Autodiagnoosi  Carcom Oy

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 46603 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« : 04.12.2012, 22:46:49 »
Tervehdys arvon Volvoharrastajat, ajattelin kirjoittaa teille hieman stooria ja toivonkin vastauksia tähän runsaasti. Eli olen siirtymässä Volvoharrastajaksi myös itse. Minulla ei ole Volvosta mitään käsitystä autona ja siksipä olenkin pihalla kuin lumiukko pakkasillassa. Anyway, olen aina ihaillut Amazon Volvoja ja jo pienenä poikana päätin että jonain päivänä minulla tulee tuollainen olemaan. Noh 29 vuotiaana päätin luopua edellisestä harrasteautostani ja vihdoinkin päätin , että Amazonin tulen talliin ostamaan. Ajatuksena on että hommaan hyvän yksilön, joka on jo laitettu kuntoon, en siis aio itse alkaa autoa rakentamaan alusta alkaen. Ajatuksena on että pidän auton hyvässä kunnossa, buunailen sitä sekä teen pakolliset huollot yms. Auto tulee myös olemaan ainoastaan kesäkäytössä, en aio talven suolaisilla ja likaisilla teillä autolla ajaa. Hyvä yksilö löytyikin ja päätin sen hommata. Auto on siis Amazon B20 vuosimallia 69. autoa on hieman piristetty, eli kiinni on 45mm Dellortoa, kanavia avarrettu, isoventtiilikoppa, kireämpi nokka sekä peltipakosarja. Aikomuksena ei ole autoa rääkätä vaikka menohaluja on, ennemminkin ajella nätisti. Haluaisinkin kuulla mielipiteenne Amazonista ja mitä kannattaa ottaa huomioon. Olenko tunkenut näppini paskaan vai tuleeko tästä auto josta en halua koskaan luopua ? Mitä sanotte ? Kiitos kaikille jotka lukevat ja vastaavat
http://s1294.beta.photobucket.com/user/Jveij/media/IMG_5144_zps011c5998.jpg.html?sort=3&o=9
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 21:39:51 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #1 : 04.12.2012, 22:56:50 »
jos Minä ostaisin Amazonin, niin kyll se pitäisi olla alkup. Amazon ... mielellään historiikkipeli eli museokatsastettu ...

Tälläisellä Amazonilla EI hinta tipu ja olisi mukava kurvailla Kesä Sunnuntaisin ;)

Mut tämähän ON vain mielipide :)
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #2 : 04.12.2012, 23:02:51 »
Näin ajattelinkin että moni varmasti vastaa. En kuitenkaan itse pidä välttämättömänä sitä , että auto olisi museorekisterissä. Oikeastaan itse tykkään jos koneesta muutama lisä hevonen on kutiteltu irti. Millainen amazon on sitten harrasteautona ?
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #3 : 05.12.2012, 01:09:20 »
ihan hyvä harrastepeli  :pomo: osia löytyy edelleen kattavasti ja tekniikka ei ole monimutkaista ja vanhan auton kanssa näpräily on mukavaa  :hello:

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #4 : 05.12.2012, 01:40:27 »
ihan hyvä harrastepeli  :pomo: osia löytyy edelleen kattavasti ja tekniikka ei ole monimutkaista ja vanhan auton kanssa näpräily on mukavaa  :hello:
Kiitos tästäkin vastauksesta. Syy miksi valitsin auton joka on jo valmiiksi laitettu on Se , että tallitilat ovat todella rajoitettu. Esim hitsaaminen on hankalaa juurikin pienen tilan takia. Pieniä paikkoja ja muuta pikku näperrystä pystyy kyllä tekemään. Asia joka minua myös epäilyttää on Se että kestääkö Amazonin tekniikka nuita tuplia,isoventtiilikansia,kireämpää nokkaa, yms ? Painotan että minulla ei ole tarvetta revittää ja rääkätä autoa , vaan maltillisesti on tullut aina ajeltua, mitä nyt joskus saatan hieman polttaa karstaa putkista voimakkaalla kiihdytyksellä. Olisi mukava nauttia myös ajamisesta eikä olla jatkuvasti ottamassa konetta irti osien hajottua
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #5 : 05.12.2012, 10:11:15 »
Kiitos tästäkin vastauksesta. Syy miksi valitsin auton joka on jo valmiiksi laitettu on Se , että tallitilat ovat todella rajoitettu. Esim hitsaaminen on hankalaa juurikin pienen tilan takia. Pieniä paikkoja ja muuta pikku näperrystä pystyy kyllä tekemään. Asia joka minua myös epäilyttää on Se että kestääkö Amazonin tekniikka nuita tuplia,isoventtiilikansia,kireämpää nokkaa, yms ? Painotan että minulla ei ole tarvetta revittää ja rääkätä autoa , vaan maltillisesti on tullut aina ajeltua, mitä nyt joskus saatan hieman polttaa karstaa putkista voimakkaalla kiihdytyksellä. Olisi mukava nauttia myös ajamisesta eikä olla jatkuvasti ottamassa konetta irti osien hajottua

B20:n kestosta tuskin tarvitsee olla huolissaan vielä noiden viritysten jälkeen. Alakerta taitaa olla vaparikäytössä aika pomminvarmaa tavaraa. Vakiot venttiilinjouset on tiukkaan koneeseen hieman liian löysät, mutta luulisin että tuon verran laiteltuun moottoriin olisi nekin jo vaihdettu kireämpiin. Myös tuplien säädöt ois hyvä olla kohillaan, ihan oman hyvinvoinnin vuoks. Pari tappikoneen viritykseen liittyvää linkkiä kokoonpanon keston varmisteluun:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=133.0
http://volvo.tonit.org/ >> 142tic

Viritetyn tappikoneen ääni on siinä määrin makea, ettei paluuta vakiotekniikkaan varmasti ole! Autot on minun mielestäni tehty ajettaviksi, ei museointiin. ;) Kaikin puolin kuulostaa hyvältä valinnalta, tietty kuva ois kiva.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #6 : 05.12.2012, 21:07:17 »
ihan hyvä harrastepeli  :pomo: osia löytyy edelleen kattavasti ja tekniikka ei ole monimutkaista ja vanhan auton kanssa näpräily on mukavaa  :hello:

Tämän voi vilpittömästi allekirjoittaa :juhau:

Mun mielestä on aivan sama miten nämä vanhat klassikot pidetään liikenteessä. Pääasia että niitä näkyy tien päällä ja auto miellyttää omistajaa. AInahan sillä veteraanilla on mukava ajella, jos se liikkuu jouheasti muun liikenteen seassa tai vaikka edelläkin.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #7 : 05.12.2012, 22:23:33 »
Hymy nousee ihan huulille kun lukee kommentteja. Kiitos näistä. Kertokaa toki omia kokemuksia yms :)
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #8 : 08.12.2012, 14:53:50 »
täältä löytyy kaksi amazonia; oma allekirjoituksen prokkis amazon 2d ´68 sekä suvun ´67 2d favorit. prokkiksella ajanut korttelin pituista pätkää eestaas kun ei ole valmis mutta favoritillä ajoin sinä kesänä kun sain kortin niin 2500 km ja ai että kyyti oli hyvää ja tappikone vei  S*

amazon ja tappikone vei sydämmen n. 7 vuotiaana kun kysyin sedältä että pääsenkö hänen amazonin kyydillä mökille. (huom. minun tuleva ylioppilaslahjani ja projektiautoni  :pomo:). kone oli sama miedosti peltipakosarjalla, kiukkusella nokalla, muokatulla kannella ja tuplilla viritetty b20. silloin taisi tappikone ääni viedä sydämmen ja jotenkin mieleen pinttyi ajatus että tämmöinen on joskus saatava  :smitten: 

ei nyt tähän varsinaisesti liitykkään mutta toinen lapsuuden unelma oli keltainen T-5R jollaista ihailin pienenä lehdestä ja pääsin jopa istumaan kyseisessä autossa :) noh, kuten allekirjoituksesta näkee on jotkut unelmat tehty toteutettavaksi :D
« Viimeksi muokattu: 08.12.2012, 14:56:29 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #9 : 08.12.2012, 18:05:49 »
ihan hyvä harrastepeli  :pomo: osia löytyy edelleen kattavasti ja tekniikka ei ole monimutkaista ja vanhan auton kanssa näpräily on mukavaa  :hello:

+1, kyllä on aikalailla simppeli tekniikka näissä veteraanivolvoissa, että vaikka ei autoista ylipäänsäkään hirveästi tietoa olisi niin tekemällä oppii näitten kanssa todella paljon. nimim. näin täällä. Ja mun mielestä sekä orkkis, että rakenneltut amat on hienoja, jokainen tehköön sellaisen kuin itseään miellyttää

Poissa KY

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #10 : 08.12.2012, 18:13:41 »
+1, kyllä on aikalailla simppeli tekniikka näissä veteraanivolvoissa, että vaikka ei autoista ylipäänsäkään hirveästi tietoa olisi niin tekemällä oppii näitten kanssa todella paljon. nimim. näin täällä. Ja mun mielestä sekä orkkis, että rakenneltut amat on hienoja, jokainen tehköön sellaisen kuin itseään miellyttää

Juuri näin...
Pääasia että Amazonit pysyy liikenteessä  :sundaydriver:
Tämähän on tekniikkalaji.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #11 : 09.12.2012, 22:21:20 »
No niin ja topicia ylöspäin. Nyt on Mörkö sitten tallissa :D . Ajoin auton 340 km kotiin, ja täytyy sanoa että melkoinen oli tämä ensimmäinen matkamme ( positiivisessa mielessä ) . Lunta pyrytti kovasti , tie oli liukas ja alla suht kiukkuinen amazon. Taakkaani lisäsi myös Se, että kokemus takavetoisesta on vähäinen. Niin paljon kuitenkin ihastuin autoon, että kumma on jos siitä joskus luovun. Ja nyt allekirjoitan tämän, rakastuin todellakin viritetyn b20 tappikoneen ääneen. Kiitoksia kaikille vastauksista, nyt olette saaneet uuden volvoharrastajan
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #12 : 10.12.2012, 01:50:34 »
No niin ja topicia ylöspäin. Nyt on Mörkö sitten tallissa :D . Ajoin auton 340 km kotiin, ja täytyy sanoa että melkoinen oli tämä ensimmäinen matkamme ( positiivisessa mielessä ) . Lunta pyrytti kovasti , tie oli liukas ja alla suht kiukkuinen amazon. Taakkaani lisäsi myös Se, että kokemus takavetoisesta on vähäinen. Niin paljon kuitenkin ihastuin autoon, että kumma on jos siitä joskus luovun. Ja nyt allekirjoitan tämän, rakastuin todellakin viritetyn b20 tappikoneen ääneen. Kiitoksia kaikille vastauksista, nyt olette saaneet uuden volvoharrastajan
:kukkia: O0

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #13 : 10.12.2012, 23:33:48 »
Hienoa. Nyt sitten odottelemme kuvia uudesta silmäterästä. Nimimerkillä amazonikuumeesta kärsivä.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #14 : 11.12.2012, 01:27:31 »
Hienoa. Nyt sitten odottelemme kuvia uudesta silmäterästä. Nimimerkillä amazonikuumeesta kärsivä.
Talvivanteet ovat niin pirun rumat , että oikein nolottaa mutta nappaan huomenna kuvia. Kesärenkaat olisivatkin sitten MG-tykkivanteilla, niitä jo kuvaisi mielummin :D huomenna alkaa myös pikku näprääminen autoon. Pari lämppärille menevää vesiletkua täytyy vaihtaa , bensaletkut vaihtuu punottuihin/kromattuihin teräsletkuihin, vanhoilla ilmanputsareilla heitän kuikkaa ja tilalle tulee imuputkiin pipecrossit. Lisäksi revin kaasarit irti ja puhdistan ne ja vaihdan uudet tiivisteet jonka jälkeen saadaankin säätää ne. Vielä lisäksi pitäisi vaihtaa mukana tulleeseen loikkarilaatikkoon kakkosratas. Tämä ei ole myynti tai ostopalsta, mutta jos jollain olisi ylimääräinen laatikko jossa 2 ratas on ehjä tai vielä parempi jos 2 ratas on valmiiksi irti niin yv:tä peliin.
Volvo Amazon Favorit 67

 

Elekma  Autoracing