Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo Turbo 1982 "Madeleine" + Begravningsbil 1979

  • 55 Vastauksia
  • 20184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #15 : 06.03.2013, 08:49:14 »
Halataan! Kohta viikon paininut Volvon tinakoneen nokkaohjauksen kanssa.

Noita IC:n putkia on silloin tällöin Turbobricksien sivuilla kaupan, kandee kyttäillä.

Oma sininen Turbo on peltielvytyksessä. Valmis ihan kohta...

Jaa vipecin+nokkaohjauksen? Itse joskus haaveilin että teoriassa jossain vaiheessa vois päivitellä tuplavanos veekasiin bemarissa, mutta eihän siinä perkele riitä lähdöt. Ilmeisesti S65:ssä olis sitten jo vaan yks solenoidi per nokka, mutta eihän noita S-moottoreita kyllä perse kestä muutenkaan hankkia. Sais ny ton perus M60:n ensin ahdettua, siihen tuossa vipecissä riittää kyllä tuloja ja lähtöjä heittämällä. Mutta jos on onkelmia ohjauksen toimimisen kanssa niin kannattaa kysellä tuolla: fooorumi

Yritäs ny pellittää se volvo ajoon :). Pitkästä aikaa näin innolla aina odottanut töihin lähtöä, kun pääsee ajamaan lämpöisellä ja mukavalla autolla töihin. Tosin ylivaihde alkoi tänä aamuna kenkkuilemaan, ei kytkeytyny motarilla päälle. Sitten kun poistuin motarilta ja kokeilin niin alkoi taas toimimaan  :idiot2:. Täytynee käydä ronkkimassa piuhoja, josko olisivat vähä löysässä. Eilen tuli myös imuroitua matot ja putsattua kojelauta 8vuoden paskasta. Seuraavana pitäs keksiä penkkien ja ovipahvien plyyshien putsauskeino...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #17 : 07.03.2013, 07:03:16 »
Eilen tuli suoritettua pikkuasennusta. Coolerisarjan kanssa tarkoitetut k-jet-imuputken vahvikkeet asennettu. Eli peltilevyt lautasen päälle, ja kurkkuputkella vahvistettu imukäyrä löysivät tiensä paikalleen. Lisäksi löysin takavalon takasuojamuovin vararenkaan taakse, halkihan se oli mutta täytyy penkoa kotopuolessa ehjä varastosta jahka siellä käyn. Lisäksi vaihdekepin kumisäkki tuli pultattua m6-ruuveilla paikalleen kun ei ollut kaikkia muovinappeja tallessa.

Jos jollain on jäänyt coolerisarjan on-off venttiiliä talteen niin tarjotkaa. Mulla pitäisi olla yksi itselläkin jemmassa mutta se on n. 10vuotta sitten tullut taltioitua niin hyvin etten ole sitä toistaiseksi löytänyt... Voisi repiä tuon tuunink-bleederin pois. Ahdot on tällä hetkellä sen 70kPa mitä coolerin kanssa pitäisikin. Lisäksi positiivisena yllärinä täyteen tankkaamisen jälkeen bensatkin pysyvät sisällä bensatankissa eikä tule mistään bensankäryä uloskaan. Eli bensatankki ja läpivientihässäkkäkin on edelleen ehjät.

Eikö Ollilla ole TGY vielä jemmassa?


Muistaakseni asiaa Ollilta tiedustellessani se kertoili että olisi aikaa sitten myynyt tai lahjoittanut kopan edelleen?
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #18 : 10.03.2013, 17:41:48 »
Kyllä näistä alkuperäisistä "pelimiesmalleista" tulee yhä kateelliseksi. Ovat vaan nykyään turhan harvassa tai arvokkaita. :( Tsemppiä kunnostukseen!

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #19 : 11.03.2013, 21:39:51 »
Tänään oli Maddella juhlapäivä, 400tkm pyörähti mittariin. Ekan tankin keskikulutus oli vaatimattomat 13.98L/100km, suhteellisen sekopäis... sekalaista ajoa. Ihmeemmin ei ole lisäyksiä tullut, löysin kotopuolesta vanhoista varastoista yhden uudekkaan Volvo Bougicord-sytkäpiuhan kunnon kiinniottopäällä joten nyt on täys sarja niitä kiinni. Jotain peitelevyjä löytyi myös. En jaksanu tetsata vanhaan volvoryjävarastoon kun oli metri lunta oven edessä, josko sitä hakis etuspoilerin ilmanohjaimen ja pohjapanssarin kevväämmällä. Lähinnä naatiskellut Volvo Turbon oivallisista ohitusominaisuuksista (ja uskovitunmattoman paskoista -95 leimoilla olevista talvirenkaista)  :P
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #20 : 12.03.2013, 17:42:18 »
"Taas on ollu pojanklopeilla varaa ostaa tehokas auto, muttei siihen enää kelvollisia renkaita"  :nohnoh

Madde lienee arvonsa mukaisesti yöt sisätiloissa, kun ei tänäänkään parkkiksella näkyny?
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #21 : 12.03.2013, 20:35:38 »
Hienoa nähdä, että tämäkin auto on taas liikenteessä, joskus 15-kesäisenä tuli innolla lueskeltua nettisivujanne. Itsellänikin on saman värinen 240 Turbo, tosin vuoden uudempi ja voimakeulalla  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #22 : 12.03.2013, 20:40:29 »
Tänään oli Maddella juhlapäivä, 400tkm pyörähti mittariin. Ekan tankin keskikulutus oli vaatimattomat 13.98L/100km, suhteellisen sekopäis... sekalaista ajoa. Ihmeemmin ei ole lisäyksiä tullut, löysin kotopuolesta vanhoista varastoista yhden uudekkaan Volvo Bougicord-sytkäpiuhan kunnon kiinniottopäällä joten nyt on täys sarja niitä kiinni. Jotain peitelevyjä löytyi myös. En jaksanu tetsata vanhaan volvoryjävarastoon kun oli metri lunta oven edessä, josko sitä hakis etuspoilerin ilmanohjaimen ja pohjapanssarin kevväämmällä. Lähinnä naatiskellut Volvo Turbon oivallisista ohitusominaisuuksista (ja uskovitunmattoman paskoista -95 leimoilla olevista talvirenkaista)  :P
joo,ei kannata rikkoa autoa huonojen renkaiden takia :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #23 : 12.03.2013, 22:30:42 »
"Taas on ollu pojanklopeilla varaa ostaa tehokas auto, muttei siihen enää kelvollisia renkaita"  :nohnoh

Madde lienee arvonsa mukaisesti yöt sisätiloissa, kun ei tänäänkään parkkiksella näkyny?

Tuo on niin totta. Jos olis ollu toiset virgot niin olis voinu ostaa talvinakit niille. Noo, kun varovasti kruisailee....

Tänään oltii tallilla ruuvaamassa begravningsbiliä, enää nesteet koneeseen, turbonpuolen ahtoputken tekeminen ja koneen johtosarjan liitto boksille ja auton johtosarjaan ja avaimesta tulille. Toivottavasti huomenna on se päivä kun savua tulee pään lisäksi myös raatokiidon pakoputkesta, aika monen vuoden jälkeen.... Ja kyllä, madde viettää yönsä lämpöisessä tallissa  :)
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #24 : 13.03.2013, 08:40:36 »
Oikeesti alkaa loppumaan nämä Turbot, pikainen zurffaus Ruotsin myyntipalstalla toi tulokseksi vain tämän:

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_244_orginal_turbo_tic_med_reservdelsbil_45531143.htm?ca=11&w=3

Miten ajattelit tuon soitinasian hoitaa, omista varastoista löytyi Sonyn mankka (releohjattu!) ja CD-boksi. Jos saisi sen mankan ottamaan vastaan MP3-soittimen signaalia. Etuoviin ne orgis 4" ritilät ja paremmat kajarit:

http://www.ebay.com/itm/360557907555?item=360557907555&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item53f2ed0e63&vxp=mtr

