RallyBaron  Samppasport

Pappilan Ravikoppa pakun tarina on päättynyt. Saa poistaa...

  • 242 Vastauksia
  • 64375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Päivee...

Tuossa olen miettinyt erään seiskakymppisen muuttamista 2 paikkaseksi pakuksi (työmatkakulkine). Soitin eilen konttorille, missä muutoskatsastus tehdään. Ohjeeksi sain, että takapenkin istuinosa pois ja selkänoja lukitaan alas. Tähän voisitte kertoilla, miten olette omissa veronkierto farkuissa tuon lukituksen toteuttaneet.

Vedänkö selkänojien yli kynnyslistaan reikänauhan popniiteillä kiinni (näinkin olen nähnyt tehtävän). Eräässä autossa muutos oli tehty saranoiden hitsaamisella.

Ajattelin tehdä lukituksen niskatukien kohdalta. Onneksi hyväksytään sellainen lukitus, jonka voi purkaa tarvittaessa. Ei tarvitse särkemällä särkeä ehjää autoa.

Vinkit tuohon lukituksen tekoon otan mielelläni vastaan. Spekulaatiot homman järkevyydestä ja vaadittavista muutoksista jätän omaan arvoonsa.

 :)
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013, 20:20:48 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #1 : 29.11.2011, 08:49:53 »
Vastaan itselleni....
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=1550.0

Tarkoitus olisi tehdä muutos tyylikkäästi ja jatkaa auton jalostamista "huolto-auton" suuntaan ;)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #2 : 29.11.2011, 09:21:25 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5037.0

Tuossa topicissa on myös jonkun verran juttua aiheesta.

ps. ihan uusi ilmaus minulle tuo ravikoppa.... :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #3 : 29.11.2011, 15:21:53 »
Ravikoppa nimitys on jostain jäänyt omaan puhekieleen... Tarkempaa analyysia en viitti nettiin tehä, saa vielä moitteet :nohnoh

Tuossa kahtelin yhtä toteutusta. Kuormansidontalenkin ympäri oli pyöräytetty tuollainen reikänauha ja se meni alaskaadetun selkänojan yli toiseen lenkkiin niitillä yhteen? Jos niitit haluaa piiloon niin voisihan nuo laittaa kynnyslistan päällä olevan muovin alle piiloon.

Jahka muutos on ajankohtainen niin laittanen pari kuvaa näkösälle.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #4 : 29.11.2011, 18:55:30 »
Tuossa on huomattavasti tulkinnanvaraa katsastajan puolelta. Osa vaatii että penkkien yli oleva panta on hitsattu kiinni, ja osalle on kelvannut että on kuormaliinalla vedetty alas. Kannattaa kysyä useammalta konttorilta mikä on heidän tulkintansa.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #5 : 29.11.2011, 20:22:47 »
Minä nyt aattelin lähteä siitä, että kun joku konttori hyväksyy muutoksen niin luulisi kelpaavan toisellekin konttorille. Muutoskatsastuksesta kuulemma tehdään pöytäkirja, jossa näkyy tehdyt muutokset.

Itse olen ensimmäistä kertaa tämmöstä tekemässä ja aattelin tehä niinkuin muutoskatsastuksen tekevä konttori vaatii. Tuo reikänauhalla sitominen ja niittaamalla kiinnittäminen on kelvannut kuulemma muuallakin.

Yksi tärkeä seikka on saamieni tietojen mukaan se, että penkkejä ei saa käyttöön ihan noin vaan... Esim popniittien irroittaminen vaatii poran tai hyvät pihdit tms.

Ei tästä kannata tehä liian vaikeeta... Kaveri taannoin poisti penkin kiinnikkeet käytöstä niin, että laittoi reikiin isot popniitit. Mitään ei tarvinnut särkeä.

Onneksi ravikopassa tuo kontin pohja on suora kun selkänoja käännetään ala-asentoon.
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #6 : 29.11.2011, 21:47:45 »
Heitin istuinosat mäkeen, lähtee irti, kun ottaa punaiset osat pois. Sitten kiskaisin reikänauhat niskatuista (kun en niitä saanut irti  ::) ) alas istuinosan kiinnikkeeseen. Ei ne konttorilla edes tutkineet, onko ne penkit jollain lukittu alas. Jos jotain hitsaamista aletaan vaatimaan, niin kannattaa vaihtaa konttoria siinä vaiheessa.

Halpaa ajoa vaan!
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #7 : 29.11.2011, 21:54:53 »
Käykö et poistaa selkänojatkin kokonaan? Suurempaa kuormatilaa ajatellen..

