Autoracing  KL-varaosat

740 2.3 turbo -91

  • 75 Vastauksia
  • 20088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #30 : 02.01.2013, 12:19:28 »
Hmm.. Aika vähän on vaihtoehtoja tuoho lämpöanturi-vikaan. Joko piuha poikki tai ei ota maita. Öljyävuotavaksi paljastui turbonpaluu lohkon puolelta, sitä paikkailtu. Testaillessa huomannu semmosenki vian että ohjaustehostimen remmi kääntyy ensin katolleen ja lähtee karkuun, eli ohj.tehostimen hihnapyörän linjaus pielessä mitähä sille uskaltas tehä? Tämmöstä tänää, kohta loppuu usko. :D
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #31 : 02.01.2013, 16:12:14 »
Vikakoodeiksi antaa 1-2-3: lämpöanturi ja 2-3-2: lambda-anturi, seos liian rikas tai laiha. Eli ilmeisesti tuo uus lämpöanturi väärä tai rikki.

Omalla kohdalla irralleen jäännyt lämpöanturin johto teki kylmäkäynnistyksen vaikeaksi, mutta käyntiin lähdettyään se toimi suhteellisen normaalisti. Veikkaisin tuota lambdaa. Kokeile miten se käy kun lamdan johto on irti.. vaikuttaako mitenkään?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #32 : 02.01.2013, 19:18:01 »
Eihän ole kansirempassa menny lisäilmaventtiilin ja lämpöanturin johdot ristiin?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #33 : 02.01.2013, 22:49:11 »
Eihän ole kansirempassa menny lisäilmaventtiilin ja lämpöanturin johdot ristiin?
Tarkotat varmaa sitä rikastussuutinta? Ei yllä edes menemää. :P Mut anturi vika selvis. Uus anturi ei maadota kanteen. Joko väärä tai rikki. Lähti käymää ku palmun alta vanha anturi johon päässä ja maadotettuna. :) Mut ku aikasa lämpiää ni alkaa humputtamaa tyhjäkäynti, toki ei meinaa enää sammua. Oiskoha tuo uus ominaisuus vaihtuneen nokan takia? Nokka siis ilmeisesti A(oli merkki hiottu pois  :idiot2:) ja joku puhu että automaatti ei oikee pelaa A-nokalla?  :o Kiitos vinkeistä! :)
Tommone rytöläjä tuo konehuone. Sisätilanlämppärin johto meni jo enemmän piiloo ja muita sotkuja ois tarkotus vähä siivoilla.

Vakiosuuttimetki piti laittaa paikallee odottelemaa että saa 80mm maffin. Ei kellää muute ois? :P
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #34 : 02.01.2013, 23:17:57 »
Tarkotat varmaa sitä rikastussuutinta?
Lisäilmaventtiiliä, tyhjäkäyntiventtiiliä millä kukakin sitä kutsuu mutta en rikastus suutinta. Se pötikkä imusarjan alla lohkon kyljessa mihin tulee ahtoputkesta letku.
Mulla oli vaan omassa seitensatkussa edellinen remonttimies kytkenyt ristiin lämpöanturin, lisäilmaventtiilin ja nakutusanturin  ;D Oireet oli samanlaisia kun sulla. Mutta hyvä että vika selvisi  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #35 : 02.01.2013, 23:32:32 »
Lisäilmaventtiiliä, tyhjäkäyntiventtiiliä millä kukakin sitä kutsuu mutta en rikastus suutinta. Se pötikkä imusarjan alla lohkon kyljessa mihin tulee ahtoputkesta letku.
Mulla oli vaan omassa seitensatkussa edellinen remonttimies kytkenyt ristiin lämpöanturin, lisäilmaventtiilin ja nakutusanturin  ;D Oireet oli samanlaisia kun sulla. Mutta hyvä että vika selvisi  :)
AAivan. :P Minä vaa arvelin että se on nii kaukana ettei sen johto yltäs mut kai se sit yltää. :D Vielä ku tosiaa selviäis että onko tuossa nyt imuvuotoa tai jotai vai aiheuttaako 16t, välijäähy ja nokka tuon hummaamisen..
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #36 : 02.01.2013, 23:41:35 »
Kun humppaa, kokeile tasaisesti puristaa tyhjäkäyntiluistin letkua osittain luttuun, todennäköisesti rauhottuu. Mikäli näin, onnittelut, olet jo toinen onnekas, jolle tulee vastaan yksilö joka vaan ei viiti käydä hienoa tyhjää A-nokalla. Manuaalin sytkäpurkki rauhoittaa tilannetta selkeästi, mutta mietona tuo pieni heijaaminen ennen asettumista jää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #37 : 03.01.2013, 00:18:28 »
Kun humppaa, kokeile tasaisesti puristaa tyhjäkäyntiluistin letkua osittain luttuun, todennäköisesti rauhottuu. Mikäli näin, onnittelut, olet jo toinen onnekas, jolle tulee vastaan yksilö joka vaan ei viiti käydä hienoa tyhjää A-nokalla. Manuaalin sytkäpurkki rauhoittaa tilannetta selkeästi, mutta mietona tuo pieni heijaaminen ennen asettumista jää.
Selvä homma, pitää testata. Kiitti vinkistä! :) Kai tästä jonku pinssin saa? :D Jospa tuo kuitenki iha ajettava ois. Mulla itseasiassa on Tonin sytkäboksi paikallaa mutta nyt en oo testannu onko pahempi orkkiksen kanssa. Pitää vielä varmistella ettei voi muuta pientä kivaa häikkää olla.
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #38 : 03.01.2013, 00:42:46 »
Erittäin hyvä keino vaeltavaan tyhjäkäyntiin on laittaa toinen alipaineventiili. Imusarjan ja tehostajan väliseen letkuun (se valkoinen mutikka tehostajassa)
keventää/tasoittaa tyhjäkäyntiä erittäin paljon
Omassa oli tuota vikaa ja nyt kehrää tasaisesti
Rallia ajavat käyttävät tätä keinoa todella paljon, kun vaihtavat jyrkkiä nokkia
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #39 : 03.01.2013, 08:14:50 »
Erittäin hyvä keino vaeltavaan tyhjäkäyntiin on laittaa toinen alipaineventiili. Imusarjan ja tehostajan väliseen letkuun (se valkoinen mutikka tehostajassa)
keventää/tasoittaa tyhjäkäyntiä erittäin paljon
Omassa oli tuota vikaa ja nyt kehrää tasaisesti
Rallia ajavat käyttävät tätä keinoa todella paljon, kun vaihtavat jyrkkiä nokkia
Ookei. :o mistä semmonen venttiili? Ja minkälainen? :P
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #40 : 03.01.2013, 10:06:33 »
Pistin tuossa heräteostoksena Vemsin laajakaistalambdan tilaukseen. ;D
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #41 : 03.01.2013, 16:11:36 »
Ookei. :o mistä semmonen venttiili? Ja minkälainen? :P

Vaikka ihan 740 tai 240 jarrutehostajasta löytyy kyseinen ventiili esim. (Jarrutehostajassa valkoinen mutikka, josta lähtee imusarjalle letku)
Pätkäset sen letkun poikki ja mutikka väliin ja avot. Sitten on kaksi mutikkaa jarrutehostajassa. siinä letkussa toinen, joka keventää tyhjäkäyntiä
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013, 16:15:18 kirjoittanut injector »
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Pientä käyntiongelmaa!*
« Vastaus #42 : 05.01.2013, 16:39:14 »
Nyt ois vaihettu tankkiin pimeänä olleen siirtopumpun(Maajohto irti) tilalle walbro 255. :P Vielä pitäs auton alta ottaa vanha painepumppu veks. Seuraavaksi pitäs ohjaustehostimen linjausta koittaa säädellä että pysys hihna paikallaan ja vois koittaa ajella tuon auton iha reilusti lämpimäksi.
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91
« Vastaus #43 : 06.01.2013, 20:40:27 »
Nyt toimii! :) Ei tarvinnu ku se lämpöanturi vaihtaa ni alko pelaamaa hienosti! Toki en tiijä oliko tuolla vanhalla pumpullaki merkitystä, tuskin joutokäyntiin. Nyt enää riikkari kuntoon, sisustan kasailua ja leimalle! :)
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

Poissa Hemalainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 740 2.3 turbo -91 *Black comedy*
« Vastaus #44 : 11.01.2013, 10:48:40 »
Käytin volvoa tuossa keskiviikkona konttorilla mutta oli nii hieno että leimasetä halus nähä uudemmanki kerran kuukauden sisään auton. ;D Bensavuotoa oli tankin "kannesta", käsijarrussa ei kuulema teho riittäny ja vänkärin etujarru ei pitäny tarpeeksi. Bensatankin "kantta" korjailin tuossa, käsijarru pitäs kiriä ja liukutappi oli jumissa etujarrusta. Näillä eväillä!  :hello:
960 B6304F -95, Ex: 850 B5234T4 STW -96, Ex: V70 D5244T STW -03, Ex: 850 D5252T STW -96, Ex: 740 B230FT -91, Ex: 850 B5244  -96

 

Futurez  Kulkukoira