Kulkukoira  Proturbo

Halpislastut, eBaysta?

  • 48 Vastauksia
  • 27642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Halpislastut, eBaysta?
« Vastaus #45 : 27.06.2018, 15:32:26 »
Olisko juttu siinä että tollaset puljut ei taida hevon kukkua auton tehojen nostamisesta turvallisesti? Tämmönen kikka ei maksa montaa penniä valmistaa, mutta oikean ohjelmoinnin/osien vaihdon rinnalla näyttää naurettavan halvalta. Toi taas tehoaa tietynlaisiin ostajiin jotka uskoo että perkele nyt on vetoja ja toimii paremmin kuin alkuperäinen  ::)

Olisiko juttu myös siinä, että kaikki eivät halua maksaa 600 euroa optimoinnista, joka tuo 34 lisähevosta lähes 20 vuotta vanhaan ja arvoltaan 2500 euron autoon. Onhan se toki varma ja kallein tie varata aika ja antaa antaa asiantuntijan hoitaa ohjelmointi ja optimointi (joku tietenkin kuittaa tähän mahdollisesta moottoriremontista ja sen kustannukista jne...). Mutta jotkut haluavat säästää ja myös ovat valmiita räpeltämään itse tuon asian kanssa ja ottamaan sen kasvaneen riskin. Tietääkseni tosin ohjelmointikaan ei autoa ainakaan kestävämmäksi tee.

Varmasti löytyy niitä jotka uskoo persedynoon ja milloin mihinkin. Mutta itse, kuten varmasti kaikki muutkin omistavat nykyään älypuhelimen jossa on gps ja johon on mahdollista ladata veloituksetta vaikka minkälaista ohjelmaa, joilla voit oikeasti testata kulkineesti kulkupuolta samalla ku tarkkailet imuilman lämpötiloja ja näemmä jopa ilma/polttoainesuhteita. Tokihan asia on niin, että vain ohjelmoinnissa käyneet käyttävät näitä ohjelmia ja me muut tietenkin elämme vain siinä uskossa ::)
« Viimeksi muokattu: 27.06.2018, 15:36:59 kirjoittanut Hatch »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Halpislastut, eBaysta?
« Vastaus #46 : 01.07.2018, 18:24:29 »
Jokainen tekee miten itse parhaaksi näkee. Itsehän sen käytön, käyttöiän, miten toimii sekä kustannukset jotka haluaa uhrata päättää.

Asiallisessa softauksessa on useita määreitä jotka huomioidaan, automaatissa myös laatikko. Tietyt mm ahtopaineen ylettömät nostot jollain ruuvilla ilman ns raudan ( ic, suuttimet, putkisto jne) tai bensakarttojen, sytytyksen jne muutoksia polttaa pakopesän tai heikommas koneessa kanget vääräksi.

Ostanu mm projektivehkeen jossa joku pilipalivirityssofta jossa ohitettuna mm nakutustunnistus  :nohnoh, hajonnu myyjältä siitä jostain syystä  ::) turbo ja vena vauriokin.
Viimeksi ostetus tutkailtu kun sisäl ns valmiina ostettu virisofta ja mm ahtimen lähdön aikaan veti hiton laihalle ja loppupäässä taas tukehtui bensaan.

Mä 2500€ käyttöautoon mieluummin uhraan sen 300- 600€ kun mulla on tarkoitus pitää auto liikenteessä joka päivä ja mahdollisimman pitkään.

Tuo ostohetkel 1200€ harrastelaite kulkenu 4v ilman mitään viristä johtuvaa häröä ja uhrasin siihen hirveät 400€ kunnon softa+ penkki ja lisäys vakioon lapun mukaan 61hv/122Nm.. Puoli vuotta aluksi siinäkin tuskailin tuon laiha/ rikas softan kanssa kun ei toiminut kunnolla ajossa.
Siinä on tehty yksi tietoinen riski eli poistettu pyynnöstäni 1. ja 2. vaihteiden vääntörajoitukset joita myös joissain manuaalisoftissakin siis on.

S40 on ruuvi ja ei mitään haluja sillä vetää jotain 1bar ahtoa, mieluummin ajan tuolla 0.5> nostettuna vain 0.65bar niin vakiosofta pystyy vielä sillä alueella säätämään ja toimimaan normaalisti.
Ollu ruuveja myös kahdessa muussa ja maltilla nostettu niissäkin 0.6> 0.75-0.8bar ja kestivät molemmat mulla yli 50tkm ajon ja ostajalla ( osti molemmat) edelleen toinen ajossa ja toine lahon takia osiksi.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2018, 00:31:15 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Halpislastut, eBaysta?
« Vastaus #47 : 03.07.2018, 01:04:48 »
Ja mikä riski on poistaa rajoitukset 1. Ja 2. Vaihteelta?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Halpislastut, eBaysta?
« Vastaus #48 : 04.07.2018, 16:10:54 »
Ja mikä riski on poistaa rajoitukset 1. Ja 2. Vaihteelta?

Mun kohdalla ns budjettilaite eli se mitä kiinni sillä mennään ja isompaa remppaa ei tähän koriin enää kannata tehdä. Kun yli 300tkm kilometreil  -93 tehtaan alkuperäiset osatkin vielä kiinni niin tiedossa oli kopistelun jäljiltä ja tuntee ajossakin myös ettei laatikko ja vetarinmaljat ollu enää parhaassa hapessa, kytkin tässä vielä on suht ok kuntonen. Pitkälohko (trionic 5.2) tämä joten ei saa samalla tapaa esim purkuosia 2.3T/aero laatikko + vetarit tai ecu + kaasuläppäkotelo ilman tcs jne kuten lyhytlohkoseen 94-98 (trionic 5.5).
Sai jo kerran jatkoaikaa kun srs ei saanu kuntoon mutta pystyi poistamaan ja muuttamaan toiselle ratille kun tehty -93 vielä ilmankin bagia.

Koneen puolesta ei tuota mitään ongelmia vaikka nostella paineita lisääkin mut vaatis vähintään 3bar map ettei fuelcut iske ja tuolloin kokeiltu mm 1.40-1.45bar pyynnillä ja tehoa noin noin 20hv enemminkin löytys kun piikkas fuelcut päälle.

Tehty softa siitä hyvä vaikkei tehoa tuon enempää otettu niin vetää täysin puhtaasti joka vaihteella tappiin asti eikä tehohävikkiä (max 261hv/422Nm ja rajoittimel 253hv/330Nm) juuri ole. Kentällä kokeiltu Lappeenrannassa kaksi kertaa ja paras vartti 14.716s ja maili 233km/h niin voima riittää mulle etenkin kun vetää nätisti ja 4 vuotta vain ajellut ilman moottori tai softa ongelmia.

Tuolla mm 20-26.7 tehdään noin 1200km kesälomareissu ja muuta ei tarvia tehdä kuten aikaisemmillakaan pitemmilläkään matkoilla kuin bensaa laittaa tankkiin, esim mitään varaosia (sytkäkasetti, map jne) en ota mukaan.

S40 kuitenkin menee myös softaten hoidellen kun tehoa joskus siitä haluaa vakionokkien ja kankien ehdoilla.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2018, 18:04:43 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron