmeisesti olla joko DRL, RL tai RLE-merkintä linssissä että kelpaa.
-
Saiskos tonne ledi polttimoita + ledi parkit? Sais värisävyn vähän päivävalomaiseksi...
-
sais mutta tuskin niitäkään tieliikennekäyttöön hyväksyttyinä ;D
edit: nämähän (http://www.autoledit.fi/product_details.php?p=1998) vois saada kivasti upotettua tuonne volvon alkuperäsiin sumaritelineisiin, sumarin linssi pois edestä ja tuo kromiumpion tilalle ja harmaat muovirungot mustaksi. täytyy mittoora ja tuumata...
-
parit kuvat miitistä.. ;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3205.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3203.JPG?img=medium)
-
Kirkkotraktori toimitettu Carcomin hellään huomaan muutamaksi tunniksi. :hello:
Tekis vähä mieli laittaa myyntiin kunhan saa tuohon vikavaloon jonkin selvyyden, ja hommata tilalle vähä semmonen rojektiluontonen käyttis 240. :idiot2:
-
Noni... jakohihna/vesipumppu vaihdettu ja siinä sivussa sitten vähän muutakin, oli hydraulinen hihnan kiristin sanonu sopimuksen ainakin osittain irti josta syystä jako hampaan verran sivussa. kiristin siis vaihtoon, ohjausrullaa, aluslevyä, apulaitehihnaa ja sen kiristintä yms kilkettä. Kaukana ei oo ilmeisesti kansiremppa ollu. ::) Mutta nyt on kunnossa ja vikavalot nollattu, toivotaan että valo johtui tuosta virheellisestä ajoituksesta. Öljynlauhduttimen hieman vuotavat putket jäi vielä enskertaan kun ovat tilaustavaraa ja vuoto on hyvin pieni, vuotokohta kuitenkin löytyi. Isot kiitokset vielä Carcomin ukoille ja rohkenen suositella muillekkin. Palvelu ihan ykkösluokkaa ja ainakin itsellä vakkarihuoltopaikka vaihtui juuri rengastielle. :hello:
- JHi
-
ja The vikavalo is back... prkl.
(http://files.myopera.com/JanetB/albums/1622101/thumbs/Angry%20Baby.gif_thumb.jpg)
Ei muutaku Carcomin puoleen sitten taas
-
Ekoja ledejä tippuili luukusta, laittelin paikoilleen:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3293.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3292.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3291.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3290.JPG?img=medium)
-
Ei pahat, melkein vois itelleki sisävaloihin vaihtaa, aika tehottomat on vakiona.
-
juu mi like.. tarvii vielä eteen jalkatilan valoihin tilata, ne unohtu ekalla kertaa. ja takasisävaloista tarvii tosiaan napaisuus kääntää toisinpäin. ;)
-
Näyttää kyl hyvältä nuo sisävälot O0
Paahan linkit, et minkälaiset ledit nuo on.
-
Näyttää kyl hyvältä nuo sisävälot O0
Paahan linkit, et minkälaiset ledit nuo on.
- Rekkarin valot (http://www.dealextreme.com/p/t10-1w-110-lumen-5-5050-smd-led-reading-lamp-boot-lamp-white-light-bulbs-pair-dc-12v-46048?item=52), 1 setti
- Sisävalot kattoon (http://www.dealextreme.com/p/ba9s-1-2w-70-lumen-6500k-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51198), 2 settiä
- Takaluukun valo (http://www.dealextreme.com/p/42mm-2w-6500k-126-lumen-9-smd-led-white-light-bulb-for-car-dc-12v-51376), 1 kpl
Tommoset... 14e tai jotain nuo tuli postiluukkuun toimitettuna yhteensä. :2funny: Jalkatilaan tarvii kattoa millaset sinne sopii ja tilata vastaavat. ;) Arvaus on kyllä että nuo samat BA9s:ät varmaankin mutta vahvistetaan kun puretaan. Taidan parkeiksikin tilata samalla tommoset niin sopii sitten kun laittelee ledi DRL:ät. Tieliikennekäyttöön noita tuskin sais laittaa mutta kuhan on saman väriset kuin päiväajovalot niin tuskin niitä sedät alkaa tutkimaankaan sen tarkemmin.
-
- Rekkarin valot (http://www.dealextreme.com/p/t10-1w-110-lumen-5-5050-smd-led-reading-lamp-boot-lamp-white-light-bulbs-pair-dc-12v-46048?item=52), 1 setti
- Sisävalot kattoon (http://www.dealextreme.com/p/ba9s-1-2w-70-lumen-6500k-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51198), 2 settiä
- Takaluukun valo (http://www.dealextreme.com/p/42mm-2w-6500k-126-lumen-9-smd-led-white-light-bulb-for-car-dc-12v-51376), 1 kpl
Kiitoosh :hello:
-
Alkaa muuttua mieli tuon madaltamisen kanssa hieman.. Diederichs ei oikein enää kutkuta kun lueskelee noista halpasarjojen ongelmista, enkä toisaalta halua laittaa 1500 euroa kiinni tuonne alustaan saati ajella laittomalla BC Racingilla tms, joten katsellaan sitten vain madallusjouset ensin ja ehkä jotkin etuiskarit jos näen tarpeelliseksi vaihtaa. T5 takajouset (-20mm) ja lesjö etujouset (-40mm) vissiin on ihan pätevä yhdistelmä ja menee leimallekkin helposti kun lesjössä on hyvät laput. Jos jollain on noita nurkassa käytettynä niin voipi tarjota, varsinkin lesjö etusia kun ei huvita koko settiä ostaa jossa takajouset on turhat.
Takajousi vissiin tämä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/675400/0) ??? (tai sitten ei olekkaan? apuja?)
Etujouset tästä setistä (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/676232/0) ;)
-
Tässä vinkkejä.
Lesjöt eteen. Mallia korkeudesta Puusilmän autosta.
Taakse ostat kuormajouset, niistä kierros yläpäästä pois. Mallia korkeudesta saat Hurm0s nimimerkin autosta.
Mulla dieselissä lesjöillä korkeudet 32cm molemmat päät mutta, keula tipahti enemmän koska se on n. 100kg painavmpi kuin sulla.
Paljonkos sulla nyt on korkeudet?
-
Kiitoksia, pitää mittailla kuhan krapula hellittää. :D Aika hyvinhän tuo on tasapainossa jo vakiona (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG2962.JPG).
Kattelin ÄRRRÄ:n nokijyrästä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17872.msg386061#msg386061) mallia että hieman kenaa eteenpäin lesjö + T5 setupilla, ja 2,5T keula kun on hitusen kevyempi niin pitäis olla aika rock. Mutta yksilöitähän nämä on että mittaillaan ja sitten vaan kokeilemaan, eipä tuo jousien vaihto onneksi ole kallista touhua. :)
-
moponetin DRL:ät (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/481318/0) sumarien paikalle asennettuna, kytketty tuolla mukana tulevalla automatiikalla. (Parkeissa valkoset ledit)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3312.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3314.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3311.JPG?img=medium)
Kyllä sateellakin voi ruuvata :2funny:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3315.JPG?img=medium)
Hifiasennuksista jäi kuvat vähille ja meni pilalle, otan kuvat uudestaan ku saan konetilan pestyä. :-[
-
Komia farkku 240, kenenköhä lie.. ::)
-
Otappas jossain vaiheessa kuva ettei ole noi valot päällä.
Haluais nähdä miten 70mm valo tuonne sopii. :)
-
Otappas jossain vaiheessa kuva ettei ole noi valot päällä.
Haluais nähdä miten 70mm valo tuonne sopii. :)
räpsin huomenna, ja katellaan samalla mitat navasta kaareen. ;)
-
tosta pari kuvaa, noi on ny vaan heitetty alkuperäsiin sumarin rautoihin, menee yhellä pultilla tolle kohdalle. täytyy tehä joku välionales että saa paremmin sijotettua. Ajattelin käyttää sumarin umpioita apuna, tai siis niitä harmaita kehysmuoveja vaan, toi kun on hitusen pienempi kuin se kromiosa. linssi pois, harmaa muovi mustaksi ja DRL siihen niin pitäs olla mutso pueno...
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3321.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3324.JPG?img=medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3325.JPG?img=medium)
-
Tuo olis kyllä passelin kokonen sinne sumarin umpioon.
Sillai oon itelle aatellu tehdä sitten kun aika on.
Mites ne mitat kaaren reunaan? :pomo:
-
Mut noihan on eri buenot! :pomo:
-
Tossa on kuva 855 T5 samalla jousisarjalla, eli keulilla motonet -40mm ja takana T5.
http://jarkar.hi.fi/kuvat/855+T5+1995/Valokuva0498.jpg
http://jarkar.hi.fi/kuvat/855+T5+1995/Valokuva0586.jpg
Mulla tais olla kaarimitat tossa nykyisessä 340mm, mutta etupää tipahti vielä jokusen millin kun lyhensin pohjaanlyöntikumeja. Oli siis niiden varassa, pomon auto taas ei ollu eikä tuo mun edeltäväkään.
-
edessä 36cm, takana 35cm. :o ja sumarien umpiot pöydällä puukotettavana. :nohnoh
edit: eipä lähtenykkää noi linssit ihan niin helposti irti ku kuvittelin. Kiinnitetty noin kilolla tiivistesilikonia. >:(
-
edessä 36cm, takana 35cm. :o ja sumarien umpiot pöydällä puukotettavana. :nohnoh
edessä 38 ja vasemmalla reilu... ::)
-
Tässä vielä sivuprofiili mittaushetkellä:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3326.JPG?img=big)
-
edessä 36cm, takana 35cm.
Vakio korkunen alusta on 38/36.
Keula on sulla nyt saman korkunen kun mulla oli T5 jousilla. KLIK! (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/29082011058hdr-1.jpg) Alkuperäiseen (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/12102009287.jpg) ei paljoa eroa huomannu kun noi talvirenkaat on pikkasen isommat.
Sulla on oletettavasti takajouset pikkasen kuoleentunu.
-
eli -40mm etujouset voi heittää huoletta alle, ei tipu liikaa. takaa pitäs sit sentti ainakin saada pois, varmaan ne lyhennetyt kuormajouset olis jees. perä on tosiaan aika löysän olonen mutta paha sanoa ilman vertailukohtaa.
edit: nii ohan mulla takaluukussa sitten subbaria, työkalupakkia yms. :D Saattaa tuo sentti selittyä sillä.
-
eli -40mm etujouset voi heittää huoletta alle, ei tipu liikaa. takaa pitäs sit sentti ainakin saada pois, varmaan ne lyhennetyt kuormajouset olis jees.
380-40mm. Voit ihan huoletta. Tuossa (http://hurm0s.1g.fi/kuvat/V70R/S6303913m.jpg?img=img900&hash=068f2) Hurm0ksen autossa suurin piirtein sen korkunen setti mitä haet.
En muista mitkä jouset edessä mut takana laikatut kuormajouset.
-
Oh yes! :pomo:
-
380-40mm. Voit ihan huoletta. Tuossa (http://hurm0s.1g.fi/kuvat/V70R/S6303913m.jpg?img=img900&hash=068f2) Hurm0ksen autossa suurin piirtein sen korkunen setti mitä haet.
En muista mitkä jouset edessä mut takana laikatut kuormajouset.
Outoa muuten että sun ja m un autossa on melkein 2cm ero edessä vaikka kumpiki on dieselikoneella. Maatti ei paina niin paljoa enempää että keula tippus 2cm enempi. Joko yläpäät on erit tai sit iskareissa on enempi eroa ku mitä mittailtiin.
Mullahan tippu tuo keula periaatteessa just sen 40mm jonka sarja lupaa, ja takana eroa tuli 15-20mm, eli vakiojouset oli kuoleentunu ehkä hiukan enempi ku nuo T5 käytetyt jouset.
-
Outoa muuten että sun ja m un autossa on melkein 2cm ero edessä vaikka kumpiki on dieselikoneella. Maatti ei paina niin paljoa enempää että keula tippus 2cm enempi. Joko yläpäät on erit tai sit iskareissa on enempi eroa ku mitä mittailtiin.
Mullahan tippu tuo keula periaatteessa just sen 40mm jonka sarja lupaa, ja takana eroa tuli 15-20mm, eli vakiojouset oli kuoleentunu ehkä hiukan enempi ku nuo T5 käytetyt jouset.
Kyllähän noissa jousissa on yksilöllisyyttä. Se on todettu jo aikaisemminkin.
Ja iskareissa meillä(siis edessä) on jotain eroa koska mulla ei makaa pohjaanlyöntikumien varassa, mitä sulla taas teki. Ja ihan normaalit iskarit mulla.
Mullahan tippu sen 40mm siitä tilasta, jolloin mulla oli ne T5 jouset edessä. Korkeudet oli sillon 36/36. Mutta alkuperäinen korkeus on edessä n.38. Siitä kun laskee, niin putos keula 60mm.
Katsotaas mihin se asettuu kun jaksan nuo madalluiskarit ja uudet yläpäät laittaan. :P
Mutta jotta tästä olis jotain hyötyä Diville niin kannattaa ottaa tuokin huomioon, että kaikki ei ole aina suoraan verrattavissa, lähes samanlaisestakaan autosta. Esim. iskari saattaa tehdä pienen eron.
Mulla vaikutti iskarin vaihto takana 5mm(Monroe orginal > KYB Exel-G)
Keulan korkeus on sitä, mitä milläkin jousella sattuu tulemaan. Takana onkin helpompi saada eri korkeuksia erilaisilla jousilla, ja niitä katkomalla koska jousen yläpää on tasainen. Edessähän on molemmat päät supistettu. Tosin tiedän yhden joka on onnistunut edestäkin lyhennyksessä. En suosittele, jos ei tiedä mitä on tekemässä. ;)
Eiköhän Divi löydä oikeen kombon omaansa kun tarpeeks tätä puidaan. ::)
-
juu mä lähden matkaan tolla lesjö -40mm etupäällä ja taakse sitten kuormajouset lyhennettyinä. tuleeko takajousista sanomista leimalla? etupäänhän nyt ainakin saa muutostettua.
-
juu mä lähden matkaan tolla lesjö -40mm etupäällä ja taakse sitten kuormajouset lyhennettyinä. tuleeko takajousista sanomista leimalla? etupäänhän nyt ainakin saa muutostettua.
Ei tule, kun teet nätisti, ei ne sitä takajousen yläpäätä ala kyttään.
-
taas vähä mutteroitu... Valokatkasijaan vedetty hyppylanka herätteeltä (nasta 7) parkeille (nasta 2), ja katkasijan sisältä nolla asennossa parkit ja lyhyet yhdistava rata dremelöity poikki. Eli nyt syttyy nolla asennossa herätteellä parkit ja päiväajovalot, muut asennot toimii normaalisti. Hifejäkin tuli asenneltua, niistä huomenna kuvia kun on valoa. Setuppi on seuraava:
Äänilähde:
- Pioneer DEH-P5100UB
Etupäänä:
- Focal Performance PS165
- JBL CS60.2
Subi:
- Rainbow Hurricane 12"
- SPL Dynamics ICE 150.2
Virtapuoli:
GroundZero 50mm2
SinusLive SH200
SinusLive ANL 250A
Stinger SPD814
Sointi:
Subi soi hyvin, sille tarvii hakea eteen vedettävä tasonsäädin. Diket soi nätisti ja kokonaisuutena saundi on sopivan rauhallinen. Midien alapäästä vähän liiankin rauhallinen semivälttävästä asennuksesta johtuen, potkua tahtois hieman lisää sinne mutta hätää ei ole sen kanssa. ;) Äänilähde ensin kuntoon ennenkuin satutaan lisää elementtien asennuksiin ja ovien vaimentamiseen.
-
Olisiko sulla kuvaa tuosta valokatkaisiasta? Kiinnostsisi moinen itseänikin :) Ja mistä noi nastat löytyy?
-
Voin käydä vaikka kohta ottamassa parit kuvat niin selventää. ;)
-
eli katkasijan kytkentäkaavio näyttää tältä. Me halutaan katkasta tuo oranssilla merkitty rata ettei nolla asennossa parkit ole yhteydessä lähivaloihin. Tuon radan katkasu ei luonnollisesti vaikuta yhtään mitään muissa asennoissa.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/katkasija.png?img=medium)
Ulkoa hän näyttää tältä, lähtee irti vetämällä. (pieni tasapää apuna)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3396.JPG?img=medium)
Takapuoli tämmöinen, tuola pohjassa näkyy nastojen numerotkin.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3400.JPG?img=medium)
Sisällä ompi tämmöset pulikat jotka tuola radoilla liukuu kun katkasijaa käännetään. Avatessa ei mitään lentele silmille, korkeintaan tuo 3 napainen liukuritouhu joka on helppo laittaa takaisin ja pysyy pitämättä.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/CIMG3404.JPG?img=medium)
Sitten tuo kosketinpinta, näyttää tältä. Rata joka halutaan katkaista (ja helppo katkaisukohta) merkitty punaisella. On muuten sitten aika paksut radat, eli dremeli käteen ja sivuleikkurit takasin pakkiin. Ja kuten tästäkin huomataan, tuo rata on liukurin reitillä nolla-asennossa viimeisenä eli ei vaikutusta muissa asennoissa.
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/DRL/0-CIMG3407.JPG?img=medium)
-
Kiitos älyttömän hyvistä ohjeista :) Mitkä päivävalot sulla on, mistä ostit mitä maksoi? Palaako muuten nolla-asennossa mittaristossa valot, kun on toi ruuvi siiä asennossa jotta valot palais? Miten toteutit hyppylangan kakkosen ja seiskan välillä? Auton piuhoista vai noista pinneistä? Itse ajattelin jotta kestäiskö jos rosvoilla vetäis johdot...
-
nolla asennossa ei pala mittariston valot, muissa asennoissa palaa kyllä. Hyppylanka tehty tuon katkaisijan autonpuoleiseen liittimeen. DRL:ät on motonetin 70 milliset.
-
nolla asennossa ei pala mittariston valot, muissa asennoissa palaa kyllä. Hyppylanka tehty tuon katkaisijan autonpuoleiseen liittimeen. DRL:ät on motonetin 70 milliset.
Se on hyvä, niin muistuu laittaa valot päälle kun hämärtyy. Mitäs noi makso? Mulle ei motonetin sivut aukea...
-
85e suurinpiirtein. Paketissa valot, kiinnikkeet, johdot, ohjausboksi. ;)
-
85e suurinpiirtein. Paketissa valot, kiinnikkeet, johdot, ohjausboksi. ;)
Sieltä kait se on haettava, vissiin nettiosassa sama valo, 69€ mutta postit päälle niin melkein ollaa samoissa... Mites on sumarin koppa edistyny?
-
ei mitenkään, en oo saanu laseja irti niistä vielä. ::) Niissä jäis myös DRL:ät aika syvälle tuonne puskurin sisälle, vähän vielä mietinnässä jos tekis vaan pleksistä tms kehyksen.
-
Mites noi kattokaiteet on kiinni? Sileet listat ois jees, mutta niiden puutteessa tuli mieleen oisko noi pulteilla kiinni ja saisko pulttien reikiä tulpattua huomaamattomasti? Tahtoo eroon noista... ::)
edit: nyt toimii mätänetti, valot on siis nämä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/481318/0 ja koska nuo sivut on 90% ajasta alhaalla, tuotekoodi on 48-1318.
edit2: ja tosiaan nuo sumarin muovit, jäis aikalailla DRL tuonne reunaan piiloon, mielummin ehkä omalla virityksellä aukon keskelle kun se siihen kerran mahtuu:
(http://www.carid.com/images/replace/fog-driving-lights/vo2592102c.jpg)
-
Käyttäjä moskaseppä laittoi juurikin siten, jotta pleksistä tai vastaavasta kehys ympärille jonka maalasi mustaksi, sekä valotkin oli muistaakseni tummalla linssillä, niin sammuksissa ei edes erottanut...
-
Jalkatilan valo on muutes lasikantainen, onko se T10, kuitenkin samallainen kuin parkissa ;)
-
juu neo tilauksessa jo ;)
-
- Rekkarin valot (http://www.dealextreme.com/p/t10-1w-110-lumen-5-5050-smd-led-reading-lamp-boot-lamp-white-light-bulbs-pair-dc-12v-46048?item=52), 1 setti
- Sisävalot kattoon (http://www.dealextreme.com/p/ba9s-1-2w-70-lumen-6500k-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51198), 2 settiä
- Takaluukun valo (http://www.dealextreme.com/p/42mm-2w-6500k-126-lumen-9-smd-led-white-light-bulb-for-car-dc-12v-51376), 1 kpl
Tommoset... 14e tai jotain nuo tuli postiluukkuun toimitettuna yhteensä. :2funny: Jalkatilaan tarvii kattoa millaset sinne sopii ja tilata vastaavat. ;) Arvaus on kyllä että nuo samat BA9s:ät varmaankin mutta vahvistetaan kun puretaan. Taidan parkeiksikin tilata samalla tommoset niin sopii sitten kun laittelee ledi DRL:ät. Tieliikennekäyttöön noita tuskin sais laittaa mutta kuhan on saman väriset kuin päiväajovalot niin tuskin niitä sedät alkaa tutkimaankaan sen tarkemmin.
Käykö noista jotkut myös takapenkkiläisten valoiks, ku niitä ei oo tuohon omaan v70 näköjään vaihdettu? Ja mites nuo parkit, miulla on omassa samannäköset mutta pitäs kasipätkään tilata kans. Samalla vois kyllä siihen tilata koko sarjan sisävalojakin, ku ei nuo tuon kalliimpia oo.
-
takapenkkiläisten kattovalot on samat kun edessä (http://www.dealextreme.com/p/ba9s-1-2w-70-lumen-6500k-5-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51198), mutta napaisuus on väärinpäin eli joko lediä purkamaan tai sitten kääntää kannasta johdot päittäin. Tuo on itselläkin vielä tekemättä, ledit odottelee laatikossa jo. ;D Hiltsun kanssa kaiveltiin noita mittariston, nappuloiden yms kantoja ja niihin lähtee ledejä tilaukseen kohta eka satsi. Laittelen sitten infoa että mitkä oli sopivia mihinkin. Näitä (http://dx.com/p/t4-2-0-7w-5-smd-6500k-25lm-3020-led-white-light-bulbs-for-car-black-dc-12-14v-144599) menee vissiin vähä joka nappulaan, mittaristoon 4x T10 (http://dx.com/p/t10-1w-20-30lm-6000k-5-led-white-light-bulbs-for-car-12v-pair-135235) ja 3x T5 (http://dx.com/p/t5-3528-0-15w-8lm-white-light-2-led-car-signal-light-bulbs-2-pack-dc-12v-65146), johonkin tarvi kai T3 muttei DX:stä semmosia löytyny. Pitää tutkiahutkia.
-
No kunhan oot saanu tutkittua ni laita tänne inffoa ni osaa itekkin sitten ehkä oikeita tilailla :P Valojen vaihto mittaristoon kiehtos itteekin ku suurimpaan osaan napeista on jo entinen omistaja ledejä laitellu.
-
värit meniki hankalaksi, hiltsu tahtoo siniset ja mä vihreet, perhana noita ei vaan dx:stä suoraa saanukkaan kaikkia malleja. Täytyy jatka ihmettelyä... :D Mutta postailen kyllä sitte mitä on tilattu ja mitkä sopi mihinkin. Tarvii huomenna aukoa nappeja ja ihmetellä..
edit: että saadaan kaikki DX:stä kerralla nyt ensihätiin niin hiltsulle kaikki sinistä, mulle osa vihreetä, osa valkosta. Ehtiihän noita sitte vaihtaa kun löytyy muualta lisää vihreitä. ;)
-
Kelpois mulle "kylmän"valkoisetkin ;) Tarviin 11-poltinta katkaisioihin... Edit: Elä mulle kattoon sinisiä laita ;D
-
pistän sulle punaset jynkkyluolavalot kattoon. ;) Eiku valkoset toki. Kylmän valkosia ei saa mittaristoon ja nappeihin, ku on vihreet noi volvon muovit joten valkosilla näyttää tältä:
https://www.youtube.com/watch?v=n-tX-o93L8g&feature=player_detailpage#t=378s
siniset ja vihreet pitäs näyttää jotakuinki normaalilta.
edit: oliko sulla automaagi ilmastointi kans?
-
Nyt kun sanoit ??? Eiköhän jätetä ne porno valot makkariin, tai jos edullisia lledinauhoja löytyy, niin kiinnostais...
-
ai niinkö tämmöstä makkarin oloja kestävää silikonilla päällystettyä punasta? :D
http://dx.com/p/0603-red-smd-led-emitter-silicone-strip-50-piece-pack-126136?item=2
(joo saa tuolta ledinauhaakin jos jonkimoista halvalla.)
edit: alustavasti kateltu ledit kasaan, kaivelen huomenna omasta autosta nappuloita ja ilmastoinnin paneelia irti ja koitan kattoa vielä että tulee oikeita.
-
ai niinkö tämmöstä makkarin oloja kestävää silikonilla päällystettyä punasta? :D
http://dx.com/p/0603-red-smd-led-emitter-silicone-strip-50-piece-pack-126136?item=2
(joo saa tuolta ledinauhaakin jos jonkimoista halvalla.)
edit: alustavasti kateltu ledit kasaan, kaivelen huomenna omasta autosta nappuloita ja ilmastoinnin paneelia irti ja koitan kattoa vielä että tulee oikeita.
Kiitos paljon vaivannäöstä, pitäpä katsoa mistä Mrop tilas sellasen ledi sirkuksen... Järkeä, noh ei kait, mutta itelle nää tulee :pomo:
-
ihan mielenkiinnosta kyselen et toimiiko ne takapenkin kattovalot normi ledpolttimoilla jos vaihtaa ne johdot liittimestä toiseen ??? kun niitä johtoja on kumminkin 6 kpl ni itellä meni ainakin sormi suuhun niiden vaihtamisen kanssa :D
-
ei mulla kyllä ollu kun kolme johtoa... oletan että jatkuva, maa, ja sitten ovikytkimen läpi tuleva plussa.
-
Miten muuten ajovalojen tummentaminen, saako vielä leiman? ja millähän % olis kalvo hyvä olla?
-
Miten muuten ajovalojen tummentaminen, saako vielä leiman? ja millähän % olis kalvo hyvä olla?
Ei kuulemma saa, laissahan kaikki kiva on kielletty... Itselle tulee noihin päivävaloihin keltaiset kalvot. Jos haluut niin voin sulle leikata palat ja lähettää :)
-
eka satsi tilattu... nappuloiden T4.2 malliset ledit pitää vielä tilata illalla. ;) Muut pitäs sopia paitsi noi mun ajotietokoneelle tulevat T5 on kysymysmerkillä, on aika korkeet. ~28 eurolla velotti peipali luottokoiraa tän tilauksen kohdalla. :buck2:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/leri%C3%A4.png?img=full)
-
O0 Viellä illalla ilmastoinnin valot :)
Miten lie noissa ikkunan aukasimissa... Niissä on ainakin kuskin katkaisia paketissa sellainen yksinäinen ledi omien lankojen varassa seisomassa, joutus siis kolvaamaan. Mutta kun nekin on pimmeenä >:(
-
ei mulla kyllä ollu kun kolme johtoa... oletan että jatkuva, maa, ja sitten ovikytkimen läpi tuleva plussa.
jaa ??? mulla löyty sieltä 6 kpl johtoja: 2kpl puna-valko eli ilmeisesti plus-johdot jotka meni siihen "rungon" apicoon ja sitten siihen katkaisimelle meni 4 kpl sini-musta eli ilmeisesti maa-johtoja? jotka on isommassa liittimessä tyyliin 2+2 johtoa ja sitten sillä kytkimellä valitaan että kumpaa pitkin maadoitetaan? voin ottaa siitä kuvan jos kiinnostaisi kertoa miten nuo sitten käännetään vai voiko niitä kääntää :hello:
-
nappuloiden T4.2 malliset ledit pitää vielä tilata illalla.
Eikös nuo T4.2 ole liian isot?Omaani kokeilin ja T4.2 ei sopinut, pitäisi olla T3:set.
-
jaa ??? mulla löyty sieltä 6 kpl johtoja: 2kpl puna-valko eli ilmeisesti plus-johdot jotka meni siihen "rungon" apicoon ja sitten siihen katkaisimelle meni 4 kpl sini-musta eli ilmeisesti maa-johtoja? jotka on isommassa liittimessä tyyliin 2+2 johtoa ja sitten sillä kytkimellä valitaan että kumpaa pitkin maadoitetaan? voin ottaa siitä kuvan jos kiinnostaisi kertoa miten nuo sitten käännetään vai voiko niitä kääntää :hello:
Olisko eroa V70>850? ;)
-
Eikös nuo T4.2 ole liian isot?Omaani kokeilin ja T4.2 ei sopinut, pitäisi olla T3:set.
Mittailen illalla kun auon nappuloita. ;)
T3 kanta on 8mm, T4.2 on 10mm.
-
En halluu asentaa sitten ledejä viilan ja poran kanssa... Meikkipeileihin kanssa kaipais valkoisia ledejä :)
-
;D juu emmä T4.2 tilaa jos T3 on mittausten mukaan oikeat. Aika nihkeesti vaan tarjolla noita T3. ::)
edit: meikkipeilit on helpot varmaan kunhan pääsee töistä että voi aukoa ja ihmetellä ;)
-
noni..
mittaristo: 4x T10
ajotieskari: 3x T5
AC: 4x T4.2
Napit: 9x T3
Aurinkolipat: 4x SV55 36mm
rekkari: 2x T10
jalkatila: 2x T10
katto: 4x BA9s
takaluukku: 1x 42mm sukkula
nappien määrä tietty vaihtelee varusteittain, ja en tiä mitä manuaali ilmastoinnin sisältä löytyy. INFO-namiskassa tosiaan on pikkuvalo huonossa paikassa, menee tinaushommiksi eli jää vielä vaihtamatta. Jos ei T3 löydy halvemmalla kuin 2e kpl niin jää nekin multa vaihtamatta. Sinisenä löytyy 3,6$ 2kpl. ovien nappien valot tais olla piirilevylle tinattuja, ja penkinlämmittimen napit ei halunnu irrota.
-
;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Hifit/CIMG3562.JPG/big)
-
S*
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3579.JPG/medium)
4" perus Moose Sticker B -mallit magneettiselustalla, napakasti istahti auton kylkeen. Toivotaan ettei kukaan varasta niitä. ;D
-
Oikein kivan näkönen auto S* O0
Taas, jos tää pitäis laittaa MULLE, niin mä madaltaisin vähä, varsinki etupäästä, ja vähä prämeempää vannetta alle. Sit olis aika perfekto S*
-
Molemmat on listalla, tod näk kyllä vasta ens kevääksi. Tai no ainakin ne vanteet maltan jättää kevääksi... Kovasti mahdollista että madaltaminen alkaa kuumottaa jo syksyllä/talvella hieman rahatilanteen mukaan. :D
-
Hienolta näyttää. Itse olen samassa tilanteessa, että vanteet+renkulat sitten keväällä. Ompahan jotain hankkimista autoon O0
Hirvistikkersit on pysyny hyvin vauhdissa mukana, vielä ei ole liikkunut ja aika hyvät on nuo magnetilliset.
-
Eikö tota näyttöä saisi fiksummin? Alemmaksi, taikka sitten ilmastointi suullakkeiden eteen? Ja itse kaipaisin ehkä leveämpää tai siis laajakuva näyttöä 8)
-
Näyttöä säädellään kyllä vielä, alemmaksi saa kyllä tiputettua ja kokeilinkin eikä ollu huono siinä, mutta hieman turhan paksu se on siihen kohtaan. Oli siis juuri ilmastoinnin alapuolella. Vaihdekeppi meni häiritsevän lähelle näyttöä (pari cm) ja kuopasta ajaessa näyttö painoi hätävilkut päälle :2funny: Nostin nyt takasin tohon missä on kuvassa. Suunnitelmana olis ostella joltain tuo keskikonsolin muovi purkuautosta ja integroida näyttö suoraan kiinni siihen siten että ilmastointi on alareunassa ja näyttö sen paikalla. Pitääkö hätävalojen napin olla jossain selkeellä paikalla inssin mielestä? Vai riittääkö jos se asuu jossain lokerossa tms piilossa? :D
Partcolta tilailin juuri Taskerin kaapelia, rca-liittimiä, potikoita, ledinauhaa ja muuta pikkukilkettä. Niistä lisää myöhemmin mutta sen verran spoilataan että tuo Pioneerin soitin häipy koneen ja vahvareiden välistä vieden samalla laturihäiriöt ja muut surinat mukanaan. ;) :o
edit: niin ja kuvasuhde on just soppeli Spotifylle ja Firefoxille. ;) VRCF skaalautuu vähä huonosti 800x600 resoon. :'(
-
Jaa, en olekkaan ajatuksieni kanssa yksin... Olen nimittäin itsekkin kaavaillut ilmastointi paneelin paikkaa alas. Dremeli vinkumaan?
-
Jep dremeliä, liimaa, kuitua tai jotain vastaavaa se vaatis. Mutta kahtoo ny.. näyttö on jo ihan käyttökelposella paikalla ja tulee vetämällä pois jos ilmastointia pitää rukata joten mitään hätää tuon kanssa ei oo. ;)
-
Molemmat on listalla, tod näk kyllä vasta ens kevääksi. Tai no ainakin ne vanteet maltan jättää kevääksi... Kovasti mahdollista että madaltaminen alkaa kuumottaa jo syksyllä/talvella hieman rahatilanteen mukaan. :D
Meneekös näihin sama Lesjön -40mm setti kuin 850-sarjaankin? Meinaan et sillä nyt sais sitten varmaan suurimmat madallushalut tyydytettyä. Jos ei raaski investoida himokalliiseen alustasatsiin.
-
menee juu, semmosta oon kaavaillukkin, taakse pitäs vaan kehitellä jotain hitusen korkeempaa ehkä mutta sehän nyt on taas sitten tuuristakin kiinni paljonko tippuu. Vakiona on muistaakseni kaarimitat 38/36cm. Eli lesjöillä pitäis olla 34/32, mulla tais olla 36/35cm. Nuo löytyy aikasemmilta sivuilta kyllä ja tosiaan se lesjön -40mm ei oo mikää tähtiin kirjotettu sääntö, ei auta kun hakea ja kokeilla.
-
Mitenkäs sit kun pomo laittoi T-5:n jouset, jotka on -20mm, niin tottapa ne on saman verran takana? Eteen -40mm lesjöt ja taakse T-5:n -20mm? ???
-
Tässä 855 T5 (http://jarkar.hi.fi/kuvat/855+T5+1995/Valokuva0498.jpg):ssa on juuri tuo lesjö -40mm / T5 -20mm -setuppi. Hieman ehkä perä korkealla mutta ei huono. Lyhennettyjä kuormajousia on kans ehdotettu taakse. Taidan jossain vaiheessa hakea motonetin lesjösetin (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/676232/0), ja leimata niillä niin sitten voi vaihdella takajousia sen mukaan miltä tuntuu ja mihin tuo lesjö nyt sitten asettuu. ;)
-
Tässä 855 T5 (http://jarkar.hi.fi/kuvat/855+T5+1995/Valokuva0498.jpg):ssa on juuri tuo lesjö -40mm / T5 -20mm -setuppi. Hieman ehkä perä korkealla mutta ei huono. Lyhennettyjä kuormajousia on kans ehdotettu taakse. Taidan jossain vaiheessa hakea motonetin lesjösetin (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/676232/0), ja leimata niillä niin sitten voi vaihdella takajousia sen mukaan miltä tuntuu ja mihin tuo lesjö nyt sitten asettuu. ;)
näyttää muuten aika tyhjää varastotilannetta suomessa noille lesjöille :P
-
lienee tilaustavaraa
-
Tossa on kans keulilla motonet -40 ja takana käytetyt T5:set, ja väriki on sama ku sulla ;)
(http://jarkar.hi.fi/kuvat/V70%20TDi%20-99/IMG_0533.JPG/_full.jpg)
-
Ihan sopiva ryhti, perää ehkä kaipaisin sentin alemmas. Täytyy itelle koittaa eka ympäriinsä lesjösettiä. Oliko noi vanteet 17"? Rengastus?
Tahtosin kattokaiteista kans eroon.. Onko niiden kattolistojen vaihto paha rasti? (vissiin konepellin takareunasta spoilerille asti yhtä pätkää?)
-
Puusilmän autosta näkee vastaavuuden sun autoos, siinä lesjöt.
Mulla kun on keula painavampi niin putos enemmän.
Hurm0ksella on takana R:ssä Motonetin kuormajouset joista yläpäästä kierros pois, jäis hyvä stanssi. ;)
Perän korkeus asettuu lesjöillä n. 320mm.
-
215/45x17
En osaa noista kaiteista sanoa, en oo koskaan irrottanu enkä ajatellu irrottaakaan ainakaan tästä.
Noi motonetin jouset ei taida olla tilaustavaraa, ainakin ite oon hakenu toisen sarjan ihan paikanpäältä ja toisen ostanu nettikaupasta, kumpikin ilman mitään erillistä tilausta. Niitä ilmaantuu aina sillontällön, kannattaa pitää silmät auki.
EDIT: mulla tais olla mitat kummassaki päässä nyt 34cm, ite tykkään enempi siitä että kaaren ja renkaan välissä on sama vara kummassaki päässä, tuossa kanttikopassa kun ei nuo pyöränaukotkaan ole niin pahasti eri korkeudella että olis kovin nenällään.
-
Pidäs Divi kiirettä. ;)
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1390004
-
soitettu ja ostettu ;D
PS: tänks linkistä ;)
-
soitettu ja ostettu ;D
O0
Annonkin noista jo aikasemmin vihjettä, mutta muistin väärin että olis ollu foorumilla. :facepalm:
-
luin tota ilmotusta ensin että mitä hittoa pomo, emmä mitään jakkaroita tartte :nohnoh Sitte tuli ahaaelämys, ilmeenä jotakuinki :o ja puhelin kädessä
-
luin tota ilmotusta ensin että mitä hittoa pomo, emmä mitään jakkaroita tartte :nohnoh Sitte tuli ahaaelämys, ilmeenä jotakuinki :o ja puhelin kädessä
Meinasin kyl pistää että lue koko ilmotus. :D
-
ois mulle voinut kans vihjaista :'(
-
Halvalla sait setin, millon alle? Tutkin aamulla tota ilmastointi paneelin paikkaa alas. On aika helppo sovittaa, mutta esim ilmastointi paneelin paikalle ei sovi 2-din soitin, ellei asenna viistosti, taikka reippaasti alemmaksi, kun soittime takana ottaisi ilmastoinnin putket kiinni.
ois mulle voinut kans vihjaista :'(
Eikös sulla vieterit oo tallissa?
-
Mulle tulee vaan se 3cm paksu näyttö yläreunaan eli mahtuu helposti. ;) Jouset alle heti kun joutaa :D
-
Puusilmän autosta näkee vastaavuuden sun autoos, siinä lesjöt.
Mulla kun on keula painavampi niin putos enemmän.
Hurm0ksella on takana R:ssä Motonetin kuormajouset joista yläpäästä kierros pois, jäis hyvä stanssi. ;)
Musta tossa (http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1030655.jpg?t=1298037550) on täydellinen stanssi. ;)
Tähän kuvaan (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3326.png) tiputin photarilla koria suoraan alaspäin määrän X, suoraan tiputettuna ihan jees munkin auto, ei jää perä liian ylös eikä keulikkaan liikaa. Mutta asentaessahan sen sitten näkee miten ne lesjöt asettuu mun autoon, en tiä onko puusilmällä subbaria kontissa, mulla on. ???
-
Mulle tulee vaan se 3cm paksu näyttö yläreunaan eli mahtuu helposti. ;) Jouset alle heti kun joutaa :D
Näin vähän oletin, mutta meinasitko siis upottaa? Sopiiko leveys suunnassa? Lähinnä tota tila asiaa mietin omalle kohdalle... Jos hätävilkun katkaisian poistaa, sais ilmastoinnin paneelin 5cm alemmaksi, jolloin sais soitintakin riitävästi alas, jolloinka soittimen ylle vois harkita romulootaa kakelle ja usbille jne... Taikka olisihan siinä oiva paikka jännitteen mittauksen tarkkailulle.
-
upottaa joo, 2 din paikkaan ei mene eli tarvii tehä ihan kustomi koko muovista. Alkuperänen talteen. ;) Muuttta toi rojekti voi mennä talvelle asti.
-
Musta tossa (http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1030655.jpg?t=1298037550) on täydellinen stanssi. ;)
Tähän kuvaan (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3326.png) tiputin photarilla koria suoraan alaspäin määrän X, suoraan tiputettuna ihan jees munkin auto, ei jää perä liian ylös eikä keulikkaan liikaa. Mutta asentaessahan sen sitten näkee miten ne lesjöt asettuu mun autoon, en tiä onko puusilmällä subbaria kontissa, mulla on. ???
Ja Puusilmän auto on tuossa ei ihan niin tasaisella alustalla. Tuossa keula vertailu Mun/Puusilmän.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0564.jpg)
-
noh, sen näkee sitten mihin se asettuu ja tarviiko perää nostaa. ;)
-
noh, sen näkee sitten mihin se asettuu ja tarviiko perää nostaa. ;)
Monasti noilla on jääny perä roikkuun, mutta onneks se on korjattavissa helposti/halvalla. ;)
-
Nää autot ja alustan osat on niin yksilöitä... Mulla on keulasta -40, olemme Pomon kanssa samalla korkeudella ja takana on sitten kuormajouset, lie tullu sedanin kuormajouset tai jotain, sillä alusta on mulla aika bueno oman makuun, pikkusen pylly ylempänä, mutta se tasottuu reissussa. Sitten näkee jollain kuormajouset, niin sinne menee pää kaaren väliin, et en tiijä mikä mättää :idiot2:
-
Musta tossa (http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1030655.jpg?t=1298037550) on täydellinen stanssi. ;)
Tähän kuvaan (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3326.png) tiputin photarilla koria suoraan alaspäin määrän X, suoraan tiputettuna ihan jees munkin auto, ei jää perä liian ylös eikä keulikkaan liikaa. Mutta asentaessahan sen sitten näkee miten ne lesjöt asettuu mun autoon, en tiä onko puusilmällä subbaria kontissa, mulla on. ???
Ei ole subia kontissa, mulla on noi takaiskarit vissiin vaihdon tarpeessa. Perä on tippunut tuosta kuvasta sentin tai pari. Toi kuva on vissiin kolme kesää sitten otettu ja lähemmäs 80tkm sitten...
-
Rakenneltiin kaverin kanssa tason säädin, ei tartte volan ja subin tason säätöön kikkailla näytön kanssa. ;)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Hifit/medium.jpg/full)
-
"Tietokonekotelon" valo vaihtu... ;D Isompi ropellikin on valmiina, pitäs vaan rakennella sille kiinnikkeet. (Arctic Cooling F9 Pro)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Hifit/CIMG3589.JPG/medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Hifit/CIMG3591.JPG/medium)
-
mitäs inssisetä tuumaa takavalojen kylkiheijastimen mustaksi teippaamisesta? Taaksepäin näyttäis ihan vakiolta siis... Saahan sitä tämmösiäkin (http://jdmautolights.com/images/20080817089.jpg) valoja tietääkseni laillisesti käyttää että luulis kelpaavan..
-
mitäs inssisetä tuumaa takavalojen kylkiheijastimen mustaksi teippaamisesta? Taaksepäin näyttäis ihan vakiolta siis... Saahan sitä tämmösiäkin (http://jdmautolights.com/images/20080817089.jpg) valoja tietääkseni laillisesti käyttää että luulis kelpaavan..
Eikai niissä mitään heijastimia edes ole sivuissa. Teippiä vaan päälle, ei takavalojen tarvii sivuille mitään heijastella.
-
Räpsin pesun päälle vähä kuvia... mustat teipit on haettu jo mutta eipä jaksa nyt teippailla.. mökille grillailemaan mielummin. :pomo: Huomenna kotiin ajellessa taitaa tulla lolvolle 260tkm täyteen. ;) Täällä koko kuvakollaasi. (http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/07092012/)
Nyt on se pannuki hitusen puhtaampi, ja lähti vielä käyntiinki... ;D
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/07092012/P9070024.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/07092012/P9070033.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/07092012/P9070042.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/07092012/P9070070.JPG/big)
Jännä muuten tuo väri.. likasena sitä aina kiroaa että prkl kun on ruma ja outo väri ja tekis mieli maalata koko auto tai vaihtaa pois, mutta pesun jälkeen sen on niin perhanan nätti että lähtee jalat alta. S*
-
:buck2: Hyvännäkönen toi sun Volvos ja vielä tuo metallihohto väri kyllä on hieno.
Kiinnostus kiinnittyi noihin sun etusumareihin, onko minkä valmistamat? Ois aika fiksun näköset omankin vulvan keulalla, kun ajankohdalle sopivat hankinnat. Ennen katsastusta pitäis uusia oikean puoleinen etusumari mutta tuo vois olla fiksumpi näöltään keulille.
-
Kiinnostus kiinnittyi noihin sun etusumareihin, onko minkä valmistamat? Ois aika fiksun näköset omankin vulvan keulalla, kun ajankohdalle sopivat hankinnat.
Ne on päivä / huomio valot, itsekkin samallaiset laitoin. Motonetistä on noi meidän valomme ostettu. Tuotenumero: 48-1318 Hinta: 84,90€
-
Jännä muuten tuo väri.. likasena sitä aina kiroaa että prkl kun on ruma ja outo väri ja tekis mieli maalata koko auto tai vaihtaa pois, mutta pesun jälkeen sen on niin perhanan nätti että lähtee jalat alta. S*
Ite havainnu kans että tuo väri antaa kyllä varsin erilaisen vaikutelman valoisuudesta ja likaisuudesta riippuen. Omaan kertyy yleensä sellanen harmaa ohut kalvo joten mistään mahottomista eroista ei oo kyse, mutta kyllä se pesun jälkeen muistuu aina mieleen että ei se nyt niin huono väri loppupelissä kuitenkaan oo. Vielä ku ehtis käydä maalipinnan kiillotuksessa ja vahais sen jälkee ni hyvä olis.
Kohta on talvi ja saa laittaa 15" peltivanteet alle..sitä näkymää ei korjata ees värin avulla. :-\
-
Pikku teaseria tän päivän touhuilusta... :)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Teippihommaa/Kuva0165.jpg/full)
-
Maalasitko vai teippasitko? Mustaa vai hiilaria? Ja kivat on 8)
-
teippasin ja ihan normi kiiltävää mustaa. :) Vois mennä tuhertamaan vielä tuon apparin puolen. Ehtoommalla sitte parempia kuvia.
-
Jotenkin alhaalta hassun näkönen... Tai sitten sumea kuva ja puhelimen näyttö vääristää ??? Teippaas noi harmaat kolmiot samalla takalaseista, yhtenäisempi ilme ;)
-
Livenä ihan fiksut ja harmaat kolmiotkaan ei juuri erotu, ne ei lähteny irti suosiolla, eikä päällekkään voi tepata kun on röpelöiset niin jätin nyt ainakin vielä noin. Täydelliset ei tullu mutta ei oo auto muutenkaan täydellinen joten ihan jees, omaa silmää miellyttää. ;)
edit: on muuten vaikeet kuvattavat.. noi harmaat killittää ikävästi kyllä kuvissa. :idiot2:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Teippihommaa/CIMG3596.JPG/medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Teippihommaa/CIMG3597.JPG/medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Teippihommaa/CIMG3602.JPG/medium)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Teippihommaa/CIMG3607.JPG/medium)
-
Kuva hämäs ja pahasti, nyt näyttää hyvältä :pomo: Mites etulasit, oisko kalvotus mitään ???
-
Siistit, pitääpä päräyttää Seinäjoelle ku saan farkun ajoon niin laitetaan mulle kans. 8)
-
Voin hakee sulle tota tarraa kaverilta (Teippimies (http://teippimies.com/)) mutta ite saat kyllä laittaa, mä voin kattoa vierestä... :2funny: Tuskasta hommaa kun ei oikeen osaa. Oli varmaan liikaa fairia ku ei meinannu taittua nurkikiin ollenkaa. Laitoin loppujen lopuksi ilman vettä noi, ja siltä ne kieltämättä näyttääki mutta kelpaa mulle. :)
-
Tuli tosta tarrasta vaan mieleen, kun luin tämmösen joskus eikä kannata vetää hernettä nenään tästä :)
Kysymys:
Saako yhdistyksen logolla käydä teettämässä itselle paidan?
Jos nyt semmonen lafka löytyy joka yksittäisen kappaleen tekee..
Ei, koska logo ja nimi ovat yhdistyksen omaisuutta ja yhdistys myy tuotteitaan yläpitääkseen foorumia yms. Muutenhan kuka vaan vois teettää tavaraa ja myydä yhdistyksen nimiin.
-
Aijaa, mä kuvittelin että ilmanen näkyvyys olis jees, voittoa mä en noista ota kuitenkaan. :( Noh, mä poistin tuon viestin kuitenkin, en tahdo kellekkään hernettä nenään. Itelle kyllä teetän kun nuo yhdistyksen tarrat on hieman yksinkertasia ja tylsiä, ja näkyy muutkin teettäneen omia versioita. ::)
-
Aijaa, mä kuvittelin että ilmanen näkyvyys olis jees, voittoa mä en noista ota kuitenkaan. :( Noh, mä poistin tuon viestin kuitenkin, en tahdo kellekkään hernettä nenään. Itelle kyllä teetän kun nuo yhdistyksen tarrat on hieman yksinkertasia ja tylsiä. ::)
Kannattaa viel kysyä ylläpitäjiltä jne tosta :) jos antaa luvan siihen
-
Aijaa, mä kuvittelin että ilmanen näkyvyys olis jees, voittoa mä en noista ota kuitenkaan. :(
Kyllä tällaisia voit tehdä, mutta pari ehtoa pitäisi ensin täyttyä:
- liityt yhdistyksen jäseneksi
- sovit asiasta yhdistyksen hallituksen kanssa.
Esim. DaddyCoolin kanssa on sovittu noiden kilventaustojen tekemisestä, samoin voidaan sopia sun kanssa jos haluat jotain spesiaalituotetta myydä. Yhdistyksen nimi ja logo on tosiaan yhdistyksen omaisuutta, jolloin yhdistys myös kontrolloi sitä miten sitä käytetään myytävissä tuotteissa. Kerhotuotteiden myynti kun on osa yhdistyksen varainhankintaa.
Lisätietoja esim. minulta privalla tarvittaessa.
-
Juu jäseneksi mä liityin heti, tarrojen suhteen palaan asiaan kun saan oman tarran paikalleen ja nähdään onko edes kiinnostusta kellään. Jos semmoinen järjestely vaan sopii. :)
-
Jännätti äsken ku ajelin kotia päin.. kakkosella ku rauhas kiihdytin varmaan alle puolella kaasulla niin rupes nykimään rajusti, vähän ku ois seos heitelly tosi paljo tai sitte ei saanu ilmaa ollenkaa tai keitto ei virrannu ollenkaa tai jotain. Rullailin kytkin pohjassa tien sivuun ja kaasuttelin vapaalla vähäsen, toimii.. pakki päälle ja hiljaa taaksepäin, toimii.. ykköselle ja eteenpäin, toimii.. ajelin kotia, myöhemmin valoista lähtiessä nykäs taas kerran mutta ei enempää. kotipihassa vielä kuuntelin tovin tyhjäkäyntiä ja kaasuttelin, tomii.. Vikavalo paloi jo ennestään :nohnoh viimeks valitteli jotain paineanturia ku carcomilla kateltiin jakopään rempan yhteydessä mutta mitää selkeetä vikaa ei löytyny eikä oirehtinu mitenkää, arveltiin että johtuis ehkä virheellisestä jaosta joku oli ennen remppaa. Valo syttyi uudestaan 15km nollauksen jälkeen ilman mitään oireita ja valo päällä on ny menty varmaan 2tkm ilman oireita siinä toivossa että se vika tulis jotenkin esille. Nyt ehkä? Onko arvon raadilla arvauksia mistä rupeen roplaamaan ekana? :-\
-
Tarkista tulpat + virranjakaja +pyörijä + johdot.. voi olla joku imuvuotokin :idiot2:
ja luetua koodit. :)
-
Joop eiköhän se sytkäpuolella ole se vika. vikakoodeista ei selvinny mitää uutta. Bosch sanoo "119 Painetunnistin" eikä anna lisätietoja, VIDA ei tahtonu tommosta vikakoodia tuntea ollenkaan. Huomiselle varattiin aikaa tuolle sytkäpuolen ihmettelylle, pois lähtiessä tuntui että ensimmäiset 500m käytiin neljällä ja nyki niin maan saatanasti, sitte rauhottu ja päästiin kotia kunnialla. Päivitellään huomenna lisää. Jos jollain on infoa tuosta "119 Painetunnistin" -vikakoodista niin saa avautua.
edit: kehtaako joku mitata omasta vastaavasta öljytikun pituuden?
-
Kasipätkän tikku 48,8cm siihen asti missä se korkki tyssää. Coupe ei nyt just oo pihassa niin ei voi siitä mitata.. Mut olettaisin kyllä että on samanpituisia?
-
Mulla on tikun päästä tuohon kantaan eli mihin putki päättyy 493mm. Tikun päästä alamerkkiin 11mm ja tikun päästä ylämerkkiin 33mm. Tuosta oli joskus puhetta yhden volvomaisterin kanssa että vois olla väärä tikku. Google kerto että vissiin ainaki jossain vaiheessa on samoilla osanumeroilla tullu erimittasia tikkujakin volvolta. ::) Niin ja mottihan on B5254T
-
47,5cm kärjestä siihen mist muovi alkaa.. Omassa autossa
-
(http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111107003558/runescape/images/1/1f/Emoticon-Facepalm.gif) Oli tulppien syvennnyksissä vettä pesun jäljiltä... noh tulipa selvitettyä. :) Vikakoodia taasen ihmeteltiin myös, maanantaina saadaan ehkä siihen lisää selkoa Boschilta. Sitä koodia mitä testeri näyttää, ei löydy volvon eikä boschin kartoista. ??? eli 119 - Painetunnistin. ja ahtopaineen anturia ei tässä ole, vaan ohjausboksi laskee sen IMM:in ja kaasuläpän asentotunnistimen mukaan, joka ehkä viittais hieman IMM:in virheeseen. Mutta siitä lisää ens viikolla. Carcomille jälleen isot plussat ja kiitokset, kyllä on vakkarihuolto vaihtunu mulla täysin rengastielle. :hello:
-
Meinasin muuten sanoa et ootko moottoria pessyt, kun kirjottelin :2funny: no pikku vika :)
-
Jeps ja halpa vika. :)
Kotia ajellessa kävi näin:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/Kuva0172.jpg/full)
-
Kannattaa vaihtaa tdi alle. Mä oon kelannu jo melkein 100tkm:n etumatkan. ;)
-
Oonhan mä sitä TDI pakua vähä haaveillu, mutta nää remontit on kyllä nostanu tän käyttöarvoa niin paljo että kipeetä tekis myydä tää jollain 4 tonnilla pois. Nettiauto pullollaan näitä bensavolvoja. ::)
edit: sen verran vielä että imuvuotoa ei löytyny...
-
Kurkkaa sinne apparin puoleisen ajovalon taakse löytyykö sieltä ilmanpainetunnistinta ::)
Jos löytyy,niin vika saattaa olla siinä...omassa on ainakin lokasuojassa ruuvilla kiinni ja siihen tulee vaaleanpunainen bosch liitin kiinni.
-
On sielä semmonen mutta sille pitäs kuulemma olla ihan oma vikakoodi. Sen liitin on myös putsattu ja tarkistettu, ja apparin valon alta ohjausboksin maadotukset uusittu. ::)
-
Ruostetta, nammmmm... :pomo:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3669.JPG/medium)
Etupään lakritsit ja kumitouhut vaikutti ihan käypäsiltä. Takajousiin tarvii hommata varmaan uudet gumekset yläpäähän, saakohan noita motonetistä? Toinen niistä ompi poikki yhdestä kohtaa, pysyy kyllä jousessa kiinni tossa matolla mutta saattaa kyllä lipsahtaa pois välistä jos perän keventyessä katoaa esijännitys
-
Onkos tuola semmosta halpaa palikkaa mitä kannattaa samalla uusia? Ehtis vielä motonetissä käydä... Ja meneekö volvossa aurauskulmat kuinka pahasti persiilleen? Vaatiiko samantien nelipyöräsuuntauksen? Tällä hetkellä on aika hyvin suorassa, mitä ny vähä ratti vinossa.
Onks tää oikee kuva?
(http://www.swedishautoparts.com/shop/catimages/top/Volvo-C70-Rear-Suspension-2WD.jpg)
Tuo osa numero 6 on toisesta lesjöstä poikki, mutta toivotaan että volvossa on alla edes toinen ehjänä.
-
Edessä lesjöt, takana ne mitkä tässä nyt on ollukkin ostettaessa, joko ne madaltaa tai sitten ne on kuolleet. ;D
Lesjöthän oli käytetyt, että en tiedä laskeeko ne tuosta vielä lisää. Kaarimittojen mukaan etupää tippui ~15mm eli 36cm > 34,5cm
Hassuinta on se että perä tippui 35cm > 34cm samalla. :idiot2: Tosin takaluukussa on romumäärä lisääntyny että sillä voi olla tekemistä asian kanssa.
Ideana olis nyt odotella mihin tuo asettuu ja tuumata sitten mitä tehdään. Musta tuntuu että koko vekotinta sais tiputtaa sen 2-3cm vielä.
Stance on musta ihan ok, vanteitahan tuo vaatis.. 17" Comet, Nebula tai Thor pyörii kovasti unelmissa. Hirvistä en osaa päättää onko parempi tossa via alhaalla. :(
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3677.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3675.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3674.JPG/big)
-
Edestä sais mun mielestä vielä pari senttiä tiputtaa. Takaa näyttää ihan kivalta. :)
Miten muuten toimii ajossa?
-
Tuntuu että ohjaus on vähä tarkempi ja toki mutkis vakaampi. tuntuma pysyi ihan yhtä pehmeenä ja pappamaisena, ei tullu ratakilpuri vielä tolla jousimuutoksella muttei sitä haluttukkaa. :D
-
Eli parempaan päin, hyvähyvä.
Ja uskoisin, että kun takapää tuli alaspäin, niin sielä on aika väsynyttä. Olisko mitään T-5:n jouset? Ne on -20mm. Vai pitääkö saada vielä alemmas?
-
Eiköhän tuo korkeus oo hyvä, ainakin talveksi kelpaa mulle. seuraillaan nyt mihin se asettuu. ;)
-
Kyllä se varmaan puol senttiä laskeutuu... Mulla ois taakse uudet lesjön -40mm jouset varastossa, ei ees kokeiltu alle, yveetä jos kiinnostaa ;)
-
On mullaki taakse lesjöt varastossa, samoin on TRW iskarit. En vaan halua laittaa niitä vielä, jos keula jää tuohon niin perä tippuis sitte lesjöillä liian alas. ;) Odotellaan ja katsellaan. Sen verran on perä löysä että tod näk haen kuormajouset taakse jotka lyhennän, niin niillä saa haettua sit sen buenon korkeuden kunhan keula asettuu ja samalla saa perän jäykemmäksi ehkä. Epäilen vaan että kulahtaneet kuormajouset sielä voi jo ollakkin kun on rekisteröity kirkkoraktoriksi (7 paikkanen).
-
Aa, mie aattelin, jotta sulla takajouset ois ollu kulahtaneet, siis ne mitkä ostit vasta. Itsellä ei ainakaan motonetin kuormajouset jaksa pitää perää ryhdissä edes uutena, lie mitä antaneet :D Mites, onko ledeistä kuulunu?
