Autoracing  KL-varaosat

Volvo 242. talviralli raato. MYYTY

  • 23 Vastauksia
  • 7680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #15 : 04.02.2012, 15:17:35 »
eikös ne ruiskut oo tarkotettu paloautoihin ;D no ei vaan miks ei jos halvalla saa. tekeekös noilla vakionokilla tämmösessä käytössä mitään?? ::) kumminkii kaasupohjassa mennää tai ainakii yritetään... konetta en ala vaihtamaan jos ei nyt melkein ilmasiks saa isolohko aihioo. ennemminkii joku "jokkis" arvoihin hiottu nokka vois olla parempi, mites mihinkä asti noi kuplan jouset kestää kierättää, sen mukaanhan se nokkakii pitää olla. vaan toisaalta mihinkä asti tommonen maamoottorin alakerta jaksaa kiertää :D

tänään kävin tätäkii kokeilee käymään mutta eihän se kuukauven seisonnan jälkeen lähteny ku akku tyhjä, tyhmyyksissä jäi paikalleen ja pari viikko tainu olla jo näitä 25-30asteen pakkasia.
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #16 : 05.02.2012, 14:50:17 »
Omassa jokkisvolvossa on A-nokasta hiottu 13.6 millin nostolla kuplan jousilla ja yli 7000 kiertää (joskus on huutanut reilustikin yli). Niillä huippukierroksilla ei ole merkitystä vaan sillä millä kierroslukualueella teho saavutetaan. Ja alakerran osien paino rajoittaa paljon, tuhoa vain tulee kun väkisin huudattaa painavaa alakertaa. Onhan se ehkä hienon kuuloista kun kone huutaa 10000 kierrosta minuutissa mutta ei mitään hyötyä jos tehokäyrä kääntyy laskuun 6000:n kohdalla.

Kaverilla oli joskus jokkisvolvo (360 prätkän kaasareilla), se kiersi parhaimmillaan penkissä lähemmäs 11000 rpm, tehoalue oli 6500 ja 10000 kierroksen välissä, oli huono ajaa kun pikkukierroksilla ei jaksanut mennä mihinkään. Kaveri muuttikin säätöjä sen verran, että tehoalue laski 2500 kierrosta molemmistä päistä, huippukierrosluku jäi 8500 ja tehot tippui muutaman hepan mutta autosta tuli paljon helpompi ajaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #17 : 06.02.2012, 20:11:35 »
mites se perus "jokkis/sprint" viritys että laturi pois koneesta?? ;D onko miten paljo hyötyä, kuinka pitkään sitä aina täyvellä akulla pystyy ajaa jos valot yms muut hienouvet purkas pois :)
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #18 : 06.02.2012, 21:12:56 »
En näe mitenkään järkevänä laturin poistamista, tehoa laturi ei kahta heppaa enempää vie. Omiin autoihin olen jättänyt niin ei tarvii kaapeleiden kanssa leikkiä ja lähtee radallakin käyntiin jos sattuu sammumaan, ja akkukin pysyy kauemman hengissä kun ei pureta jatkuvasti tyhjäksi ja taas ladata isolla virralla nopeasti täyteen. Ennemmin kannattaa heittää se oma jäähdytyspuhallin mäelle ja korvata sähköflektillä (anturi syyläriin ettei turhaan pyöri), se oma humisija kumminkin syö lähemmäs kymmenen heppaa tehoa (taisi olla museon puolella viskolle mitattu 7 heppaa ja jäykälle ropellille 10). Ensimmäisenä (tai toisena flektin poistamisen jälkeen) tehonlisäyskeinona ottaisin kannesta 1,5-2 milliä pois, sillä saa järkevät puristussuhteet vaparikoneeseen ilman koneen kestävyyden heikkenemistä, koneen luonne muuttuu jo sillä aika paljon ja löylyäkin tulee jonkin verran lisää vaikka ei muuta tekisikään (kaasutin ja sytytys toki vaatii vähän säätämistä).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #19 : 06.02.2012, 21:52:27 »
En näe mitenkään järkevänä laturin poistamista, tehoa laturi ei kahta heppaa enempää vie. Omiin autoihin olen jättänyt niin ei tarvii kaapeleiden kanssa leikkiä ja lähtee radallakin käyntiin jos sattuu sammumaan, ja akkukin pysyy kauemman hengissä kun ei pureta jatkuvasti tyhjäksi ja taas ladata isolla virralla nopeasti täyteen. Ennemmin kannattaa heittää se oma jäähdytyspuhallin mäelle ja korvata sähköflektillä (anturi syyläriin ettei turhaan pyöri), se oma humisija kumminkin syö lähemmäs kymmenen heppaa tehoa (taisi olla museon puolella viskolle mitattu 7 heppaa ja jäykälle ropellille 10). Ensimmäisenä (tai toisena flektin poistamisen jälkeen) tehonlisäyskeinona ottaisin kannesta 1,5-2 milliä pois, sillä saa järkevät puristussuhteet vaparikoneeseen ilman koneen kestävyyden heikkenemistä, koneen luonne muuttuu jo sillä aika paljon ja löylyäkin tulee jonkin verran lisää vaikka ei muuta tekisikään (kaasutin ja sytytys toki vaatii vähän säätämistä).
joo selvä. näillänäkymin jos vaan jää rahaa yli tuosta käyttis projektista niin tulossa tähän hiottu nokka,kuplan jouset(missä lie myydään näitä??),tupla strömbergit kahesta orkkis kaasarista oma tekele imusarjalla(jos ei saa pelaa niin sitte yhellä),laskettu ja siistitty kansi,sähköflexi ja pari kiloa vauhtipyörästä pois. korista kaikki ylimääräinen paino pois, luukkujen vahvikeraudat pois yms,akku konttiin yms pientä
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #20 : 07.02.2012, 09:00:06 »
Tuolta http://www.aircooled.fi/ tai täältä http://www.hotcars.net/ olen omiin tilannut jouset. Ensimmäisestä paikasta yksinkertaiset HD-jouset SCAT, jälkimmäisestä BugBack Hi-Perf yksinkertaiset.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #21 : 07.02.2012, 21:39:07 »
selvä, kiitoksia!
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #22 : 05.08.2012, 15:37:08 »
tämä saattas olla myynissä, toimii ihan mukavasti,kopassa lahovikaa,paperit hukassa. ne satkun tarjoukset voi jättää tekemättä, niillä voi ostaa niitä massatuotanto neliovisia ;)

jokune kuva viimetalvelta.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/381048_250520445012449_1131832509_n.jpg http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/374596_250520531679107_431605094_n.jpg http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/374649_250520595012434_1923629299_n.jpg
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato. vois olla kaupan?
« Vastaus #23 : 14.08.2012, 18:25:48 »
tää lähti tänään äffäläisen varakoriks :)
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo