Elekma  Autoracing

360gl+740gl

  • 59 Vastauksia
  • 11800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
360gl+740gl
« : 29.08.2011, 12:20:26 »
Morjens! Uusi volvomies tässä esittäytyy ::) Eli semmonen kattila tuli talveksi hommattua.. Ja on komia! :pomo:






200tkm ajettu ja ajoaikaa 13kk.. :)
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 09:36:49 kirjoittanut Ville500 »

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #1 : 29.08.2011, 12:30:48 »
Osaisko joku kertoa teknisiä tietoja kyseisestä kehonliikkuttajasta..

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 360gl
« Vastaus #2 : 29.08.2011, 12:34:44 »
Jonas_ varmaan osaa kun häneltä taisit auton ostaakin?  :D
Pidät vaan tyylikkäästi vakiona, ei liikaa mitään höpöhöpö-tuuninkia  ;)

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #3 : 29.08.2011, 15:20:06 »
En mä usko et muutoksia hirveästi tulee.. ::). Kemppiä tossa aletaan varmaan hitsata ja avarampaa hormia... Piikkipyörät tossa jo on hankittuna... :pomo:. Onko jotain tietoa laitteen perästä.. Kestääkö? Tarviiko hommata varalle toinen? Tiheämpi olis tietty haussa. :) Pois se vanha täytyy kumminki ottaa ni miks ei sit laittas tiheenpää tilalle... Jonas sai hyvän hinnan volesta, toivottavasti toimii eikä oo murheita... ;)

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #4 : 30.08.2011, 23:17:17 »
No niin tuli volle puleerattua ja sisusta pestyä... :idiot2: Tuli jopa luvattoman hyvä.. ??? Kattelin pohjaa ja huomasin et vaihdeloota on takaosassa vessaa... :-\ Eka volvo mulle niin ei ihan heti arvannu! Tottunu noihin tähdellisiin 8). Tuossa kun kulutusta on seuraillu niin vaikuttaa tosi pieni ruokaselta! Tietty siinä kun on tommonen starttimosa niin ei se voi mersun kulutuksiin yltääkkään :D Toimiikohan se tolla ekympillä?

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 360gl
« Vastaus #5 : 31.08.2011, 01:38:24 »
Tuo on Volvoissa poikkeus tuon laatikon sijoituksen osalta, tuo muuten mielenkiintoisen vivahteen talviajo-ominaisuuksiin ;D.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360gl
« Vastaus #6 : 31.08.2011, 06:28:44 »
Onko jotain tietoa laitteen perästä.. Kestääkö? Tarviiko hommata varalle toinen?

Perä noissa on hieman heikon puoleinen, että ei se toinen varalle oo yhtään pahitteeksi kun eivät kalliitakaan ole.. Tietty kyllähän ne kestää hyvällä huolenpidolla ja semmoisella, saanut vaan huonoa mainetta kun ajetaan tehtaan öljyillä niin kauan kunnes jotain menee rikki..   :idiot2:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360gl
« Vastaus #7 : 31.08.2011, 07:10:01 »
Piikkipyörät? Jäälle vai ajoon vai molempiin?  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360gl
« Vastaus #8 : 31.08.2011, 10:15:19 »
Perä kestää, jos vaan et hirveästi KUIVALLA asvaltilla renkaita polttele väkisin tuolla laiskalla koneella. Laiska kone ei jaksa samalla tavalla veivata renkaita, niin tuuppaa sitten menemään "Kytkimellä paukutteluksi" ja se hajottaa perän. Joku väkivahva kone ni jaksaa jauhaa renkaat ilman kytkimellä leikkimistä, ni perä kestää.

Perä kestää sen mitä laatikkokin oikein käytettynä, eli 250-300hv/400-450Nm kunnosta riippuen.

Lootana on M47R, eli sama kun isossa volvossa, mutta tämä on kyljellään takapenkin alla perän yhteydessä. Perä on mallia "hollantilainen", eli ei käy suoraan mistään muusta värkistä, uivat vetarit löytyy ja lukkoja about 100kpl valmistettuja yhteensä, eli kiven alla nekin. Koneena tuossa on B200F, eli LU-jetronic sähköruiskulla, katilla, Renix kärjettömällä sytkällä ja 108hv@6000rpm/150Nm@4200rpm. Katin kun heivaa veke saa 3-7hv ja 10Nm lisää voimaa. Takapöntöstä ehkä 1hv lisää, tosin tuo sitten meteliäkin maantielle.

Perä on 3,64 välitteinen, 3,82 on ainoa tiheämpi vakiovälitys, ja se löytyy vain harvinaisesta 1,4 koneisesta 5vaihteisesta. Tuo olemassaoleva on jo mun mielestä turhan tiuha tuolle koneelle, ihan hyvä talvisladitteluun 2.vaihteella, mutta maantiellä turhan kovat kierrokset ehkä...

Vaihda vanteet ja maalaa noi helmojen mustamaalatut osat valkosiks, ni näyttää jo vähän paremmalta... ei sovi ainakaan mun silmiin noi "pikipaikkaukset".

Siistin oloine peli muuten, ÄLÄ tuhoa sitä!

Nettiautossa olis samanlainen 155tkm ajettu GLT orkkis KORISARJALLA myynnissä turussa, mietin jos hakisin pois... ongelma vaan kun sekin on tolla helvetin kattikoneella, ni sinne ei saa kirveelläkään katsastettua mitään B230FK hauskempaa konetta... EDIT: Jaha, oli sekin menny jo...
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 10:17:30 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #9 : 31.08.2011, 13:44:29 »
Kiitoksia neuvoista! :) Koko yön kaksi defan lämppäriä on huutanu volvos ja alkaa olemaan penkit kuivia 8) Tarkotus oli saada tupakanhaju pois! Kyllä nyt kelpaa jäällä ajella! Alkuperäinen tarkotushan autossa oli että sitä ei leiman päätyttyä enää leimattaisi... Putkisto on suunnitteilla, kuskinpuolelta kyljestä näyttäis helpoimmalta tuoda ulos.. ::). Jäälle kokeillaan opelin festival vanteita piikeillä luonnollisesti :D Näyttäis nuo kaupassa mukana tulleet nastat olevan sitte muuten käytössä. Viime vuonna Toyota hilux extracab toimi kyllä hienosti mut oli turhan pitkä laite.. :idiot2: Pakko on kuiteski talveksi takapotku hankkia. Vaimo ajelee w124 mesen kanssa ja mulla tuo secci kesä autona.. Nyt sitten ku penska syntys kävin ostamassa pappa-avensiksen farkkuna. Ja nyt jo alko kylmimään ajatus etuvedosta talvella :-\

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #10 : 31.08.2011, 14:11:46 »
Lisää kuvia :)








Jännä varapyörä ???

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360gl
« Vastaus #11 : 31.08.2011, 14:42:14 »
Jännä varapyörä ???
Ihan normaali 3satkun vararengas, ei kottikärryn rengasta kummosempi  ;D

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 360gl
« Vastaus #12 : 31.08.2011, 16:11:11 »
Ihan normaali 3satkun vararengas, ei kottikärryn rengasta kummosempi  ;D

Jep. Toinen asia on sitten, et kestääkö se kun tarvitaan  :D  ::)

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360gl
« Vastaus #13 : 31.08.2011, 16:18:27 »
Jep. Toinen asia on sitten, et kestääkö se kun tarvitaan  :D  ::)

Mene ja tiedä oon ajanut yhden pienen siirtymä ajon niin että kaikki 4 rengasta oli noita vararenkaita eikä tainnu kaikkia pultteja edes olla, ei yli 30km/h taidettu mennä  ;D

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 360gl
« Vastaus #14 : 31.08.2011, 16:54:06 »
Voisin lahjottaa jollekki tuon varapyörän.. Jos joku tarvii? ;) Täytyy kokeilla muuten yksiä vanttosia alle, mahtaisko opelin lippavanteet mennä allle ku jako on 4x100? Eikö tässäkin oo? Et10 195/50/15 nii ja 7,5"... 8)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo