Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo Amazon 122S 1968

  • 30 Vastauksia
  • 18309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #15 : 26.12.2011, 16:45:34 »
No kai nää täältä muutenkin löytyy kun noinkin turhalla postauksella
että saadaan etusivulle joku auto mille ei o tapahtunu mitään,
edes kuvia..

Tää nyt oli sit vaan IHAN oma mielipide..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #16 : 26.12.2011, 23:32:48 »
Tämä onkin showroomissa eikä projektipäiväkirjoissa.. ::) Showroom on tietääkseni esittelemistä varten?  ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #17 : 17.01.2012, 19:00:44 »
Ajattelin jos ensiviikolla jaksaisi ottaa työn alle taas vaihteeksi.. Pitäisi tuota konehuonetta siistiä joten kone pois keulilta ja uudet maalit yms.. Koneen väriä en ole vielä päättänyt että pidänkö punasena.. Käynyt mielessä jos tekisi keltasinisen tai sitten vaan venttiilikoppaan Ruotsin lippu tai jotakin.. Sen näkee sitten.. ::) Myös ollu ajatus että vaihtaa kunnon imutorvet tuon kotelon tilalle, niille joutuu kuitenkin tekemään tilaa lokasuojaan mutta se ei ole ongelma..

Tämmösessä kunnossa konehuone nyt  :-[ Vertaillaan kun saa siistittyä..







« Viimeksi muokattu: 17.01.2012, 19:34:10 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #18 : 18.01.2012, 09:49:30 »
Näyttäisi vähän siltä että kannattaa tehdä ainakin sähköt paremmin ettei vaan kärtsää.
Onko tuo ylivaihteen rele tuo sisälokarissa oleva sininen?
Näinkö oikein ettei sulakerasiassa ole kaikkia sulakkeita?

Hyvä siitä tulee kun vain malttaa nyhrätä.
144-70

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #19 : 18.01.2012, 14:21:18 »
Näyttäisi vähän siltä että kannattaa tehdä ainakin sähköt paremmin ettei vaan kärtsää.
Onko tuo ylivaihteen rele tuo sisälokarissa oleva sininen?
Näinkö oikein ettei sulakerasiassa ole kaikkia sulakkeita?

Hyvä siitä tulee kun vain malttaa nyhrätä.

Sähköt on vedetty konehuoneeseen uudelleen ton palon jälkeen.. Ylivaihteen rele tuo sininen joo, väliaikasessa paikassa kun piti vaan saada toimimaan. Sulakerasiasta puuttuu yksi sulake kun piti ottaa 240:een kun oli palanut parkkivalosulake eikä sattunu just löytyy hyllystä.. Siihen kyllä laitetaan uus sulake kun kerkee ostamaan niitä.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #20 : 18.01.2012, 16:49:02 »
Siis onko konehuone nyt kuvien kaltainen,
vai onko tuo ennen paloa? Jäi epäselväks vähäsen
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #21 : 18.01.2012, 18:13:48 »
Siis onko konehuone nyt kuvien kaltainen,
vai onko tuo ennen paloa? Jäi epäselväks vähäsen

Tuossahan lukee..
Tämmösessä kunnossa konehuone nyt  :-[ Vertaillaan kun saa siistittyä..

Ei sitä ole palon jälkee muuten siistitty kun pesty, vedetty "uudet" johdot, uus virranjakajankansi, tulpanjohdot+puolanjohto, sulakerasian kansi ja bensapumppu+suodatin.. Niin ja jarrutehostin ja pesurinsäiliö..
« Viimeksi muokattu: 18.01.2012, 18:16:52 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #22 : 18.01.2012, 18:16:04 »
Okei.

Tuosta..
Näyttäisi vähän siltä että kannattaa tehdä ainakin sähköt paremmin ettei vaan kärtsää.

Sähköt on vedetty konehuoneeseen uudelleen ton palon jälkeen..

.. vain ei oikein päässy selville mitä siellä nyt sitten on. Mutta okei, asia selvä.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #23 : 19.01.2012, 19:02:45 »
Pikku seikka jäi kaivaan mieltä..  ???
Jos on porattu 93mm sylinterit, en saa siitä kuin 2172cc?
Missään ei ainakaan sanota että mitään muuta olisi tehty,
ja kuitenkin juuri viittaat yhdessä topicissa autoasi 2,3 litraisena?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #24 : 19.01.2012, 19:05:51 »
Itellä on mekaaninen pumppu omassa jossa on 45 tuplat, n. 2,3l alakerta ja isoventtiilikansi ja hyvin on ainetta riittänyt.. Onhan tuossa mielessä käyny jos sähkösen pumpun laittais..

Tuosta 2.3 litraisesta tappikoneesta olisi kiva kuulla lisäspeksit.

Millä palikoilla tuo kone on kasattu?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #25 : 19.01.2012, 19:51:54 »
Tuosta 2.3 litraisesta tappikoneesta olisi kiva kuulla lisäspeksit.

Millä palikoilla tuo kone on kasattu?
Ei ole männistä/veiveisyä eikä kampurasta muuta tietoa kun että.. Männät on halkaisijaltaan 92,975mm eli olevettavasti 93mm poraus sylinterissä, kampura on 6-pulttinen.. Käytin kantta siitä irti niin samalla laskin tuon tilavuuden ja oli hitusen yli 2,3l, tosin kannen palotilan tilavuutta en sillon laskenut niin se vielä lisää jokusen kuution..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #26 : 19.01.2012, 19:53:56 »
Ei ole männistä/veiveisyä eikä kampurasta muuta tietoa kun että.. Männät on halkaisijaltaan 92,975mm eli olevettavasti 93mm poraus sylinterissä, kampura on 6-pulttinen.. Käytin kantta siitä irti niin samalla laskin tuon tilavuuden ja oli hitusen yli 2,3l, tosin kannen palotilan tilavuutta en sillon laskenut niin se vielä lisää jokusen kuution..

Siis jos männät on tuon 93mm niin siitä ei tule mitenkään 2,3 litraa,
etkä tiedä iskusta, etkä ole edes mitannut asiaa. Mistä ihmeestä tämä 2,3 litraa tulee
silloin? 2170cc tulee noilla männillä.

Paljon nyt oikein mittasit siitä iskua silloin?

Ja vielä nytkun tuli mieleen, mistä lähtien kannen palotila on laskettu
iskutilavuuteen mukaan, ei se kuulu siihen MILLÄÄN tavalla..  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 19:59:02 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #27 : 19.01.2012, 20:28:48 »
Siis jos männät on tuon 93mm niin siitä ei tule mitenkään 2,3 litraa,
etkä tiedä iskusta, etkä ole edes mitannut asiaa. Mistä ihmeestä tämä 2,3 litraa tulee
silloin? 2170cc tulee noilla männillä.

Paljon nyt oikein mittasit siitä iskua silloin?

Ja vielä nytkun tuli mieleen, mistä lähtien kannen palotila on laskettu
iskutilavuuteen mukaan, ei se kuulu siihen MILLÄÄN tavalla..  ::)
Joo itekkikyllä mietin totakannen palotilaa mutta vasta sen jälkeen kun kirjotin.. Iskua en tarkalleen muista mutta jotakin 82-85mm se oli.. Onhan tuo iso haitari.. Ellei mulla oo sitte tullu näppäilyvirhettä laskiessani tota..  :idiot2: ei olis eka kerta..

E. Voisko joku siirtää tän viestin mun showroom topiciin kun näköjään ihan väärä topic jutella tästä..
« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 20:31:35 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #28 : 19.01.2012, 20:50:52 »
Aika tarkalleen 84,7mm pitäisi olla iskua, että 93mm porauksella tulee tilavuutta tasan 2,3l  :juhau:. Vakio iskunpituushan on B20 koneessa 80mm.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Volvo Amazon 122S 1968
« Vastaus #29 : 19.01.2012, 22:01:04 »
Aika tarkalleen 84,7mm pitäisi olla iskua, että 93mm porauksella tulee tilavuutta tasan 2,3l  :juhau:. Vakio iskunpituushan on B20 koneessa 80mm.

Ei ollut tasan 2,3l.. Jotenkin muistelen että se olis tuo 82mm iskunpituus mutta sitten tilavuudeksi jäisi 2228cc.. Voihan se hyvin ollakkin että tullut sillon jonkunmoinen laskuvirhe kun tota laskin kun kone oli auki.. Mutta palataan tähän asiaan kun avaan seuraavan kerran koneen.. Muuten tää täyttyy mutuilusta koko topicci..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

KL-varaosat  Race.fi