RallyBaron  Samppasport

745 vm87, käyttöauto.

  • 5 Vastauksia
  • 2416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lahtela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
745 vm87, käyttöauto.
« : 20.09.2011, 20:19:42 »
Auto vaihtui pitkän työmatkan takia 745 dieseliksi.
16.10.2011

Koitan laittaa lähiaikoina jonkun kuvan Volvosta. Kuitenkin 2-h pakuksi rekisteröidystä farkusta kyse. Vapari 2,4 sekä kova viitonen löytyy.
Ruostetta on jonkunverran, taka-akselin puslassa on väljää sekä moottori on suhteellisen loppuun ajettu.
Rosentteja näkyy olevan 47%, ollu pensa ennen. Ilmeisesti perä on myös peräisin bensiini ajoilta, kun on niin p*run lyhyt. (3200kr/100kmh)

Paremman alakerran löysin työnjohtajaltani, se tuli viime perjantaina haettua ja tuotua talliin. Myös diisselistä purettu perä on tallissa, en ole kyllä vielä ehtinyt perehtyä onko siinä sen pidempi välitys. ::)

Edellinen käyttis oli siis 740 sedan, 230F...
« Viimeksi muokattu: 25.10.2011, 21:11:04 kirjoittanut lahtela »
Volvolla saa, ja rahalla pääsee.
-87 745
-78 242 L
Ex; vm88 740GL, vm89 240GL

Poissa lahtela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 vm87, käyttöauto.
« Vastaus #1 : 26.10.2011, 20:17:57 »
Tässä mietiskelin tuon koneen läjäystä, mahdollisimman halvalla pitäisi kuitenkin päästä... :-\
Elikkä mahtaako nuo motonetin vaparin kannentiivisteet kestää sitä vähääkään? Myös kansipultit näyttäisivät sopivan edullisilta.

Vai pitäisikö suoraan tilata jostain laatukamaa? Tarkoitus turbo laittaa jossain vaiheessa, kuitenkin suht miedoilla paineilla mennään...
Turbon pumppu sekä pako/imusarjat löytyvät tallista jo, ja nyt myös tuo alakerta.
Volvolla saa, ja rahalla pääsee.
-87 745
-78 242 L
Ex; vm88 740GL, vm89 240GL

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 745 vm87, käyttöauto.
« Vastaus #2 : 27.10.2011, 13:14:07 »
Kyllä minä suosin ainakin ihan laatukamaa, kun jotkut moittineet motonettiä...  :tonttu:

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 745 vm87, käyttöauto.
« Vastaus #3 : 27.10.2011, 15:29:25 »
Täh, ai 3200rpm/100kmh ? Itellä oli omassa kantissa ihan samanlai ja pidin normaalina sitä :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 745 vm87, käyttöauto.
« Vastaus #4 : 27.10.2011, 15:58:50 »
Vaparideekussa on tiuhempi perä kun bensakoneisessa, ihan siitä syystä ettei se jaksa mennä. TDIC on 3.54 perällä manuaalin tapauksessa, tekee joku 2400-2500rpm(todellista, ei kierrosmittarin näyttämää) satasessa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lahtela

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 vm87, käyttöauto.
« Vastaus #5 : 27.10.2011, 21:26:22 »
En vain muista että omassa 200:sessa (D24+m47) olisi noin kovat kierrokset olleet :idiot2:
Pitänee sitten katsella joku tosissaan pitempi perä.
Volvolla saa, ja rahalla pääsee.
-87 745
-78 242 L
Ex; vm88 740GL, vm89 240GL

 

Samppasport  Futurez