KL-varaosat  Race.fi

V70 -99 Uusi käyttis perheesee.

  • 86 Vastauksia
  • 24433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« : 02.03.2013, 17:31:59 »
Terve.

Vanhalle foromille tulikin aikanaan kirjoiteltua muutamia viestejä, mutta täällä tämä on ensimmäiseni. Sillekkin löytyy syy otsikosta. Aikaisemmin ruuvattu pääsääntöisesti vain takavetoisten volvojen paris ja nyt kun tuli tällänen etuveto hankittua ja luulen, että foorumin tuki tulee taas tarpeeseen.

Tällänen V70 170hv koneella ja tomaatilla siis kyseessä:


Hetihän siihen pitä ruiskia liukkaria ja perään käskyttää painepesuria ja kyllähän se ulkoasu siitä sit jo muuttuikin:


Kesäksi pitäis heittää alle ainakin 17" pegasus replikat, koska sellaset sattuu tallissa lojumaan lähes tarpeettomana. Niille pitäis hankkia vaan uudet gummit. Olen ajatellut koooksi 225/45 renkaita koska mukavuus ja hiljaisuus ovat tässä autossa tärkeämpiä kuin ajo-ominaisuudet. Mikäli jollain kokemuksia, niin niitä kuunnellaan kyllä.

Pari muutakin juttua arvelluttaa tässä vaiheessa vielä. Mistä tietää onko autossa kaukoohjattava keskuslukitus? Ainakaan kaokosäädintä ei tullut kaupan mukana. Luulis, että vm.-99 autossa olis jo kaukosäädin? Mikäli sellaista ei ole tehdas varusteena kruksattu, niin mahtaako sellasen saada pikkuvaivalla tohon asennettua?

Mikä mahtaa olla se TRACK nappula kojelaudassa mittariston alapuolella?

Tähän olis tarkoitus kerätä korjaukset, mitä tälläseen perus käyttikseen tulee tehtyä......

Ekan viestin loppu kaneettina ei voi muuta, kuin kehua tuollaista volvoa. Mittarissa on lähes 400´000km ja voi jeesus, että tuntuu tälläsen takaveto miehen käteen tuollanen peli mahtavalta ja kulultaan todella hienolta. Vaihteisto toimii ja kone kehrää nätisti. Pitänee kohta varmaan ruveta vetämään niitä sanoja takaisin, mitä tuli aikoinaan lauottua: (että oikeiden volvojen valmistus lopetettiin takavetoisiin)  ;)
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #1 : 02.03.2013, 18:25:55 »
Tracs on köyhänmiehen luiston esto, eli vanhemmissa jarruttaa pyörää ja uudemmissa pitäis alentaa moottorin tehoja. Sulla pitäs vissiin olla uudempi, korjatkoon joku jos olen väärässä. Ja siis siitä napista sen saa pois päältä, mittaristoon pitäis syttyä tracs off tai jotain...

Komee pirssi :pomo:

E: Eteen suosittelisin kooksi joko 205 tai 215, 225/45 on itellä ja hiertää sisäpelteihin... Tosin mulla on hieman madallettu. Mutta 225/45 ja isommat palat kääntymisenrajottimelle niin menee varmasti :)
« Viimeksi muokattu: 02.03.2013, 18:33:17 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #2 : 02.03.2013, 18:31:51 »
Jos kerran lukee TRACS, on se se vanhempi. Uudemmassa napissa lukee STC.

Hieno peli, hyvä väri ja tuohon sopii R-replicat hyvin kun ovat hiukan tummahkot.

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #3 : 03.03.2013, 09:03:06 »
Tosiaan illalla kun kävin huristelemassa, niin jokin vetoluiston esto se TRACS tosiaan oli. Äänen perusteella sillä jopa pyörissä jotain tapahtuukin.

Tätä ei ole ilmeisesti madallettu, eikä tarkoituksena ole madallusta laittaakkaan. Kuormajouset taakse voi tulla kysymykseen, mikäli tälläseen saa edes sellasia? 225/45 rengastus oli mielessä juurikin sen takia, että renkaan profiili ei olis ihan järkyttävän matala.

Tuoto kaukoohjattavaa keskuslukitusta pitää tosiaa ruveta seuraavaks ihmettelemään. Pitänee varmaan käydä tiskiltä vähän kyselemässä sen perään.

Sit vielä joku käyttöohjekirjan omaava, vois hiukan selventää ton tomaatin toimintaa, kun siellä kepukassa on 3 ja L pykälät + kulississ on vielä "shift lock overdrive" ja sit on vielä se W-nappula?

W-talviasento, jolloin laatikko luistaa enemmän ja piikupykäliä ei käytetä esim liikkeelle lähdössä. (omasta mielestä ihan turhanpäivänen, ja kuormittaa laatikkoa vaan turhaan)

L? voisko tää olla jokin pakko 1-2 vaihteet?

3 käytössä vaan vaihteet 1-3 ( eikö tämä ole sama asia, kuin se overdrive nappulakin)

Itsehän ajaisin sport asennossa jos tässä sellanen olisi, kun jostain ymmärtänyt että laatikko luistaa silloin normaaliakin vähemmän.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #4 : 03.03.2013, 10:06:01 »
Noi napit oot oikein arvaillu, overdrive nappula estää ilmeisesti turbiinin lukittumisen esim. kärryä vetäessä
No kun halvalla sai.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #5 : 03.03.2013, 10:30:41 »
Shiftlock override on nappi jolla saa kepin vapautettua P:ltä jos lukitussolenoidi(naksahtaa kun painaa jarrua) hajoaa.


Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #6 : 03.03.2013, 13:00:30 »
Joo se on tosiaankin override. Tuttu lentokoneista, kun lähes jokaiselle toiminnolle on varatoiminto..
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #7 : 03.03.2013, 14:33:10 »
Oliskohan kellään parempia kuvia hopeasta s- / v70 volvosta noilla tumma optiikka valoilla?

tälläsen löysin, ku tota kuva topikkia kahlasin läpi, mut kuvat kokonaisuudesta kiinostais kovasti!
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mahtaako noita tummia umpioita olla muun mallisia, kun noi kuvan umpiot?

Tässähän rupee tulemaan kaiken mailman visioita, vaikka ideana oli vaan lähinnä ajaa tällä autolla.  :idiot2:

kyllähän toi XC:n maskikin piristää ulkoasua merkittävästi.   :P Mistä mahtais saada edukkaimmin?
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #8 : 03.03.2013, 19:05:34 »
GHOST:lla taisi olla maski (foorumin torialue). Itse ostin valot ja maskin Hovalta. Etkö Turussa asunut? Jos ruuvaaminen kiinnostaa niin kokeilet minun osilla joskus  ;D

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #9 : 03.03.2013, 21:55:02 »
Tätä ei ole ilmeisesti madallettu, eikä tarkoituksena ole madallusta laittaakkaan. Kuormajouset taakse voi tulla kysymykseen, mikäli tälläseen saa edes sellasia? 225/45 rengastus oli mielessä juurikin sen takia, että renkaan profiili ei olis ihan järkyttävän matala.

Mulla ainakin otti kiinni vaikkei ollut madallettukaan. Täällä pari kuvaa joista näkee suuntaa-antavasti korkeuksia. Kuvissa Canistoilla on 225/45 kumit. Edessä ihan tappiin kääntäessä ja takana raapaisi kovemman vauhdin töyssyissä ulkoreunan muoveihin vähän.

Siistin näköinen ainakin ulkopinnoiltaan 8)
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #10 : 05.03.2013, 06:26:31 »
Eilen tuli vaihdettua öljyt ja suodatin moottorin ja 1500km:n päästä pitäis vielä vaihtaa tulpat, polttoaine-, ilma- ja raitisilmasuodatin, sekä vaihteistoöljyjen kanssa vähän plutata.

Ajatuksena on päästää tuosta laatikosta pois vain se öljy mikä on öljypohjassa, siellä lienee n.3-4 litraa ja tämä on ajatuksena tehdä jatkossa jokaisen huollon yhteydessä / kerran vuodessa. Lieneekö tuossa järkeä, vai pitäisikö sitä vaan suosiolla ruveta huuhtelemaan?

Tulipahan siinä sitte pukilla huomattua pari miinustakin. Öljypohja on takareunasta joskus paikattu jollain kemiallisenmettallin tapaisella aineella, tosin paikkauskohta oli kuiva ja taka-akselin yksi hela vasemmalta puolelta rikki.  :-\ Lieneeköhän tuon vasemman helan vaihto olla kuin v.mäinen homma, eli hela on se taaempi, mikä on ikään kuin toisen akselin sisällä.

Lisäksi oikea peili vaihtui kokonaan motonetin malliin, sillä edellinen omistaja oli liimannut tähän  särkyneen päilinlasin päälle jonkin ihme laajakulma teippi peilin, mistä mun silmillä ei hahmottanut mitään. Ovipahvistakaan ei mennyt kuin 2 kiinnikettä rikki.  ;)

Toinen pikku fiksaus minkö kanssa kulutin aikaa oli automaatti valitsimen polttimon vaihto. muistelinkin, että tämä poltin oli vain tiskin tavaraa ja, että polttimoa ei saa kantaan vaihdettua erikseen. On muuten järkyttävä homma purkaa lähes koko keskikonsoli, että pääsee yhteen pieneen polttimoon käsiksi. siinä vaiheessa sitten, kun poltin saatiin pikku kätösiin, niin tiski oli sulkenut jo ovensa. Jotta "valtaisa" purkutyö ei menisi hukkaan, päätin lähteä paikallisesta motonetistä metsästämään sopivaa lamppua. Siellä olikin pari ihan hyvää vaihtoehtoa:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=43-2632
ja
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=43-2628