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #25 : 13.03.2013, 08:50:42 »
Oikeesti alkaa loppumaan nämä Turbot, pikainen zurffaus Ruotsin myyntipalstalla toi tulokseksi vain tämän:

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_244_orginal_turbo_tic_med_reservdelsbil_45531143.htm?ca=11&w=3

Miten ajattelit tuon soitinasian hoitaa, omista varastoista löytyi Sonyn mankka (releohjattu!) ja CD-boksi. Jos saisi sen mankan ottamaan vastaan MP3-soittimen signaalia. Etuoviin ne orgis 4" ritilät ja paremmat kajarit:

http://www.ebay.com/itm/360557907555?item=360557907555&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item53f2ed0e63&vxp=mtr

Joo itse kanssa kattelin että ohutta on Volvo Turbo tarjonta. Hinnat alkaa pomppaan  ;)

Voipi olla että ens hätään soittimeks tulee tuo käyttöautossa oleva pioneerin bluutööttihändsfreellä oleva toosa, oviin 4" kajarit ja Volvo ritilät. Hattuhyllylle 6x9" että kesän kruisailuissa saa caramellin soimaan. Jahka löytyy pilluuttamaton hattuhylly niin täytyy sitten laittaa se. Kattoo ny vaan että minkälaista piuhaa tonne autossa nyt olevaan toosaan tulee, kaikkiin kaiutinreikiin tulee ainakin kaiutinkaapeli, mutta auton mukana tullut vdo:n mankka ei ainakaan ole virroissaan kun sitä yritin käyntiin.

Täytyy ny myös mittailla että saako lisäilmaluisti ja lämpöaikakytkin virtaa, jotenkin kylmäkäynnistys tuntuu oudolta.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #26 : 13.03.2013, 08:52:21 »
Muutama kk sitten kun katottiin Trafin kannasta niin näytti että 12 Orggis 240 Turboa löyty kilvistä. Ei niitä enää liikaa ole.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #27 : 13.03.2013, 09:02:16 »
Muutama kk sitten kun katottiin Trafin kannasta niin näytti että 12 Orggis 240 Turboa löyty kilvistä. Ei niitä enää liikaa ole.

yksi niistä on meidän vanha arl-727 ! :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2396
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #28 : 13.03.2013, 10:48:04 »
Hattuhyllylle 6x9" että kesän kruisailuissa saa caramellin soimaan.

Mulla on  12 mm fanerista tehty hattuhyllylle sellainen kaulus joka on kajarin kokoinen ja täyttää vielä sen turvavyökotelon välisen tilan. Kontin puolella kanssa sellainen levy, ja hattuhylly on jää puristuksiin siihen väliin. Kaiuttimet on kiinni M5 pitkillä ruuveilla ja mutterit kontin puolella. Se peltinen hattuhylly on aika kevyttekoinen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo Turbo 1982 "Madeleine"
« Vastaus #29 : 14.03.2013, 01:21:14 »

Tänään oltii tallilla ruuvaamassa begravningsbiliä, enää nesteet koneeseen, turbonpuolen ahtoputken tekeminen ja koneen johtosarjan liitto boksille ja auton johtosarjaan ja avaimesta tulille. Toivottavasti huomenna on se päivä kun savua tulee pään lisäksi myös raatokiidon pakoputkesta, aika monen vuoden jälkeen.... Ja kyllä, madde viettää yönsä lämpöisessä tallissa  :)

Ja näinhän se ronttonen tulille lähti: Video

Tankissa 98E vuodelta 2007. Paljon on hommaa että oikeasti se katsastuskuntoon saadaan, mutta nyt on taas hyvä jatkaa  :). Jahka on joskus ajossa täytyy tehdä jonkunlainen esittely...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

 

Ateho  Elekma