-
ledit on matkalla jossain kiinan ja seinäjoen välillä. :)
-
hanskaloodan kannassakin on johdot väärinpäin... >:( :idiot2:
en kehtaa taas uutta postausta tehdä joten muokataan tätä:
Tuli selviteltyä hieman VIN koodia kun viralliset tiedot tuosta antaa rekkarinumerolla mallin "V70 turbo automatic", ja osassa lapuista tuntuu olevan mallivuotena 98, osassa taas 97.. Käyttöönotto kuitenkin 98 vuoden puolella. Mutta on tuo ainakin koodin perusteella sitä mitä pitikin olla:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/VIN.png/full)
-
:knuppel2: Ruuvailin kojelaudan irti, vaihtelin mittariston polttimot vihreiksi ledeiksi. Airbägi ja mittaristo kiinni, akunkenkä kiinni ja virtaa > puolet palaa. Otin kännykällä kuvan mitkä palaa ja mitkä ei. Akunkenkä irti, irbägi irti, mittaristo käteen ja muutaman ledin kääntö. Samat takasin, kojelauta kiinni ja työkalut konttiin. Vieläkin yks ledi pimeenä. :idiot2: En tiedä onko se rikki vai onnistuinko kädettämään sen väärinpäin vieläkin. Noh suurin osa palaa ja hyvältä näyttää. Laitan parit varaledit tilaukseen jossain välissä ja otan sitten auki tuon uudestaan kun saapuvat ~kuukauden päästä, että jos se onkin rikki niin saa sitten vaihtaa, eikä tarvi taas myöhemmin uudelleen yhden ledin tähden mutteroida noita noin tuhatta ruuvia millä tuo kojelauta on kiinni. :D
Tässä hyvä video (https://www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE&feature=player_embedded) tuosta operaatiosta, ja tässä video (https://www.youtube.com/watch?v=n-tX-o93L8g&feature=player_embedded) ledien testaamiseen pöydällä, itse koin helpommaksi laittaa airbägin johdot ja akunkengän kiinni ja koittaa ihan reaaliolosuhteissa. :)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/CIMG3736.JPG/medium)
PS: livenä komeemmat 8)
-
Onpa tasainen valo ledeiks, ja kirkkaat 8) Alkas se kusti polkemaan, kyllä sitä kettinkiä rittää, tahtoo jo ledit :P
-
10x paremmat ku orkkikset, ja halvemmat mitä volvon varapolttimot :D
-
Tehdääs tähän vähän oman muistin takia listaa mitä pitää tehdä ennen myyntiin laittoa...
- kaveri ottamaan myyntikuvat
- pesu ulkoa ja sisältä
- öljynjäähdyttimen putket kuntoon ja samalla öljynvaihto
- vikavalon syyn korjaus (Anturin vaihto)
- leiman haku
- vasemman alatukivarren ja oikean hammastangon suojakumin vaihto
- madallusjouset irti ja orkkikset takasin
- mittariston valot kuntoon ja kojelauta paikalleen
- sumarit paikalleen
- vikavalon syyn selvitys (Koodien luku MA 16:00)
- päiväajovalot talteen
- parkit vakioksi
- sisävalojen laitto valmiiksi
- kilventausta talteen
- hifit talteen ja orkkikset takasin (soittimeen koodi 6635)
- takaluukun nahkapenkki paikalleen
-
Dodii taas saatu hieman aikaiseksi.. Ylempi viesti päivitetty. :P
Jos jollain on tarvetta niin olis ylimääräsenä nuo DRL:ät, ja tuo valokatkaisija josta yksi rata katkaistu. Ketjusta löytyy infoa tuosta katkaisijasta ja sen kytkennästä. Siitä nyt helppo paketti jollekkin seitenkymppiseen. ;) YV:llä voipi kysellä.
-
Tuon mittariston vihreän taustan kun saisi siniseksi, niin näyttäis vielä paremmalta :)
-
Sielä on nyt noilla nestekidenäytöillä vihreet ja mittareilla valkoset ledit. Ilmastoinnissa kans valkoset. Enää en rupee niitä ropaamaan, maanantaina öljyletkujen vaihto ja sitten tuo lähteeki myyntiin. :) Seuraava Volvo on jo kiikarissa. ;)
-
Tuon mittariston vihreän taustan kun saisi siniseksi, niin näyttäis vielä paremmalta :)
Meni vähän ohi... Siis siniset ledit niinku mulla vai?
-
Meni vähän ohi... Siis siniset ledit niinku mulla vai?
Niin siis, eli muuttaako se tuon värin sinertäväksi tuossa mittaristossa sitten tuo sininen ledi?
Eikös tuo tausta ole vihertävä kuitenkin.
-
vihreellä ledillä on ihan oikeesti vihree, sinisellä ledillä ihan oikeesti sininen, valkosella ledillä vähä semmonen vaaleenvihreen ja vaaleensinisen kohtuu ruma risteytys..
Ja noi vihreet ja siniset on livenä noin 10x hienommat mitä kuvissa, suosittelen. ;)
tämmönen valkosilla ledeillä: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=n-tX-o93L8g#t=375s
Tässä video miten noi vaihdetaan, aika paljon saa ruuvata mutta mitään vaikeaa siinä ei ole. onnistuu ulkona vesisateessa. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE
-
tarviiko mitään kolvailla paikallensa jos vaihtaa nappien valot koelaudasta ja yms mitä nyt koelaudalla o :idiot2:
-
mmmm noup.. takapenkin sisävaloja pitää vähä tuunata että saa napasuuden oikein päin, muut on plug and play.
eiku anteeks, sähkölasien nappuloiden valot tais olla ihan normi 3mm tinattavia.
Tuhkiksen ja penkinlämmittimien valoista en tiedä.
-
mmmm noup.. takapenkin sisävaloja pitää vähä tuunata että saa napasuuden oikein päin, muut on plug and play.
eiku anteeks, sähkölasien nappuloiden valot tais olla ihan normi 3mm tinattavia.
Tuhkiksen ja penkinlämmittimien valoista en tiedä.
Joo sähkölasien tarvii tinata.. löytyy koneen muistista kuvia jos haluaa.. :) kun tuli joskus netistä otettua.. yv:llä saa kuvia :)
-
Niin siis, eli muuttaako se tuon värin sinertäväksi tuossa mittaristossa sitten tuo sininen ledi?
Eikös tuo tausta ole vihertävä kuitenkin.
Mie laitoin eilen siniset ledit, ja kyllä ne siniset on, kuvakin löytyy tuolta miun topikista. tarviiko mitään kolvailla paikallensa jos vaihtaa nappien valot koelaudasta ja yms mitä nyt koelaudalla o :idiot2:
Info nappulassa joutuu muovia vähän terrorisoimaan, mutta ei jää näkyviin. Ja vähän huonosti näkyy noi valojen himmentimen ja sumarin katkaisian ledit, kun sivuttain ovat...
-
Perkeleen suorakylki... :tickedoff:
21:16 Divi • kylmänä ollu ny pari päivää joka kerta niin että pyörii vähä puutiaa eikä nosta kierroksia ekan sekunnin aikana, sit lähtee käyntiin niin että hörähtää oikeen kivasti heti suoriltaan ja tippuu ihan normaalisti tyhjäkäynnille
21:17 Divi • sit pari kertaa on tehny niin et se ei lähe ekalla yrityksella ollenkaa, molottaa vaan vähä niinku ei tulisi kipinää ollenkaa eikä startti jaksaasi pyörittää ja sit ku uudestaan koittaa heti perään ni hörähtää
21:17 Divi • lämpösenä on ny pääsääntösesti lähteny aina, paria kertaa lukuunottamatta
21:17 Divi • ja ku käyntiin saa ni ei mitää hajua mistää vioista, hyrskyttää ja vetää.
Ruiskupumpun rele tai ite pumppu? Muita diagnooseja?
-
veikkaan p-pumpun relettä
-
öljyputket nyt vaihdettu, toivotaan että ne pitää.
sitten tuota uusinta vikaa tutkittiin: bensanpaineet oli startatessa ja käynnissä ok, virranjakaja ok, tulpanjohdot ok.
Ainoa mitä jäi diagnoosiksi jäljelle on liimaventtiilit, siihen laitettiin lääkkeeksi nyt Forte fuel system cleaneria (http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuotteet/korjaamotarvikkeet/moottorin-sis%C3%A4puhdistus-fort%C3%A9/fort%C3%A9-tuotteet/polttoainej%C3%A4rjes-0) purkillinen bensan sekaan (puolisen litraa noin viiteentoista litraan bensaa). Sit ajellaan tankki tyhjäksi ja toivotaan että olis venttiilit puhtaat ja vika pois.
-
Yli 300km jo tripissä.. vikavalo edelleen poissa joten sen tohtii jo kuitata korjatuksi :)
Liimaventtiili parani hieman tolla fuel system cleanerillä mutta hieman vielä tahmasesti starttaa :(
Forte motorflush lienee seuraava testiputeli? Se vaan tulee vähä hintoihin kun joutuu öljyt vaihtaan samalla kahteen keikkaan ton käsittelyn aikana. ::)
Maanantaina tuli pestyä auto ja otettua muutama kuva myyntiä varten, pitää vielä kattoa jos pestais kaverin ottamaan järkkärillä joktu oikeesti hyvät kuvat tuosta. Oli vaan taas kyljet ihan loskapaskassa ku ajeli jurvasta seinäjoelle 50km. :facepalm: Sisäpesu pitää kans tehä ja ottaa sisäkuvat.
On se nätti noin vakionaki, noi mustat pilarit tekee aika paljon.. :pomo:
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/22102012/CIMG3745.JPG/big)
(http://divi.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+V70+2,5T+-98/22102012/CIMG3756.JPG/big)