No näistä ei kuitenkaan kumpikaan sopinut suoraan paikalle, mutta jälkimmäisen saa sovitettua helposti sinne polttimon reikään, kun käyttää hiukan sivuleikkureita ja luovaa ajattelua. Ompahan nyt taas paljon mukavampi nykiä pykälät pimeässä päälle ja hintakin taitaa orgis polttimossa olla 5€:n paremmmalla puolella.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #11 : 05.03.2013, 08:35:22 »
ne helat on vaihdettavissa ihan tunkin varassakin ja kannattaa vaihtaa molemmat kun joutuu kuitenkin irroittelemaan.
Omaani vaihdoin nuo tässä hiljattain ihan lattialla ja onnistuu kyllä kun vähän kikkailee ja miettii missä järjestyksessä vääntelee kumpaakin vartta. Mulla oli kaikki muu irti paitsi ne etummaiset isot puslat oli kiinni ja jarruputkistoa vähän irroittelin kiinnikkeistä, mutta sitäkään ei tarvinnu avata liitoksista.

Vaihteistoöljy kannattaa kyllä vaihtaa huuhtelemalla niin tulee hyvä. Tässähän on vielä 4-vaihteinen laatikko? niin öljykään ei maksa hunajaa.

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #12 : 05.03.2013, 08:51:14 »
ne helat on vaihdettavissa ihan tunkin varassakin ja kannattaa vaihtaa molemmat kun joutuu kuitenkin irroittelemaan.
Omaani vaihdoin nuo tässä hiljattain ihan lattialla ja onnistuu kyllä kun vähän kikkailee ja miettii missä järjestyksessä vääntelee kumpaakin vartta.
Jaahas, eli tässä on se salaisuus miten ne pystyykin vaihtamaan akselin kiinni ollessa. Omassa 850:ssä oli aikoinaan ne läpipultit hapettuneet totaalisen jumiin, joten akselin irrotus oli helpoin tie. Jumineiden pulttien takiahan koko episodi lähti liikkeelle, kun näytin liian isoa moskaa ja alumiinipalikka halkesi. Aurauksia oli vain tarkoitus säätää.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #13 : 05.03.2013, 09:07:21 »
Jaahas, eli tässä on se salaisuus miten ne pystyykin vaihtamaan akselin kiinni ollessa. Omassa 850:ssä oli aikoinaan ne läpipultit hapettuneet totaalisen jumiin, joten akselin irrotus oli helpoin tie. Jumineiden pulttien takiahan koko episodi lähti liikkeelle, kun näytin liian isoa moskaa ja alumiinipalikka halkesi. Aurauksia oli vain tarkoitus säätää.
Tosiaan jos pultit ei ole auetakseen tulee ongelmia. Meniköhän koko hommaan n. 3tuntia kun rauhassa laittelin ja samalla uusin iskarit ja jouset. Kulmat pitäis käydä säätämässä, mutta vähän jääny kun menee vielä varmaan kertalleen iskarit ja jouset uusiin puihin.

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #14 : 05.03.2013, 09:28:51 »
No näistä ei kuitenkaan kumpikaan sopinut suoraan paikalle, mutta jälkimmäisen saa sovitettua helposti sinne polttimon reikään, kun käyttää hiukan sivuleikkureita ja luovaa ajattelua. Ompahan nyt taas paljon mukavampi nykiä pykälät pimeässä päälle ja hintakin taitaa orgis polttimossa olla 5€:n paremmmalla puolella.

Itse en purkanut koko keskikonsolia, avasin vaihdekepin takaa ja vasemmalta sivulta. Oli kyllä kettumaista ujuttaa se polttimo kohdilleen. Tiskillä polttimo kantoineen 7,60 €.

Lukituksen kauko-ohjauksesta kyselit aikaisemmin, kyllä näissä pitäisi olla kahdet avaimet kaukolla.

Ajatuksena on päästää tuosta laatikosta pois vain se öljy mikä on öljypohjassa, siellä lienee n.3-4 litraa ja tämä on ajatuksena tehdä jatkossa jokaisen huollon yhteydessä / kerran vuodessa. Lieneekö tuossa järkeä, vai pitäisikö sitä vaan suosiolla ruveta huuhtelemaan?

Koko tilavuus 7,6 litraa, kannattaa huuhdella ja vaihtaa kaikki.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 09:32:26 kirjoittanut Jarru »
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy