Täältä ääni puola&etuvastus osastoon.
Yleensä tuon ikäisissä on ollut etuvastus joka käynnistyksessä ohitetaan->parempi kipinä starttiin.
Samalla ne mittariston johdot yms. kuntoon.
Koneen käynnin voi tarkistaa kun tuo suoraan virran(+) akulta puolalle, näin ei mittariston vika häiritse.
Silloin kone ei sammu avaimesta, vaan ko.johto irroittaen.
Liekö virranjakaja kärjillä? Jos on niin ne ja konkka myös vaihtoon.
Puolalta toinen ensiöjohto (-) menee jakajalle joka kertoo milloin kipinöidään.
Ps. Hanki 'apulainen' jolla on tietoa ja myös kokemusta näistä oikeista autoista.
Kyllä virranjakaja on kärjellinen. Ilmeisesti jos akulta viedään suoraan johto puolalle, niin mittaristot eivät siis toimi silloin ollenkaan , ymmärsinkö oikein ? Jos nyt sattuu niin että puolassa on vika, niin pitäisikö koneen käydä ok jos laitan johdot suoraan akulta puolalle, eli eikö silloin sammuisi lämpöisenä ? Onko mahdollista myös että tuo temppuileva mittaristo voi haitata käyntiä ? Jokatapauksessa olen nyt tilannut puolan, uuden pyörijän, käret virranjakajankannen. Kaverihan olisi tietenkin kiva, täällä meillä päin ei vaan ole juurikaan volvoharrastajia. Otin ja tilasin tavarat tosin Motonetistä, en tiedä onko nämä puolat yms jotain kiinanpoikien tekemiä, mutta kokeillaan nyt. Toivottavasti en nyt sitten tehnyt isoa virhettä, puola ei ole panssaripuola, alkuperäinen on ja 57-71 käytössä. En tiedä, usko alkaa jo loppua