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #8 : 29.11.2011, 22:40:09 »
Saahan ne selkänojatkin ottaa pois, mutta lattia on sitten mallia takamoottori transporter, eli ei tasainen. Riippuu mitä kuskaa, mutta minusta tuo tasainen lattia koko matkalta on kiva, jos on isompia esineitä kuten huonekaluja. Laatikkotavaran kanssa menee vähän enemmän rojua, mutta istuinosien alunen ei toisaalta ole tasainen. Sitten tuli mieleen sellainen, että selkänojat varmaan vaimentavat ala-asennossa hieman ääntä, kun ovat auton pohjaa vasten.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #9 : 30.11.2011, 05:50:46 »
Itse otin selkänojista päätuet pois että mahtuvat kääntymään, istuinosat pois niin tulee tasainen lattia koko tavaratilaan ja selkänojien päältä metallipanta ja muttereilla kiinni (sivuilla sopivasti kiinnikkeet). Tosiaan hitsausta ei tarvita, eikä turvavöiden poistoa. Kaikki verot yhteensä vuodessa n. 250€ tällä hetkellä.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #10 : 30.11.2011, 06:31:15 »
Saahan ne selkänojatkin ottaa pois, mutta lattia on sitten mallia takamoottori transporter, eli ei tasainen. Riippuu mitä kuskaa, mutta minusta tuo tasainen lattia koko matkalta on kiva, jos on isompia esineitä kuten huonekaluja. Laatikkotavaran kanssa menee vähän enemmän rojua, mutta istuinosien alunen ei toisaalta ole tasainen. Sitten tuli mieleen sellainen, että selkänojat varmaan vaimentavat ala-asennossa hieman ääntä, kun ovat auton pohjaa vasten.

Ajattelinkin et istuinosan kohdalta vois tehdä tasaisen vanerin etupenkkeihin asti, eli korkeutta tulis sillekohtaa 15cm lisää ja levyn alle mahtuu sen verran äänieristettä kun mahtuu. Myös takaosaan saa kohtuu vaivalla 10cm lisää korkeutta kun lattiakansien alla on runkopalkkien kohdilla mustat peltijäykkärit jotka voi jättää pois ja pienillä johtosarjasovitteluilla lattiakannet sais putoamaan ihan varapyörää vasten. Ainut mitä ei voi madaltaa, on se 30cm taka-akselin kohdalla.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #11 : 30.11.2011, 08:29:28 »
Hyvää keskustelua... Kiitos 8)

Sanokeepa yltääkö ne rullaverhot kattoon asti kun selkänoja on alhaalla. W124 Mersussa ne taisi yltää mihin oli raskittu ostaa "dobbel rollo".

Autossa näytti olevan rullaverhot + katosta laskettava kalteri (kalteri ei myynnissä).

Perjantaina varmaan jo valmistelen tätä savottaa... Ensin tietenkin tulevan kulkineen siivous ja kuvaus henkilöautona. Maanantaina sitten penkit alas ja konttorille.

Soitin trafin tietopalveluun.
Henkilöautona verot vuodessa noin 660€
Pakettiautona verot vuodessa noin 233,60€
Sisältää perusveron 167,90€ ja käyttövoimaveron 65,70€
Kokonaispaino tasan 2000 kg.
::)
« Viimeksi muokattu: 30.11.2011, 08:45:56 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #12 : 30.11.2011, 09:10:22 »
Verhot yltää kattoon. Siellä on käsinojien vieressä tangonpaikat.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #13 : 30.11.2011, 10:05:20 »
Verhot yltää kattoon. Siellä on käsinojien vieressä tangonpaikat.

Jep. Itsekin pitänyt noita monesti noin tuossa omassani kun on tarvinut jotain isompaa tai enemmän kuljettaa.

Oma siis ihan henkilöauto ja sellaisena pysyykin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: Ravikoppa MK1 pakettiautoksi? (V70)... :-)
« Vastaus #14 : 30.11.2011, 12:12:41 »
Niin se pysyy minullakin, toinen...

Vähän niinkuin joululahjaa oottaisi. :-*

Heh. Sveitsiläiset ovat kehitelleet mielenkiintoisen varusteen retkeilyn näkökulmasta.
http://www.swissroombox.com/swissRoomBox-home.html

Tavaratilaan pitänee miettiä pohjalle joku jämäkkä matto. Ei varmaan pahaa tekisi miettiä "laareja" johon voi nakata ostoskassit tms. Saa nyt nähä mitä tästä tulee.  ???
« Viimeksi muokattu: 30.11.2011, 12:45:12 kirjoittanut Pappi »
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo