KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 245892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #15 : 10.10.2011, 21:21:57 »
Sehän on sentään kantikas :) Mä en kestäisi sitä fiilistä, jos olisi joku ihan uusi auto ja kaupan pihalla äitiään kädestä kiinni pitävä pikkupoika huutaisi kovaan ääneen "Kato äiti, tuo auto on ihan saman muotoinen, kun ne lääkkeet (suppo) mitä sä työnnät mun peppuun, kun mä olen pipi"

No niinpä justiin, itse olen samaa mieltä, että auton muotoilussa pitää olla särmää  S* Jospa sitä kuitenkin vielä joskus nähtäsi 200-sarjalainen Kulmamiehen autovalikoimissa  ;)

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #16 : 11.10.2011, 12:10:50 »
Mä en kestäisi sitä fiilistä, jos olisi joku ihan uusi auto ja kaupan pihalla äitiään kädestä kiinni pitävä pikkupoika huutaisi kovaan ääneen "Kato äiti, tuo auto on ihan saman muotoinen, kun ne lääkkeet (suppo) mitä sä työnnät mun peppuun, kun mä olen pipi"

 ;D

Hyvät naurut! Onneksi jälkikasvu osaa käyttöauton jo nimeltä, niin ei kuulu tuollaisia.

Ja tietenkin onnea uudelle projektille.

PS. tuon ikäisille lapsille annetaan lääke jo nesteenä.  ;)
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #17 : 12.10.2011, 17:00:13 »
Jospa sitä kuitenkin vielä joskus nähtäsi 200-sarjalainen Kulmamiehen autovalikoimissa  ;)

Miksi, oi miksi...

 ;)


Eilen tuli vähän oikein hifisteltyä :)

Hion öljypohjasta hitsisauman näkymättömiin ja viimeistelin naamioinnin hinkkaamalla puhtaaksi hiottua kohtaa likaisilla hanskoilla.


Toinen todella äärimmäinen taidonnäyte tuli myös tehtyä :2funny:, eli jigi, jolla saa tehtyä moottorinkorvat.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:19:57 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #18 : 12.10.2011, 17:14:44 »
vääntykö sulla tuo pohja miten paljo hitsatessa?
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #19 : 12.10.2011, 17:18:00 »
Eipä juurikaan, mutta lyheni noin 2,5mm. Täytyy toivoa, että sopii pultit paikalleen :-\ Mulla oli tuo pohja pulteilla ja lukkopihdeillä kiinni etuvedon öljypohjassa ulkopuolen hitsauksen ajan. Sisäpuolen hitsasin ihan irrallaan.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #20 : 12.10.2011, 17:25:44 »
joo.
mulla oli lohkossa kiinni mutta väänty melkeen pari milliä.
varovasti kokeilin pulteilla vetää kiinni niin näyttäs että se taipus vielä.
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #21 : 12.10.2011, 19:46:48 »
Olisiko sillä merkitystä, kun hitsasin tuon molemmilta puolilta? Ekalla vedolla vetää vinoon ja toisella oikenee, mutta lyhenee?

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #22 : 13.10.2011, 07:01:07 »
voi olla.

tosin mulla se on vääntyny taempaa kun muokattiin pahkaa pienemmäksi.
volvo 240 tdi :)

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #23 : 13.10.2011, 19:03:14 »
Mielenkiintonen projekti! Onks turboaihio valittu tarkotuksella katsastusta ajatellen vai muista syistä?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #24 : 13.10.2011, 19:17:50 »
Vm 95 ja uudemmat 940 taitaa kaikki olla turboja.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #25 : 13.10.2011, 21:14:22 »
Mielenkiintonen projekti! Onks turboaihio valittu tarkotuksella katsastusta ajatellen vai muista syistä?

Aihio on valittu Nettiauton hakukriteerien (manuaalivaihteet, ilmastointi ja sedan) perusteella. Tämä yksilö oli vielä maantieteellisesti niin oiva vaihtoehto, että en voinut ohittaa tilaisuutta. Moottorilla ei ollut mitään merkitystä, no ehkä diesel olisi ollut plussaa, mutta aika vähän siitä hyötyäkään olisi ollut.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #26 : 14.10.2011, 19:25:06 »
Eilen sain puuhasteltua öljypumun imuputken.


Huomenna voisi olla aika laittaa öljypohja lopullisesti paikalleen ja siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Ahdin pitää kääntää toisin päin ja muokata sen öljylinjat. Ahtimen kääntö vaatii myös noin 6mm paksun välilaipan pakosarjan ja ahtimen väliin, jotta ei kompurakotelo ota sarjaan kiinni. Jos romulaatikoista löytyy tarpeeksi rautatavaraa, niin viikonlopun aikana voisi aloitella myös moottorinkorvien tekoa. Sitten puuttuu vielä imusarjan muokkaus, niin alkaisi kaikki suuremmat etukäteisvalmistelut olla valmiina.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:20:35 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13548
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #27 : 14.10.2011, 19:29:07 »
Teetkö noi muutokset kuten expressiin vai jotain uutta patenttia, imusarja/pakosarja juttuja meinaan...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #28 : 14.10.2011, 19:38:44 »
Teetkö noi muutokset kuten expressiin vai jotain uutta patenttia, imusarja/pakosarja juttuja meinaan...

Kyllä ne varmaan aika pitkälti samalla tavalla tulee tehtyä. Expressistä tosin poistin kokonaan EGR-venttiilin paikan, mutta tähän se täytyy jättää paikalleen. Jotenkin se kyllä saattaa mennä siinä imusarjan muokkausprojektissa epäkuntoon... V:>

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #29 : 16.10.2011, 14:37:03 »
Sain ahtimen käännettyä ja muokattua sen öljylinjat uuteen uskoon.


5 ja 6-sylinteriset lohkot ovan näköjään niin paljon samaa sukua, että koneenkorvista sopii yksi pultti suoraan lohkoon oikeaan kohtaan. Korvia ei tarvitse siis tehdä kokonaan uusiksi, vaan riittää, että teke sovitteet noille alumiinikorville.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:21:22 kirjoittanut Kulmamies »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo