Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V70 2.5T

  • 189 Vastauksia
  • 48465 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #45 : 06.08.2012, 21:02:41 »
edessä 36cm, takana 35cm.  :o ja sumarien umpiot pöydällä puukotettavana.  :nohnoh

edessä 38 ja vasemmalla reilu...  ::)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #46 : 06.08.2012, 21:06:02 »
Tässä vielä sivuprofiili mittaushetkellä:
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #47 : 06.08.2012, 21:17:23 »
edessä 36cm, takana 35cm.
Vakio korkunen alusta on 38/36.
Keula on sulla nyt saman korkunen kun mulla oli T5 jousilla. KLIK! Alkuperäiseen ei paljoa eroa huomannu kun noi talvirenkaat on pikkasen isommat.

Sulla on oletettavasti takajouset pikkasen kuoleentunu.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #48 : 06.08.2012, 21:22:58 »
eli -40mm etujouset voi heittää huoletta alle, ei tipu liikaa. takaa pitäs sit sentti ainakin saada pois, varmaan ne lyhennetyt kuormajouset olis jees. perä on tosiaan aika löysän olonen mutta paha sanoa ilman vertailukohtaa.

edit: nii ohan mulla takaluukussa sitten subbaria, työkalupakkia yms.  :D Saattaa tuo sentti selittyä sillä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 21:36:32 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #49 : 06.08.2012, 21:37:46 »
eli -40mm etujouset voi heittää huoletta alle, ei tipu liikaa. takaa pitäs sit sentti ainakin saada pois, varmaan ne lyhennetyt kuormajouset olis jees.
380-40mm. Voit ihan huoletta. Tuossa Hurm0ksen autossa suurin piirtein sen korkunen setti mitä haet.
En muista mitkä jouset edessä mut takana laikatut kuormajouset.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #50 : 06.08.2012, 22:09:08 »
Oh yes! :pomo:
240 -86 @buildingbrick240

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #51 : 07.08.2012, 19:18:07 »
380-40mm. Voit ihan huoletta. Tuossa Hurm0ksen autossa suurin piirtein sen korkunen setti mitä haet.
En muista mitkä jouset edessä mut takana laikatut kuormajouset.

Outoa muuten että sun ja m un autossa on melkein 2cm ero edessä vaikka kumpiki on dieselikoneella. Maatti ei paina niin paljoa enempää että keula tippus 2cm enempi. Joko yläpäät on erit tai sit iskareissa on enempi eroa ku mitä mittailtiin.

Mullahan tippu tuo keula periaatteessa just sen 40mm jonka sarja lupaa, ja takana eroa tuli 15-20mm, eli vakiojouset oli kuoleentunu ehkä hiukan enempi ku nuo T5 käytetyt jouset.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #52 : 07.08.2012, 19:42:46 »
Outoa muuten että sun ja m un autossa on melkein 2cm ero edessä vaikka kumpiki on dieselikoneella. Maatti ei paina niin paljoa enempää että keula tippus 2cm enempi. Joko yläpäät on erit tai sit iskareissa on enempi eroa ku mitä mittailtiin.

Mullahan tippu tuo keula periaatteessa just sen 40mm jonka sarja lupaa, ja takana eroa tuli 15-20mm, eli vakiojouset oli kuoleentunu ehkä hiukan enempi ku nuo T5 käytetyt jouset.
Kyllähän noissa jousissa on yksilöllisyyttä. Se on todettu jo aikaisemminkin.
Ja iskareissa meillä(siis edessä) on jotain eroa koska mulla ei makaa pohjaanlyöntikumien varassa, mitä sulla taas teki. Ja ihan normaalit iskarit mulla.
Mullahan tippu sen 40mm siitä tilasta, jolloin mulla oli ne T5 jouset edessä. Korkeudet oli sillon 36/36. Mutta alkuperäinen korkeus on edessä n.38. Siitä kun laskee, niin putos keula 60mm.
Katsotaas mihin se asettuu kun jaksan nuo madalluiskarit ja uudet yläpäät laittaan.   :P

Mutta jotta tästä olis jotain hyötyä Diville niin kannattaa ottaa tuokin huomioon, että kaikki ei ole aina suoraan verrattavissa, lähes samanlaisestakaan autosta. Esim. iskari saattaa tehdä pienen eron.
Mulla vaikutti iskarin vaihto takana 5mm(Monroe orginal > KYB Exel-G)
Keulan korkeus on sitä, mitä milläkin jousella sattuu tulemaan. Takana onkin helpompi saada eri korkeuksia erilaisilla jousilla, ja niitä katkomalla koska jousen yläpää on tasainen. Edessähän on molemmat päät supistettu. Tosin tiedän yhden joka on onnistunut edestäkin lyhennyksessä. En suosittele, jos ei tiedä mitä on tekemässä.   ;)
Eiköhän Divi löydä oikeen kombon omaansa kun tarpeeks tätä puidaan.   ::)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #53 : 08.08.2012, 06:41:15 »
juu mä lähden matkaan tolla lesjö -40mm etupäällä ja taakse sitten kuormajouset lyhennettyinä. tuleeko takajousista sanomista leimalla? etupäänhän nyt ainakin saa muutostettua.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #54 : 08.08.2012, 08:22:23 »
juu mä lähden matkaan tolla lesjö -40mm etupäällä ja taakse sitten kuormajouset lyhennettyinä. tuleeko takajousista sanomista leimalla? etupäänhän nyt ainakin saa muutostettua.
Ei tule, kun teet nätisti, ei ne sitä takajousen yläpäätä ala kyttään.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #55 : 18.08.2012, 03:22:51 »
taas vähä mutteroitu... Valokatkasijaan vedetty hyppylanka herätteeltä (nasta 7) parkeille (nasta 2), ja katkasijan sisältä nolla asennossa parkit ja lyhyet yhdistava rata dremelöity poikki. Eli nyt syttyy nolla asennossa herätteellä parkit ja päiväajovalot, muut asennot toimii normaalisti. Hifejäkin tuli asenneltua, niistä huomenna kuvia kun on valoa. Setuppi on seuraava:

Äänilähde:
- Pioneer DEH-P5100UB
Etupäänä:
- Focal Performance PS165
- JBL CS60.2
Subi:
- Rainbow Hurricane 12"
- SPL Dynamics ICE 150.2
Virtapuoli:
GroundZero 50mm2
SinusLive SH200
SinusLive ANL 250A
Stinger SPD814
Sointi:
Subi soi hyvin, sille tarvii hakea eteen vedettävä tasonsäädin. Diket soi nätisti ja kokonaisuutena saundi on sopivan rauhallinen. Midien alapäästä vähän liiankin rauhallinen semivälttävästä asennuksesta johtuen, potkua tahtois hieman lisää sinne mutta hätää ei ole sen kanssa.  ;) Äänilähde ensin kuntoon ennenkuin satutaan lisää elementtien asennuksiin ja ovien vaimentamiseen.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #56 : 18.08.2012, 10:37:40 »
Olisiko sulla kuvaa tuosta valokatkaisiasta? Kiinnostsisi moinen itseänikin :) Ja mistä noi nastat löytyy?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #57 : 18.08.2012, 14:09:54 »
Voin käydä vaikka kohta ottamassa parit kuvat niin selventää.  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #58 : 18.08.2012, 15:32:17 »
eli katkasijan kytkentäkaavio näyttää tältä. Me halutaan katkasta tuo oranssilla merkitty rata ettei nolla asennossa parkit ole yhteydessä lähivaloihin. Tuon radan katkasu ei luonnollisesti vaikuta yhtään mitään muissa asennoissa.


Ulkoa hän näyttää tältä, lähtee irti vetämällä. (pieni tasapää apuna)


Takapuoli tämmöinen, tuola pohjassa näkyy nastojen numerotkin.


Sisällä ompi tämmöset pulikat jotka tuola radoilla liukuu kun katkasijaa käännetään. Avatessa ei mitään lentele silmille, korkeintaan tuo 3 napainen liukuritouhu joka on helppo laittaa takaisin ja pysyy pitämättä.


Sitten tuo kosketinpinta, näyttää tältä. Rata joka halutaan katkaista (ja helppo katkaisukohta) merkitty punaisella. On muuten sitten aika paksut radat, eli dremeli käteen ja sivuleikkurit takasin pakkiin. Ja kuten tästäkin huomataan, tuo rata on liukurin reitillä nolla-asennossa viimeisenä eli ei vaikutusta muissa asennoissa.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Volvo V70 2.5T -98
« Vastaus #59 : 21.08.2012, 02:15:37 »
Kiitos älyttömän hyvistä ohjeista :) Mitkä päivävalot sulla on, mistä ostit mitä maksoi? Palaako muuten nolla-asennossa mittaristossa valot, kun on toi ruuvi siiä asennossa jotta valot palais? Miten toteutit hyppylangan kakkosen ja seiskan välillä? Auton piuhoista vai noista pinneistä? Itse ajattelin jotta kestäiskö jos rosvoilla vetäis johdot...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy