Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: jiivee666 - 13.12.2015, 18:11:55
-
Mitkä suuttimet sopii 2,4t 2001seen?
Vakio 0280155831 - EV6, 12 Ohm, 339cc, E, Jetronic, , be=O-Ring standard, up=O-Ring standard, body 61mm, total 73mm
R 0280155968 - EV6, Bosch suutin, 443 cc, 12 Ohm, E 20°, Jetronic liitin, O-O 61mm, kokonaispituus 74 mm, ("Green Giant")
T5/2,4T5 0280155830 - EV6, 12 Ohm, 373cc, E, Jetronic, body 61mm, total 73mm
Eli jommat kummat varmaan, Onko toi EV6 joku pistokkeen tai suuttimen malli? Ohmit on samat kaikissa.
Koko pituus R 74mm tai T5 73mm, milli pidempi ei varmaan haittaa? Onkohan toi body/O-O mitta sama o-renkaiden kohdilta. Yleensäkkin että sopiiko R suutin heittämällä? E- Jetronic kaikissa mutta R 20astetta?
-
Mitkä suuttimet sopii 2,4t 2001seen?
Vakio 0280155831 - EV6, 12 Ohm, 339cc, E, Jetronic, , be=O-Ring standard, up=O-Ring standard, body 61mm, total 73mm
R 0280155968 - EV6, Bosch suutin, 443 cc, 12 Ohm, E 20°, Jetronic liitin, O-O 61mm, kokonaispituus 74 mm, ("Green Giant")
T5/2,4T5 0280155830 - EV6, 12 Ohm, 373cc, E, Jetronic, body 61mm, total 73mm
Eli jommat kummat varmaan, Onko toi EV6 joku pistokkeen tai suuttimen malli? Ohmit on samat kaikissa.
Koko pituus R 74mm tai T5 73mm, milli pidempi ei varmaan haittaa? Onkohan toi body/O-O mitta sama o-renkaiden kohdilta. Yleensäkkin että sopiiko R suutin heittämällä? E- Jetronic kaikissa mutta R 20astetta?
EV6 suuttimen malli, Jetronic tarkottaa liitintä. Pituus kaikissa sama.
-
EV6 suuttimen malli, Jetronic tarkottaa liitintä. Pituus kaikissa sama.
Eli silloin kaikkien(?) pitäis mennä paikalleen ja sopia mutta Rssä liittimen kulma vähän eri?
-
Eli silloin kaikkien(?) pitäis mennä paikalleen ja sopia mutta Rssä liittimen kulma vähän eri?
Ei. Vaan suuttimen suihkun kulmaa kertoo tuo astemäärä. En tiedä onko E joku standardi vai onko vain ilmoittamatta.
-
Ei. Vaan suuttimen suihkun kulmaa kertoo tuo astemäärä. En tiedä onko E joku standardi vai onko vain ilmoittamatta.
Vaikuttaakohan toi suihkun kulma mihinkään jos se muuten sopii?
-
Vaikuttaakohan toi suihkun kulma mihinkään jos se muuten sopii?
No "samasta" moottorista noi kaikki että eiköhän sama kulma ole. ;)
Enemmän "huolestuisin" mistä saat ohjelman isommille suuttimille.
-
No "samasta" moottorista noi kaikki että eiköhän sama kulma ole. ;)
Enemmän "huolestuisin" mistä saat ohjelman isommille suuttimille.
Eikös noi softaajat/lastuttajat niitä tee? Ja kai ne sen softan säätää sen mukaan
mikä auton setuppi sillä hetkellä on? Vai onko se jotenkin haastavampaa jos suuttimet
on vaihdettu-> säädetään vaan sen mukaan.. Mistäs minä tietäisin :D
Vielä kiinnostaa että voiko toi R suutin olla liian "iso"? Tuotto tms miten se ilmoitetaan.
Ainakaan jos se yhtään menee konekoon/tavoitellun tehon mukaan niin ei kai?
