Perä kestää, jos vaan et hirveästi KUIVALLA asvaltilla renkaita polttele väkisin tuolla laiskalla koneella. Laiska kone ei jaksa samalla tavalla veivata renkaita, niin tuuppaa sitten menemään "Kytkimellä paukutteluksi" ja se hajottaa perän. Joku väkivahva kone ni jaksaa jauhaa renkaat ilman kytkimellä leikkimistä, ni perä kestää.
Perä kestää sen mitä laatikkokin oikein käytettynä, eli 250-300hv/400-450Nm kunnosta riippuen.
Lootana on M47R, eli sama kun isossa volvossa, mutta tämä on kyljellään takapenkin alla perän yhteydessä. Perä on mallia "hollantilainen", eli ei käy suoraan mistään muusta värkistä, uivat vetarit löytyy ja lukkoja about 100kpl valmistettuja yhteensä, eli kiven alla nekin. Koneena tuossa on B200F, eli LU-jetronic sähköruiskulla, katilla, Renix kärjettömällä sytkällä ja 108hv@6000rpm/150Nm@4200rpm. Katin kun heivaa veke saa 3-7hv ja 10Nm lisää voimaa. Takapöntöstä ehkä 1hv lisää, tosin tuo sitten meteliäkin maantielle.
Perä on 3,64 välitteinen, 3,82 on ainoa tiheämpi vakiovälitys, ja se löytyy vain harvinaisesta 1,4 koneisesta 5vaihteisesta. Tuo olemassaoleva on jo mun mielestä turhan tiuha tuolle koneelle, ihan hyvä talvisladitteluun 2.vaihteella, mutta maantiellä turhan kovat kierrokset ehkä...
Vaihda vanteet ja maalaa noi helmojen mustamaalatut osat valkosiks, ni näyttää jo vähän paremmalta... ei sovi ainakaan mun silmiin noi "pikipaikkaukset".
Siistin oloine peli muuten, ÄLÄ tuhoa sitä!
Nettiautossa olis samanlainen 155tkm ajettu GLT orkkis KORISARJALLA myynnissä turussa, mietin jos hakisin pois... ongelma vaan kun sekin on tolla helvetin kattikoneella, ni sinne ei saa kirveelläkään katsastettua mitään B230FK hauskempaa konetta... EDIT: Jaha, oli sekin menny jo...