-
Eikös noi softaajat/lastuttajat niitä tee? Ja kai ne sen softan säätää sen mukaan
mikä auton setuppi sillä hetkellä on? Vai onko se jotenkin haastavampaa jos suuttimet
on vaihdettu-> säädetään vaan sen mukaan.. Mistäs minä tietäisin :D
Vielä kiinnostaa että voiko toi R suutin olla liian "iso"? Tuotto tms miten se ilmoitetaan.
Ainakaan jos se yhtään menee konekoon/tavoitellun tehon mukaan niin ei kai?
Onhan siinä "isompi" työ kun perus ohjelmoinnissa.
Kuinka paljon tehoa on tarkoitus ottaa? Onko sulla vielä vakio veivit tai iso porauksinen lohko? Nämähän ne ongelmat on käsittääkseni...
-
Onhan siinä "isompi" työ kun perus ohjelmoinnissa.
Kuinka paljon tehoa on tarkoitus ottaa? Onko sulla vielä vakio veivit tai iso porauksinen lohko? Nämähän ne ongelmat on käsittääkseni...
Mun käsittääkseni myös, tosin nekin kuulopuheita/mutua mitä olen kuullut.
Otetaan sen verran mitä tällä vakio(alakerralla)kokoonpanolla saa ja vielä pidettyä motti nipussa, ehkä 300?
Ei mitään hajua kuinka pitkälle noi vakio suuttimet riittää. Eiköhän sekin kohta selvii kun säätäjä vastailee.
-
Tuolta löytyy suihkusta vähän mallia:
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Injection_Valve_EV_14_Datasheet_51_en_2775993867pdf.pdf
Eli E meinaa kaksihaaraista suihkua, C on yksi kartiomainen suihku. Löytyy myös mittoja jne juttua.
Ja toisena aika kattava listaus boschin suuttimista:
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwis9-u93_TJAhVKw3IKHRZ7DJIQFggrMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.usrallyteam.com%2Fcontent%2Fproducts%2Finjector%2FBosch_Injector_data.xls&usg=AFQjCNG5qAoimX9OgR0KdZQ9pWgvQLLdPw&cad=rja
-
Tuolta löytyy suihkusta vähän mallia:
http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Injection_Valve_EV_14_Datasheet_51_en_2775993867pdf.pdf
Eli E meinaa kaksihaaraista suihkua, C on yksi kartiomainen suihku. Löytyy myös mittoja jne juttua.
Ja toisena aika kattava listaus boschin suuttimista:
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwis9-u93_TJAhVKw3IKHRZ7DJIQFggrMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.usrallyteam.com%2Fcontent%2Fproducts%2Finjector%2FBosch_Injector_data.xls&usg=AFQjCNG5qAoimX9OgR0KdZQ9pWgvQLLdPw&cad=rja
Itse vaihdoin siemens dekoista ev14 boscheihin. EV14 boschit on niin paljon nopeammat reagoimaan ja sulkeutumaan, että KOKO kartta meni uusiksi...
-
EV6 suuttimen malli, Jetronic tarkottaa liitintä. Pituus kaikissa sama.
Nussitaan pilkkua sen verran että EV6 tarkoittaa nimenomaan liittimen mallia. Jatkakaa.
-
Nussitaan pilkkua sen verran että EV6 tarkoittaa nimenomaan liittimen mallia. Jatkakaa.
Vaan eipä tarkoita...
Noissa suuttimissa on tuo jetronic/jpt/ev1 liitin ja EV6 suuttimen malli. Johan se lukee tuossa ekassa postauksessa.
EV6 suuttimissa myös uscar liitintä. Mitä joskus sanotaan EV6 liittimeksi mikä on sinänsä väärin (vaikka suurin osa niistä taitaakin olla uscar liittimellä).
"USCAR fuel injector connectors / plugs are commonly used on Bosch EV6 injectors and on the newer Bosch EV14 ‘pencil thin’ fuel injectors."
(https://latemodel.cachefly.net/downloads/articles/Injector%20Comparison-2.jpg)
(http://www.nookandtranny.com/Images/PagePhotos/dsc03347.jpg)